Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde ekstrajobb som kassedame ved siden av skole, og det begynner å bli så lenge siden at jeg håper ingen av kundene kjenner seg igjen :sjenert:

1. Eldre dame kommer bort til kassen og spør om prisen på "basoo". Jeg svarer "unnskyld, jeg tror ikke vi har noe produkt som heter det". Hun: "joda, jeg har kjøpt det her før, og da var det på tilbud". Utifra navnet tenkte jeg at det kanskje var en saft, sjokolade, kjeks - eller deromkring. Men det var umulig å gjette seg til, så jeg spurte om hun kunne beskrive produktet litt nærmere. Svar fra damen: "Sånne kjøttskiver som man steker til de blir sprø". Fasiten, mine damer og herrer: Bacon!

2. Dame i 50-årene kommer bort til kassen med varene. Tar så frem en melkekartong. Strekker ut armene, (holder da kartongen over undertegnede), og jeg kjenner melken begynner å dryppe på meg. "Denne kartongen lekker!", sier hun. Jeg sier at jeg skal hente en ny til henne, og prøver å ta fra henne den hun holder over meg. Men hun tviholder på kartongen, fortsetter å klemme på den og sier "Men den lekker!" Jeg gjentar at jeg kan ta hånd om kartongen, og prøver igjen å få tak i kartongen (har på det tidspunktet sikkert enkvart liter melk på forkle mitt). Hun gir seg ikke, jeg reiser meg og det blir en lett brytekamp i kamp om kartongen. Til slutt må jeg skrike til henne "slipp kartongen". Det hjalp, men da var jeg dyvåt av melk og gulvet så ikke ut. Hun ble stående igjen og mumle noe om at hun hadde fått melkesøl på skoene sine.... Jeg gikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ekstrajobb som kassedame ved siden av skole, og det begynner å bli så lenge siden at jeg håper ingen av kundene kjenner seg igjen  :sjenert:

2. Dame i 50-årene kommer bort til kassen med varene. Tar så frem en melkekartong. Strekker ut armene, (holder da kartongen over undertegnede), og jeg kjenner melken begynner å dryppe på meg. "Denne kartongen lekker!", sier hun. Jeg sier at jeg skal hente en ny til henne, og prøver å ta fra henne den hun holder over meg. Men hun tviholder på kartongen, fortsetter å klemme på den og sier "Men den lekker!" Jeg gjentar at jeg kan ta hånd om kartongen, og prøver igjen å få tak i kartongen (har på det tidspunktet sikkert enkvart liter melk på forkle mitt). Hun gir seg ikke, jeg reiser meg og det blir en lett brytekamp i kamp om kartongen. Til slutt må jeg skrike til henne "slipp kartongen". Det hjalp, men da var jeg dyvåt av melk og gulvet så ikke ut. Hun ble stående igjen og mumle noe om at hun hadde fått melkesøl på skoene sine.... Jeg gikk.

Å herregud :frustrert:

Jeg hadde klikka på den kjerringa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det han som kom inn i malerbutikken hvor jeg jobber og lurte på om jeg hadde "kvikklaks".

Etter en stund gikk det opp et lys for meg... Kvistlakk..!

Og så har vi de som står utenfor butikken med et fortvilet blikk klokken kvart over stengetid. Jeg prøver å overse dem, eventuelt peke på lappen med åpningstider men de tar jo bare aldri hintet. Tilslutt må jeg gå å åpne for å forklare at jeg faktisk har stengt. Da får jeg en evinnelig tirade om oppussingsprosjektet de skulle begynt på akkurat den dagen, og hvor kritisk det er at de ikke får kjøpt det de skulle hatt. Hva med å sjekke åpningstidene hvis det er så forbanna viktig?

En dame trodde faktisk jeg pekte på en automatisk døråpner i toppen av døra når jeg pekte på skiltet med åpningstidene, så hun sto lenge å veiva med armene for å få åpnet døren før hun skjønte poenget mitt.

De verste kundene derimot, er de som ikke stoler på det du sier.

De spør etter et produkt, hvorpå jeg går og henter akkurat det de spør etter. Ofte repeterer jeg det de har sagt før jeg går for å hente det slik at jeg er helt sikker.

Da spør de kanskje 3-4 ganger om jeg er heeelt sikker på at dette er riktig?

JA FOR FAEN. Dette gjelder helt standard ting, som en liter med hvit halvblank oljemaling feks. Jeg skjønner det jo hvis det er litt spesielle produkter.

And i could go on and on...

Ellers har vi mange hyggelige kunder da, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i IT-bransjen, innen tilrettelegging av økonomisystem. Og noen ganger får vi skylden for at nyansatte personer hos våre kunder ikke får skrevet ut f.eks. rapporter fra vårt program. Etter noen poengterte spørsmål oppdager de at pussig nok kan de ikke skrive ut noen ting, mens andre som har vært ansatt en stund, får skrevet ut fra hvilket program som helst. Ah, så kanskje man skal knytte brukeren til en skriver før man ringer oss?

