student86 Skrevet 20. desember 2013 #4601 Del Skrevet 20. desember 2013 Hvis de har samme shokker som oss er den en og en halv meter lang, en og en halv meter høy og det uten Kong Haakon skiltet på toppen :-P Jeg hjelper med et smil fordet såklart ^^, Skjønner Det er godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 20. desember 2013 #4602 Del Skrevet 20. desember 2013 Hvis de har samme shokker som oss er den en og en halv meter lang, en og en halv meter høy og det uten Kong Haakon skiltet på toppen :-P Jeg hjelper med et smil fordet såklart ^^, Hehe ja Men skal ikke klage, jeg kan være utrolig vimsete på jobb selv jeg Og ikke nevn å gå på ring å fylle på med varer, kommer tilbake og har glemt hvor jeg la varen o.O Det er sikkert samme sak som oss ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 20. desember 2013 #4603 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg spurte en kunde engang om han trengte hjelp, så fikk jeg tilbake: Nei, gjør du? Hahaha, jeg holdt på å le meg ihjæl He made my day! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lypcha Skrevet 20. desember 2013 #4604 Del Skrevet 20. desember 2013 Haha. Ang utlendinger/turister. Er faktisk ikke kult at man har lært seg Fks "en burger takk" på norsk når de ikke forstår det jeg sier til dem etterpå! Snakk engelsk mange tør ikke si etterpå at jeg må snakke engelsk til de heller. De bare ser forvirra på meg og stotrer frem et eller annet forsøk på norsk til jeg skjønner at grunnen er fordi de ikke skjønner noen ting av språket. Bortsett fra den ene setningen de har lært seg da Minnet meg om en jeg hadde som kunde. Han gikk ganske bestemt bort til tippe maskinen, satte i kortet sitt og sa på nesten flytende norsk: jeg skal ha en Lotto. Jeg forteller hvor mye han skal betale og han gjør det. Jeg avslutter med å si noe sånt som: lykke til, i morgen er det ekstra store sjanser for å vinne. Da svarer han surt tilbake at: no i just want a Lotto, what the fuck are you trying to make me buy more shit!!? Det fikk noen sekunder før jeg skjønte hva som skjedde. Ble litt satt ut. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 20. desember 2013 #4605 Del Skrevet 20. desember 2013 Mulig jeg er treg nå, men du skriver at man får de dyreste gratis? Dvs at de burde fått "loffen" sin gratis? Ja, det er klart at de skal få den gratis, poenget var at de står å tviholder på den mens de roper at de skal ha den gratis. De tenker at de selv bestemmer hvilket brød som er gratis og at de så klart skal få det dyreste gratis uansett hva reglene hadde vært, de vet ikke at det blir slik automatisk og da er det veldig viktig for de å poengtere dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 20. desember 2013 #4606 Del Skrevet 20. desember 2013 Neste kunde som brøyter seg midt gjennom begge køene på 6+ mennesker, lener seg over disken og spør om jeg ikke kan finne riktig foundationfarge til henne for så å gå apeshitcrazy når jeg beklager og sier at jeg ikke har tid akkurat nå, hun får en penn eller saks mellom øyenen.... Samme gjelder forsåvidt også den neste kunden som avbryter meg midt i en setning til en annen kunde fordi hun "bare skal spørre om noe"... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 20. desember 2013 #4607 Del Skrevet 20. desember 2013 Ikke dumt kanskje, men veldig morsomt/søtt: Narkoman stamkunde kommer inn sammen med sin aldrende mor (som tydeligvis skal spandere noe på ham, skjedde ca en gang i måneden). Moren går rundt og rynker på nesa (dyrt, stygt eller noe tenker jeg). De kommer bort til kassa og han hilser pent på meg og snur seg til mor: "Du mutter, nå er det best at du oppfører deg altså, for hu dama her blir skikkelig streng hvis du ikke gjør som a sier!" Det skal nevnes at jeg hverken er streng eller ser streng ut, men at han mest sannsynlig enten ville erte henne litt eller visste at om de narkomane ikke oppførte seg, så ble de bortvist av meg eller vekteren. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. desember 2013 #4608 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg sa for noen dager siden at jeg hadde en sur megge som kunde. Gidder ikke skrive alt om henne, så tar bare deler av historien. Hun hadde betalt for varene sine, og før hun har sjekket kvitteringen så skriker hun ut. JEG SKULLE JO FÅ RABATT PÅ DET ENE PLAGGET JEG HAR KJØPT! Hva med å skjekke om jeg har gjort feil før du insinuerer at jeg er inkompetent? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heihei123 Skrevet 21. desember 2013 #4609 Del Skrevet 21. desember 2013 Kunde: Disse brødene er så dyre jeg kunne drept deg! Meg: Men det gjør jo ikke brødene billigere? Klarte ikke la være å svare noe annet 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 21. desember 2013 #4610 Del Skrevet 21. desember 2013 For en tid tilbake ble vi kontaktet av en kunde som ønsket å bestille tilbehør til en vare som ble kjøpt for snart 10 år siden. Vi kontaktet leverandøren for å høre om det i det hele tatt var mulig og de sa at de kunne skaffe det, men de måtte spesialbestille det fra sin underleverandør og det kom til å ta tid da det ikke lenger var "lagervare". Vi ble forespeilet ca. 2-3 måneders leveringstid. Jeg videreformidlet dette, samt pris, til kunden og spurte om det fortsatt var interessant å bestille. Kunden ville gjerne bestille og leveringstiden fikk de leve med. "Det får ta den tiden det tar, så lenge vi får det er vi fornøyd." Det endte med å ta rett i underkant av 3 måneder og i begynnelsen av desember dukket varene omsider opp. Kunden fikk beskjed samme dag som de kom og de "skulle komme innom en dag". I dag kom de for å hente, nesten 3 uker etter at varene kom til butikken. Når kunden skulle betale kom gullkornet: "Jeg får vel litt rabatt siden det var så lang leveringstid, sånn for tort og svie?" Jeg sa at det ikke var mulig. Kunden aksepterte leveringstiden ved bestilling og det tok 3 uker fra varene kom til de ble hentet. Hvis det var så innmari hast er det rart at de ventet i nesten 3 uker før de kom innom for å plukke opp varene. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie321 Skrevet 21. desember 2013 #4611 Del Skrevet 21. desember 2013 For en tid tilbake ble vi kontaktet av en kunde som ønsket å bestille tilbehør til en vare som ble kjøpt for snart 10 år siden. Vi kontaktet leverandøren for å høre om det i det hele tatt var mulig og de sa at de kunne skaffe det, men de måtte spesialbestille det fra sin underleverandør og det kom til å ta tid da det ikke lenger var "lagervare". Vi ble forespeilet ca. 2-3 måneders leveringstid. Jeg videreformidlet dette, samt pris, til kunden og spurte om det fortsatt var interessant å bestille. Kunden ville gjerne bestille og leveringstiden fikk de leve med. "Det får ta den tiden det tar, så lenge vi får det er vi fornøyd." Det endte med å ta rett i underkant av 3 måneder og i begynnelsen av desember dukket varene omsider opp. Kunden fikk beskjed samme dag som de kom og de "skulle komme innom en dag". I dag kom de for å hente, nesten 3 uker etter at varene kom til butikken. Når kunden skulle betale kom gullkornet: "Jeg får vel litt rabatt siden det var så lang leveringstid, sånn for tort og svie?" Jeg sa at det ikke var mulig. Kunden aksepterte leveringstiden ved bestilling og det tok 3 uker fra varene kom til de ble hentet. Hvis det var så innmari hast er det rart at de ventet i nesten 3 uker før de kom innom for å plukke opp varene. Vi hadde en kunde som bestillte nermere 40 pakker med pinnekjøtt, men når varene kom ville hun ikke ha de alikevell. Hadde vert greit det altså, men dette var av en type billigmerke som vi sliter med og få solgt. Neste gang blir det nok forhåndsbetaling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 21. desember 2013 #4612 Del Skrevet 21. desember 2013 Kunde :"tar du disse brevene for meg?" Meg :"Jada, får jeg lov å åpne de også? *smile* *svarer kjapt:*"Neida jeg bare tuller!!!! xD" Kunde:Åååh....for ett sekund der trodde jeg du mente det! xD" -- En av mine favoritt kunder hadde kjøpt meg konfekt idag og ga den til meg <3 En eldre mann, utrolig hyggelig ga meg en klem på jobb og ønsket meg lykke til videre (da, idag var siste arbeidsdag og jeg flytter til en ny by om ett par dager ) Har hatt så mange kunder som ønsket meg lykke til videre, og ei annen dame "NEI du får IKKE lov til å flytte!!Hvem skal jeg da møte på morgenen med ett smil og super kundeservice!? Slutter du, så slutter jeg å handle her!!!!" Jeg bare "aww...du er så søt, tusen takk, men det kommer sikkert ei annen jente som er lik meg <3 Så ikke slutt å handle her bare pga meg :D" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 21. desember 2013 #4613 Del Skrevet 21. desember 2013 ååh guri, dette er ikke dumt, men heller søtt x) hadde en liten guttunge som sprang etter meg OVERALT jeg gikk idag, spurte masse spørsmål, var kjempesøt egentlig, så blir jeg ringt på,slik at jeg måtte åpne en til kasse og tror du ikke gutten følger etter meg der også, så sier han med en søt pipestemme "Jeg kan hjelpe deg å dytte varene altså!!!" Hvor jeg svarer :"Neida det trenger du ikke, de går av seg selv, du kan få lov til å stå der, men da må du IKKE røre noe ok?" Gutten :"oooook...hva er dette her?*peke på cashguard* enn dette da? åååh her var det masse ledninger altså! dere burde rydde!MAMMA SE HVOR JEG FÅR LOV Å STÅ:DDDDD" Sjefen hadde lagt merke til dette her, hun synes det bare var koselig + han kunne ikke vært mer enn 3-4 år x) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 21. desember 2013 #4614 Del Skrevet 21. desember 2013 Vi hadde en kunde som bestillte nermere 40 pakker med pinnekjøtt, men når varene kom ville hun ikke ha de alikevell. Hadde vert greit det altså, men dette var av en type billigmerke som vi sliter med og få solgt. Neste gang blir det nok forhåndsbetaling. Vi har hatt et ganske lignende problem i år, bestilte inn en type kjøtt (ferskt) som noen skulle ha til et selskap. Holdbarhetstiden er da naturlig nok kort, og er heller ikke en type kjøtt vi selger mye av. Bestillingen var på ca 6500 kroner. Kjøttet kom, men kunden kom ikke. Vi ringte og forklarte at kunden måtte komme å hente det, ellers ville kjøttet fort bli dårlig. Kunden ga rett og slett faen, sa han hadde ombestemt seg pga selskapet var avlyst, og la på. Vi forsøkte så godt vi kunne å selge kjøttet, og fikk solgt for ca 1200 kroner, men resten.... Det måtte kunden betale for. Han måtte altså betale 5300 kroner for kjøtt som vi måtte kaste i søppelet... En avtale er en avtale. Hadde det vært noe ala jeg-skulle-gifte-meg-men-så-døde-forloveden-min hadde vi kanskje sett litt greiere på det... Kanskje. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 22. desember 2013 #4615 Del Skrevet 22. desember 2013 En av mine favoritt kunder hadde kjøpt meg konfekt idag og ga den til meg <3 En eldre mann, utrolig hyggelig ga meg en klem på jobb og ønsket meg lykke til videre (da, idag var siste arbeidsdag og jeg flytter til en ny by om ett par dager ) Har hatt så mange kunder som ønsket meg lykke til videre, og ei annen dame "NEI du får IKKE lov til å flytte!!Hvem skal jeg da møte på morgenen med ett smil og super kundeservice!? Slutter du, så slutter jeg å handle her!!!!" Jeg bare "aww...du er så søt, tusen takk, men det kommer sikkert ei annen jente som er lik meg <3 Så ikke slutt å handle her bare pga meg :D" Jeg og fikk sjokolade i dag, av favorittkunden min Det er herlig med sånne kunder som bekrefter at du gjør en god jobb og er et bra menneske, innimellom de sure kundene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 23. desember 2013 #4616 Del Skrevet 23. desember 2013 Kjære kunde, om du ikke har tenkt på å kjøpe ribbe før NÅ, så gi beng i å bli sur når jeg sier vi er tom. Jeg har så lite medfølelse for deg på akkurat det.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiak Skrevet 23. desember 2013 #4617 Del Skrevet 23. desember 2013 Jeg har et lite spørsmål som jeg kanskje kan snike inn i denne tråden. Forhistorie: Jeg har stått på jobb nesten hver dag de siste tre ukene og pakket inn haugevis av bøker for kundene. Mens kalenderen tikker nærmere jul, blir køene stadig lengre. Men bøker er firkantede og enkle å pakke inn, så det tar omtrent 30 sekunder å få papir på dem (bånd og pynting har jeg droppet nå for å unngå kø). Siden jeg gjerne vil unngå at kundene bak må vente lengre enn nødvendig, så sier jeg (mens jeg trykker på knappen for kortbetaling) at "Da blir det 199 kroner!". Så røsker jeg ut en lengde papir, og straks er boka ferdigpakket, mens kunden fortsatt står der med kortet i hånda og glor på det jeg pakker inn. Da har jeg altså lagt på byttelapp og fjernet prislappen før jeg sier totalsummen som kunden skal betale. Ettersom jeg har oppdaget at kundene aldri klarer å knote seg til å gjøre sin del av jobben (stappe inn kortet og trykke kode) i tide, så er jeg begynt å følge opp "Da blir det 199 kroner!" med "Ja, da er bankterminalen klar" etter noen sekunder. Det funker som regel. Men - resten av året pleier altså kundene å skjønne helt fint at "Da blir det 199 kroner!" betyr at nå kan du betale. Er det jeg som er i utakt, skjønner ikke folk flest at når jeg sier totalsummen, så er det på tide å betale? (Har for øvrig ingen problemer med kontantbetalerne på dette, så de utelates fra historien.) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 23. desember 2013 #4618 Del Skrevet 23. desember 2013 Kjenner SÅ godt til det problemet! Selv pleier jeg å si "da er det chippen ned og mot deg".... Og selv da må jeg tidvis følge opp med, "hvis du taster kode og klar, så blir det plass til nestemann"... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 23. desember 2013 #4619 Del Skrevet 23. desember 2013 Samme problem hos oss også... OGså har vi bare en terminal, og kunder flytter seg ALDRI! "Kan du være så snill og gi litt plass til nestemann i køen?" Eller "Såååånn, der er terminaleeeen.." --- Altså, på lørdag var det fullt kjør på jobb, og vi pakket IKKE inn, da det stod tusen folk i kø til enhver tid. Det kom ei dame i 40-50 årene med masse småplukk. Hun prata ikke med meg overhodet, hun skravla med veninna si istedenfor. Jeg pakket alt knuselig inn i silkepapir, og pakket det i en pose, og la med gavepapir til henne. "Sånn, det blir 159 kroner da". Kødder ikke, da hun snudde seg, saaaakte, så jeg ondskapen i øynene hennes. "PAKKER DU IKKE INN????" Meg:Hvis du spør pent, så kanskje jeg gjør det. Kunde: Altså, du har jo pakket inn til meg før? I går? Meg: Men da var det ikke kø her. Kunde: Men, du må pakke inn! Meg: Jeg må ingenting, her er kvitteringen din Kunde: Jamen jeg har ikke tid til å pakke inn i dag! Meg: DET har ikke jeg heller. God jul -- Altså, hallooooooooooo 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvilddd Skrevet 23. desember 2013 #4620 Del Skrevet 23. desember 2013 Jeg jobber i matbutikk, og som noen kanskje kjenner til så er det ikke mulig å kjøpe øl o.l. når det er valgdag i Norge. I høst var det jo stortingsvalg, og jeg satt i kassa på jobb. Så kom det en voksen mann, tipper han var mellom 40 og 50 år, og legger varene sine på båndet. Han kjøper en del varer, alt kostet rundt 300 kroner til sammen. Så ser jeg at han har to ølbokser på båndet, og jeg forklarer at han dessverre ikke kan få kjøpt øl i butikkene i dag, siden det er stortingsvalg. Mannen blir mildt sagt sur, og begynner å protestere og legge ut om hvor teit han synes reglene i butikken vår osv. er, mens jeg prøver å beklage og sier at det er ikke jeg som har bestemt dette, men dette er regler som er statlig bestemt (eller noe..) Mannen blir kjempesint og sier at han ikke skal ha noen av varene, da han heller vil handle et annet sted siden vi ikke kan selge han øl. Da han marsjerte ut av butikken fikk jeg lyst til å ønske han lykke til med å få kjøpt øl i en annen butikk i dag.... Men jeg greide å holde meg. Og ja, utrolig nok var han en voksen mann. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå