cellar Skrevet 2. desember 2013 #4441 Skrevet 2. desember 2013 Da jeg jobbet i butikk var dette noe av det verste som kunne skje meg (er så forbanna utålmodig). Jeg har røsket til meg mang en banan med dårlig skjult mord i blikket. Jeg pleier å sitte å vente til bananen kommer til meg, i fire-fem laaange sekunder, i håp om at kunden neste gang vil legge varen litt nærmere.
frksølekopp Skrevet 2. desember 2013 #4442 Skrevet 2. desember 2013 Jeg pleier å sitte å vente til bananen kommer til meg, i fire-fem laaange sekunder, i håp om at kunden neste gang vil legge varen litt nærmere. Lurt, kanskje jeg skal begynne med dette
sofie777 Skrevet 2. desember 2013 #4443 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Feil tråd!!! Endret 2. desember 2013 av sofie777
kaprifolen Skrevet 2. desember 2013 #4444 Skrevet 2. desember 2013 Har et lite, teknisk ebay-spørsmål: Når dere går inn på en link (herfra eller om dere er på en gruppe på Fb), hopper siden til nederst automatisk? Det er så irriterende! Home-kappen blir flittig brukt, ja. Feil tråd?
Gjest ms_kwang Skrevet 3. desember 2013 #4445 Skrevet 3. desember 2013 Må bare få si at dårlig service finner man i alle kjeder, ikke kun Coop. Jobber selv i Coop, og strekker meg langt for fornøyde kunder. Å grave gjennom en palle kjølevarer, fordi kunden ønsker seg akkurat det kjøttet, og vi ikke hadde fått akkurat det ut i butikken gjør meg ikke noe. Heller grave litt og ende opp med en kunde som garantert kommet tilbake.. Er minimalt med klager hos oss, og det er stort sett de samme som klager hver gang.. Som han som hadde kjøpt en lyspære som ikke virket. Kom inn og la pæren på disken. Det beste var at sjefen sto i kassen akkurat da.. Kunde: "Denne funker ikke, jeg vil bytte den." Sjefen: "Dessverre, men denne pæren kan vi ikke ta retur på siden vi ikke selger den.." Kunde: "Jo! For denne kjøpte jeg her for kun noen mnd siden!" Sjefen: "Igjen dessverre, men det er nok feil.. Den finnes ikke i vårt sortement i hele tatt." Kunden forsvinner dritsur ut døra med noen stygge ord ment til sjefen. Senere samme dag kommer han tilbake og prøver å overtale en annen ansatt til og ta imot pæren. Pæren går selvsagt ikke inn på kassen, og sjefen blir tilkalt.. Kunden blir dritsur igjen, kjefter litt og forsvinner... Dette prøvde han seg på 5-6 ganger før han gav opp.. Han skal ha for pågangsmotet ihvertfall... ååh vi hadde ett par luringer i distriktet som gjorde noe ala det der...svindle butikken...Er helt sykt mange som gjør det.. (eller som gjorde det ifjor) xD enten for 1 lyspære eller for 5-6 de vil ha pengene tilbake. Og vi har aldri solgt de pærene >.<
Gjest ms_kwang Skrevet 3. desember 2013 #4446 Skrevet 3. desember 2013 (endret) Idag..Post i butikk.. Hadde en kunde som fortalte at hun hadde mistet hentelappen. Så spør hun om jeg kan spore opp pakken, jeg søker...MEN finner ikke-no, jeg spør henne om hun vet hvilken type pakke det er osv. Hun aner ikke, men hun vet at pakken ikke kan være stor, fordi det det var bare ett par joggesko i den.. Så ca """" den størrelsen på pakken.. Også spør hun "Men jeg har referanse nummer på mobilen altså!" så ramser hun opp nummeret og jeg forklarer at ref.nr kommer jeg ikke langt med, da jeg trenger sporings/kolli/sendings nummer, og hun starter og krangler og sier "NEI, men venninna mi sa at dette er koden"*Veiver med mobilen* Så da spør jeg henne om jeg kunne se meldinga...Men det fikk jeg ikke lov til, da hun mente det var ekstremt motbydelig at jeg får se meldingen mellom hun og venninnen hennes.. Så da slår det meg. Enten er det REK,PO eller Norges Pakke..Så jeg leter etter de typene og 20minutter senere finner jeg pakken..Så forteller jeg henne "Dette nummeret her er det nummeret jeg trengte" Også sier hun "åjjaaa...Jeg trodde du ikke trengte KP -NO men bare tallene jeg...ref.nummere altså" Meg:"Kollinummer..." kunde "Whatever" Brukte ca 40 minutter på den kunden xD Kunde:"*hvisker" Meg: "Hæ?" Kunde "Selger dere angre pille her?" Meg:"eeeh...nei" Kunde "Hvorfor ikke?" Meg :"Du må på apoteket for det" Kunde "Jammen...dere selger jo kondomer og grav.tester og andre legemidler?" Meg: "Vi er ikke ett apotek..Den neri gata åpner 09.00 i morgen tidlig." >_< --- Kunde "Tar dere imot 50øringer fortsatt?" Meg:"nei" Kunde:"jammen jeg leste ett sted på nett at denne butikken enda gjør det!" Meg:"....Nei..desverre, prøv banken" -- Kunde: Gir dere enda ut gratis refleksvester? Meg: ehhh Kunde :Jeg så på TV at dere gjorde det! Meg: Ehh...Nei vi gjør ikke det Kunde "Jammen hvorfor reklamerer dere på tv at dere gjør det da???" Meg: ehhh...la meg hente sjefen.... *har null snøring hva kunden pratet om xD* Endret 3. desember 2013 av ms_kwang
jealhk94 Skrevet 3. desember 2013 #4447 Skrevet 3. desember 2013 Begynner å merke juletiden i butikken nå, og det er veldig mange innom. Jeg sto i kassa i går da det står ei dame og omtrent skriker 5 meter unna. Jeg hadde akkurat gått ut av kassa for å hjelpe en i rullestol, og var på vei tilbake for å fortsette på den mega lange køen.Hun lurte på om noen kunne hjelpe henne og da sa jeg at hun kunne gå til de som sto ute i butikken, pekte bort til den infodisken som sto i andre enden. MEn det kunne hun ikke for hun skule ha hjelp til noe like ved kassa. Sa pent at jeg kan dessverre ikke gå her i fra nå, så da må du vente eller gå til infodisken som det skal stå noen. Snakk om å bli sur.. Også er det de som står helt oppå deg når du hjelper en annen kunde med noe, og omtrent drar deg i trøya for å få hjelp. Det er så ''lett'' å være kunde, for man tror at man bare kan knipse med fingeren så kommer vi løpende på sekundet. Det finnes flere kunder en den ene kunden, men det skjønner de ikke. Det er mye ''meg selv først også meg selv igjen'' - holdninger der ute. 3
Kjempeliten Skrevet 3. desember 2013 #4448 Skrevet 3. desember 2013 Det er så ''lett'' å være kunde, for man tror at man bare kan knipse med fingeren så kommer vi løpende på sekundet. Det finnes flere kunder en den ene kunden, men det skjønner de ikke. Det er mye ''meg selv først også meg selv igjen'' - holdninger der ute. oh gad ja. jobba i baren i helga og det var en fyr der som var så jævla irriterende. Jeg overså han litt for at han skulle prøve å ta et hint, men til slutt så ekspederte jeg han bare så han kunne holde kjeften sin. Men han sto og plystra som om jeg var bikkja hans, og ropte "HEY!! HEY!!" (var masse folk der). At det var masse folk der så han tydeligvis ikke. Også var det en idiot som spurte sånn 5 på 2 om når vi stengte. Vi stenger om 5 minutter sa jeg. Så snudde han seg, og jeg ekspederte noen andre. Den personen skulle ha en drink og en vin eller noe, så jeg måtte fly litt frem og tilbake for å fikse det. Rett før jeg skulle gå og lage drinken så kommer idiot og sier han skal ha en øl. Vent litt, sier jeg. Jeg lager drinken og sånn og tenker jeg kan ekspedere idiot. Men han har snudd seg igjen. Så kommer det en ny kunde, og IGJEN; mens jeg ekspederer den kunden kommer idiot og sier at han skal ha en øl. Vent litt, sier jeg igjen. Jeg må jo gi kunden det han skal ha først. Så tenker jeg at ja da kan jeg ekspedere idiot igjen, men nå står han og skravler med noen kompiser. Så bikker klokka 2, og vi stenger kassene. Da kommer idiot og bestiller øl. Vi har desverre stengt nå, sier jeg. Og han klikker fordi han har jo stått der siden 5 på 2!! Jeg sa at jeg forsøkte å ekspedere han flere ganger, men hver gang hadde han snudd seg. Så sånn er det! Så gikk jeg. Gidder ikke stå og krangle. Så kommer en annen som jobber der og begynner å vaske disken ved der idiot står, og han presterer å si til henne at han har betalt for to øl han ikke har fått. Den gikk ikke gitt. Jævla tulling. 2
Daudaferd Skrevet 3. desember 2013 #4449 Skrevet 3. desember 2013 Vi har en kunde, mest kjent som "Sinnadama", som stikker innom i ny og ne for å bruke opp trygda si på øl. Hun får som regel et raserianfall eller to mens hun er i butikken, som regel fordi hun synes ting er dyrt. En dag slo hun seg vrang i tippekassa, for én Ekstra hadde da ALDRI kostet så mye som 50 kroner, det var helt klart vi som prøvde å stjele pengene hennes. Hun lager mye oppstyr og skremmer de andre kundene, mens andre flirer av henne. En gang hun handlet mens jeg satt i kassa så hun gjennom kvitteringa etterpå, og konkluderte med at rekesalaten til 25 kroner var "FAENMEG SÅ DYR, DA SKAL JÆ'KKE HA DEN", som hun ropte og kastet rekesalaten i trynet på meg. Koselig dame, høres ut som Siv Jensen når hun snakker, forresten. En annen ting som irriterer meg er kunder som okkuperer begge sidene på rullebåndet (der varene havner etter at jeg har scannet dem inn). Det har seg slik at de fleste vil ha varene på den siden som blir nærmest, og når de havner på den andre siden begynner de demonstrativt å legge de over etter at de har betalt, og dermed skaper de masse prakk for meg og neste kunde som kommer med en drøss varer, fordi begge feltene er fulle av den forrige kundens varer. Idioter. Og så har man de som absolutt skal sette flaskene stående på rullebåndet, og som blir rasende når de velter når båndet begynner å gå. Og så de som legger alle myntene sine på rullebåndet når man skal betale. Blir så oppgitt. Skal gråte av glede og brenne arbeidsklærne mine når jeg er ferdigutdannet. 17
Stormborn Skrevet 3. desember 2013 #4450 Skrevet 3. desember 2013 Vi har en kunde, mest kjent som "Sinnadama", som stikker innom i ny og ne for å bruke opp trygda si på øl. Hun får som regel et raserianfall eller to mens hun er i butikken, som regel fordi hun synes ting er dyrt. En dag slo hun seg vrang i tippekassa, for én Ekstra hadde da ALDRI kostet så mye som 50 kroner, det var helt klart vi som prøvde å stjele pengene hennes. Hun lager mye oppstyr og skremmer de andre kundene, mens andre flirer av henne. En gang hun handlet mens jeg satt i kassa så hun gjennom kvitteringa etterpå, og konkluderte med at rekesalaten til 25 kroner var "FAENMEG SÅ DYR, DA SKAL JÆ'KKE HA DEN", som hun ropte og kastet rekesalaten i trynet på meg. Koselig dame, høres ut som Siv Jensen når hun snakker, forresten. Hvorfor blir ikke sånne mennesker utestengt fra butikken? Har jobbet steder hvor de som er helt ufordragelige har fått beskjed om å ta seg sammen eller handle et annet sted og det er ikke annet enn fair! 7
Daudaferd Skrevet 3. desember 2013 #4451 Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor blir ikke sånne mennesker utestengt fra butikken? Har jobbet steder hvor de som er helt ufordragelige har fått beskjed om å ta seg sammen eller handle et annet sted og det er ikke annet enn fair! Skulle virkelig ønske at vi også gjorde det. Vi er to på jobb bruker å gjemme oss når hun kommer innom, vi orker rett og slett ikke. 1
IngridA Skrevet 3. desember 2013 #4452 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er av typen petite, og tas ofte for yngre enn det jeg engentlig er. Stort sett er det ikke noe problem i det hele tatt, og jeg tenker egentlig svært lite over det. Men da jeg som 18-åring og helt ny i jobben i en klesbutikk for herrer får en kunde inn som presterer å si: "Næmmen, har "navnet på klesbutikken" begynt med barnearbeid?" Jeg ble greit sint, og akkurat da hadde ikke kunden rett.... 6
Thorn Skrevet 4. desember 2013 #4453 Skrevet 4. desember 2013 I dag var jeg visst synsk igjen: Kunde skal kjøpe en hdmi-kabel, og har fått beskjed i butikken at den får han i kassen hos meg (jeg har bare en variant i kassen, andre typer og lengder er et annet sted). Jeg gir kunden hdmi-kabelen jeg har hos meg. Kunde: er denne lang nok da? Meg: eh, det er litt vanskelig for meg å si, dessverre. Hvor langt skal den nå? Kunde: den må nå fra skjermen til harddisken. Meg: (mental facepalm) jeg kan dessverre ikke si noe om hvor lang kabel du trenger til det uten å ha sett oppsettet ditt... Beklager, men jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at vi kan svare på sånne spørsmål! 18