Men jeg har også noen kolleger som etter å ha testet websider jeg har lagd. Disse har typisk virket fint over en tid, men plutselig får de ikke opp disse. Så syter de til meg, for jeg har jo lagd innholdet på websidene. Det at de har installert Google Tool bar, som har en POPUPBLOKKER som plutselig begynner å oppføre seg dårlig, har tydeligvis ingen ting med saken å gjøre. En gang er greit. Men når de klager over dette 3-4 ganger, og det viser seg å ha samme årsak hver gang, da lurer jeg på hvorfor de jobber innen IT selv...

Er generelt glad jeg ikke har så mye kundekontakt til daglig.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte en gang hodetelefoner (med voluminnstilling på ledningen). Kunden skulle ha den med på ferie og kom tilbake etter 2 uker og ville reklamere på den fordi det ikke var lyd i den. Jeg ser voluminnstillingen og sier "Muligens et dumt spørsmål, men denne har voluminnstilling som står på "Min" (lyden var altså slått av), har du sett den?" Kunden ble lettere forfjamset, og sa nei, og løp ut for å teste den hos en venn som hadde med Discman e.l. Kunden kom ikke tilbake, så det var nok det som var problemet. He, he. Ja, ja.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solgte en gang hodetelefoner (med voluminnstilling på ledningen). Kunden skulle ha den med på ferie og kom tilbake etter 2 uker og ville reklamere på den fordi det ikke var lyd i den. Jeg ser voluminnstillingen og sier "Muligens et dumt spørsmål, men denne har voluminnstilling som står på "Min" (lyden var altså slått av), har du sett den?" Kunden ble lettere forfjamset, og sa nei, og løp ut for å teste den hos en venn som hadde med Discman e.l. Kunden kom ikke tilbake, så det var nok det som var problemet. He, he. Ja, ja.

:)

Dette kunne vært meg! :sjarmor: Jeg gikk ikke i butikken, men forsket litt selv og fant ut av det. Kjeftet imidlertid på udugelige selgere mens jeg testet. :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på hotell, og gjestene våre sier sjelden morsomme ting av denne typen.

For litt siden hadde jeg en gjest som skulle sjekke ut, og jeg spurte som vanlig om han hadde tatt noe fra minibaren det siste døynet. Han se skeptisk på meg og spør om jeg kan se det på pc`en. Ja, sier jeg (det er derfor jeg spør :klaske: . Det står en liten dame inne i minibaren og sjekker, og ringer til meg når han går ut av rommet :erter: )

Overbevist om at jeg allerede vet hva han har tatt, bekjenner mannen sine "synder". :sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Hadde en søt gjenganger i helgen. Av og til kommer det kunder som skal ha en bok som jeg ikke har i butikken. Som oftest så er det nyutgivelser som ikke har rukket å komme til akkurat min butikk, ellers så skal vi ikke ta den inn i sortimentet i det hele.

Helgens kunde skulle ha Drageløperen i pocket, på norsk. Denne utgaven har ikke kommet enda, og det forklarer jeg kunden. Hvorpå kunden lener seg over disken min og sier med bedende øyne - "Men jeg trenger bare én!", som om jeg bare skal taste inn noe på pc-en og få ut en utgave i min eget lille trykkeri bak disken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsom tråd. Kjenner meg så igjen- spesielt i supportbiten..

Fra den tiden jeg satt på telefon var det f.eks endel unnskyldninger for å ikke betale fakturaen.

"Jeg sitter i rullestol, og rekker ikke opp til postkassa, så jeg får ikke tatt ut regningen"

"Jeg har en fiskekrok i tinningen..." (sier seg selvfølgelig selv at da kan man ikke betale...)

Når man daglig har kunder som ikke har betalt faktura på endel måneder, blir det jo desto festligere med 50 år gamle damer som ringer inn og har ANGST, mannen var bortreist to uker, så nå fikk de ikke betalt fakturaen før to dager etter forfall. "Blir vi svartelistet nå?" fikk jeg spørsmål om. Hehe.

Eller man har alle dem som er litt usikre på internett og slikt.

"Dere fjernstyrer pc-en min og gjør så det popper opp porno!" :legrine:

-"JEG HAR IKKE START-KNAPP"

-"Se nederst i hjørnet, der er det en knapp som det står sta..

-"HAR IKKE".........."ok fant den"

-"Så går du opp på progr..

-"HAR IKKE"

-"7 hakk opp, der står det programmer"

-"HAR IKKE"

- og slik fortsatte samtalen til det uendelige :ler:

Eller ei som var helt overbevist om at telefonsvareren var overvåket av Al Quaida. Jadda. Sikkert. hehe.

xia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i mobilselskap og det er mange som ringer inn å spør etter pikk koden. Spesielt ofte er det gamle damer som spør om det, og artig er det når de oppdager hva de spør om. Noen blir jo flau og legger på og noen prøver jo å late som at de ikke sa det og man hører at de vet selv hva de har sagt. :ler:

Også er det de som blir sint fordi vi sender faktura når de er på ferie. For vi vet jo når alle våre kunder drar på ferie og kommer tilbake.. : :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en voksen mann i dress på butikken i går, som sto med et belte i hånden, og lurte på om dette passet til alle.

-Ja, både gutter og jenter kan bruke beltet sier ekspeditøren.

-Jeg mener menn. Passer dette til alle mannfolk?

-Vel, det kommer an på livvidden det.

-Livvidden??? Det er vel det samme hva livvidden er vel, sier fyren og ser sur ut.

Så smiler ekspeditøren og sier at hvis det er en voksen mann som skal bruke beltet så må han gå til herreavdelingen og ikke handle i barneavdelingen.

Da smeller det fra mannan: Et belte er et belte uansett.

Jeg vet ikke hva han skulle ha men han forsvant ut av barnebutikken og borte ble han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På support en gang snakket jeg med en mann som ikke fikk koblet til Internett. Denne mannen var helt overbevist om at han ikke hadde noe modem, men han hadde vært på Internett før så han måtte jo ha det. Etter en stund fant jeg ut at han hadde en CD-spiller av merket Speedtouch (Speedtouch lager kun modem og routere), så jeg forklarte han at dette er altså modemet, og CD-spilleren er inne i maskina.

Dette var visst komplettt umulig å forstå, så gjennom hele resten av samtalen måtte jeg referere til modemet som CD-spilleren. "Kan du sjekke hvilke lys som lyser på CD-spilleren nå?", "Jeg tror nok vi må resette CD-spilleren" osv. Og han stusset ikke et sekund over at vi måtte konsentrere oss om CD-spilleren for å få Internett-tilkoblingen til å virke.

Ellers er det jo morro å være jente på teknisk support i blandt. En kunde sa at han syntes jentene hos oss er mye flinkere enn guttene, og det er jo gøy å høre når man er den eneste jenta :)

En annen morsom ting er å få sånne know-it-all mannfolk som liksom vet alt mulig bedre enn en jente! Da bare slenger jeg rundt meg med teknisk sjargong, så skjønner de kjapt hvem som er sjefen. Kanskje ikke så kundevennelig å snakke over hodet på kunden, men alle tjener jo på at kunden har tillitt til meg :)

En gang hadde jeg en dame som ringte inn på vegne av mannen sin, hun forklarte at mannen skjønner jo ikke sånne tekniske ting, så det var nok best at hun ringte :D

En irriterende ting er mannfolk som absolutt skal ringe support på vegne av kjæreste/kone, de har jo så mye bedre teknisk innsikt, må vite! Det viser seg ofte fort at jenta som eier maskina vet mye mer om den...

Også er det jo de kundene som SELVFØLGELIG har sjekket de mest åpenbare tingene allerede, kabler sitter som de skal, det er toner og papir i printeren, de har prøvd å starte om osv. Også, et lite stykke inn i samtalen, må de PLUTSELIG hente barn i barnehage eller lignende, og ringer aldri tilbake... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sidsels siste avsnitt fikk meg til å tenke på den gangen samboeren min var dum kunde hos NGT for flere år siden. Vi kom oss ikke på internet en dag, noe som aldri hadde skjedd før. Da vi etter noen timer fremdeles hadde samme problem ringte samboeren min support og ble jo stilt disse første "dumme og åpenbare" spørsmålene om ledninger og slikt, men joda, man kan jo alltids blidgjøre mannen i telefonen og sjekke. Og tror dere ikke at årsaken var at samboeren min i løpet av natten hadde trukket ut telefonledningen. :ler: Det bør vel kanskje også nevnes at han er IT-konsulent. :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom tråd! Jeg har en om meg selv som teit kunde..... Var i en malingsbutikk like over svenskegrensa, skulle kjøpe en halvliter med beis. Og det spør jeg mannen bak disken om: "en halvliter blå beis". Og han svarer: " Hø!? Du vil ha..... och BETALA för .....en halv liter med bajs?!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom tråd! Jeg har en om meg selv som teit kunde..... Var i en malingsbutikk like over svenskegrensa, skulle kjøpe en halvliter med beis. Og det spør jeg mannen bak disken om: "en halvliter blå beis". Og han svarer: " Hø!? Du vil ha..... och BETALA för .....en halv liter med bajs?!"

flir flir flir :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra den tiden jeg jobbet i butikk, og stod med ryggen til og ryddet litt i hyllene. Da kom det noen innimellom som spurte om jeg jobbet her. Eeeh nei, jeg har bare på meg en rød t-skjorte med følgende tekst i gult "Ja, jeg jobber her!" for moroskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...