Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg (uheldigvis) en del situasjoner å komme med. Beklager på forhånd, men dette kan bli langt: (fra bensinstasjon)

Lille julaften, en dame kommer inn og samtalen går noe ala:

Kunde: "Jeg har kjøpt denne (viser frem en creme brulee brenner) og butikken sa de at jeg får kjøpt gass til den her"

Meg: "Det har vi dessverre ikke, eneste gassen vi har er propan til gassgrill"

Kunde: "Jamen de i butikken sa at jeg får kjøpt det her"

Meg: "Jeg vet ikke hva de har sagt til deg, men vi har det ikke"

(Forskjellige varianter at de to siste setningene ble gjentatt MANGE ganger)

Til slutt tramper hun nærmest ut og sier: «Hvis jeg finner ut at dere har det allikevel så ....» (fikk ikke med meg resten)

Hadde en annen dame innom et par dager senere som hadde fått den samme beskjeden av en butikk hun hadde vært i, hun godtok heldigvis at vi ikke hadde. (ok, det kom et par proteter)

En dag kortsystemene våre var nede

Bankkort gikk på reserveløsning, men kredittkort virket ikke i det hele tatt. De fleste som fyller bensin har et eller annet kredittkort som de får rabatt på, så det var en del grettene kunder innom denne dagen, forståelig nok det, men en tok virkelig kaka. (Dette er en stund siden så jeg husker ikke dialogen):

Kom inn en eldre mann som skulle vaske bilen sin, han hadde kredittkort fra vår kjede som også gir rabatt på bilvask, så snart jeg ser at han har dette kortet opplyser jeg om at vi har problemer meg kortsystemene, og at kredittkort ikke virker, men han kan bruke bankkort. Han spør om han får rabatt da, men det gjør han ikke, siden rabatten ligger i kortet. Etter mye frem og tilbake presterer han å si «Men jeg har rett på rabatt», hvorpå jeg tenker «Hva f*** vil du jeg skal gjøre? Kortsystemet er nede i alle stasjonene i kjeden i hele landet». Ender meg at han drar uten å vaske bilen sin.

En tilfeldig kveld:

En eldre mann kommer inn, og jeg sier «hei», han verken svarer eller ser på meg, bare subber avgårde mot en hylle. Rett etter han kommer en annen mann inn, som går bort til disken og bestiller an hamburger, mens jeg snakker med han om hva han vil og ikke vil ha på burgeren, kommer gamlisen bort til disken, presser seg inn foran den mannen jeg snakker med, setter en 1,5l cola på disker og ser på meg, jeg overser han glatt og fortsetter å snakke med mannen bak. Gamlisen måtte pent vente på tur. :fnise:

En tilfeldig søndags formiddag:

En dame stopper ved pumpen nærmest døra, går ut av bilen og begynner å fylle bensin. Henne to små poder løper inn på stasjonen å begynner å leke sisten mellom hyllene. Jeg står irritert og ser på herjingene dems og tenker at jeg ikke er i noe egnet humør til å havne i en diskusjon med en mor om hennes barn. Når moren er ferdig å fylle, kommer hun inn, roper på barna, og går igjen, mens jeg tenker at dette er da for pokker ikke en barnehage.

En tilfeldig kveld:

Jeg oppdager at en dame står og røyker knappe to meter fra en av pumpene, går ut og sier «Du kan ikke røyke her, det er mye drivstoff her», og svaret jeg får: «Oi, det viste jeg ikke». Trodde det var ganske almen kunnskap at bensin og ild ikke er en god kombinasjon, men der tok jeg vist feil.

En generell gruppe kunder som irriterer meg (og andre kunder) noe grenseløst. Er to varianter av dem, den første er de som bruker disken som handlekurv: går rundt i butikken og plukker meg seg noen varer, setter disse fra seg på disken og går en ny runde i butikken og finner flere varer, dette kan gjenta seg noen ganger. Og så kommer det en annen kunde med et par varer han skal ha, men da er disken full av den første kundens varer………

Variant nr.2 er de som aldri klarer å huske alt de skal ha. Kan f.eks. komme til disken og bestille noe mat, etter de har sagt alt de skal ha, så kommer det «og så skulle jeg ha *insert ramdom object*» og går bort til en hylle og funderer på hva det egentlig var de skulle ha, mens jeg og resten av køen står og venter.

En annen generell gruppe er de som kommer inn i butikken går rett bort til disken og setter kortet i terminalen uten å si hva det er de prøver å betale for. Vet av lang erfaring at dette betyr at de har fylt drivstoff, men disse kundene tror vist at hele verden dreier seg om dem, og forventer at jeg vet hva det er de skal, men hvis det er flere pumper i bruk på en gang, så er det ikke selvskrevet at jeg nøyaktig hvilken pumpe de har fylt på. I nevnte tilfeller pleier jeg å stirre på kunden til han greier å si hva han skal betale for og hvor han har fylt (hvis han har greid å få meg seg pumpenummeret da, for det er vist veldig vanskelig).

Er det jeg kom på i farta, men tiden vil garantert bringe mer.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg (uheldigvis) en del situasjoner å komme med. Beklager på forhånd, men dette kan bli langt: (fra bensinstasjon)

Lille julaften, en dame kommer inn og samtalen går noe ala:

Kunde: "Jeg har kjøpt denne (viser frem en creme brulee brenner) og butikken sa de at jeg får kjøpt gass til den her"

Meg: "Det har vi dessverre ikke, eneste gassen vi har er propan til gassgrill"

Kunde: "Jamen de i butikken sa at jeg får kjøpt det her"

Meg: "Jeg vet ikke hva de har sagt til deg, men vi har det ikke"

(Forskjellige varianter at de to siste setningene ble gjentatt MANGE ganger)

Til slutt tramper hun nærmest ut og sier: «Hvis jeg finner ut at dere har det allikevel så ....» (fikk ikke med meg resten)

Hadde en annen dame innom et par dager senere som hadde fått den samme beskjeden av en butikk hun hadde vært i, hun godtok heldigvis at vi ikke hadde. (ok, det kom et par proteter)

De brennerne vi selger, skal fylles med vanlig lightergass. Er det ikke vanlig å få kjøpt det på bensinstasjon?

• Liker 3
Skrevet

De brennerne vi selger, skal fylles med vanlig lightergass. Er det ikke vanlig å få kjøpt det på bensinstasjon?

Hva som er vanlig vet jeg ikke, utenom der jeg jobber, har jeg knapt nok vært innom noen bensinstasjoner, alt for dyrt :ler:

Skrevet

Det finnes mange frekke kunder ja. Idag var det dame som ble potte sur fordi jeg ikke ville åpne en pakke silkepapir (ødelegge pakningen, det var ikke sånn lett å åpne), fordi hun ville sjekke at det som sto på utsiden av pakningen, og det jeg fortalte henne at var inni var sant.

Det er mye rart som foregår i butikker og restauranter og sånn ass! Har lest litt på denne siden her, http://www.kundehistorier.no/

der står det mange morsomme og irriterende historier, mest fra butikkansattes perspektiv, men man kan sikkert også poste fra kundenes side! :laugh:

Hehe, artig side det ;p Skrev inn der selv jeg, får sjekke om den kommer i morgen.

Så de skrev om "den følelsen når en kunde kommer inn i butikken 5 minutter før stengetid", kan kjenne meg igjen der ja. Altfor mange som klarer å se utenfor sin egen hverdag, de butikkansatte har jo hatt en lang dag der

Skrevet

En dag kortsystemene våre var nede

Bankkort gikk på reserveløsning, men kredittkort virket ikke i det hele tatt. De fleste som fyller bensin har et eller annet kredittkort som de får rabatt på, så det var en del grettene kunder innom denne dagen, forståelig nok det, men en tok virkelig kaka. (Dette er en stund siden så jeg husker ikke dialogen):

Kom inn en eldre mann som skulle vaske bilen sin, han hadde kredittkort fra vår kjede som også gir rabatt på bilvask, så snart jeg ser at han har dette kortet opplyser jeg om at vi har problemer meg kortsystemene, og at kredittkort ikke virker, men han kan bruke bankkort. Han spør om han får rabatt da, men det gjør han ikke, siden rabatten ligger i kortet. Etter mye frem og tilbake presterer han å si «Men jeg har rett på rabatt», hvorpå jeg tenker «Hva f*** vil du jeg skal gjøre? Kortsystemet er nede i alle stasjonene i kjeden i hele landet». Ender meg at han drar uten å vaske bilen sin.

Etter noen år på bensinstasjon, vil jeg si du gjorde feil her, litt avhengig av systemet. Så fremt du kan slå inn rabatt automatisk, kunne du enkelt løst den situasjonen.

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde også blitt sur dersom jeg hadde kundekort som ga meg rabatt og ikke fikk samme rabatt slått inn manuelt hvis systemet er nede. Er butikkens system nede mener jeg det er deres ansvar å komme med et godt alternativ for kundene, det skal ikke være dyrere for kunden på grunn av en feil som er butikkens "skyld". Ellers så sender jeg all medfølelse til dere som jobber i butikk, har vært der selv, det er ikke så gøy alltid:) Forsøker å være snill kunde selv:)

• Liker 20
Skrevet

Jeg er like fascinert over at folk trenger så lang tid på å bestemme seg. Spesielt da med tanken på hvor lang tid de har i forhold til bytting. Man trenger virkelig ikke 30 dager på å bestemme om man skal ha en bluse eller ikke? Kjeden jeg jobber i, har ikke 30 dagers bytterett, og det er like moro hver gang kunder påstår at det er lovpålagt at de skal få lov til å angre kjøpet etter så mange dager.. ARGH!

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også blitt sur dersom jeg hadde kundekort som ga meg rabatt og ikke fikk samme rabatt slått inn manuelt hvis systemet er nede. Er butikkens system nede mener jeg det er deres ansvar å komme med et godt alternativ for kundene, det skal ikke være dyrere for kunden på grunn av en feil som er butikkens "skyld". Ellers så sender jeg all medfølelse til dere som jobber i butikk, har vært der selv, det er ikke så gøy alltid:) Forsøker å være snill kunde selv:)

Tror ikke det som regel er slik at systemene i butikkene styres av selve butikken / kjeden, men av en tredjepart som kjeden har en eller annen avtale med. Skjønner at folk blir sure om de ikke får en rabatt som de normalt får, men personlig mener jeg slik "nedetid" i noen tilfeller er noe kunder nesten må forvente når systemene av og til er nede... Om folk ikke kan betale med kredittkortet sitt (som de får rabatt på) når systemet er nede en sjelden gang, synes jeg folk må leve med det. For meg avhenger hva som er "rett" av størrelsen på beløpet og ikke minst hvor ofte nedetiden skjer. Må huske at det er snakk om butikker som også i stor grad er prisgitt teknologi. Teknologien har gitt oss mye, og da må kanskje "vi alle" ta de negative sidene også; nedetid.

• Liker 4
Skrevet

Etter noen år på bensinstasjon, vil jeg si du gjorde feil her, litt avhengig av systemet. Så fremt du kan slå inn rabatt automatisk, kunne du enkelt løst den situasjonen.

Jeg tenkte også at jeg kunne ha gjort det, men etter å ha forhørt meg med andre "over" men fikk jeg beskjed om å ikke gjøre det, var vist siden det ikke var fra vår stasjon rabatten ble gitt, men fra de som er ansvarlig for kortet (eller noe i den dur)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte også at jeg kunne ha gjort det, men etter å ha forhørt meg med andre "over" men fikk jeg beskjed om å ikke gjøre det, var vist siden det ikke var fra vår stasjon rabatten ble gitt, men fra de som er ansvarlig for kortet (eller noe i den dur)

Og da blir det annerledes :) Om det var Shell-stasjon og Shell-mastercard f.eks, ville jeg ordnet rabatten uten å sjekke med noen engang. Er det Statoil og Cresco, blir det fullstendig annerledes..

• Liker 1
Skrevet

Jobbet ett år i matbutikk, og den mest irriterenfe kommentaren jeg kunne få var når en vare ikke scannet med en gang og kunden begeistret utbryter "OIDA, den scanner ikke, da MÅ den jo være gratis, HAHAHAHA"

Eh, nei

• Liker 9
Skrevet

Kunder som ringer til oss...

1) før de har bestemt seg for hva de skal ha. Og så sier de "vent litt" i en frekk tone og forventer at jeg sitter der og blomstrer mens de bestemmer seg for hva de skal ha. Vær så snill, bestem deg før du ringer, det blir enklere for alle!

2) som sier "jeg vil ha det og det og det og det og det" og når jeg prøver å si "jeg trenger adresse og navn først..." fortsetter de bare med enda mer bestillinger. HØR PÅ DET JEG SIER TIL DEG, det blir bedre for oss alle! Jeg MÅ faktisk taste inn navn og adresse før jeg får tastet inn det du skal bestille. Jeg er ikke kjip med vilje.

3) ... men det er kompisen som vet hva de skal bestille, mens innringer ikke har snøring. Jeg hører det kameraten sier i bakgrunnen, så enten: la han snakke i telefonen eller skriv det ned før du ringer inn. Irriterende med ekko, og jeg vet aldri om du prater til meg eller om du prater til kompisen din.

4) samtidig som de snakker med andre. Altså, holder en samtale gående med et annet menneske mens jeg prøver å ta bestillingen... Ikke bli sur på meg når du får maten og noe er feil - jeg repeterer alltid bestillingen for deg. FØLG med, en bestilling tar toppen ett minutt. Vent med samtalen bare litte grann så skal alt gå som smurt!

5) kunder som ikke hører etter. "Ønsker du å betale med kort eller kontant?" "NÅR LEVERER DERE MATEN?" Ro ned egga, vi kommer dit, én ting om gangen! Jeg LOVER deg at jeg informerer deg om leveringsgarantien vår. Når vi kommer dit.

6) kunder som ringer 23.01. Vi stenger 23.00. Da skal alle avdelingne ta oppgjør og dra hjem for å sove. Jeg kan dessverre ikke "være snill bare denne eeeene gangen".

7) Folk som ikke vet hvilken adresse de er på. "Nei, men det er i svingen v Veitvet t-bane". Sier meg ikke en dritt. Jeg har ikke internett tilgjengelig på jobb, med mindre jeg surfer på mobilen. Min private mobil. Jeg spør ikke etter adresse fordi jeg syns det er gøy å vite hvor du er, jeg spør fordi jeg trenger å taste inn en adresse i datasystemet vårt. Den godtar ikke "i svingen ved Veitvet t-bane". Sukkkkk.

8) Folk som ser på TV eller hører på musikk på høyt volum. Ofte sier jeg "du, jeg hører deg litt dårlig, det er litt mye bråk hos deg?" Mange svarer "ja, beklager, jeg skal dempe volumet litt" eller "gi meg to sekunder, skal bare gå til et annet rom!" (<3), men du har også de som "SÅ SNAKK HØYERE DA FOR FAEN" eller "ER DU DÆVVHØRT ELLER?" Frister skikkelig å gi de det lille ekstra av kundeservice altså....

Men jeg er veldig glad i jobben min da, på tross av alt dette :fnise:

• Liker 12
Skrevet (endret)

1) før de har bestemt seg for hva de skal ha. Og så sier de "vent litt" i en frekk tone og forventer at jeg sitter der og blomstrer mens de bestemmer seg for hva de skal ha. Vær så snill, bestem deg før du ringer, det blir enklere for alle!

2) som sier "jeg vil ha det og det og det og det og det" og når jeg prøver å si "jeg trenger adresse og navn først..." fortsetter de bare med enda mer bestillinger. HØR PÅ DET JEG SIER TIL DEG, det blir bedre for oss alle! Jeg MÅ faktisk taste inn navn og adresse før jeg får tastet inn det du skal bestille. Jeg er ikke kjip med vilje.

3) ... men det er kompisen som vet hva de skal bestille, mens innringer ikke har snøring. Jeg hører det kameraten sier i bakgrunnen, så enten: la han snakke i telefonen eller skriv det ned før du ringer inn. Irriterende med ekko, og jeg vet aldri om du prater til meg eller om du prater til kompisen din.

4) samtidig som de snakker med andre. Altså, holder en samtale gående med et annet menneske mens jeg prøver å ta bestillingen... Ikke bli sur på meg når du får maten og noe er feil - jeg repeterer alltid bestillingen for deg. FØLG med, en bestilling tar toppen ett minutt. Vent med samtalen bare litte grann så skal alt gå som smurt!

5) kunder som ikke hører etter. "Ønsker du å betale med kort eller kontant?" "NÅR LEVERER DERE MATEN?" Ro ned egga, vi kommer dit, én ting om gangen! Jeg LOVER deg at jeg informerer deg om leveringsgarantien vår. Når vi kommer dit.

6) kunder som ringer 23.01. Vi stenger 23.00. Da skal alle avdelingne ta oppgjør og dra hjem for å sove. Jeg kan dessverre ikke "være snill bare denne eeeene gangen".

7) Folk som ikke vet hvilken adresse de er på. "Nei, men det er i svingen v Veitvet t-bane". Sier meg ikke en dritt. Jeg har ikke internett tilgjengelig på jobb, med mindre jeg surfer på mobilen. Min private mobil. Jeg spør ikke etter adresse fordi jeg syns det er gøy å vite hvor du er, jeg spør fordi jeg trenger å taste inn en adresse i datasystemet vårt. Den godtar ikke "i svingen ved Veitvet t-bane". Sukkkkk.

8) Folk som ser på TV eller hører på musikk på høyt volum. Ofte sier jeg "du, jeg hører deg litt dårlig, det er litt mye bråk hos deg?" Mange svarer "ja, beklager, jeg skal dempe volumet litt" eller "gi meg to sekunder, skal bare gå til et annet rom!" (<3), men du har også de som "SÅ SNAKK HØYERE DA FOR FAEN" eller "ER DU DÆVVHØRT ELLER?" Frister skikkelig å gi de det lille ekstra av kundeservice altså....

Men jeg er veldig glad i jobben min da, på tross av alt dette :fnise:

Jeg jobber på taxisentral og vi har AKKURAT de samme kundene... Folk veit faen ikke hvor de bor! Endret av Sommernatt
  • Liker 10
Skrevet

Har blitt sammen med en av kundene mine, jeg. :blomst:

• Liker 3
Skrevet

Den kan tolkes Vasilisa. :lur:

• Liker 4
Skrevet

Og jeg som nesten øver et par ganger på hva jeg skal si før jeg ringer :fnise:

Mulig jeg har postet denne før; inn kommer det en turist, vet ikke hvor han var fra, men lette tydeligvis etter panteautomaten, for han prøvde nemlig å pakke flasken inn der hvor røypakkene kommer på ut på vensafen :hoho: Han skjønte raskt det ikke var riktig sted, jeg rakk ikke komme bort til han en gang, før han spør om hvor han kan levere flasken:P Ikke lett å være turist :fnise:

• Liker 14
Skrevet

Og jeg som nesten øver et par ganger på hva jeg skal si før jeg ringer :fnise:

:fnise: du er søt, haha!

Skrevet

Ja, det virker som om de tror at butikkansatte ikke har et liv utenfor jobben. "Åja, skal du hjem du også? Pussig!"

Virker som enkelte kunder tror at butikkansatte sover på bakrommet eller noe sånt... Er visst helt utenkelig at vi har familie og et liv som alle andre.

Skrevet

Virker som enkelte kunder tror at butikkansatte sover på bakrommet eller noe sånt... Er visst helt utenkelig at vi har familie og et liv som alle andre.

Hallo vi bor jo der, vi sover på bananesker som er kjørt i pappressa. Å bruker øl "dukene" til teppe. Å så må vi ligge i skje for å ikke fryse om vinteren.
  • Liker 4
Skrevet

Jeg jobber i blomsterbutikk og etter en hektisk handel nå i julestria, kommer de samme hendelsene tilbake, akkurat som tidligere år. Noen lærer aldri..

23 desember. Den desidert travleste dagen i hele året:

Det er kø fra kassa og ut døra, i mellom alle bord og hyller.. Butikken er generelt STAPP FULL av folk. Vi pakker som om det var en olympisk gren, 6-7 stk fordelt på 4 pakkedisker. Her MÅ vi være effektive for å få unna alle som skal handle før vi selv en eller annen gang skal komme oss hjem. Da er det ekstra morro når den eldre fisefine damen som (selvsagt) er alene i verden, begynner å telle småpengene sine utover HELE pakkedisken. (Småpengene oppbevarer hun naturlig nok også i portemoneèn sin...) Det er hyggelig å få vekslepenger for oss som jobber i butikk, men kjære vene.. Se deg omkring! Man står tilslutt kanskje 2 eller 3 (!) stk å venter på å få pakkepapir, køen blir lengre, og da først etter flere minutter, presterer hun å humre av seg " Neimen, er det meg dere venter på!! Var visst ikke så lurt å telle penger på disken!" Nei du sier ikke det?? Hvis andre kunders blikk kunne drepe.... :fnise:SUKK

En av hundre hendelser som gjentas altfor ofte på vanlige dager:

Vi tar imot utkjøringer. En (gjerne også her en eldre dame) skal bestille blomster, og vi må naturlig nok ha navn og adresse for å kunne levere. Som regel ikke noe problem, og vi er velsignet med SVÆRT lokalkjente og snille sjåfører, så vi klarer å levere selv om adressen er litt unøyaktig.. MEN... Det hjelper uansett ikke å forklare MEG at den du skal sende til bor " Du vet... du kjører av den veien der.. bla bla bla.. opp i lia der, bla bla naboen til det røde huset med bikkja..." Ja ja ja.. Jeg fortalte deg akkurat at vi har egne sjåfører som kjører og de finner HELT SIKKER FREM med en ca adresse !! :) Hjelper ikke å fortelle meg dette. Ikke kjenner jeg hele bygda her heller så nei, jeg VET ikke den lia der og huset med bikkja :P

Det verste er at de liksom ikke hører når jeg sier de ikke trenger å forklare meg, de bare fortsetter å bable i vei..

De er jo så søte disse gamle damene også da! Vi får oss noen hyggelige lattere av dem, men hjelpes som jeg noen ganger føler for å rive meg i håret også... :klaske:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...