The Kitten Skrevet 4. desember 2013 #4454 Skrevet 4. desember 2013 I dag var jeg visst synsk igjen: Kunde skal kjøpe en hdmi-kabel, og har fått beskjed i butikken at den får han i kassen hos meg (jeg har bare en variant i kassen, andre typer og lengder er et annet sted). Jeg gir kunden hdmi-kabelen jeg har hos meg. Kunde: er denne lang nok da? Meg: eh, det er litt vanskelig for meg å si, dessverre. Hvor langt skal den nå? Kunde: den må nå fra skjermen til harddisken. Meg: (mental facepalm) jeg kan dessverre ikke si noe om hvor lang kabel du trenger til det uten å ha sett oppsettet ditt... Beklager, men jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at vi kan svare på sånne spørsmål! Det blir litt som kundene mine som spør. "Tror du dette blir fint hos meg?" (Jada, det blir sikkert kjempefint). 5
Severus Skrevet 4. desember 2013 #4455 Skrevet 4. desember 2013 Misfornøyd kunde i innlegg 2. He he he 16
Honey Dew Skrevet 4. desember 2013 #4456 Skrevet 4. desember 2013 DET SKJER OFTE hos meg ! Hvorfor i alle dager? Jeg har opplevd dette som kunde. En foran meg la ikke varene på rullebåndet da det var hans tur. Da jeg forsiktig tok en skillepinne og la på plass for så å legge mine egne varer der, så han surt på meg og ga meg streng beskjed om at det var hans tur til å legge på varer. Hvorfor kunne han ikke legge på varene da det var plass til dem i utgangspunktet da??? En annen ting som irriterer meg som kunde, er folk som står bak deg og dunker handlevognen bort i rumpen din hele tiden. En gang ble jeg så irritert at jeg ikke klarte å ti stille. Dama hadde da dunket handlevognen i baken på meg i 5 minutter. Da snudde jeg meg og spurte henne om jeg skulle bøye meg fremover slik at hun kunne kjøre vogna helt inni ræva mi. Noen tror visst at bare de maser, så vil kassakøen gå fortere... 24
Honey Dew Skrevet 4. desember 2013 #4457 Skrevet 4. desember 2013 Misfornøyd kunde i innlegg 2. He he he Snakker om å bare se sin egen nese. Hehe... 7
Gjest ms_kwang Skrevet 4. desember 2013 #4458 Skrevet 4. desember 2013 En kunde jeg har går rundt og maser at jeg MÅ inn på en viss type butikk for hun tror jeg blir å passe de klærne veldig godt.. Nå er hun godt opp i 50'årene og går rundt med baby rosa klær o.O alt kjøper hun der, med blonder og herk...nei nei nei...Jeg vil ikke xD Jeg bare fortsetter å si "Ja, vært innom der, men fant ingenting i min strl...kanskje neste helg?" xD *jada jada det må du, de har sååå fine klær, ordently voksen klær altså blablabla* o.o *hjelp!*
Hirondelle Skrevet 4. desember 2013 #4459 Skrevet 4. desember 2013 En annen ting som irriterer meg er kunder som okkuperer begge sidene på rullebåndet (der varene havner etter at jeg har scannet dem inn). Det har seg slik at de fleste vil ha varene på den siden som blir nærmest, og når de havner på den andre siden begynner de demonstrativt å legge de over etter at de har betalt, og dermed skaper de masse prakk for meg og neste kunde som kommer med en drøss varer, fordi begge feltene er fulle av den forrige kundens varer. Idioter. .... ehm... GJØR folk dette?! Helt seriøst?! Er folk så idioter i hodet sitt?! Jeg trodde jeg hadde hørt alt i denne tråden, men dette tok kaken. Folk ass. :vetikke: 1
daemonia Skrevet 4. desember 2013 #4460 Skrevet 4. desember 2013 Har jobbet i lampebutikk som for det meste har designmerker, og der får vi høre mye rart. Spesiellt når det nærmer seg jul! En gang hadde jeg en kunde innom som skulle ha juledekorasjoner... Kunde: Hei, har dere sånn julenisse i glass med gaver som en får lys i? Jeg: Beklager, men det har vi dessverre ikke. Kunde: Vet du hvor jeg kan få tak i det? Jeg: Det er jeg ikke sikker på. Kan ikke huske å ha sett noe slikt i år. Kunde: Har dere i plast da? Jeg: Nei, vi har ikke figurer med lys i over hodet. Kunde: Ja, men altså, jeg har sett en sånn nisse med rød nissedrakt og der var det ledning og alt mulig og en pære inni og så var det lys i den. Jeg: Beklager, men vi har ikke akkurat det. Kunde: Jamen den er jo nesten som en lampe! Jeg: Eh... Ja...? Kunde: Ja, er ikke dette en LAMPEBUTIKK da?! 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå