Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mulig jeg er treg nå, men du skriver at man får de dyreste gratis? Dvs at de burde fått "loffen" sin gratis?

Hvis de er som på kiwi med bleieavtalen så holder de desperat på siste bleia og nekter å la meg scanne fordi den er jo gratis!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhørt på en interiør/dilldallbutikk i dag: "JAMMEN juletreet mitt er jo 190cm høyt og ca så *kunden viser med armene* bredt, da må jo du vite hvilken pakning med juletrelys jeg skal velge for at det skal se fint ut".

..Så var det dette med hva den ansatte kan hjelpe til med, og hva man er nødt til å finne ut selv. Særlig når det veldig subjektive ordet "fint" er involvert.

• Liker 6
Gjest ms_kwang
Skrevet

Hadde en kunde idag jeg o.O
Hvor hun tropper opp til meg dritsur og klarer å prestere å si dette:

"Hvorfor fyller dere på med varer når det ER kunder i butikken!? Jeg synes dere står hele tiden i veien og når jeg går i kassa så er det aldri noen der!" (Må nevnes:Har aldri sett henne før, liten lokal butikk, og jeg har jobbet der i snart 2 år o.o)
Svar: "Neiii...si det du" *snike seg unna den rare kunden.....gjemme meg på lageret o.o*

Vi selger slike store Kong Haakon konfekt esker på 1kg, de står VELDIG synlig..
Kunden går rundt og rundt og rundt før hun tilslutt kommer til meg og spør om vi har det på lageret.
Jeg sier da"Rett foran deg, så finner du det"
Kunde "Hvor da?"
Jeg:*peker* "Der"
Kunde :"Ååååja...takk for hjelpa!:D"

Noen er så blinde o.o

Også har vi jo de kundene som blir dritsure fordi vi ikke selger en vare som "alle" andre butikker selger.

*Jammen så gå til den butikken da! -.-Det er FINT lite vi kan gjøre med det, når toppsjefen har bestemt at denne butikk kjeden ikke skal selge den varen*

Eller når varer blir trukket tilbake, så er det OSS ansatte som får skylda -.-
"Jammen dere burde jo ha sagt ifra!!!"
Som denne uken, da pinnekjøtt fra Gilde ble trukket tilbake, 1 uke før hadde vi en kunde som handlet pinnekjøtt for over 1000kr og hun kom tilbake dritsur,fordi vi ikke hadde sagt noe som helst. Hun lemper 5 pakker på båndet,viser meg kvittering og skal ha ALLE pengene tilbake, noe hun fikk (alle kundene fikk det!) men hun forlangte også pengene for de 2 pakkene hun allerede hadde spist opp... /facepalm

Og når hun ikke fikk de pengene, så truet hun med søksmål om hun ble syk av kjøttet >.>

*Ikke vår feil! Og hvordan kunne vi vite om kjøttet var dårlig (mugg)når ingen visste om det før 2-3 dager siden :fnise: *

Gjest ms_kwang
Skrevet

Hvis de er som på kiwi med bleieavtalen så holder de desperat på siste bleia og nekter å la meg scanne fordi den er jo gratis!

Med B&T avtale kort, så er ALLTID den dyreste gratis, spiller ingen rolle om du sender den dyreste igjennom først også de 3 siste tilslutt, den går automatisk :) (har testet :fnise:)

Vi på kiwi har ingenting vi skulle ha sagt, sånnsett "spammer" vi kunden med "Har du avtalekort!?" "Neivel...du får hver 4 gratis!:D" *som vi garantert har fortalt kunden sånn ørtogførti ganger før :fnise:

Skrevet

Hadde en kunde idag jeg o.O

Hvor hun tropper opp til meg dritsur og klarer å prestere å si dette:

"Hvorfor fyller dere på med varer når det ER kunder i butikken!? Jeg synes dere står hele tiden i veien og når jeg går i kassa så er det aldri noen der!" (Må nevnes:Har aldri sett henne før, liten lokal butikk, og jeg har jobbet der i snart 2 år o.o)

Svar: "Neiii...si det du" *snike seg unna den rare kunden.....gjemme meg på lageret o.o*

Kunden går rundt og rundt og rundt før hun tilslutt kommer til meg og spør om vi har det på lageret.

Kunde "Hvor da?"

Noen er så blinde o.o

Også har vi jo de kundene som blir dritsure fordi vi ikke selger en vare som "alle" andre butikker selger.

*Jammen så gå til den butikken da! -.-Det er FINT lite vi kan gjøre med det, når toppsjefen har bestemt at denne butikk kjeden ikke skal selge den varen*

Eller når varer blir trukket tilbake, så er det OSS ansatte som får skylda -.-

"Jammen dere burde jo ha sagt ifra!!!"

Som denne uken, da pinnekjøtt fra Gilde ble trukket tilbake, 1 uke før hadde vi en kunde som handlet pinnekjøtt for over 1000kr og hun kom tilbake dritsur,fordi vi ikke hadde sagt noe som helst. Hun lemper 5 pakker på båndet,viser meg kvittering og skal ha ALLE pengene tilbake, noe hun fikk (alle kundene fikk det!) men hun forlangte også pengene for de 2 pakkene hun allerede hadde spist opp... /facepalm

Og når hun ikke fikk de pengene, så truet hun med søksmål om hun ble syk av kjøttet >.>

*Ikke vår feil! Og hvordan kunne vi vite om kjøttet var dårlig (mugg)når ingen visste om det før 2-3 dager siden :fnise: *

Jeg syns hun burde fått pengene tilbake for ALT pinnekjøttet. Det er tross alt en dokumentert feilvare.

Hvis jeg spiser en halv pizza og finner en mark, forventer jeg å få tilbake pengene for hele pizzaen. Ikke bare den uspiste delen.

• Liker 16
Skrevet

Med B&T avtale kort, så er ALLTID den dyreste gratis, spiller ingen rolle om du sender den dyreste igjennom først også de 3 siste tilslutt, den går automatisk :) (har testet :fnise:)

Vi på kiwi har ingenting vi skulle ha sagt, sånnsett "spammer" vi kunden med "Har du avtalekort!?" "Neivel...du får hver 4 gratis!:D" *som vi garantert har fortalt kunden sånn ørtogførti ganger før :fnise:

Jeg vet, jobber der selv ;-) Men det kunne forklare hvorfor de holdt på brødet og sa nai, gratis, for det gjør kundene mine også ;-)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg syns hun burde fått pengene tilbake for ALT pinnekjøttet. Det er tross alt en dokumentert feilvare.

Hvis jeg spiser en halv pizza og finner en mark, forventer jeg å få tilbake pengene for hele pizzaen. Ikke bare den uspiste delen.

Du kan ikke få tilbake det du allerede har spist opp...(det som er long-gone,kastet restene) Vi kan jo ikke vite om hun beholdt 2 poser selv for så å få ekstra penger tilbake :) men om hun hadde kommet med restende + de posene...så nja...kanskje. Men siden hun ikke hadde det, så kan ikke vi gjøre noe med det.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg vet, jobber der selv ;-) Men det kunne forklare hvorfor de holdt på brødet og sa nai, gratis, for det gjør kundene mine også ;-)

OT: Hehe daaaaa tolka jeg deg feil :fnise:

yaaayyy grønne er vi...(men det betyr ikke at vi er grønne i pappen,om du tok den :skratte: )

Skrevet

Du kan ikke få tilbake det du allerede har spist opp...(det som er long-gone,kastet restene) Vi kan jo ikke vite om hun beholdt 2 poser selv for så å få ekstra penger tilbake :) men om hun hadde kommet med restende + de posene...så nja...kanskje. Men siden hun ikke hadde det, så kan ikke vi gjøre noe med det.

Det syns jeg er dårlig når det er snakk om en offesiell tilbakekalling av varer. Jeg hadde blitt forbanna.

• Liker 13
Skrevet

*Stresset mann parkerer "på tvers" utenfor inngangen og kommer inn i butikken*

Kunde: "Jeg finner ikke Bilia!"

Meg: "Kjør mot byen og ta til høyre i første rundkjøring. Da ligger det på venstre hånd litt bortpå sletta."

Kunde: "Men hun på bensinstasjonen sendte meg utover her." (I motsatt retning.)

Meg: "Kanskje hun misforstod og trodde du lette etter Biltema? Det ligger i nabobygget."

Kunde: "Jeg sa Bilia klart og tydelig. Det var ikke mulig å misforstå. Er du sikker på at det ikke er du som misforstår? Jeg leter etter BIL-IA, ikke BIL-TEMA."

Meg: *telle til ti* "Ja, jeg hørte det."

Kunde: "Ja, får håpe du ikke er like forvirra som hun kjerringa på Esso da..." *stormer ut*

• Liker 9
Gjest ms_kwang
Skrevet

Det syns jeg er dårlig når det er snakk om en offesiell tilbakekalling av varer. Jeg hadde blitt forbanna.

Deg om det..

Men hun er nødt til å ha komme tilbake med varen for å få penger tilbake, når hun heller ikke har posen med seg så er det fint lite vi kan gjøre (jeg hørte med sjefen og sjefen hørte med distriktssjef og begge sa nei, det var ikke noe som JEG nekta henne, men Dsjef+Bsjef gjorde det) det blir det samme som om jeg kjøpte en vaniljeis for 3 uker siden, spiste den opp samme dagen, for så å få vite 3 uker etterpå at det kanskje var noe galt med akkurat det LOT nummere... Eller kanskje jeg enda hadde isen i fryseren, men tok bare med kvittering for å få en gratis vare...Derfor må vi ha varen tilbake..

Skrevet

Hvorfor skal noen beholde mugg? Hadde hun kvitteringen skulle hun fått tilbake.

• Liker 2
Skrevet

Deg om det..

Men hun er nødt til å ha komme tilbake med varen for å få penger tilbake, når hun heller ikke har posen med seg så er det fint lite vi kan gjøre (jeg hørte med sjefen og sjefen hørte med distriktssjef og begge sa nei, det var ikke noe som JEG nekta henne, men Dsjef+Bsjef gjorde det) det blir det samme som om jeg kjøpte en vaniljeis for 3 uker siden, spiste den opp samme dagen, for så å få vite 3 uker etterpå at det kanskje var noe galt med akkurat det LOT nummere... Eller kanskje jeg enda hadde isen i fryseren, men tok bare med kvittering for å få en gratis vare...Derfor må vi ha varen tilbake..

Det var snakk om én uke, hun hadde kvittering, og det andre pinnekjøttet hadde tydligvis riktig LOT-nummer.

Mer syns jeg ikke man kan forvente.

Dama har tross alt lagt igjen over 1000kr hos dere og endt opp med å spise muggent pinnekjøtt.

• Liker 13
Gjest ms_kwang
Skrevet

Hvorfor skal noen beholde mugg? Hadde hun kvitteringen skulle hun fått tilbake.

Fordi rett og slett at de papirene vi har fått så står det svart på hvitt :

Om kunden kommer tilbake med varen skal det taes retur og kunden får tilbake pengene

Altså kunden er nødt til å ta med seg varen, ikke bare kvittering. -.-

Skrevet

Fordi rett og slett at de papirene vi har fått så står det svart på hvitt :

Om kunden kommer tilbake med varen skal det taes retur og kunden får tilbake pengene

Altså kunden er nødt til å ta med seg varen, ikke bare kvittering. -.-

Vi påstår ikke at du har gjort noe feil, vi har bare forståelse for at kunden blir sur. Det hadde jeg blitt selv.

• Liker 6
Gjest ms_kwang
Skrevet

Vi påstår ikke at du har gjort noe feil, vi har bare forståelse for at kunden blir sur. Det hadde jeg blitt selv.

Jojo, jeg forstår det :)

men som sagt det er jo noe som vi fint lite kan gjøre noe med, når vi har regler som vi må følge :)

I worst-case-scenario, så kunne f.eks en kunde gått til oss med kvittering, fått pengene tilbake for alt eller 3-4 poser, også gått til en annen butikk og fått retur i den butikken :)

Folk svindler hele tiden,sånn er det bare.. Og vi må være forsiktig med det :)

MEN tilbake til topic-nok avsporing nå, OK? :D

Skrevet

Jojo, jeg forstår det :)

men som sagt det er jo noe som vi fint lite kan gjøre noe med, når vi har regler som vi må følge :)

I worst-case-scenario, så kunne f.eks en kunde gått til oss med kvittering, fått pengene tilbake for alt eller 3-4 poser, også gått til en annen butikk og fått retur i den butikken :)

Folk svindler hele tiden,sånn er det bare.. Og vi må være forsiktig med det :)

MEN tilbake til topic-nok avsporing nå, OK? :D

Jeg tenker svindel ofte er planlagt, derfor mer usannsynlig når returneringen skjer etter en helt uplanlagt tilbakekalling av vare. I situasjoner som dette bør man kunne utvise skjønn.

Men enig i at avsporingen kan være ferdig. Sånn. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kunde "Hvor da?"

Noen er så blinde o.o

Det er greit nok for dere butikkansatte - dere kjenner forhåpentligvis utmerket godt til varenes plassering i butikken, og det er da også deres jobb.

Men som kunde er det ikke like lett å se skogen for bare trær, som det så fint heter. Kunder som går rundt og leter etter varer uten å finne dem, og som deretter spør etter hjelp, har jo faktisk prøvd på egenhånd før de henvender seg til de butikkansatte. Hva er galt med det? Denne kunden hørtes nå høflig ut også, så det er vel ikke noe å klage på, det er jo bare morsomt! :)

Hilsen til tider "blind" kunde som håper og tror at butikkansatte har litt humor på dette området ;)

Endret av student86
  • Liker 19
Gjest ms_kwang
Skrevet

Jo jo, men dette var snakk om en hel sjokk selger med den 1kg konfekt eska :P den er bra stor x) Og slik vi sto så går det egentlig ikke ann å ikke se den, så fremst man ikke har hodet en helt annen plass den dagen :fnise:

Skrevet

Det er greit nok for dere butikkansatte - dere kjenner forhåpentligvis utmerket godt til varenes plassering i butikken, og det er da også deres jobb.

Men som kunde er det ikke like lett å se skogen for bare trær, som det så fint heter. Kunder som går rundt og leter etter varer uten å finne dem, og som deretter spør etter hjelp, har jo faktisk prøvd på egenhånd før de henvender seg til de butikkansatte. Hva er galt med det? Denne kunden hørtes nå høflig ut også, så det er vel ikke noe å klage på, det er jo bare morsomt! :)

Hilsen til tider "blind" kunde som håper og tror at butikkansatte har litt humor på dette området ;)

Hvis de har samme shokker som oss er den en og en halv meter lang, en og en halv meter høy og det uten Kong Haakon skiltet på toppen :-P

Jeg hjelper med et smil fordet såklart ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...