Gjest Evans Skrevet 4. november 2013 #4301 Skrevet 4. november 2013 Kom han før dere i køen da? Nei, han måtte gå bak og pille seg i rompa selv
Lila Skrevet 4. november 2013 #4302 Skrevet 4. november 2013 Hva er det med de som stabler så mye i høyden at ting faller av båndet og ned på gulvet? Og de som vifter febrilsk med pengene (altså, trykker de i trynet på meg) før jeg har kommet halvveis gjennom varene? Og de som skriker og stresser om å få pose mens jeg scanner varer, uten at de begynner å pakke når jeg sender ned posen? Og de som bare stiller seg med båndet og ser forlangende på meg (jeg kan ikke lese tankene dine, hva med å spørre etter en pose?). Og ikke minst de som ikke sier Hei, ja/nei/, takk og ha det!!!? Noen er bare helt fjerne (og jeg har jobbet for mye i det siste...) 9
globalagogo Skrevet 5. november 2013 #4303 Skrevet 5. november 2013 Hva er det med de som stabler så mye i høyden at ting faller av båndet og ned på gulvet? Og de som vifter febrilsk med pengene (altså, trykker de i trynet på meg) før jeg har kommet halvveis gjennom varene? Og de som skriker og stresser om å få pose mens jeg scanner varer, uten at de begynner å pakke når jeg sender ned posen? Og de som bare stiller seg med båndet og ser forlangende på meg (jeg kan ikke lese tankene dine, hva med å spørre etter en pose?). Og ikke minst de som ikke sier Hei, ja/nei/, takk og ha det!!!? Noen er bare helt fjerne (og jeg har jobbet for mye i det siste...) ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH pengevifting!!!!!!!!! Og masing. Det er pur ondskap fra kundenes side altså. Kvalmt!! 3
Stormborn Skrevet 5. november 2013 #4304 Skrevet 5. november 2013 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH pengevifting!!!!!!!!! Og masing. Det er pur ondskap fra kundenes side altså. Kvalmt!! Hvorfor ikke bare be kundene om å legge pengene i den skåla ell hva man skal kalle det som er til å legge penger på?
globalagogo Skrevet 5. november 2013 #4305 Skrevet 5. november 2013 Hvorfor ikke bare be kundene om å legge pengene i den skåla ell hva man skal kalle det som er til å legge penger på? Jeg har opplevd at den personen bak i køa tar tusenlappen og løper som faen ut og forsvinner. Hvem får skylda da? Dum kunde som legger verdisaker fra seg, rett foran trynet sitt, eller den i kassa som ikke har slått ferdig varene enda (opptatt med å finne PLUkoden på søtpotet)? Jeg kan ikke ta imot pengene før varene er slått inn. Før den tid må kundene ha dem selv. 5
Stormborn Skrevet 5. november 2013 #4306 Skrevet 5. november 2013 Jeg har opplevd at den personen bak i køa tar tusenlappen og løper som faen ut og forsvinner. Hvem får skylda da? Dum kunde som legger verdisaker fra seg, rett foran trynet sitt, eller den i kassa som ikke har slått ferdig varene enda (opptatt med å finne PLUkoden på søtpotet)? Jeg kan ikke ta imot pengene før varene er slått inn. Før den tid må kundene ha dem selv. Da er det bare å ignorere eller kikke dumt på de... Syns mange er altfor snille, kundene har ikke vondt av å bli oppdratt littegranne! 2
globalagogo Skrevet 5. november 2013 #4307 Skrevet 5. november 2013 Da er det bare å ignorere eller kikke dumt på de... Syns mange er altfor snille, kundene har ikke vondt av å bli oppdratt littegranne! Vi to kunne blitt gode kolleger. Jeg er nemlig helt enig. Å jobbe i kassa har fått meg til å innse hvor viktig det er med et hei, et smil, eller et SVAR. Når jeg drar ut og handler tar jeg av headsetet, legger på om jeg er i telefonen, tar fram lommeboka med en gang, legger på skillepinne, stabler kurven min, legger ikke kjølevarer jeg ikke vil ha allikevel randome plasser i butikken ... Ja, jeg vil si at jeg er en perfekt kunde når jeg handler. Skulle vært flere som jobbet i butikk her i verden. 10
globalagogo Skrevet 5. november 2013 #4308 Skrevet 5. november 2013 Vi to kunne blitt gode kolleger. Jeg er nemlig helt enig. Å jobbe i kassa har fått meg til å innse hvor viktig det er med et hei, et smil, eller et SVAR. Når jeg drar ut og handler tar jeg av headsetet, legger på om jeg er i telefonen, tar fram lommeboka med en gang, legger på skillepinne, stabler kurven min, legger ikke kjølevarer jeg ikke vil ha allikevel randome plasser i butikken ... Ja, jeg vil si at jeg er en perfekt kunde når jeg handler. Skulle vært flere som jobbet i butikk her i verden. Ok hvor kom den katten fra... 24
Stormborn Skrevet 5. november 2013 #4309 Skrevet 5. november 2013 Vi to kunne blitt gode kolleger. Jeg er nemlig helt enig. Å jobbe i kassa har fått meg til å innse hvor viktig det er med et hei, et smil, eller et SVAR. Når jeg drar ut og handler tar jeg av headsetet, legger på om jeg er i telefonen, tar fram lommeboka med en gang, legger på skillepinne, stabler kurven min, legger ikke kjølevarer jeg ikke vil ha allikevel randome plasser i butikken ... Ja, jeg vil si at jeg er en perfekt kunde når jeg handler. Skulle vært flere som jobbet i butikk her i verden. HaHa, mjau Altså, om man ikke er en perfekt kunde så går det hvertfall an å utøve et minimum av folkeskikk! Og man kan klare å bli snakka til uten å klage til toppledelsen... Da snakker jeg ikke om å være superfrekk eller noe, men å si fra på en ordentlig måte at sånn og sånn er det. Som regel tåler de fleste det, jeg sa feks. fra om til flere at de ikke måtte stable maten i høye tårn på båndet for da ble varene dyttet forbi/datt ned foran scanneren og ting ble pepet uten at jeg har oversikt eller varene blir ødelagt. 95 % av de man sier sånt til smiler og sier ÅJA! De resterende 5 % driter jeg egentlig i om aldri vil handle hos meg igjen
Gjest Kongsdatteren Skrevet 5. november 2013 #4310 Skrevet 5. november 2013 Jeg jobbet nattevakt en kveld også kom det en kunde inn og skulle ha røyk. Dessverre hadde vi ikke det merket han ønsket og da ble det månelyst må du skjønne. Jeg fikk beskjed om at dette var den dårligste servicen han hadde vært borti og at jeg burde være skamrød. Jeg måtte ta meg kraftig sammen for ikke å begynne å le. Når han hadde hatt sin fulleutblåsning spurte jeg smørblidt om han ville ha kvitteringen hvorpå han svarte "Ja, det vil jeg! Står navnet ditt på den?" "Åjada, helt nederst står navnet mitt" svarte jeg med et smil før han gikk i fullt sinne ut av butikken. 2
Hirondelle Skrevet 5. november 2013 #4311 Skrevet 5. november 2013 "Hei, jeg vil gjerne bestille den vegetarpizzaen deres, men få kylling på den?" ""Ja, jeg kan dessverre ikke legge på kjøtt på pizzaen fordi den er vegetar" "Så tullete?!" "Ja, jeg syns også det, men er systemet som ikke vil gjøre det..." "Men jeg VIL ha med kylling! KUNDEN HAR ALLTID RETT!" ..... og der gadd jeg ikke gi deg noe hyggelgi service lenger...... Du drar bare ikke den setningen!!!!! (jeg f¨r faktisk ikke sneket meg rundt dataen altså....) 7
Strange Doll Skrevet 6. november 2013 #4312 Skrevet 6. november 2013 Vi tar betalt for posene, og når folk spør om jeg kan pakke gaven samtidig som de vifter med kort eller penger pleier jeg å ta betaling før jeg pakker. Naturlig nok spør jeg da om de vil ha en pose. Får da kommentarer som "åja du gidder ikke å pakke nei???" "Jeg sa det skulle være en gave" "jeg skal ha den pakket!!!!" Men kjære tid jeg pakker jo uansett! Vil jo bare ta betalt først sånn at jeg slipper å ha kundens kort i trynet mens jeg pakker. Og en ting til som plager meg er når folk kommer med varer og ikke spør om jeg kan pakke. Type "dette skal pakkes i fire gaver".. Jeg pakker gjerne, men SPØR meg. 8
Kara W Skrevet 6. november 2013 #4313 Skrevet 6. november 2013 Jeg har begynt å bli nervøs hver gang jeg står i kassen etter å ha lest denne tråden Så nå lurer jeg altså på hva som er riktig måte å be om pose på . Jeg tenkte jeg skulle si ifra med en gang så slipper de å spørre, men nå føler jeg at jeg maser. Er det beste å vente til den ansatte spør før jeg sier ifra om jeg vil ha pose eller ikke? 6
Chloe- Skrevet 6. november 2013 #4314 Skrevet 6. november 2013 Jeg har begynt å bli nervøs hver gang jeg står i kassen etter å ha lest denne tråden Så nå lurer jeg altså på hva som er riktig måte å be om pose på . Jeg tenkte jeg skulle si ifra med en gang så slipper de å spørre, men nå føler jeg at jeg maser. Er det beste å vente til den ansatte spør før jeg sier ifra om jeg vil ha pose eller ikke? Nei, det må du jo hvertfall IKKE, for da burde du jo ha sagt ifra tidligere. Er det tillatt å spørre i starten om du har noen i bunnen av kassa som skal begynne å pakke da?
svante Skrevet 6. november 2013 #4315 Skrevet 6. november 2013 Jeg har sluttet å kjøpe glass med pastasaus da jeg plutselig har utviklet en ekstrem frykt for å knuse dem på vei til kassen. 2
Vasilisa Skrevet 6. november 2013 #4316 Skrevet 6. november 2013 "Hei, jeg vil gjerne bestille den vegetarpizzaen deres, men få kylling på den?" ""Ja, jeg kan dessverre ikke legge på kjøtt på pizzaen fordi den er vegetar" "Så tullete?!" "Ja, jeg syns også det, men er systemet som ikke vil gjøre det..." "Men jeg VIL ha med kylling! KUNDEN HAR ALLTID RETT!" ..... og der gadd jeg ikke gi deg noe hyggelgi service lenger...... Du drar bare ikke den setningen!!!!! (jeg f¨r faktisk ikke sneket meg rundt dataen altså....) Kan de ikke mikse sin egen pizza? 2
Chloe- Skrevet 6. november 2013 #4317 Skrevet 6. november 2013 Ja, kan du ikke bare legge inn en egenkomponert pizza?
Hirondelle Skrevet 6. november 2013 #4318 Skrevet 6. november 2013 Den inneholder seks ingredienser, og den vegetarpizzaen han ønsket hadde fler ingredienser enn det... Men det var det vi endte opp med å gjøre ja, så.. Han fikk pizza med kylling til slutt
According To Skrevet 8. november 2013 #4319 Skrevet 8. november 2013 Jeg har begynt å bli nervøs hver gang jeg står i kassen etter å ha lest denne tråden Så nå lurer jeg altså på hva som er riktig måte å be om pose på . Jeg tenkte jeg skulle si ifra med en gang så slipper de å spørre, men nå føler jeg at jeg maser. Er det beste å vente til den ansatte spør før jeg sier ifra om jeg vil ha pose eller ikke? Når jeg satt i kasse på matvarebutikk så ble jeg ikke hissig hvertfal om noen spørte om en pose :-) Men jeg fikk heller mye hissige kunder i tryne da jeg spurte om de ville ha pose. Pose var tull, lite miljøvennlig og selvfølgelig hadde de med seg poser selv. 1
According To Skrevet 8. november 2013 #4320 Skrevet 8. november 2013 Hva er det med de som stabler så mye i høyden at ting faller av båndet og ned på gulvet? Og de som vifter febrilsk med pengene (altså, trykker de i trynet på meg) før jeg har kommet halvveis gjennom varene? Og de som skriker og stresser om å få pose mens jeg scanner varer, uten at de begynner å pakke når jeg sender ned posen? Og de som bare stiller seg med båndet og ser forlangende på meg (jeg kan ikke lese tankene dine, hva med å spørre etter en pose?). Og ikke minst de som ikke sier Hei, ja/nei/, takk og ha det!!!? Noen er bare helt fjerne (og jeg har jobbet for mye i det siste...) Det er vel din jobb og spørre om de vil ha en pose :-) koster deg ikke mer enn å spørre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå