Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir så sjukt irriterte på de kundene som kjøper flere varer, blant annet fks vaffel og kaffe for 34 kr (tilbud). Jeg scanner/taster inn varene og sier prisen, samtidig som prisen står på den lille skjermen på kassa. Og kunden bare: ".....vaffel og kaffe kosta 34 kroner altså.."

"Ja, det gjør det.." sier jeg.

"Ja også kosta den melka 20 kr..." sier kunden

"ja, også kosta sjokoladen 15, wienerpølsa 29 og grillpølsa 44..." sier jeg.. "det blir den summen"

"ja......" kunden er bare skeptisk hele tida.

"kassa regner ut automatisk altså" sier jeg. "så det er nå riktig sum..."

"ja greit, jeg får få med kvitteringa da hvertfall" også når de får kvitteringa gransker de den før de kaster den i søpla.

Prisen på varene står jo på en lapp under de!! Går an å regne ut i hodet før man kommer frem til kassa og blir sjokkert over hvor dyrt det er på en bensinstasjon. Som om de ikke visste det før??

Så har vi de familiene som kommer innom og skal kjøpe noe å spise, hvor fks mora går til disken mens resten av familien befinner seg alle andre steder i butikken og ingen vet hva de skal ha. Ender opp med at mora står og gauler til de andre i familien mens jeg stiller spørsmål til henne om hva de skal ha og ikke ha, drikke til? osv osv.

Også er det de som tar burgerne til andre. Skjer bare når det er mange innom og bestiller burgere. Vi har fks en kunde som skal ha med bacon, og en som skal ha "vanlig". Den "vanlige" blir ferdig før den med bacon, og jeg roper ut "150 grams burger med alt på!!" (er det bacon på burgeren så sier jeg at det er bacon på den) og legger på disken. Kunden som skulle ha med bacon går og henter den burgeren, tar en bit og kommer tilbake; "hallo, jeg skulle jo ha bacon på!!" (eller så skulle de ha ekstra av noe grønt, ikke dressing, eller uten ost osv..)

"det er ikke din burger...." sier jeg "den med bacon er ikke ferdig enda.."

Skjønner at det kan være forvirrende, men kunden får da følge med litt selv. Jeg kan ikke stå og passe på når jeg har mer enn nok med å lage burgere til hele verden, og det ikke er jeg som tar imot bestillingene fra kunden. Så jeg vet ikke hvem som skal ha hva. Veldig greit med de kundene som spør om det er med bacon, uten ost eller hva de nå skal ha... så de vet at de får det som er riktig.

Også har man fks en kunde som har bestilt en 150 g med alt og pommes frites, og en som har bestilt 150 g med alt, uten pommes frites. Så er den med pommes frites ferdig, og jeg roper det ut, hvorpå kunden som IKKE skulle ha pommes frites kommer bort, ser rart på burgeren, og så rart på meg og informerer meg om at... "men jeg har ikke bestilt pommes frites altså....."

"nei, det er ikke din burger da...." sier jeg. Eller så kan det gjerne være omvendt. At en burger uten pommes frites er ferdig først, og kunden som skulle ha pommes frites kommer og klager over at han skulle jo ha det!!!

Men det er ikke hans burger!!!! Skjønner de virkelig ikke at kanskje de andre som står og venter muligens også har bestilt burger? :P

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innimellom så lurer jeg på om jeg skal bitchslappe den neste personen som sier "Åja, har den ikke noe prislapp på? Da er den vel gratis, høhøhø!!"

DET ER IKKE MORSOMT! :frustrert::frustrert:

• Liker 10
Skrevet

Også er det de som tar burgerne til andre. Skjer bare når det er mange innom og bestiller burgere. Vi har fks en kunde som skal ha med bacon, og en som skal ha "vanlig". Den "vanlige" blir ferdig før den med bacon, og jeg roper ut "150 grams burger med alt på!!" (er det bacon på burgeren så sier jeg at det er bacon på den) og legger på disken. Kunden som skulle ha med bacon går og henter den burgeren, tar en bit og kommer tilbake; "hallo, jeg skulle jo ha bacon på!!" (eller så skulle de ha ekstra av noe grønt, ikke dressing, eller uten ost osv..)

"det er ikke din burger...." sier jeg "den med bacon er ikke ferdig enda.."

Skjønner at det kan være forvirrende, men kunden får da følge med litt selv. Jeg kan ikke stå og passe på når jeg har mer enn nok med å lage burgere til hele verden, og det ikke er jeg som tar imot bestillingene fra kunden. Så jeg vet ikke hvem som skal ha hva. Veldig greit med de kundene som spør om det er med bacon, uten ost eller hva de nå skal ha... så de vet at de får det som er riktig.

Også har man fks en kunde som har bestilt en 150 g med alt og pommes frites, og en som har bestilt 150 g med alt, uten pommes frites. Så er den med pommes frites ferdig, og jeg roper det ut, hvorpå kunden som IKKE skulle ha pommes frites kommer bort, ser rart på burgeren, og så rart på meg og informerer meg om at... "men jeg har ikke bestilt pommes frites altså....."

"nei, det er ikke din burger da...." sier jeg. Eller så kan det gjerne være omvendt. At en burger uten pommes frites er ferdig først, og kunden som skulle ha pommes frites kommer og klager over at han skulle jo ha det!!!

Men det er ikke hans burger!!!! Skjønner de virkelig ikke at kanskje de andre som står og venter muligens også har bestilt burger? :P

Åh, som jeg hater disse kundene som ikke klarer å følge med! Det verste eksempelet var da en dame kom og hentet Tasty Bacon burgeren som akkurat var ferdig. Hun kom tilbake noen minutter senere og klagde fordi "dette var jo ikke fiskeburger"...

Ellers må vi stadig stå og hyle ut i restauranten fordi folk ikke klarer å høre etter. Det burde ikke være så vanskelig å holde seg i nærheten av kassa når man har bestilt mat.

Skrevet

Varetelling i dag.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal røske, rive, banke og smelle på døra når det står med STORE bokstaver på hele inngangspartiet " STENGT PGA VARETELLING!!! "

Er det virkelig så forbanna vanskelig å forstå den setninga? Nytter jo ikke om du "skal bare" vi har like herlig stengt og nei du er ikke så forbanna spesiell at vi kan gjøre et unntak for deg. Sorry mac!

• Liker 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Brunost
Skrevet

Varetelling i dag.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal røske, rive, banke og smelle på døra når det står med STORE bokstaver på hele inngangspartiet " STENGT PGA VARETELLING!!! "

Er det virkelig så forbanna vanskelig å forstå den setninga? Nytter jo ikke om du "skal bare" vi har like herlig stengt og nei du er ikke så forbanna spesiell at vi kan gjøre et unntak for deg. Sorry mac!

Fordi folk er dumme -.-'

Skrevet

Her er det faktisk ikke kunden som er dum (håper jeg da), men dette opplevde jeg på en ganske så fin restaurant i Oslo:

Jeg hadde bestilt Farris til maten, og den overivrige kelneren som fylte vin og annet i glassene når de var halvtomme klarte da å helle vanlig vann i Farrisen min. Jeg prøvde å stoppe han og sa at "Unnskyld, men jeg drikker Farris, ikke vann" hvorpå han svarer "Nå drikker du blanding!"

Jeg ble så paff at jeg ikke fikk frem et ord, jeg...

Altså, det var jo ingen krise, men jeg syns vel at han burde ha tilbudt meg ny Farris...

• Liker 17
Skrevet

Her er det faktisk ikke kunden som er dum (håper jeg da), men dette opplevde jeg på en ganske så fin restaurant i Oslo:

Jeg hadde bestilt Farris til maten, og den overivrige kelneren som fylte vin og annet i glassene når de var halvtomme klarte da å helle vanlig vann i Farrisen min. Jeg prøvde å stoppe han og sa at "Unnskyld, men jeg drikker Farris, ikke vann" hvorpå han svarer "Nå drikker du blanding!"

Jeg ble så paff at jeg ikke fikk frem et ord, jeg...

Altså, det var jo ingen krise, men jeg syns vel at han burde ha tilbudt meg ny Farris...

Kanskje han sa det som en spøk? Altså "oisann, var ikke meningen"-setning. Løp han tilbake på kjøkkenet med glasset ditt og fikset nytt med en gang, eller ble han stående/gikk videre som om du skulle godta det?

Om han hadde sagt "nå drikker du blanding!" og så beklaget seg og fikset nytt må det jo ha vært en form for spøk eller "wopsideisi"-setning.

• Liker 3
Skrevet

Han gikk videre uten en mine til å fikse noenting.

Det var bare sånn "nå drikker du blanding - aksepter det"-holdning. Ingen beklager eller "oj, du skal få en ny". Bare overlegen mine.

• Liker 1
Skrevet

Han gikk videre uten en mine til å fikse noenting.

Det var bare sånn "nå drikker du blanding - aksepter det"-holdning. Ingen beklager eller "oj, du skal få en ny". Bare overlegen mine.

Da hadde jeg sagt fra til hovmesteren og informert på en høflig måte. Ikke bra oppførsel av servitøren!

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg burde gjort det, men jeg hater å klage på ting og er nok litt for feig på sånt. Så jeg har jo egentlig meg selv å skylde..om jeg forventer et "Unnskyld" og det ikke kommer, så sier jeg aldri ifra.. :lete:

Jeg er kunden som aldri klager..

Skrevet

Ja, jeg burde gjort det, men jeg hater å klage på ting og er nok litt for feig på sånt. Så jeg har jo egentlig meg selv å skylde..om jeg forventer et "Unnskyld" og det ikke kommer, så sier jeg aldri ifra.. :lete:

Jeg er kunden som aldri klager..

det er fint å ikke klage for små dumme ting, men om jeg hadde vært hovmester hadde jeg satt pris på om gjestene fortalte om sånn oppførsel.

Håper du selvfølgelig slipper å klage, men noen ganger er det på sin plass. Så lenge man klager på en ålreit måte, da.

Skrevet

Innimellom så lurer jeg på om jeg skal bitchslappe den neste personen som sier "Åja, har den ikke noe prislapp på? Da er den vel gratis, høhøhø!!"

DET ER IKKE MORSOMT! :frustrert::frustrert:

Gjør det! :jepp: Skulle gitt mye for å være flue på veggen :fnise:

Skrevet

Lillesøster jobber på pizzasjappe, å når de kom på jobb i romjula. Så hadde de over 50 ubesvarte anrop fra et og samme nummer, en kunde som var desperat etter nattmat?

• Liker 3
Skrevet

Jeg må bare få skryte litt av noen av kundene mine i desemberstresset som nettopp har begynt å roe seg. Nå som jeg ikke har vært i matvarebutikk i juletider, men heller i en annen type butikk har jeg fått så mye skryt at jeg vet ikke. Folk som takker for at innpakningen av gaven er pen, folk som takker for god service og setter pris på at du strekker deg så langt som du kan for at de skal få en god handleopplevelse. TAKK til dere, herregud så mye koseligere enn å være i matvarejobben i julen. :hug:

Så kom også byttedagene da.. hva skjer med at folk har et slikt sleskt smil og sier "nei, men sånn er det bare" når man nevner at gavene helst skal byttes inn i andre ting i butikken enn å bare gi tilgodelapp med en gang. Skal vi lese loven sammen kanskje?

Som regel gir jeg tilgodelapp med et smil altså, men han jeg nevner over bare.. arrrg.

Skrevet

Utrolig mange som gjør dette. Altså; skal ha ting pakket inn selv om de i samme slengen kjøper gavepapir. Og det er som regel ikke fordi de skal rett i selskap. Jeg har fått det for meg at de rett og slett bare vil ha litt av alt som er gratis :P

Har ikke bodd for meg selv så mange år til at jeg har fått øvd meg så mye på innpakning, så det blir ikke like fint som når butikkansatte gjør det.

Derfor jeg gjerne sier jakakk eller spør pent om de kan pakke inn i samme slengen. Selvom jeg evt. må pakke inn flere hjemme.

Skrevet

Gjør det! :jepp: Skulle gitt mye for å være flue på veggen :fnise:

Kan heller skrive lapp i panna.

"Selv om varen ikke har pris er den ikke gratis! HØHØHØ!!"

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Morsom kommentar fra en liten unge idag :P

Vi har 2 for 1 tilbud på sjokolade. Ungen leser plakaten og utbryter: "se mamma, de har 2 sjokolader for 1 krone!"

ikke en dum kommentar, bare søt da! hehe

• Liker 8
Gjest smooch
Skrevet (endret)

Dame i kiosken jeg jobber i: ''Ja, jeg skal ha en STOR pose med til tippekupongene mine altså!''(hun hadde vel kjøpt en 3-4 stykker)

Kunne ikke annet enn å gi den til henne, og hun puttet kupongene oppi og gikk ut.

Jeg skjønte ingenting.

Endret av smooch
Skrevet

Dame i kiosken jeg jobber i: ''Ja, jeg skal ha en STOR pose med til tippekupongene mine altså!''(hun hadde vel kjøpt en 3-4 stykker)

Kunne ikke annet enn å gi den til henne, og hun puttet kupongene oppi og gikk ut.

Jeg skjønte ingenting.

Kanskje hun trang en pose til søppel?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...