The Kitten Skrevet 28. januar 2014 #4901 Skrevet 28. januar 2014 min største skrekk er å gjøre noe dumt på butikken og havne i denne tråden Så lenge du oppfører deg normalt høflig og sivilisert, så gjør du sikkert ikke det.
minienthe Skrevet 28. januar 2014 #4902 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Så lenge du oppfører deg normalt høflig og sivilisert, så gjør du sikkert ikke det. he he, prøver jo men alle opplever jo å føle seg blåst i hodet en gang i blandt har gitt de på butikken her mye latter når jeg ramler inn etter å ha vært på jobb i 18 timer og sikkert ikke sovet på nærmere 30. fordelen med lokalbutikk er at alle kjenner alle og de vet hvordan arbeidstider og press jeg hadde Endret 28. januar 2014 av minienthe
She_Leiva Skrevet 29. januar 2014 #4903 Skrevet 29. januar 2014 Fikk en klage her en dag, det må nevnes at dette er en av tre klager på over tre år og slik som de to andre, så føler jeg denne var ganske ufortjent. Det kommer en mann inn klokken sju på kvelden og forlanger å få snakke med Daglig Leder, som da ikke er tilstede, men han får snakke med låseansvarlig. Etter noen minutter inne på kontoret kommer de ut og han går inn i butikken mens låseansvarlig kommer til meg og sier at jeg akkurat fikk en klage fra en kunde. Hun prøver å holde seg fra å le og prøver å forklare hva som har skjedd, mens jeg står der rimelig fortvilt og skjønner ikke hva denne mannen kan ha klaget på meg for. Jeg husker godt at han har handlet hos meg mange ganger, men jeg kan ikke huske noen episode som kunne ha ført til en klage fra han. Når han kommer til kassen spør jeg han (Vi er så klart alene, jeg hadde aldri konfrontert en kunde foran andre kunder.):Meg: "Jeg beklager om jeg har gjort noe for å virke sur eller noe, men..." *Han avbryter*Han: "Du driver å slenger bemerkninger etter folk og det liker jeg ikke, du er i et serviceyrke og da burde du visst bedre!!!"Meg: "Hva mener du? Slengbemerkning?"Han: "JA, her kommer jeg sliten ifra jobb og det å si "Hei" og "Hade" og andre slike unødvendige høflighetsfraser, det gidder jeg ikke når jeg er sliten. Jeg orker ikke å si "ja" engang."Meg: "Mmmneihei, jeg skjønner, men jeg forstår fortsatt ikke hva jeg sa som var galt?"Han: "Du spurte om jeg skulle ha kvittering og jeg gadd ikke å svare, så da la du lappen ved varene mine og sa "Takk" og jeg oppfattet det som en sleng-kommentar fra deg. Du var spydig rett og slett."Meg: "Var jeg frekk fordi jeg sa takk??!?"Han: "Ja, det var utrolig unødvendig av deg å være så himla frekk!"Meg: *Lettere forvirret og litt små-irritert* "Jeg sier da "takk" til alle mine kunder. Takk for at de handler her, jeg takker de for at de har handlet hos oss liksom."Han: "Da må jeg ha misforstått for jeg oppfattet deg som spydig og frekk..."Meg: "Ehh, da beklager jeg det..."Han: "Greit, men jeg har nummeret til sjefen din og jeg er ikke redd for å bruke det!" Ohoi, denne var ny! Her får man klager fordi man er for hyggelig vettu... Er ikke min feil at denne mannen er så sur og "sliten" at han ikke har vett til å bruke normale "høflighetsfraser" selv slik at når andre gjør det så er det en fornermelse... Skal sies at denne mannen er noget spesiell og havner ganske sikkert, godt innunder kategorien asbergers og litt til + at han alltid er sur når han handler hos oss, men allikevel sitter jeg der hver gang og smiler og er hyggelig. Puh, livet som kassadame skal fader meg ikke være enkelt ass! 48
Gjest Lypcha Skrevet 29. januar 2014 #4904 Skrevet 29. januar 2014 Fikk en klage her en dag...... Hahaha! Denne var morsom. Man skal høre mye rart... 2
Severus Skrevet 29. januar 2014 #4905 Skrevet 29. januar 2014 Hadde kundene likt om kasserer var like sure og grinete som de da? 5
Gjest Gladsmurf Skrevet 29. januar 2014 #4906 Skrevet 29. januar 2014 Irriterer meg så over kunder som ikke klarer å lese. Alså, ikke de som ikke KAN LESE, men de som overser ting som står på plakater og varer. Når det står "MEDLEMSTILBUD" så er det medlemstilbud, og du er hjertelig velkommen til å melde deg inn, men du får ikke medlemsrabatten hvis du ikke er medlem. Og avogtil så har varen en prislapp under seg, så bare snu den å sjekk! Hvis det mangler prislapp så skal jeg selvfølgelig finne prisen for deg Og hvis det står "ALLE ""FIRKANTA VARER"" -50%" så er det "alle firkanta varer", og ikke hele butikken.. ":O Er ALT på salg?!" Nei, alt er ikke på salg. . . Les. 3
Lea2 Skrevet 29. januar 2014 #4907 Skrevet 29. januar 2014 Jeg jobbet på et ordrekontor for en produsent. Kundene var altså butikker og det ble ofte sånn at jeg kjente innkjøperene ganske godt og at vi fleipet litt eller snakket litt utenom. En gang ringte det en slik fyr fra butikken "Huttiheia kaffe, traktor og bekledning" (de heter gjerne sånne ting..) og spurte om vi hadde en spesiell jakkemodell som en kunde hadde spurt etter, i strørrelse Large. Jeg sjekker og sier at den er på lager. Men vi har den i flere farger: Blå, rød og grønn. Mannen sier at det er den grønne jakka kunden hans har sett på og at han gjerne vil bestille en sånn. Jeg, som hadde sett for mye på hotell cæsar og hengt meg litt opp i Pelle.. svarer: "Den er brun! Får sendt den til deg i dag!". Hvorpå kunden utbryter: "Neeei, neeei han ville ha GRØNN! Ikke brun!" Jeg sleit faktisk litt med å forklare den der... 6
Hollie321 Skrevet 29. januar 2014 #4908 Skrevet 29. januar 2014 Irriterer meg så over kunder som ikke klarer å lese. Alså, ikke de som ikke KAN LESE, men de som overser ting som står på plakater og varer. Når det står "MEDLEMSTILBUD" så er det medlemstilbud, og du er hjertelig velkommen til å melde deg inn, men du får ikke medlemsrabatten hvis du ikke er medlem. Og avogtil så har varen en prislapp under seg, så bare snu den å sjekk! Hvis det mangler prislapp så skal jeg selvfølgelig finne prisen for deg Og hvis det står "ALLE ""FIRKANTA VARER"" -50%" så er det "alle firkanta varer", og ikke hele butikken.. ":O Er ALT på salg?!" Nei, alt er ikke på salg. . . Les. Kunden skal da slippe og løfte på lapper for og finne prisen. Hvis prisen ikke synest gjelder den jo egentlig ikke heller.
The Kitten Skrevet 29. januar 2014 #4909 Skrevet 29. januar 2014 Kunden skal da slippe og løfte på lapper for og finne prisen. Hvis prisen ikke synest gjelder den jo egentlig ikke heller. Hva mener du med dette? 10
Hollie321 Skrevet 29. januar 2014 #4910 Skrevet 29. januar 2014 Hva mener du med dette? Hvis prisen er dekket til, eller snudd vekk er den jo ikke gjeldende. Prisfn skal være synlig ikke gjemt vekk under en tilbudsplakat.
Meaty Skrevet 29. januar 2014 #4911 Skrevet 29. januar 2014 På visse varer er man nødt til å sette prislappen under, f.eks. på kubbelys. Lysene kan bli stygge der lappen har sittet. 13
The Kitten Skrevet 29. januar 2014 #4912 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Hvis prisen er dekket til, eller snudd vekk er den jo ikke gjeldende. Prisfn skal være synlig ikke gjemt vekk under en tilbudsplakat. For noe tull. Det er ikke slik at prisen ikke gjelder om du må anstrenge deg en ørliten smule for å se den. Rettelse: Men jeg er enig i at den så langt det er mulig skal være godt synlig. Endret 29. januar 2014 av The Kitten 6
Christiane_W Skrevet 29. januar 2014 #4913 Skrevet 29. januar 2014 Denne er fra tiden jeg jobbet i Jernia-butikken på et av Norges største kjøpesentre. Det er lørdag, klokken er 17:45 og butikken begynner (mirakuløst nok) å tømmes for kunder. Låseansvarlig og jeg øyner et håp om at vi faktisk skal klare å stenge kl. 18 i dag. (Det er en fin sommerdag og ingen av oss har lyst til å være inne på et senter lenger enn nødvending.) Så ringer telefonen. Jeg svarer og samtalen går omtrent som dette: Meg: Jernia XXX, du snakker med Christiane. Kunde: Jeg kaster meg i bilen nå! Lag klar en 10 liter med Drygolin oljedekkbeis, farge XXX (sjelden farge som vi nesten aldri solgte). Er der rett før dere stenger. Sjefen var streng på at vi ikke skulle blande maling "på bestilling" på den måten (med mindre det var forhåndsbetalt eller en VELDIG vanlig farge), for å forhindre svinn, så jeg forklarte kunden i et høflig tonefall at det kunne jeg dessverre ikke gjøre, men så lenge han kom inn i butikken før kl. 18 skulle vi selvsagt blande malingen til ham. Jeg sa at jeg skule gjøre alt klart, så det tok kortest mulig tid (for både oss og kunden). Kunde: Dette var da en veldig merkelig praksis. Jeg forlanger at malingen står klar når jeg kommer. Meg: Fargen du ønsker selger vi svært sjelden, så dessverre kan jeg ikke blande den med mindre du er tilstede eller har forhåndsbetalt. Vi gjør som sagt alt klart så det tar kortest mulig tid for deg. Kunde: Jaja, dette er jævlig dårlig service, men jeg har vel ikke noe valg... *legger på* Jeg gikk bort i malingen og fant frem et spann med rett base og gjorde maskinen klar til å blande malingen kunden ønsket. Han kom labbende inn ca. kl. 17:58 og hadde allverdens tid. I tillegg til malingen kjøpte han pensler og diverse andre ting. Det ble en helt grei handel, men klokken var nesten 18:20 når han endelig var ferdig og vi kunne dra ned gitteret. Da hadde både jeg og låsenasvarlig forsøkt å få ham til å forte seg flere ganger til ingen nytte. Haaaater sånne kunder! 20
Gjest Gladsmurf Skrevet 29. januar 2014 #4914 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Selvfølgelig skal prisen være synlig, og jeg sa aldri noe om at prislappen var gjemt under noe plakat...? Men det er som noen nevnte, noen varer som blir stygge hvis man setter prislappen noen annen plass enn under, og det er jo kjedelig...:-) Edit: ser nå at posten kunne misforstås... Det med medlemstilbudplakaten og det som kommer under om priser under på varen har ikke en sammenheng, det var ment som to forskjellige saker. :-) Endret 29. januar 2014 av Gladsmurf
Mortifera Skrevet 29. januar 2014 #4915 Skrevet 29. januar 2014 Ting som irriterer meg på jobb: - Kunder som bruker laaaaang tid på å legge pengene i lommeboka, ta med seg varene, osv når det er super lang kø bak og de sperrer hele disken. - Kunder som er helt mutt, verken sier de "hei", "hade", "takk", svarer på om de vil ha pose eller kvittering. - Kunder som mumler så fælt og snakker så lavt at du ikke hører hva de sier og klikker i vinkel når du ber snilt om at de gjentar hva de nettopp sa. - Kunder som ber surt om veksel, når det står et stort skilt på kassa om at vi dessverre ikke veksler. Og så klart blir de forbannet!!! - Kunder som maser om at det er billigere hos konkurrenten. Får så lyst til å skrike " Så gå dit da og handle for helvette!!" Ahhh, det var deilig å få dette ut. Blir litt lei av jobben av og til kjenner jeg 7
Flynn Skrevet 29. januar 2014 #4916 Skrevet 29. januar 2014 - Kunder som maser om at det er billigere hos konkurrenten. Får så lyst til å skrike " Så gå dit da og handle for helvette!!" Så sykt enig i denne, hater de kundene! "Nå har dere nettopp mistet en fast kunde!!!" kan de finne på å si. Da får jeg så utrolig lyst til å bare svare: "Okei, jeg gir vel faen, vi har et par tusen flere kunder å ta av, så jeg tror vi skal greie oss!" Herrefred. 3
Strange Doll Skrevet 30. januar 2014 #4917 Skrevet 30. januar 2014 "Hei jeg skal ha en barnebok, den her *viser frem bilde* " Jeg søker på den jeg og finner ut at den er utgått fra forlag for ikke mindre enn tre år siden, og derfor kan jeg naturlig nok ikke bestille den! Jeg anbefaler å prøve Facebook selge sider eller Fretex, men da klikker det for dama! Jeg er både inkompetent og idiot som ikke får tak i boken! 2
Kjempeliten Skrevet 30. januar 2014 #4918 Skrevet 30. januar 2014 Ikke noe jeg har opplevd på jobb selv, men noe som irriterer meg grenseløst når jeg skal ta bussen, og spesielt om jeg har dårlig tid; Folk som ikke har funnet frem penger/lommebok/busskort på forhånd og blir stående foran sjåføren i evigheter og leter etter lommeboka si. De skal gjerne inn først og så vi andre må stå ute og vente. 9
Ellie Skrevet 30. januar 2014 #4919 Skrevet 30. januar 2014 Når jeg var 14 år i badeland og kjøpte mat og drikke på kafeen ble jeg distrahert av den kjekke kassegutten, så da beløpet kom på 90,- gav jeg ham en hundrelapp og sa "Nei, vent. Jeg har en tier så det blir lettere". Han tok imot tieren og smilte, og jeg fikk tilbake 20kr og takket. Først da jeg hentet maten og satt meg ned skjønte jeg hva jeg hadde gjort, og skammet meg så mye at jeg ikke turte å gå tilbake. 12
Lila Skrevet 30. januar 2014 #4920 Skrevet 30. januar 2014 I går kveld når klokken ble elleve, gjorde jeg en dame oppmerksom på at vi var stengt, og ba henne komme til kassen. Når hun pakker varene sine: Dame: "Jeg trodde dere stengte klokken elleve?" Jeg: "Ja, det stemmer, klokken er fem over elleve nå." Dame: "Men det står jo utenfor at dere stenger 23?" Jeg: "Ja, 23 er jo elleve. Klokken er 23.05 nå." Dame: "Åja, for det stod 23 utenfor skjønner du. Så jeg trodde dere stengte elleve!" Så gikk hun 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå