Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble litt småirritert her om dagen. Det var en dame som bestilte to grillpølser, og fordi jeg ikke var sikker på om det var helt klare ennå, målte jeg temperaturen. De to fremste var helt kalde, mens de rett bak var varme nok. Damen sier "Det er ikke så nøye altså" da hun ser hva jeg driver med. Så peker hun på de to fremste og sier "De der så fine ut." "Ok.." tenkte jeg. Hun ville ha kalde pølser? Jeg lager ferdig pølsene, og da sier hun "Disse er helt kalde jo!" "Ja, det var derfor jeg skulle til å gi deg de andre." "Men jeg pekte ikke på de to, jeg pekte på de bak." DET GJORDE DU IKKE, tenkte jeg. Men jeg mumlet "Åja, da var det jeg som hørte feil."

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an å si "Kan jeg få?" ??

Enig i det. :) Det minnet meg bare om da jeg begynnte å jobbe på Jernia for ca 10 år siden. Var utrolig mange kunder som ba om store poser til småting som skruer eller batterier. En av kollegaene mine spurte kunden om hvorfor de måtte ha en stor pose til en bitteliten ting og da svaret var at kunden var tom for bæreposer hjemme og trang en pose til søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn, PRESSER seg frem i køen:

Kunde: Skal ha to menyer (begynner å forklare hvordan han vil ha dem, hva slags drikke han vil ha osv), men de skal være FERSKE, for jeg skal kjøre langt.
Jeg: Ja, alt som står ute er ferskt. Vi får ikke lov til å selge noe som har stått ute i mer enn ti minutter :-)
Kunde: NEI, jeg sier jeg skal ha dem ferske for jeg skal helt opp til *stedsnavn* (ti minutter med bil fra restauranten).

Jeg: Jeg er ganske sikker på at disse her er ferske, altså. Jeg kan sjekke time-kortet for deg, hvis du vil. *går bort og sjekker*. De ble laget for to minutter siden, så de er ganske ferske altså!

Kunde: Nei, men nå må du ta deg sammen her! Hør på det jeg sier, jeg skal ha dem FERSKE!!! Når jeg sier at jeg skal ha dem ferske, så skal jeg ha dem ferske, ferdig med saken.

Han ga seg ikke, så det endte opp med at kokken måtte komme ut og forklare at han ikke kunne lage "fersk" mat til ham uten at maten som lå fremme var solgt (det er imot reglene på jobben). Kunden måtte da vente til maten som lå ute ble solgt OG den "ferske" maten ble lagd - dvs i ca. en halvtime totalt.
Hadde han bare tatt det som lå fremme hadde han vært ute av restauranten på 5 minutter.

Blir så irritert av sånt. Ikke hilste han heller, var frekk fra begynnelsen og bare slang pengene på disken sånn at de falt overalt... Glad jeg bare jobber deltid på den restauranten, for å si det sånn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt småirritert her om dagen. Det var en dame som bestilte to grillpølser, og fordi jeg ikke var sikker på om det var helt klare ennå, målte jeg temperaturen. De to fremste var helt kalde, mens de rett bak var varme nok. Damen sier "Det er ikke så nøye altså" da hun ser hva jeg driver med. Så peker hun på de to fremste og sier "De der så fine ut." "Ok.." tenkte jeg. Hun ville ha kalde pølser? Jeg lager ferdig pølsene, og da sier hun "Disse er helt kalde jo!" "Ja, det var derfor jeg skulle til å gi deg de andre." "Men jeg pekte ikke på de to, jeg pekte på de bak." DET GJORDE DU IKKE, tenkte jeg. Men jeg mumlet "Åja, da var det jeg som hørte feil."

Noen kunder mangler evnen til å høre etter, og svarer bare "ja" eller ser tomt ut i luften når de får et spørsmål. I går hadde jeg en middelaldrende dame innom som skulle ha gjenta to lottokuponger fra tidligere. Hun sa også; "Og så kan du lage to lottoer med to joker". Av erfaring vet jeg kunder åpenbart glemmer å tenke når de har stått i en kø i mer enn 10 sekunder, så jeg spurte henne; "Så da skal du ha totalt fire lottoer, og to jokere?" "Jaahhh".

Etter alle fire lottoene (de to på gjentak + to utenom) og to jokere var printet ut, etter kunden hadde betalt og gått til siden for de andre kundene (som var MANGE - endeløst!), sier hun "NEI DU HEI NÅ HAR DU GJORT EN FEIL HER!!. Etter at hun hadde forklart problemet sier jeg som vanlig "Åååhh, beklager, trodde du sa du skulle ha FIRE lotto totalt", får jeg den frekke "NEI DET GJORDE JEG IKKE, jeg vet hva jeg sa!!".

Hadde lyst til å svare; jeg spurte deg om du skulle ha fire lotto totalt, og da sa du klart og tydelig ja. Men det er noe av det verste ved å jobbe i butikk; kunden har alltid rett (vi vet alle det er GALT). På samme måte har jeg ofte lyst til å si; nei, du sa ikke ja til pose. Nei, du sa ikke du skulle ha en 10-pakning Marlboro, du sa en 20-pakning. Nei, du sa ikke at Princen du skulle ha skulle være mild.

EH, og en annen kunder-i-tippingen-følger-fint-lite-med; Eurojackpot kan kjøpes i ulike størrelser, de to typiske er de til 25 kroner og de til 50 kroner. I går hadde jeg TO kunder innom som begge skulle ha "to eurojackpot, takk". Spurte (begge to) om de skulle ha den som koster 50 kroner stykket (dette er den de fleste kjøper), og da fikk jeg igjen... baddam baddam... ja. Det skulle de ha. Jeg trykker inn 2 stk til 50 kroner, de printes ut, og jeg sier "da blir det 100 kroner, da". "Ehhhh... hva? 100? Nei nei nei". "Skulle du ikke ha den til 50 kroner stykket?". "Nei, de til 25. Sånn at det blir 50 kroner totalt". Åjah, okei, greit det, takk for at du fulgte med da jeg spurte deg, thanks a lot. MEN JODA MIN FEIL selvsagt, beklager, da tok jeg feil.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom så lurer jeg på om jeg skal bitchslappe den neste personen som sier "Åja, har den ikke noe prislapp på? Da er den vel gratis, høhøhø!!"

DET ER IKKE MORSOMT! :frustrert::frustrert:

Jeg lærte av min mor at alt som det ikke sto prislapp på var dyrt. Kanskje noen flere burde lære det? Det er meget sjelden jeg kjøper en vare det ikke står pris på et eller annet sted, da må jeg ønske det veldig mye.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde kjøper pizzastykke og noe andre greier. Etter en liten stund:

"forresten det er drikke inkludert til pizzaen ikke sant"

meg: "eh... nei, nå må du kjøpe utenom" (siden kunden allerede hadde bestilt, betalt og begynt å spise på pizzaen)

kunde: "ja for det står pizza med drikke 45 kr"

meg: "du skulle ha sagt ifra før at du ville ha drikke vet du..."

herregud.

Endret av Kjempeliten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte av min mor at alt som det ikke sto prislapp på var dyrt. Kanskje noen flere burde lære det? Det er meget sjelden jeg kjøper en vare det ikke står pris på et eller annet sted, da må jeg ønske det veldig mye.

Som oftest har det ikke kommet noen label enda, eller prislappen har falt av osv. Man gjør ikke god butikk ved å gjemme prisene med vilje...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som servitør på restaurant, og opplever både det ene og det andre. Dette skjedde idag:

Jeg står og rydder av bordet hvor jeg samtidig spør gjestene "har dere lyst å kikke på dessertmenyen?"

Gjest: "Njaaa...har dere lefse til dessert?"

Jeg: "Det har vi nok dessverre ikke.."

Gjest: "Sikker? Kan dere lage lefse fordeom?"

Jeg: "Det har vi ikke muligheten til"

Gjest: *Sukker oppgitt*

Herrefred. Skal sies at dette er en "ordentlig" restaurant, og ikke ei veikro, selvfølgelig har vi ikke LEFSE i menyen. Også de som generelt forventer å få mat vi ikke har på menyen. Du går ikke på en steakhouse og forventer at kokkene skal diske opp sushi til deg. Noen folk ass :murvegg:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Kunde kjøper pizzastykke og noe andre greier. Etter en liten stund:

"forresten det er drikke inkludert til pizzaen ikke sant"

meg: "eh... nei, nå må du kjøpe utenom" (siden kunden allerede hadde bestilt, betalt og begynt å spise på pizzaen)

kunde: "ja for det står pizza med drikke 45 kr"

meg: "du skulle ha sagt ifra før at du ville ha drikke vet du..."

herregud.

Glad dere ikke hadde den "Glemmer vi å spørre deg ett drikke,er drikken gratis" xP

Tror Narvesen hadde det for en stund tilbake x) (x år tilbake o.o)

For jeg brukte ikke å nevne det, for så å si "btw...du glemte å spørre om jeg ville ha drikke..."

Ansatt "shit..shit..shit, hva vil du ha?"

meg" ikkeno...jeg bare sier det..." xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jobber som servitør på restaurant, og opplever både det ene og det andre. Dette skjedde idag:

Jeg står og rydder av bordet hvor jeg samtidig spør gjestene "har dere lyst å kikke på dessertmenyen?"

Gjest: "Njaaa...har dere lefse til dessert?"

Jeg: "Det har vi nok dessverre ikke.."

Gjest: "Sikker? Kan dere lage lefse fordeom?"

Jeg: "Det har vi ikke muligheten til"

Gjest: *Sukker oppgitt*

Herrefred. Skal sies at dette er en "ordentlig" restaurant, og ikke ei veikro, selvfølgelig har vi ikke LEFSE i menyen. Også de som generelt forventer å få mat vi ikke har på menyen. Du går ikke på en steakhouse og forventer at kokkene skal diske opp sushi til deg. Noen folk ass :murvegg:

ååhh jeg savner asia x)

Om du f.eks hadde fisket egen fisk selv, eller hadde med deg råvarer til restauranten så kunne du ta det med deg også ordnet kokkene maten for deg xD *ville sett DET skje i Norge!*

men en annen: Om du bestiller takeaway på en restaurant så er det mange som bare gir deg råvarene og sausene så må du koke dette ihop hjemme xD (Kan være ett sjokk for turister :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Noen kunder mangler evnen til å høre etter, og svarer bare "ja" eller ser tomt ut i luften når de får et spørsmål. I går hadde jeg en middelaldrende dame innom som skulle ha gjenta to lottokuponger fra tidligere. Hun sa også; "Og så kan du lage to lottoer med to joker". Av erfaring vet jeg kunder åpenbart glemmer å tenke når de har stått i en kø i mer enn 10 sekunder, så jeg spurte henne; "Så da skal du ha totalt fire lottoer, og to jokere?" "Jaahhh".

Etter alle fire lottoene (de to på gjentak + to utenom) og to jokere var printet ut, etter kunden hadde betalt og gått til siden for de andre kundene (som var MANGE - endeløst!), sier hun "NEI DU HEI NÅ HAR DU GJORT EN FEIL HER!!. Etter at hun hadde forklart problemet sier jeg som vanlig "Åååhh, beklager, trodde du sa du skulle ha FIRE lotto totalt", får jeg den frekke "NEI DET GJORDE JEG IKKE, jeg vet hva jeg sa!!".

Hadde lyst til å svare; jeg spurte deg om du skulle ha fire lotto totalt, og da sa du klart og tydelig ja. Men det er noe av det verste ved å jobbe i butikk; kunden har alltid rett (vi vet alle det er GALT). På samme måte har jeg ofte lyst til å si; nei, du sa ikke ja til pose. Nei, du sa ikke du skulle ha en 10-pakning Marlboro, du sa en 20-pakning. Nei, du sa ikke at Princen du skulle ha skulle være mild.

EH, og en annen kunder-i-tippingen-følger-fint-lite-med; Eurojackpot kan kjøpes i ulike størrelser, de to typiske er de til 25 kroner og de til 50 kroner. I går hadde jeg TO kunder innom som begge skulle ha "to eurojackpot, takk". Spurte (begge to) om de skulle ha den som koster 50 kroner stykket (dette er den de fleste kjøper), og da fikk jeg igjen... baddam baddam... ja. Det skulle de ha. Jeg trykker inn 2 stk til 50 kroner, de printes ut, og jeg sier "da blir det 100 kroner, da". "Ehhhh... hva? 100? Nei nei nei". "Skulle du ikke ha den til 50 kroner stykket?". "Nei, de til 25. Sånn at det blir 50 kroner totalt". Åjah, okei, greit det, takk for at du fulgte med da jeg spurte deg, thanks a lot. MEN JODA MIN FEIL selvsagt, beklager, da tok jeg feil.

Hater når det skjer! Og det er ganske ofte. Spesielt i helgene. Virker som om noen faktisk kobler ut hele hjernen når det er helg. Også skal jeg liksom stå der å unnskylde meg når det er tydelig kunden som ikke klarer å følge med.

I går var det en innom med mange Lotto kuponger. Både Lotto, ekstra, viking og tipping. Jeg bare kjørte gjennom de lappene jeg fikk levert og total summen endte opp på nesten 8000kr. Og kunden utbryter hvor udugelig jeg er som ikke klarer å lage det hun skal ha osv osv. Det er ikke jeg som har fylt ut kupongene hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn, PRESSER seg frem i køen:

Kunde: Skal ha to menyer (begynner å forklare hvordan han vil ha dem, hva slags drikke han vil ha osv), men de skal være FERSKE, for jeg skal kjøre langt.

Jeg: Ja, alt som står ute er ferskt. Vi får ikke lov til å selge noe som har stått ute i mer enn ti minutter :-)

Kunde: NEI, jeg sier jeg skal ha dem ferske for jeg skal helt opp til *stedsnavn* (ti minutter med bil fra restauranten).

Jeg: Jeg er ganske sikker på at disse her er ferske, altså. Jeg kan sjekke time-kortet for deg, hvis du vil. *går bort og sjekker*. De ble laget for to minutter siden, så de er ganske ferske altså!

Kunde: Nei, men nå må du ta deg sammen her! Hør på det jeg sier, jeg skal ha dem FERSKE!!! Når jeg sier at jeg skal ha dem ferske, så skal jeg ha dem ferske, ferdig med saken.

Han ga seg ikke, så det endte opp med at kokken måtte komme ut og forklare at han ikke kunne lage "fersk" mat til ham uten at maten som lå fremme var solgt (det er imot reglene på jobben). Kunden måtte da vente til maten som lå ute ble solgt OG den "ferske" maten ble lagd - dvs i ca. en halvtime totalt.

Hadde han bare tatt det som lå fremme hadde han vært ute av restauranten på 5 minutter.

Blir så irritert av sånt. Ikke hilste han heller, var frekk fra begynnelsen og bare slang pengene på disken sånn at de falt overalt... Glad jeg bare jobber deltid på den restauranten, for å si det sånn.

Hvis jeg hadde vært medkunde hadde jeg blitt like irritert over at du tilsynelatende ekspederte en som tydelig snek i køen..?:klo:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som kunde irriterer jeg meg over de kundene som står i to køer... Heldigvis har jeg kjapp nok kjeft te å si fra til de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi burde være flinkere til å lage en felleskø frem til to/flere kasser, som deler seg ved kassen. Det blir mest rettferdig og effektivt for alle... Jeg forsøker å lage sånne noen ganger i matbutikken men de færreste forstår..sukk. Har inntrykk av at dette er mye vanligere i utlandet (der har jeg vært i mange butikker med 1 kø som går frem til en strek også er alle kassene etter der og neste person i køen går til første ledige kasse, funker utmerket!)

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kunde irriterer jeg meg over de kundene som står i to køer... Heldigvis har jeg kjapp nok kjeft te å si fra til de :)

Enig. Enten velger man den ene eller den andre kassa, og blir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde vært medkunde hadde jeg blitt like irritert over at du tilsynelatende ekspederte en som tydelig snek i køen..? :klo:

Det er en fast food-restaurant hvor det egentlig ikke er ordentlige køer. Vi bare roper "vær så god neste" også kommer kunden frem. Når det er sagt så pleier folk å være veldig høflige mot hverandre og si "nei, du kom først, bare gå før meg :)".

Vi som står i kassa har egentlig null oversikt over hvem som står i køen ettersom vi flyr rundt overalt, hehe :P

Tror du hadde skjønt litt bedre hvis jeg hadde sagt hvilken fast food-restaurant det var, men er litt redd for at folk kan kjenne meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte av min mor at alt som det ikke sto prislapp på var dyrt. Kanskje noen flere burde lære det? Det er meget sjelden jeg kjøper en vare det ikke står pris på et eller annet sted, da må jeg ønske det veldig mye.

Det hender jo at prislapper faller av eller at hylleetiketter blir borte. Med 23.000 varer i butikken så skjer det faktisk at ikke alt er priset hele tiden, selv om det selvfølgelig skal være det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utplassert på GameStop. Her husker jeg 2 prominente kunder besøke oss

"Hei selger dere den nye plata til Justin Bieber?"

KUNDE 2

"Hei, selger dere bruktfilmer her eller bare spill?!" (bitchy tone)

MEG: "Nei vi selger filmer også"

"Jah hvor er de da liksom?!"

(jeg fører armen min over hele området hun står på. Hun er omringet av bruktfilmene. Hundrevis av dem)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde kommer inn i butikken, og som vanlig smiler jeg og sier "Hei!"

Og kunden svarer bare akutt "la meg nå få se først da", med en irritert tone.

><

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...