Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #4501 Skrevet 12. desember 2013 5 på før posten reiser skulle halve bygda sende juleposten sin. 3 av de siste var mere opptatt av å skravle med hverandre enn å la meg ekspedere de. Postmannen stod til og med å venta. Aldri sett gamle kjerringer så kjappe i reaksjonen som når jeg ropte " Du postmann du kan bare reise nå det ser ikke ut som det kommer mere post" . Det var kanskje frekt men jeg prøvde å få kontakt med de flere ganger men ble overdøvet av prat om været og gamle krumkakeoppskrifter. opplevd det ja... men her er postmannen så streng at er ikke posten klar i det sekundet han kommer så drar han etter et minutt. å de blir fly forbanna på oss fordi vi ikke overholder fristen.. noe jeg egentlig skjønner å :s
brunsaus123 Skrevet 12. desember 2013 #4502 Skrevet 12. desember 2013 opplevd det ja... men her er postmannen så streng at er ikke posten klar i det sekundet han kommer så drar han etter et minutt. å de blir fly forbanna på oss fordi vi ikke overholder fristen.. noe jeg egentlig skjønner å :s Vi fikk nylig beskjed fra Posten om at postmannen plikter å vente inntil 10 minutter over dersom det er kunder som holder på å bli ekspedert men ikke er ferdig enda. Så du kan jo bare fortelle han det, evt klage til distriktsjefen .
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #4503 Skrevet 12. desember 2013 Vi fikk nylig beskjed fra Posten om at postmannen plikter å vente inntil 10 minutter over dersom det er kunder som holder på å bli ekspedert men ikke er ferdig enda. Så du kan jo bare fortelle han det, evt klage til distriktsjefen . nei jøss så lærte jeg noe nytt det skal jeg bruke neste gang han kommer å er høy på pæra
El Duderino Skrevet 12. desember 2013 #4504 Skrevet 12. desember 2013 En venn som jobber på polet hadde en festlig en her om dagen... Kunden vil ha fem flasker vodka til prisen for fire; dette fordi han er en stamkunde.. Venn: Dessverre, jeg kan ikke gi deg slike tilbud, men har du sett hvilke andre salg vi har? Kunde: NEI, jeg skal ha disse flaskene! V: Greit, det blir X kroner.. har du leg? K: Leg??? Er du helt trangsynt? Her skal jeg ALDRI handle mer! Jeg går over til konkurrenten, gleder meg til du mister jobben!!! Før han så stormer ut og nesten river ned glassdørene.. Ja, okei, gå til konkurrenten, du.. 43
Hirondelle Skrevet 12. desember 2013 #4505 Skrevet 12. desember 2013 En venn som jobber på polet hadde en festlig en her om dagen... Kunden vil ha fem flasker vodka til prisen for fire; dette fordi han er en stamkunde.. Venn: Dessverre, jeg kan ikke gi deg slike tilbud, men har du sett hvilke andre salg vi har? Kunde: NEI, jeg skal ha disse flaskene! V: Greit, det blir X kroner.. har du leg? K: Leg??? Er du helt trangsynt? Her skal jeg ALDRI handle mer! Jeg går over til konkurrenten, gleder meg til du mister jobben!!! Før han så stormer ut og nesten river ned glassdørene.. Ja, okei, gå til konkurrenten, du.. Dro han til systembolaget da eller? Jeg skjønner ikke helt hvilken konkurrent han snakker om.... VinMONOPOLET. Idiot, ahahahaha. 10
Minya Skrevet 12. desember 2013 #4506 Skrevet 12. desember 2013 Dro han til systembolaget da eller? Jeg skjønner ikke helt hvilken konkurrent han snakker om.... VinMONOPOLET. Idiot, ahahahaha. Kanskje han mente svenskegrensa? 1
missdior Skrevet 12. desember 2013 #4507 Skrevet 12. desember 2013 STRESS på kveldsåpent i dag! Denne kunden kom selvfølgelig inn tjue minutter før vi stengte, og det var lang kø bak henne.... Kunde: Kan du pakke inn denne? Meg: Ja, selvfølgelig! Kunde: Har du bare det støgge papiret der? Meg: Ja, altså, stygt, nei, det blir enten dette gavepapiret eller dette (holder frem fliker av begge to) Kunde: De var stygge begge to. Meg: Okeeeei Stillhet... Kunde: Ja, pakk inn da?? Meg: Okei *begynner å pakke inn med papir nummer 2* Kunde: NEI, ikke det papiret! Meg: *tenker atte fuck you* Da tar jeg det andre da Nå er det laaaang kø, minst seks kunder, og alle med masse i hendene. Kunde: Nei, det var så stygt. Meg: ?! Da har jeg desverre ikke mer papir! Kunde: Men jeg har kjøpt papir på søstrene grene (holder opp posen sånn at jeg kan få se) Meg: Åja (stresser egentlig greit mye, for jeg er alene på jobb og det er kunder i kø) Kunde: Ja, kan du pakke inn da? Meg; Med ditt gavepapir? Kunde: Ja, kan du ikke det da? Yt nå LITT søøøørvis da Meg: Jeg har desverre ikke tid til å pakke inn gaven din nå, det er mange i kø og vi stenger snart. Beklager. Kunde: Dette var dårlige greier atså... (snur seg til kunder bak henne) Her er det bare å glemme å få pakka inn gaven sin, høhø! Også gikk hun da. Med rak rygg. Tenkte sikkert på hvordan hun skulle få vridd historien om til noe helt annerledes enn det som egentlig skjedde. Dumme, dumme,dumme kunder altså. Noen ganger så bare..... ja 41
FruN Skrevet 12. desember 2013 #4508 Skrevet 12. desember 2013 STRESS på kveldsåpent i dag! Denne kunden kom selvfølgelig inn tjue minutter før vi stengte, og det var lang kø bak henne.... Kunde: Kan du pakke inn denne? Meg: Ja, selvfølgelig! Kunde: Har du bare det støgge papiret der? Meg: Ja, altså, stygt, nei, det blir enten dette gavepapiret eller dette (holder frem fliker av begge to) Kunde: De var stygge begge to. Meg: Okeeeei Stillhet... Kunde: Ja, pakk inn da?? Meg: Okei *begynner å pakke inn med papir nummer 2* Kunde: NEI, ikke det papiret! Meg: *tenker atte fuck you* Da tar jeg det andre da Nå er det laaaang kø, minst seks kunder, og alle med masse i hendene. Kunde: Nei, det var så stygt. Meg: ?! Da har jeg desverre ikke mer papir! Kunde: Men jeg har kjøpt papir på søstrene grene (holder opp posen sånn at jeg kan få se) Meg: Åja (stresser egentlig greit mye, for jeg er alene på jobb og det er kunder i kø) Kunde: Ja, kan du pakke inn da? Meg; Med ditt gavepapir? Kunde: Ja, kan du ikke det da? Yt nå LITT søøøørvis da Meg: Jeg har desverre ikke tid til å pakke inn gaven din nå, det er mange i kø og vi stenger snart. Beklager. Kunde: Dette var dårlige greier atså... (snur seg til kunder bak henne) Her er det bare å glemme å få pakka inn gaven sin, høhø! Også gikk hun da. Med rak rygg. Tenkte sikkert på hvordan hun skulle få vridd historien om til noe helt annerledes enn det som egentlig skjedde. Dumme, dumme,dumme kunder altså. Noen ganger så bare..... ja 1
The Kitten Skrevet 12. desember 2013 #4509 Skrevet 12. desember 2013 STRESS på kveldsåpent i dag! Denne kunden kom selvfølgelig inn tjue minutter før vi stengte, og det var lang kø bak henne.... Kunde: Kan du pakke inn denne? Meg: Ja, selvfølgelig! Kunde: Har du bare det støgge papiret der? Meg: Ja, altså, stygt, nei, det blir enten dette gavepapiret eller dette (holder frem fliker av begge to) Kunde: De var stygge begge to. Meg: Okeeeei Stillhet... Kunde: Ja, pakk inn da?? Meg: Okei *begynner å pakke inn med papir nummer 2* Kunde: NEI, ikke det papiret! Meg: *tenker atte fuck you* Da tar jeg det andre da Nå er det laaaang kø, minst seks kunder, og alle med masse i hendene. Kunde: Nei, det var så stygt. Meg: ?! Da har jeg desverre ikke mer papir! Kunde: Men jeg har kjøpt papir på søstrene grene (holder opp posen sånn at jeg kan få se) Meg: Åja (stresser egentlig greit mye, for jeg er alene på jobb og det er kunder i kø) Kunde: Ja, kan du pakke inn da? Meg; Med ditt gavepapir? Kunde: Ja, kan du ikke det da? Yt nå LITT søøøørvis da Meg: Jeg har desverre ikke tid til å pakke inn gaven din nå, det er mange i kø og vi stenger snart. Beklager. Kunde: Dette var dårlige greier atså... (snur seg til kunder bak henne) Her er det bare å glemme å få pakka inn gaven sin, høhø! Også gikk hun da. Med rak rygg. Tenkte sikkert på hvordan hun skulle få vridd historien om til noe helt annerledes enn det som egentlig skjedde. Dumme, dumme,dumme kunder altså. Noen ganger så bare..... ja Hvorfor hadde hun kjøpt gavepapir om hun ikke gadd å pakke inn selv? 7
Amananas Skrevet 12. desember 2013 #4510 Skrevet 12. desember 2013 Hvorfor hadde hun kjøpt gavepapir om hun ikke gadd å pakke inn selv? Utrolig mange som gjør dette. Altså; skal ha ting pakket inn selv om de i samme slengen kjøper gavepapir. Og det er som regel ikke fordi de skal rett i selskap. Jeg har fått det for meg at de rett og slett bare vil ha litt av alt som er gratis 1
Chord Skrevet 13. desember 2013 #4511 Skrevet 13. desember 2013 Nå vet ikke jeg hvordan det egentlig er, men jeg ser på innpakking av noe som en ekstraservice, som jeg absolutt aldri forventer av noen. Ihvertfall på det som skrives her virker det som at kunder forlanger at det skal gjøres. Hvis en butikkansatt spør meg om jeg vil ha varen innpakket, så takker jeg for tilbudet, setter pris på at de tar seg tiden til det - spesielt om det er lang kø. Enkelte er tydeligvis blottet for god oppførsel.. Nå er jeg en av sikkert få som er glad i å pakke inn selv da, men det er en annen sak. 7
Populært innlegg Edie Skrevet 13. desember 2013 Populært innlegg #4512 Skrevet 13. desember 2013 Den gavepakkehistorien minte meg på en egen erfaring der. Det var julaften for mange år siden. Jeg jobbet i blomsteravdelingen på et senter, og vi holdt til på utsiden av kassene i matbutikken. Altså var vi de siste kundene kom til. Som sagt; julaften. Vi stengte kl. 15. Klokka var blitt 15.45 og vi hadde fortsatt 10-15 kunder i kø. Sjefen hadde kommet ut til oss og passet på, og fikk folk litt fort gjennom butikken. Matbutikken var jo tom. En kunde setter en stor blomsteroppsats på disken. Jeg pakker den inn i en blomstereske. Mannen blir sur; nei, kan du pakke den inn i gavepapir i tillegg? Nei, dessverre - gaveesken får holde (dessuten hvis jeg snur den opp ned for å pakke inn, detter hele oppsatsen fra hverandre). Kunde: JAMMEN, JEG SKAL BORT TIL JULEMIDDAG! Jeg tenker: hva tror du jeg skal, klokka er 16 på julaften, det er kø bak deg og kassa må fortsatt gjøres opp etter alle har handlet. Er jeg heldig rekker jeg hjem før de andre har gått fra bordet. Kunde: Makan til dårlig service!! Sjefen blander seg inn: Beklager, vi pakker ikke inn den noe mer. Disse jentene vil veldig gjerne hjem til julemiddagen de også. Kunde: ÅÅ, jeg skal ALDRI handle her igjen! Sjefen: Kan jeg få det skriftlig? (hvor han først hvisket til meg at jeg aldri måtte si sånn, og ikke lære av han) 52
Nuttery Skrevet 13. desember 2013 #4513 Skrevet 13. desember 2013 Jeg jobber i sportsbutikk, og det blir da naturlig å ha på seg joggesko, treningstights eller treningsbukse/friluftsbukse + jobbskjorte når man jobber. En kunde kommer inn, og titter litt på en treningsbukse, for så å spørre om hvordan den er. "Jeg har den faktisk på meg akkurat nå", sa jeg, "den er veldig komfortabel og blablabla" så utbryter kunden "Eh, ja, men det får du betalt for å si. Hvordan er den egentlig?" Ja, for jeg får jo betalt for å privat kjøpe ting på min egen arbeidsplass utenom timelønna... 4
skuffen Skrevet 13. desember 2013 #4514 Skrevet 13. desember 2013 De verste kundene for tiden, er de som ikke skjønner at jeg dessverre ikke har mulighet for å pakke inn når det er lang kø bak de. Vi har 2 kasser, er aldri mindre enn 2 stk på jobb, men dessverre så lar det seg ikke alltid gjøre å pakke inn. Jeg sender gjerne med gaveesker eller papir, men de blir allikevel snurte. Men de hadde jo blitt irriterte selv, om de sto bakerst i køen, og jeg hadde pakket inn for alle kundene.. 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. desember 2013 #4515 Skrevet 13. desember 2013 Kunde: ÅÅ, jeg skal ALDRI handle her igjen! Sjefen: Kan jeg få det skriftlig? (hvor han først hvisket til meg at jeg aldri måtte si sånn, og ikke lære av han) hahaha!! jeg digger sjefen din
missdior Skrevet 13. desember 2013 #4516 Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor hadde hun kjøpt gavepapir om hun ikke gadd å pakke inn selv? Si det! Hun ville jo tilogmed pakke opp sitt gavepapir slik at jeg kunne pakke det inn for henne, inne i butikken. Kunder avogtil altså 1
missdior Skrevet 13. desember 2013 #4517 Skrevet 13. desember 2013 Utrolig mange som gjør dette. Altså; skal ha ting pakket inn selv om de i samme slengen kjøper gavepapir. Og det er som regel ikke fordi de skal rett i selskap. Jeg har fått det for meg at de rett og slett bare vil ha litt av alt som er gratis Nei, det er ren og skjær latskap, og sikkert tanken på at nå sparte de 20 cm av papiret sitt fordi jeg pakket det inn med butikken sitt
missdior Skrevet 13. desember 2013 #4518 Skrevet 13. desember 2013 Må bare skrive inn denne også! For det er så tyyypisk Vi hadde akkurat mottatt sånn 5 paller stappfulle av varer, også kom det et litt eldre par inn i butikken. De kikket på noen Rosendahl glass, og lurte på om vi hadde de fra Grand Cru i sekspakk, og kunden holdt i en firepk med Soft. Jeg forklarte at ja, det hadde vi, men de lå på en av pallene, men at vi skulle pakke opp så fort vi kunne, så kunne de ta seg en spasertur rundt på senteret i mens. Det var greit, og de gikk ut. De som har pakket ut av paller vet at det som oftest kommer med masse plastikk rundt, slik at ting holdes på plass. Intet unntak denne gangen! Vi reiv og sleit i plastikken, og begynte å pakke opp varer, og lette etter esken med disse glassene. Det var ikke gått fem minutter før det samme paret kom inn i butikken igjen. Kunder: Er dere ikke ferdige enda? Meg: Nei, desverre, det er ganske mange paller og esker å gå i gjennom! Kunder: *åååårghghhh* hvor lang tid tar det da? Meg: Vil anslå en 10 minutter kanskje, så dere må bare gå dere en tur til om dere vil, kanskje drikke en kaffe eller noe Kunder: Herregud, jaja. Vi ansatte ser bare på hverandre og flirer litt. Pakker opp på spreng, og blir helt svette i panna. Her skal det ikke stå på servicen! Etter nye fem minutter kundene tilbake igjen. Vi er altså tre ansatte som pakker ut av pallene i panikkfart. Kunder: Er dere ikke ferdige ENDA? En annen ansatt: Nei, desverre, men vi har sett esken nå, og må bare få løfta bort de andre eskene som står oppå den, gi meg ett minutt. Vel, ett minutt var litt for lenge for kundene som kom bort og regelrett dyttet eskene av pallen. Takker guuuud for at det kun var julepynten som lå øverst der, for mens alt ramla i gulvet så jeg for meg glasskår i hele butikken... Den andre ansatte får endelig fiska opp eska og viser den til paret. Kunder: Ehhh, dette er jo ikke Grand Cru. Ansatt: Jo, det der er sekspakk vannglass fra Rosendahl Grand Cru. Kunder: Nei, det er vel ikke! Ansatt: Hehe, jo, det er faktisk det altså. Kunder: FOR en pris! 219 kroner, nei vet du hva, dette skal vi ikke ha, Også gikk de ut. Her hadde vi jobba på spreng for å få opp den jævla eska til paret, også bare går de og påstår at vi ikke vet hva som er hva.. Ikke sa de takk heller. Herregud. Dette ble langt, beklager, men måtte bare få skrevet det ned 37
Amananas Skrevet 13. desember 2013 #4519 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Ja, folk forventer at vi skal pakke inn, og jeg synes det er helt sykt når de ser at det står alt fra 5 til 10 (på det verste) personer bak dem i kø. Jeg pakker allerede knuselige ting inn i silkepapir, noe mer enn det har jeg rett og slett ikke tid til i julerushet. :S Jeg forventer heller aldri at andre butikkansatte skal pakke inn når jeg handler hos dem. Jeg fikk faktisk en kommentar fra en kunde en gang "Dette har jeg aldri hørt om før! Atte er ikke innpakning en del av servicen hos alle butikker når man handler der?" Ehhhh, nei? Det er ekstraservice som vi kan ta oss tid til om det faktisk er tid til det. Med mindre du handler på en eller annen luksusbutikk med krav om gaveinnpakning.. Endret 13. desember 2013 av Amananas 5
missdior Skrevet 13. desember 2013 #4520 Skrevet 13. desember 2013 Ja, folk forventer at vi skal pakke inn, og jeg synes det er helt sykt når de ser at det står alt fra 5 til 10 (på det verste) personer bak dem i kø. Jeg pakker allerede knuselige ting inn i silkepapir, noe mer enn det har jeg rett og slett ikke tid til i julerushet. :S Jeg forventer heller aldri at andre butikkansatte skal pakke inn når jeg handler hos dem. Jeg fikk faktisk en kommentar fra en kunde en gang "Dette har jeg aldri hørt om før! Atte er ikke innpakning en del av servicen hos alle butikker når man handler der?" Ehhhh, nei? Det er ekstraservice som vi kan ta oss tid til om det faktisk er tid til det. Med mindre du handler på en eller annen luksusbutikk med krav om gaveinnpakning.. Åh, silkepapir... don't get me started! Hahaha Hos oss har vi silkepapir stående ved disken, så kundene ser rullen ganske godt. Så kommer de gjerne med en liten bamse eller en telysholder i tre, og ber om å få det pakket inn i silkepapir før de slenger det i cubusposen med masse klær i. Altså. ja, what? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå