Hirondelle Skrevet 28. november 2013 #4421 Skrevet 28. november 2013 Finnes det apotek som er døgnåpen? Hvor er det? Jernbanetorget i Oslo, feks. 1
Minya Skrevet 28. november 2013 #4422 Skrevet 28. november 2013 Jeg hadde en irriterende kunde forrige uke. La oss si at varene kom på 184.67 = 185 kr. Hun betaler med kort. Hun begynner å kjefte på meg fordi hun mener at hun blir ranet for penger...fordi om hun hadde betalt kontant ville det blitt 185 kr, men siden hun betaler med kort blir det ikke avrundet. Fortalte henne at sånn er det i alle butikker men nei da, hun var fortsatt like sur. Blir oppgitt av sånne folk - det duger ikke å krangle med kasseren eller kjefte på oss - vi får ikke gjort noe med det. Men, men, men..... 184.67 på kort betyr jo at hun sparte 33 øre? Vi hadde ei sånn kjerring på gamlejobben min. Hun måtte alltid vite det nøyaktige beløpet før hun bestemte seg for å betale med kort eller kontanter. Hvis vi mot formodning ikke oppgav det nøyaktige beløpet når vi sa hvor mye det kostet til henne, så fikk vi jaggu så øra flagra hvis hun hadde valgt "feil" betalingsmetode. Husker hun ble dritsur på meg en gang jeg hadde gjort den tabben, og da jeg forsøkte å forklare at kassasystemene våre runder opp eller ned etter titallsystemet, var det likevel helt selvfølgelig jeg som forsøkte å snyte henne for 13 øre.... Finnes det apotek som er døgnåpen? Hvor er det? Mange vaktapoteker feks har døgnåpent. De aller fleste har tilknytning til sykehus, men noen, som Apotek1 Jernbanetorget, ligger midt i byen i stedet.
Karenina Skrevet 29. november 2013 #4423 Skrevet 29. november 2013 Jobber på Vinmonopolet, og i går var det ei jente på rundt 20 år som var innom og kjøpte vin. Hun betalte og stilte seg i enden av rullebåndet og studerte vinen mens hun ventet på en kamerat. Jeg ekspediterer andre kunder da hun plutselig utbryter: "Jammen FAEN da!! Dette er jo ikke vin, det er mozell!" Jeg skvatt til og skjønte ingenting, før jeg etter hvert fikk forklart henne at vinen er fra Mosel-distriktet, ikke at det er mozell. Og at vi ikke selger brus her.. 44
kaprifolen Skrevet 29. november 2013 #4424 Skrevet 29. november 2013 (endret) Endret 29. november 2013 av kaprifolen
Fantomina Skrevet 29. november 2013 #4425 Skrevet 29. november 2013 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina 1
Linkas Skrevet 29. november 2013 #4426 Skrevet 29. november 2013 Ugh, får være litt OT og kommentere at jeg er så utrolig oppgitt over dette. Coop har desidert den dårligste kundeservicen, flesteparten av de ansatte (som alle ser ut som tenåringer) står og henger ved de spesielle kassene og uansett hvem man spør om hjelp får man bare slengt tilbake "utsolgt" eller "jeg jobber bare med meieriavdelingen" (hvorfor i helvete står du her borte da?). Har jobbet med kundeservice så vet hvor gørr det er, men får være grenser. Må bare få si at dårlig service finner man i alle kjeder, ikke kun Coop. Jobber selv i Coop, og strekker meg langt for fornøyde kunder. Å grave gjennom en palle kjølevarer, fordi kunden ønsker seg akkurat det kjøttet, og vi ikke hadde fått akkurat det ut i butikken gjør meg ikke noe. Heller grave litt og ende opp med en kunde som garantert kommet tilbake.. Er minimalt med klager hos oss, og det er stort sett de samme som klager hver gang.. Som han som hadde kjøpt en lyspære som ikke virket. Kom inn og la pæren på disken. Det beste var at sjefen sto i kassen akkurat da.. Kunde: "Denne funker ikke, jeg vil bytte den." Sjefen: "Dessverre, men denne pæren kan vi ikke ta retur på siden vi ikke selger den.." Kunde: "Jo! For denne kjøpte jeg her for kun noen mnd siden!" Sjefen: "Igjen dessverre, men det er nok feil.. Den finnes ikke i vårt sortement i hele tatt." Kunden forsvinner dritsur ut døra med noen stygge ord ment til sjefen. Senere samme dag kommer han tilbake og prøver å overtale en annen ansatt til og ta imot pæren. Pæren går selvsagt ikke inn på kassen, og sjefen blir tilkalt.. Kunden blir dritsur igjen, kjefter litt og forsvinner... Dette prøvde han seg på 5-6 ganger før han gav opp.. Han skal ha for pågangsmotet ihvertfall... 16
Singha Skrevet 29. november 2013 #4427 Skrevet 29. november 2013 Dette prøvde han seg på 5-6 ganger før han gav opp.. Han skal ha for pågangsmotet ihvertfall... Og ikke veldig stor tiltro til butikkansatte siden han åpenbart tror dere prøver lure han...
Lila Skrevet 29. november 2013 #4428 Skrevet 29. november 2013 MIDT i tidenes fredagsrush i ettermiddag sitter jeg og scanner varer for harde livet. En dame kommer bort til kassen. Dame: Jeg lurer på hvor dere har julebrusen? Jeg: Den står helt nede i hjørnet der *peker*, med brødene! Dame: Åh, kan du ikke vise meg? Jeg: Helt i hjørnet der! *peker igjen* Dame: Men jeg har ikke vært her før. Kan du ikke vise meg? Jeg: Som du ser har jeg hendene fulle, men hvis du ser der *peke* hvor det står "Brød" på veggen, så er de like ved. (Vi har skilt helt oppe ved taket så det skal være lett å finne frem.) Dame: Jeg er ikke kjent her, så jeg kommer ikke til å finne det. Jeg har allrede spurt om hjelp til å finne melk! Jeg: (begynner å bli rimelig frustrert, mens hun henger over kassen og jeg scanner varer, gir ut poser, tar betalt og spør om kvittering) Da må jeg ringe på en som kan vise deg. Men som du ser, så står julebrusen rett ved brødene. *peker IGJEN* Dame: JA, da må du nesten gjøre det! Jeg gidder ikke gå rundt og lete i en fremmed butikk! Makan!! Hun virket helt normal og oppegående, og var ikke mer enn 35, men noe må det jo ha vært. Helt forståelig at folk spør hvor ting er, men når jeg peker, forklarer og peker igjen er det virkelig ikke vanskelig å finne veien. Det er ikke et supermarked heller... 32
Linkas Skrevet 30. november 2013 #4429 Skrevet 30. november 2013 Vel, han her er kjent for og skal ha ting på sin måte, og kan ty til vold.. Han var nok fullt klar over at han ikke fikk returnert pæra, men hadde lite lyst å kjøre 1 time for å gjøre det på rette plassen..
Gjest Intro Skrevet 1. desember 2013 #4430 Skrevet 1. desember 2013 MIDT i tidenes fredagsrush i ettermiddag sitter jeg og scanner varer for harde livet. En dame kommer bort til kassen. Dame: Jeg lurer på hvor dere har julebrusen? Jeg: Den står helt nede i hjørnet der *peker*, med brødene! Dame: Åh, kan du ikke vise meg? Jeg: Helt i hjørnet der! *peker igjen* Dame: Men jeg har ikke vært her før. Kan du ikke vise meg? Jeg: Som du ser har jeg hendene fulle, men hvis du ser der *peke* hvor det står "Brød" på veggen, så er de like ved. (Vi har skilt helt oppe ved taket så det skal være lett å finne frem.) Dame: Jeg er ikke kjent her, så jeg kommer ikke til å finne det. Jeg har allrede spurt om hjelp til å finne melk! Jeg: (begynner å bli rimelig frustrert, mens hun henger over kassen og jeg scanner varer, gir ut poser, tar betalt og spør om kvittering) Da må jeg ringe på en som kan vise deg. Men som du ser, så står julebrusen rett ved brødene. *peker IGJEN* Dame: JA, da må du nesten gjøre det! Jeg gidder ikke gå rundt og lete i en fremmed butikk! Makan!! Hun virket helt normal og oppegående, og var ikke mer enn 35, men noe må det jo ha vært. Helt forståelig at folk spør hvor ting er, men når jeg peker, forklarer og peker igjen er det virkelig ikke vanskelig å finne veien. Det er ikke et supermarked heller... Hahaha, dette fant jeg ustyrtelig morsomt.
Lista Skrevet 1. desember 2013 #4431 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Jobber på kundeservice i bank, og dette er en kunde jeg har hatt. Kunde: har du noen tips til hvordan jeg kan koble på nettet? Jeg: Mener du selve nettet eller nettbanken? Kunde: Selve nettet. Jeg: Beklager, vi kan kun hjelpe deg med banktjenester og nettbanken. Hvis du har problemer med nettet ditt må du høre med leverandøren din. Kunde: Men det må dere jo kunne. Jeg: Vår kompetanse er bank, og det er det vi kan hjelpe deg med. Kunde: Det er for dårlig. Jeg: Det er jo ikke det. Det er bank som er vårt område, ikke internett. Man har ulike bedrifter til ulike tjenester. Kunde: Nå bruker jeg tid og penger på å ringe dere, og så får jeg ikke hjelp. Det er for dårlig. Jeg: Vi er som sagt en bank og tilbyr ikke internett. Det er Telenor etc. som kan hjelpe deg med internettproblemer. Kunde: Det er for dårlig. Hvis jeg hadde jobbet der hadde jeg kunnet alt om alt. Jeg: Det er ikke mulig å kunne alt om alt. Det er bank som er vår kompetanse. Du må høre med teknikerne hos Telenor. Kunde: Det er for dårlig av dere. Bla bla bla bla bla. Jeg: Ha det bra! HERREJESUS. Dummeste samtalen jeg noen gang har hatt Endret 1. desember 2013 av Lista 26
Kjempeliten Skrevet 1. desember 2013 #4432 Skrevet 1. desember 2013 Må ha vært en tulletelefon. Ingen kan da være så dumme... Har opplevd noe lignende så folk kan faktisk være så dumme Jeg jobber på døgnåpen bensinstasjon. "Hvor lenge har dere åpent ikveld?" "Vi har døgnåpent." "Har dere åpent klokken 7 imorgen tidlig?" o.O 2
Lila Skrevet 1. desember 2013 #4433 Skrevet 1. desember 2013 Har opplevd noe lignende så folk kan faktisk være så dumme Jeg jobber på døgnåpen bensinstasjon. "Hvor lenge har dere åpent ikveld?" "Vi har døgnåpent." "Har dere åpent klokken 7 imorgen tidlig?" o.O Samme her, skjedde ofte når jeg jobbet på bensinstasjon. "Når stenger dere?" "Vi har døgnåpent, så vi stenger ikke!" "Åja. Men når åpner dere i morgen da?" ... 4
Gjest ms_kwang Skrevet 1. desember 2013 #4434 Skrevet 1. desember 2013 Meg:"Da får du 69kr tilbake" Kunde "Ja DET! har jeg og dama mi ofte!!!" :D o.o
Hirondelle Skrevet 1. desember 2013 #4435 Skrevet 1. desember 2013 Meg:"Da får du 69kr tilbake" Kunde "Ja DET! har jeg og dama mi ofte!!!" :D o.o ..... takk for informasjonen, liksom...
Alice123 Skrevet 1. desember 2013 #4436 Skrevet 1. desember 2013 Jobber på kundeservice i bank, og dette er en kunde jeg har hatt. Kunde: har du noen tips til hvordan jeg kan koble på nettet? Jeg: Mener du selve nettet eller nettbanken? Kunde: Selve nettet. Jeg: Beklager, vi kan kun hjelpe deg med banktjenester og nettbanken. Hvis du har problemer med nettet ditt må du høre med leverandøren din. Kunde: Men det må dere jo kunne. Jeg: Vår kompetanse er bank, og det er det vi kan hjelpe deg med. Kunde: Det er for dårlig. Jeg: Det er jo ikke det. Det er bank som er vårt område, ikke internett. Man har ulike bedrifter til ulike tjenester. Kunde: Nå bruker jeg tid og penger på å ringe dere, og så får jeg ikke hjelp. Det er for dårlig. Jeg: Vi er som sagt en bank og tilbyr ikke internett. Det er Telenor etc. som kan hjelpe deg med internettproblemer. Kunde: Det er for dårlig. Hvis jeg hadde jobbet der hadde jeg kunnet alt om alt. Jeg: Det er ikke mulig å kunne alt om alt. Det er bank som er vår kompetanse. Du må høre med teknikerne hos Telenor. Kunde: Det er for dårlig av dere. Bla bla bla bla bla. Jeg: Ha det bra! HERREJESUS. Dummeste samtalen jeg noen gang har hatt Jeg skal si deg at jeg har jobbet med internett, og du aner ikke hvor mye kjeft jeg har fått fordi jeg ikke kan noe om banktjenester! 16
Christiane_W Skrevet 2. desember 2013 #4437 Skrevet 2. desember 2013 Ikke en av mine kunder, men hun irriterte meg ganske kraftig... Lørdag var jeg å handlet mat på Meny midt i det verste rushet. Det var masse folk og kassekøene var lange. Foran meg i køen stod en eldre dame med nesten full handlevogn. Kunden før henne skulle bare ha noen få ting og han la varene sine på båndet med en skillepinne etter. Gamla gjorde ikke tegn til å begynne å legge på varene sine og først når han foran henne hadde betalt og hun som satt i kassa hadde hilst på henne begynnte hun å legge på varer. En og en. I snegletempo mens hun fulgte med på prisene etterhvert som varene ble scannet. Hun i kassa prøvde å få gamla til å få opp tempoet, men det nyttet ikke. Etter at alle varene omsider var scannet og betalt for brukte gamla omtrent like lang tid på å pakke varene sine i (medbrakte) poser mens hun studerte kvitteringen nøye. 1
Upadiela Skrevet 2. desember 2013 #4438 Skrevet 2. desember 2013 Ikke en av mine kunder, men hun irriterte meg ganske kraftig... Lørdag var jeg å handlet mat på Meny midt i det verste rushet. Det var masse folk og kassekøene var lange. Foran meg i køen stod en eldre dame med nesten full handlevogn. Kunden før henne skulle bare ha noen få ting og han la varene sine på båndet med en skillepinne etter. Gamla gjorde ikke tegn til å begynne å legge på varene sine og først når han foran henne hadde betalt og hun som satt i kassa hadde hilst på henne begynnte hun å legge på varer. En og en. I snegletempo mens hun fulgte med på prisene etterhvert som varene ble scannet. Hun i kassa prøvde å få gamla til å få opp tempoet, men det nyttet ikke. Etter at alle varene omsider var scannet og betalt for brukte gamla omtrent like lang tid på å pakke varene sine i (medbrakte) poser mens hun studerte kvitteringen nøye. DET SKJER OFTE hos meg ! Hvorfor i alle dager?
frksølekopp Skrevet 2. desember 2013 #4439 Skrevet 2. desember 2013 DET SKJER OFTE hos meg ! Hvorfor i alle dager? Eller legger den ene bananen på enden av båndet så kommer kunden frem til kassen og står å venter til bananen kommer sneglene frem! Strekker meg jo selvfølgelig, men sparer tid ved at kunden legger bananen nærmere 1
Cho Kon It Skrevet 2. desember 2013 #4440 Skrevet 2. desember 2013 Eller legger den ene bananen på enden av båndet så kommer kunden frem til kassen og står å venter til bananen kommer sneglene frem! Strekker meg jo selvfølgelig, men sparer tid ved at kunden legger bananen nærmere Da jeg jobbet i butikk var dette noe av det verste som kunne skje meg (er så forbanna utålmodig). Jeg har røsket til meg mang en banan med dårlig skjult mord i blikket. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå