pepsiprinsessa Skrevet 14. november 2013 #4381 Skrevet 14. november 2013 Kunde: Har dere sodd-salt? Jeg: Unnskyld, en gang til...? Kunde: Sodd-salt, har dere det? Jeg: Beklager, jeg har aldri hørt om sodd-salt. Kunde: Nei du skjønner, jeg har en oppskrift her, og der står det at jeg skal bruke sodd-salt. Jeg: Jeg har dessverre aldri hørt om sodd-salt, men jeg vil tro det er fullt mulig å bruke vanlig bordsalt også? Kunde: Se her da - *viser meg oppskrift* - jeg skal jo ha sodd-salt. Jeg: Åja! Det står ikke sodd-salt, det står at du skal bruke et sodd salt. Du skal bruke vanlig salt, og mengden er angitt som "et sodd", altså bare en liten klype salt. Kunde: Dere har ikke sodd-salt altså? Jeg: Det er nok ikke noe som heter sodd-salt, som sagt er "sodd" i oppskriften ment som en mengdeangivning. Kunde: Jammen, jeg var på coop-en i stad, men der sa de ansatte at de var utsolgt for sodd-salt. Jeg: Vi fører nok ikke sodd-salt, ikke som jeg vet om, men jeg tror heller ikke det er nødvendig... Oppskriften spør etter "ett sodd" salt, ikke sodd-salt. Kunde: Men hvor får jeg tak i sodd-salt da? Jeg: .... Kunde: Forstår du ikke norsk eller? 49
Flynn Skrevet 14. november 2013 #4382 Skrevet 14. november 2013 ^ Jeg skjønner ikke at det er mulig, noen kunder virker som om de bare ikke hører etter hva man svarer i det hele tatt... 2
Singha Skrevet 14. november 2013 #4383 Skrevet 14. november 2013 Kunde: Har dere sodd-salt? Jeg: Unnskyld, en gang til...? Kunde: Sodd-salt, har dere det? Jeg: Beklager, jeg har aldri hørt om sodd-salt. Kunde: Nei du skjønner, jeg har en oppskrift her, og der står det at jeg skal bruke sodd-salt. Jeg: Jeg har dessverre aldri hørt om sodd-salt, men jeg vil tro det er fullt mulig å bruke vanlig bordsalt også? Kunde: Se her da - *viser meg oppskrift* - jeg skal jo ha sodd-salt. Jeg: Åja! Det står ikke sodd-salt, det står at du skal bruke et sodd salt. Du skal bruke vanlig salt, og mengden er angitt som "et sodd", altså bare en liten klype salt. Kunde: Dere har ikke sodd-salt altså? Jeg: Det er nok ikke noe som heter sodd-salt, som sagt er "sodd" i oppskriften ment som en mengdeangivning. Kunde: Jammen, jeg var på coop-en i stad, men der sa de ansatte at de var utsolgt for sodd-salt. Jeg: Vi fører nok ikke sodd-salt, ikke som jeg vet om, men jeg tror heller ikke det er nødvendig... Oppskriften spør etter "ett sodd" salt, ikke sodd-salt. Kunde: Men hvor får jeg tak i sodd-salt da? Jeg: .... Kunde: Forstår du ikke norsk eller? Lurte du på om de på coopen gikk lei og bare sa de var utsolgt? 42
globalagogo Skrevet 14. november 2013 #4384 Skrevet 14. november 2013 ^ ssnt skjer faktisk ofte. Visste ikke at det hadde så fatale konsekvenser for nabobutikkene. Hører ikke kundene etter når jeg prater, sender jeg dem bort til slutt 8
Christiane_W Skrevet 14. november 2013 #4385 Skrevet 14. november 2013 Dette her hendte meg på en matbutikk. Jeg var selv kunde, sto i kassakø. Jeg var nummer to i køen, kunden foran meg var akkurat ferdig og jeg skulle akkurat til å legge varene mine opp på båndet. Jeg hadde ikke mye, et brød, et par liter melk og noen epler. Da kom en eldre dame busende, trengte seg forbi meg og sa høyt: "Jeg skal ikke ha noe, jeg skal bare ta ut penger, så jeg trenger ikke stå i køen!" Jeg ble helt paff og kom ikke på noe å si. Hun dro fram kortet sitt og informerte kassadamen at hun skulle ta ut penger. Og så kom hun plutselig på at nei, hun skulle jo også ha servelat. Derfor forlot hun kassa og gikk for å hente servelaten. Jeg begynte å legge mine varer på båndet, og tenkte at da måtte vel kassadamen kunne ekspedert meg i mellomtiden, men nei. Den eldre damen kom busende tilbake og skjelte meg ut fordi jeg snek i køen! Deretter fikk hun slått inn servelaten sin, og kom på en ting til. Hun skulle jo også ha melk. Gikk og hentet melken, tok seg god tid nå som hun hadde sikret seg at ingen andre skulle bli ekspedert i mellomtiden.j eg nøyde megmed å sukke og himle litt med øynene. Fikk et medfølende smil og himlene tilbake fra kassadamen. Her synes jeg det er dårlig at hun bak kassen ikke grep inn. Aldri om jeg lar slike folk oppføre seg slik, mot meg (og mine kunder!), på denne måten. Helt enig med cellar her! Hadde jeg sittet i kassen hadde jeg sagt fra at hun fikk vente på tur som alle andre fra starten av - og hadde jeg stått i køen hadde jeg sagt fra og støttet den ansatte om det hadde blitt bråk. Denne burde forresten vært i tråden for dumme butikkansatte også. 2
Stormborn Skrevet 15. november 2013 #4386 Skrevet 15. november 2013 Var på Ikea i går, hadde på meg svart bukse, svart cardigan og rosa topp inni... Så kommer det ei dame bort til meg og spør: Jobber du her? 3
Kjempeliten Skrevet 15. november 2013 #4387 Skrevet 15. november 2013 En gammel mann kommer inn og skal betale for bensinen han nettopp har fylt. Jeg spør han hvilken pumpe han stod på ettersom det var en annen som også hadde fylt. Han var usikker på det da så jeg spurte om han hadde fylt for 448 kroner. Javisst, det hadde han! Opp med 500 lappen og 52 kroner tilbake, før han sier "Men jeg fylte ikke for så mye.." ............. ...... ........... ....... Greit. Da ble det retur da. Er det så vanskelig å bare SJEKKE hvilken pumpe man står på?! Å herregud. Sånt har skjedd meg så ofte... Pluss: "Jeg skal betale for bensin" (er flere som har fylt samtidig) "Ja hvilken pumpe har du fylt på?" "Den der." *peker ut av vindu* "pumpe 2?" "ja." kunden betaler og går. kommer ny kunde. "hei jeg skal betale for pumpe 2, 350 kroner." og jeg må bare løpe etter forrige kunde for å få han til å komme tilbake igjen. Første kunden har gjerne betalt den billigste prisen, og kunde 2 vet hvor mye han har fylt for, så jeg kan jo ikke bare la han betale kunde 1 sin regning. Så ja. Når dere fyller bensin: SJEKK hvilken pumpe dere fyller på og si det i kassa!!! 7
drue Skrevet 16. november 2013 #4388 Skrevet 16. november 2013 Hadde en sint mann inne i dag. Han hadde kjøpt en bok for over en uke siden og var Steik forbanna fordi jeg ikke hadde informert han om at den handlet om homofile... Unnskyld meg? Hva skal jeg gjøre? Si "unnskyld men denne boken handler om homofile altså" til alle som kjøper den?? Han ville ha pengene igjen, noe han ikke fikk fordi det både var gått over 7 dager og han hadde laget masse eselører i boken. Hahaha! 2
Christiane_W Skrevet 16. november 2013 #4389 Skrevet 16. november 2013 For en drøy uke siden ringte en kunde og bestilte en oppvaskmaskin. De eneste spørsmålene han stilte gjaldt leveringstid og betalingsbetingelser - selve produktet hadde han ikke noen spørsmål om. Han var veldig klar og tydelig hvilken modell han ønsket. Når folk er så tydelige som denne kunden var antar (dumme meg...) at vet hva de skal ha og at maskinen passer hos dem. Å stille kontrollspørsmål føler jeg at blir litt feil; det blir som om noen kommer inn i en garnbutikk og sier at de skal ha 2 nøster av sort garn i fargekode XX og den ansatte spør om vedkommende er sikker på at det ikke skal være knallgul kode XX - det blir bare feil i mine øyne. I dag ringte kunden og var svært så forbannet fordi oppvaskmaskinen ikke passer i IKEA kjøkkenet hans med ekstra høy front. Makshøyden fronten kan ha fremgår klart og tydelig målskissen som ligger på leverandørens hjemmeside, så det er ikke akkurat vanskelig å finne ut av. Kunden mente at jeg som "profesjonell part" burde stilt kontrollspørsmål og ble kjempeforbannet når jeg gjorde det klart at vi kunne ta maskinen i retur, men at det kom til å koste ham et returgebyr + returfrakt. Det var visst eksepsjonelt dårlig service. At han etter forbrukerkjøpsloven ikke har returrett/angrerett var et faktum han valgte å overse. Åh, som jeg "elsker" (IRONI!!) sånne kunder... 16
Lykkelitenen Skrevet 16. november 2013 #4390 Skrevet 16. november 2013 (endret) Folk som tror at de bare kan si "Du, jeg bare bytter denne mot denne jeg" og legge returvaren tilbake i hyllen. Sorry, men jeg må få scanne begge varene for å få riktig i systemet og jeg må ha signaturen og telefonnummeret ditt for å kunne visa at det har vært en etur og ikke intern svindel/juks. Ikke bli sint og klag på at du har alt for dårlig tid når jeg med smil sier at det skal vi fikse, jeg må bare scanne varene og få en liten signatur, og bli i allefall ikke sur når jeg spør om du har kvitteringen med deg... Endret 16. november 2013 av Lykkelitenen 9
elentari Skrevet 16. november 2013 #4391 Skrevet 16. november 2013 Å herregud. Sånt har skjedd meg så ofte... Pluss: "Jeg skal betale for bensin" (er flere som har fylt samtidig) "Ja hvilken pumpe har du fylt på?" "Den der." *peker ut av vindu* "pumpe 2?" "ja." kunden betaler og går. kommer ny kunde. "hei jeg skal betale for pumpe 2, 350 kroner." og jeg må bare løpe etter forrige kunde for å få han til å komme tilbake igjen. Første kunden har gjerne betalt den billigste prisen, og kunde 2 vet hvor mye han har fylt for, så jeg kan jo ikke bare la han betale kunde 1 sin regning. Så ja. Når dere fyller bensin: SJEKK hvilken pumpe dere fyller på og si det i kassa!!! Haha, story of my life! Vi hadde ei dame innom som var sykt stressa for hun skulle rekke noe. Hun kjøpte masse smågreier, også spurte kollegaen min om hun hadde drivstoff. Ja, sa hun. Betalte drivstoff, tingene sine og forsvant. Litt etterpå kommer en mann inn og skal betale drivstoffen, for hun dama hadde jo betalt med kort ute på pumpa. Ikke finner vi noe tlfnr på henne heller. Hater folk som kommer superstressa inn og klusser til alt for de ikke klarer å passe tiden 1
Lila Skrevet 16. november 2013 #4392 Skrevet 16. november 2013 De som kommer løpende til kassen, helt sykt stresset, og gir meg tidenes mest sammenkrøllete, slitte 50-lapp. Og SÅ kjefter på MEG fordi den ikke går inni CashGuarden med en gang! 7
#Sunrise Skrevet 17. november 2013 #4393 Skrevet 17. november 2013 De som kommer løpende til kassen, helt sykt stresset, og gir meg tidenes mest sammenkrøllete, slitte 50-lapp. Og SÅ kjefter på MEG fordi den ikke går inni CashGuarden med en gang! Det sier jo seg selv at er din skyld Til dere som klager på dem som fyller bensin, kameraten min putta korte inn, trykka for og fylle med pumpe 1 og fylte med pumpe 2, så kjørte han , heldigvis så han ene i bilen at personalet løp ut, så vi fikk snudd og betalt:P
miramis Skrevet 17. november 2013 #4394 Skrevet 17. november 2013 Lurte du på om de på coopen gikk lei og bare sa de var utsolgt? Ugh, får være litt OT og kommentere at jeg er så utrolig oppgitt over dette. Coop har desidert den dårligste kundeservicen, flesteparten av de ansatte (som alle ser ut som tenåringer) står og henger ved de spesielle kassene og uansett hvem man spør om hjelp får man bare slengt tilbake "utsolgt" eller "jeg jobber bare med meieriavdelingen" (hvorfor i helvete står du her borte da?). Har jobbet med kundeservice så vet hvor gørr det er, men får være grenser.
miramis Skrevet 17. november 2013 #4395 Skrevet 17. november 2013 Kunde: NEI HVA GJØR DU, JEG SKAL IKKE HA SÅNN DER. HERREGUD, JOBBEN DIN ER IKKE SÅ VANSKELIG! Meg: .... Strengt tatt betyr vel alt av tilbehør bare selve grønnsakene o.l., ikke dressinger og slik. Btw, har dere sett denne siden?http://vilduhapose.blogspot.no/?m=1 Synd de ikke oppdaterer lengre.
Severus Skrevet 17. november 2013 #4396 Skrevet 17. november 2013 Jeg digger de som klager på at det er jord inni purreløken. Hallo, hvor tror de at den vokser? Å er det ikke vanlig å skylle grønnsaker? 7
Kassiopeia Skrevet 17. november 2013 #4397 Skrevet 17. november 2013 Strengt tatt betyr vel alt av tilbehør bare selve grønnsakene o.l., ikke dressinger og slik. Btw, har dere sett denne siden?http://vilduhapose.blogspot.no/?m=1 Synd de ikke oppdaterer lengre. Nei, hos oss betyr "alt" alt man kan få på burgeren. Altså salat, dressing, ketchup, sennep, løk og tomat. 3
Minya Skrevet 17. november 2013 #4398 Skrevet 17. november 2013 Jeg digger de som klager på at det er jord inni purreløken. Hallo, hvor tror de at den vokser? Å er det ikke vanlig å skylle grønnsaker? Og det som er enda teitere er at purren allerede er vasket, men det er helsikes vanskelig å komme til innimellom lagene på en hel purre. Gud forby at de skulle blitt vasket helt rene, da ville vel ingen kjøpt dem fordi "de er jo ødelagte!" Og de som klager over ett og annet bittelite markspist blad på kinakål, kål og sånne grønnsaker. De vokser tett nedi jorda, og man bruker ikke sprøytemidler. Hva forventer folk egentlig?
Severus Skrevet 17. november 2013 #4399 Skrevet 17. november 2013 (endret) Og det som er enda teitere er at purren allerede er vasket, men det er helsikes vanskelig å komme til innimellom lagene på en hel purre. Gud forby at de skulle blitt vasket helt rene, da ville vel ingen kjøpt dem fordi "de er jo ødelagte!" Og de som klager over ett og annet bittelite markspist blad på kinakål, kål og sånne grønnsaker. De vokser tett nedi jorda, og man bruker ikke sprøytemidler. Hva forventer folk egentlig? MMMmmmm åmer er bare litt ekstra næring. Jeg vasker alltid salat og purreløk jeg. Kanskje jeg får be de om å stappe purren inni oppvaskmaskinen neste gang. 70 graders program sammen med litt Sun. Endret 17. november 2013 av Vex 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå