Severus Skrevet 18. januar 2014 #4801 Skrevet 18. januar 2014 Å så de som tar lipsylen ut av pakken, å henger den tomme pakken litt inni hylla. Aaaaarggghhh kunder altså. 2
Hollie321 Skrevet 18. januar 2014 #4802 Skrevet 18. januar 2014 Å så de som tar lipsylen ut av pakken, å henger den tomme pakken litt inni hylla. Aaaaarggghhh kunder altså. Ja! Finner stadig vekk tomme lyspære papir, brusbokser, bananskall! Andepate innpakning osv! Siste funn er stevia tabletter til te. Er det mulig......
Vasilisa Skrevet 18. januar 2014 #4803 Skrevet 18. januar 2014 Jeg hadde nettopp to stykker som lente seg over pølsedisken og forsynte seg av sprøstekt løk uten å betale for det. Jeg fikk heldigvis sagt det til de; folk skal da se å betale for ting de tar herfra 4
Normandie Skrevet 18. januar 2014 #4804 Skrevet 18. januar 2014 Det var midt i lørdagsrushet da en velkledd herremann slang et tomt bananskall på rullebåndet. Jeg kikket på ham. Han kikket på meg. Som om det var den mest naturlige ting i verden. Meg: ? Han: Jeg ble så sulten! Meg: Jeg må veie frukten for å fastslå en pris. Han: Kan jeg ikke bare hente en ny banan, da??? ..lol 12
cellar Skrevet 18. januar 2014 #4805 Skrevet 18. januar 2014 Det var midt i lørdagsrushet da en velkledd herremann slang et tomt bananskall på rullebåndet. Jeg kikket på ham. Han kikket på meg. Som om det var den mest naturlige ting i verden. Meg: ? Han: Jeg ble så sulten! Meg: Jeg må veie frukten for å fastslå en pris. Han: Kan jeg ikke bare hente en ny banan, da??? ..lol Sånne får meg lyst til å slå 10 kroner på frukt-tasten, uten å si noe mer.. 3
Thorn Skrevet 18. januar 2014 #4806 Skrevet 18. januar 2014 Hah, når jeg hadde sånne banankunder hentet jeg som regel den største bananen jeg kunne finne, og slo inn den. Men helt alvorlig, hvordan går det an å ikke forstå at man ikke spiser vektvarer før man har betalt?? 7
FruN Skrevet 19. januar 2014 #4807 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Jeg er glad jeg har innstillingen "betal først, så spis/drikk/nyt"... Synes det mangler hos flere.. (det er for all del unntak fra regelen, f.eks. ved div. sykdommer) Endret 19. januar 2014 av FruN 3
Sophia Skrevet 19. januar 2014 #4808 Skrevet 19. januar 2014 Hah, når jeg hadde sånne banankunder hentet jeg som regel den største bananen jeg kunne finne, og slo inn den. Men helt alvorlig, hvordan går det an å ikke forstå at man ikke spiser vektvarer før man har betalt?? Kan se for meg at de ikke tenker over at det er vektvare og tenker det er en pris på den uansett størrelse? Uansett rart å spise noe man enda ikke har betalt for.. 5
nuggets Skrevet 19. januar 2014 #4809 Skrevet 19. januar 2014 Var på en butikk i går og der hadde de skjorter til 50kr pr stk. De kostet visst opptil 299 før og dette er jo billig. En dame foran meg begynte å rope etter betjeningen høylytt i butikken og da de kom sa hun: FEMTI KRONER? Herregud så dyrt. Det kan dere vel ikke kalle tilbud sa de kun kostet 199/299 før!? Fortell meg; når setter dere disse ned til 10kr? Da Jan vi begynne å kalle dette for et tilbud.. Betjeningen sa at dette er det billigste det kommer til å bli. Da sa hub at hvis hun ikke fikk de for ti kr skulke hun aldri handle i denne dritt butikken mer.. Haha, jeg sto bare å måpte og tenkte at dette var meget spesielt!! 17
missdior Skrevet 19. januar 2014 #4810 Skrevet 19. januar 2014 Kunde: Denne lysestaken... hva koster den? Meg: Den koster 399. Kunde: Jeg får den til 300 ikke sant? Meg: Eh, neeei? Kunde: Joda, kom igjen, du kan selge den til meg for 300. Meg: Nei; jeg kan ikke det altså. Kunde: Hmpf 11
Zakuro Skrevet 19. januar 2014 #4811 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde nettopp to stykker som lente seg over pølsedisken og forsynte seg av sprøstekt løk uten å betale for det. Jeg fikk heldigvis sagt det til de; folk skal da se å betale for ting de tar herfra med FINGRENE?! Så på fredag en dame som ikke helt hadde skjønt poenget med skillepinnene tror jeg:P Hun stod forran meg med varene sine på båndet og ventet på at mannen forran skulle betale. Så kom jeg, la på en pinne og varene mine. Etter hvert som kassereren tar unna hennes varer på båndet kommer jo mine med, og hun tar pinnen min, og holder mine varer tilbake mens båndet går som om hun er redd varene våre skal bli blandet. Hva tror du egentlig skillepinnen er til? Pynt? 12
Lucid Skrevet 19. januar 2014 #4812 Skrevet 19. januar 2014 med FINGRENE?! Så på fredag en dame som ikke helt hadde skjønt poenget med skillepinnene tror jeg:P Hun stod forran meg med varene sine på båndet og ventet på at mannen forran skulle betale. Så kom jeg, la på en pinne og varene mine. Etter hvert som kassereren tar unna hennes varer på båndet kommer jo mine med, og hun tar pinnen min, og holder mine varer tilbake mens båndet går som om hun er redd varene våre skal bli blandet. Hva tror du egentlig skillepinnen er til? Pynt? Kanskje hun trodde at det var en av varene dine?
Vasilisa Skrevet 19. januar 2014 #4813 Skrevet 19. januar 2014 med FINGRENE?! Så på fredag en dame som ikke helt hadde skjønt poenget med skillepinnene tror jeg:P Hun stod forran meg med varene sine på båndet og ventet på at mannen forran skulle betale. Så kom jeg, la på en pinne og varene mine. Etter hvert som kassereren tar unna hennes varer på båndet kommer jo mine med, og hun tar pinnen min, og holder mine varer tilbake mens båndet går som om hun er redd varene våre skal bli blandet. Hva tror du egentlig skillepinnen er til? Pynt? Nei nei. Det var en skje i boksen de tok fra, men frekt er det uansett!
Miah Skrevet 20. januar 2014 #4814 Skrevet 20. januar 2014 Så på fredag en dame som ikke helt hadde skjønt poenget med skillepinnene tror jeg:P Hun stod forran meg med varene sine på båndet og ventet på at mannen forran skulle betale. Så kom jeg, la på en pinne og varene mine. Etter hvert som kassereren tar unna hennes varer på båndet kommer jo mine med, og hun tar pinnen min, og holder mine varer tilbake mens båndet går som om hun er redd varene våre skal bli blandet. Hva tror du egentlig skillepinnen er til? Pynt? Haha ja, så det finnes flere av de der ja? Trodde det bare hadde bestemt seg for samle seg i butikken jeg jobber. Har sett det så utrolig mange ganger. Forrige gang sa jeg pent i fra at hun ikke trengte å holde tilbake varene siden det var lagt en skillepinne på. Fikk ikke noe svar da. Det aller verste er vel heller de som ikke bruker skillepinne. Kan umulig følge med på hva hver enkelt kunde skal kjøpe. Da sier jeg også i fra. Eller de som begynner å legge på egne varer bakerst på rullebåndet samtidig som kunden foran (som typisk står der med en stappfull vogn), ikke er ferdig med egne varer enda. Noe som resulterer i at istedenfor at jeg kan bruke båndet som det fine hjelpemiddelet det er til å slippe å strekke seg så mye... må stoppe båndet og strekke meg for å hindre at varene sammenblandets. 1
The Kitten Skrevet 20. januar 2014 #4815 Skrevet 20. januar 2014 Haha ja, så det finnes flere av de der ja? Trodde det bare hadde bestemt seg for samle seg i butikken jeg jobber. Har sett det så utrolig mange ganger. Forrige gang sa jeg pent i fra at hun ikke trengte å holde tilbake varene siden det var lagt en skillepinne på. Fikk ikke noe svar da. Det aller verste er vel heller de som ikke bruker skillepinne. Kan umulig følge med på hva hver enkelt kunde skal kjøpe. Da sier jeg også i fra. Eller de som begynner å legge på egne varer bakerst på rullebåndet samtidig som kunden foran (som typisk står der med en stappfull vogn), ikke er ferdig med egne varer enda. Noe som resulterer i at istedenfor at jeg kan bruke båndet som det fine hjelpemiddelet det er til å slippe å strekke seg så mye... må stoppe båndet og strekke meg for å hindre at varene sammenblandets. Eller slik som hun jeg hadde. Brukte skillepinnen når hun åpenbart mente at varene ikke skulle skilles. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. januar 2014 #4816 Skrevet 20. januar 2014 Var på en butikk i går og der hadde de skjorter til 50kr pr stk. De kostet visst opptil 299 før og dette er jo billig. En dame foran meg begynte å rope etter betjeningen høylytt i butikken og da de kom sa hun: FEMTI KRONER? Herregud så dyrt. Det kan dere vel ikke kalle tilbud sa de kun kostet 199/299 før!? Fortell meg; når setter dere disse ned til 10kr? Da Jan vi begynne å kalle dette for et tilbud.. Betjeningen sa at dette er det billigste det kommer til å bli. Da sa hub at hvis hun ikke fikk de for ti kr skulke hun aldri handle i denne dritt butikken mer.. Haha, jeg sto bare å måpte og tenkte at dette var meget spesielt!! 1
The Kitten Skrevet 20. januar 2014 #4817 Skrevet 20. januar 2014 Vi har egentlig ikke kundetoalett, men jeg gjør unntak for små barn, så jeg lot en liten jente låne toalettet i dag. Litt senere kom det en mann og samtalen mellom ham og meg foreløp som følger: Kunde: Er det mulig å låne toalettet? Meg: Dessverre, vi har ikke kundetoalett. Kunde: Hun lille jenta fikk jo lov. Meg: Vi gjør unntak for små barn, det nærmeste er *kjøpesenter ved siden av*, Kunde; Det er uhørt! Enten får dere gjøre unntak for ALLE eller så får dere gjøre unntak for INGEN. Var fristet til å be ham gå hjem og søke opp definisjonen på UNNTAK! 8
Gjest Inferno Skrevet 20. januar 2014 #4818 Skrevet 20. januar 2014 Kunde skulle levere inn noe og spurte i tillegg om vi hadde en duppeditt. Det hadde vi ikke inne. Meg: Kan jeg legge det av for deg? Kunde: Nei, det går fint, men du kan godt legge deg over disken! Hehe... Meg: Kunde: *kremte og stirre i taket* Så, ja, da henter jeg [greia] på torsdag, eh? 23
Gjest bustyvel Skrevet 20. januar 2014 #4819 Skrevet 20. januar 2014 Pga. stor levering av VG la jeg noe ved siden av kassene (ikke i stativet foran kassene). Opptil flere kunder iler til og forsyner seg. Jeg: ?? Kunde: De er jo GRATIS siden du la dem på brettet ved kassen! Eh, ja. Måtte fjerne dem igjen, folk eier jo ikke fornuft. En annen klassiker er jo når det er 3 for 2 på varer. Det står store, tydelige plakater med hvilke varer som er med, og hvilke som er på samme tilbud (eks fiskevarer sammen, yoghurt sammen++). Kunden kommer da selvsagt med 1 yoghurt, 1 sushi og 1 makrell i tomat, og KREVER 3 for 2 på disse samlet. Gaah. 5
missdior Skrevet 20. januar 2014 #4820 Skrevet 20. januar 2014 Pga. stor levering av VG la jeg noe ved siden av kassene (ikke i stativet foran kassene). Opptil flere kunder iler til og forsyner seg. Jeg: ?? Kunde: De er jo GRATIS siden du la dem på brettet ved kassen! Eh, ja. Måtte fjerne dem igjen, folk eier jo ikke fornuft. En annen klassiker er jo når det er 3 for 2 på varer. Det står store, tydelige plakater med hvilke varer som er med, og hvilke som er på samme tilbud (eks fiskevarer sammen, yoghurt sammen++). Kunden kommer da selvsagt med 1 yoghurt, 1 sushi og 1 makrell i tomat, og KREVER 3 for 2 på disse samlet. Gaah. Ja, hva feilier det folk?? Vi har salg på en del vesker, og de er plassert foran i butikken, med MASSE gule salgsskilt og reklame. Alle veskene som er på salg er samlet der. Kunder kommer ofte bort til kassa med den dyreste Tigerveska f.eks som IKKE er på salg og spør; "er denne på salg eller?"... nei, den er ikke det. tror du virkelig vi bare setter ei veske som er på salg langt bak i butikken, og driter i å merke den med salg eller? NEI. Salg er salg, og det er merket! Skjønner ikke hva folk tenker når de går forbi alle salgsskilt i verden og henter seg ei dyr veske som helt tydelig ikke er på salg. Årgh. I dag var det en kunde som skulle kjøpe en veske som var på salg, og spurte så i kassen;" skal være en gave. hun får bytta den så lenge hun kommer med den i dag eller?" meg: nei, det er en salgsvare såden får man ikke byttet, kunde: men hvis hun kommer i dag? da må hun jo få byttet. meg: nei, desverre. salg er salg, og det bytter vi ikke uansett. kunde: ærlig talt! så hvis jeg kjøper denne veska og ombestemmer meg tre sekunder etterpå så får jeg ikke bytte? meg: nei, det får du ikke. (selvfølgelig hadde vi gjort et unntak om det var så kjapt, men liksom.. ja) kunde: nei, dette er det rareste jeg har hørt. det står i kjøpsloven at man kan bytte så lenge det er samme dag! meg: !?! nei, det gjør det overhodet ikke, og dessuten er det butikkens regler som gjelder. kunde: jajajja, jeg tar denne vesken. kunde: men hun får byttet den i dag, ikke sant??.. NEI! 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå