Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Apropos: jeg jobber hele helgen, så forhåpentligvis får jeg noe morsomt å bidra med, føler det er lenge siden sist nå! Har hatt normale og fine kunder den siste uken :blomst:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Hva skjer dagen etterpå?

Han ringer opp. Og bestiller mer mat. Er mulig at han ikke skjønte hvorfor jeg var så fnisete på telefonen, men ærlig talt... DUST. :pasha:

Herregud, jeg tror jeg hadde krepert av latter om jeg hadde tatt den telefonen :P "Hva, ingen kjennepreken i dag?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har bare snille kunder jeg :3

Dang. Skal vi bytte? Jeg kan lære deg å steike baconpølser og skrive ut tippekuponger om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dang. Skal vi bytte? Jeg kan lære deg å steike baconpølser og skrive ut tippekuponger om du vil.

Jobber på bensinstasjon så pølsesteking får jeg nok av. Er noen som blir dritsure hvis jeg legger rekesalat OPPÅ pølse og ikke UNDER, selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jobber på bensinstasjon så pølsesteking får jeg nok av. Er noen som blir dritsure hvis jeg legger rekesalat OPPÅ pølse og ikke UNDER, selvfølgelig.

Klassikeeer :danse: Virker som om enkelte trer inn i en veldig stor personlig krise om det skjer. Det er en pølse liksom.... Legger det alltid under jeg, er en vane, om de vil ha det på en annen måte må de si ifra først. Man er ikke synsk heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikeeer :danse: Virker som om enkelte trer inn i en veldig stor personlig krise om det skjer. Det er en pølse liksom.... Legger det alltid under jeg, er en vane, om de vil ha det på en annen måte må de si ifra først. Man er ikke synsk heller

Jeg har fått høre at det skal være oppå pølsa for da smaker det bedre, men samtidig så har den lett for å grise i bilen på vei hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i hovedsak bak kassa, så når det er søl jeg må rydde, er det som regel rundt kassen det skjer. O joy, med kunder i kø, som drar handlekurven gjennom sølet og tråkker og ser dumt på meg. Det er tross alt arbeidsmiljøet MITT, og jeg akter ikke å sitte og jobbe i en os av øl. Prøv det selv. Sukk.

Av søl jeg har måttet tørke, er disse de jeg husker best:

Mannen la varene på båndet, og jeg hører en skjærende lyd av noe som faller hardt i bakken. Puster dypt inn mens jeg jobber, og håper på det beste. Det er kø, dagen har nettopp begynt, jeg kan ikke ha så dårlig flaks.

Joda. Etter ti minutter merker jeg en os som minner om en indisk restaurant. Det var nemlig en glassbeholder med karrikrydder som datt ned bak tyggegummihylla, knuste og spredte sitt herlige innhold utover gulvet - og ingen sa ifra! Men jeg har lært en ting; karri reagerer på såpe med å gå fra oransje til RØDT!

En annen gang, fem minutter etter jeg har byttet med en som er ferdig med skiftet sitt, kommer det en mann i kassa og kjøper EKSTREMT mye. Vi snakker båndet er så fullt at det ikke beveger på seg på grunn av vekten. Og når han har betalt, forlater han varene fordi han må ut i bilen for å hente posene sine! Fy søren. Vi snakker en femmer ekstra, og du hadde spart meg kø, kaos og stress - fordi, mens du er ute, kjære kunde, kommer det en annen mann, og kjøper øl. Og fordi jeg manuelt må stable, presse og dytte på varene hans, går det hull på ølboksen hans. Det sprutet over hele kasseområdet, over til alle de andre kassene og over hele kunden. :trist:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har fått høre at det skal være oppå pølsa for da smaker det bedre, men samtidig så har den lett for å grise i bilen på vei hjem..

Skal begynne å ta det på toppen i morgen for å se hva folk sier. Rapporterer tilbake i morgen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen merkelige kunder jeg også, får lage en liste.

De kundene som:

  • Ammer barnet sitt MENS de skal betale. Ante faktisk ikke hvordan jeg skulle reagere, spesielt fordi jeg ikke liker amming+det ble utenfor min komfortsone.
  • Kunder som stinker så svette at de klarer å svette inn et helt prøverom=det luktet så grusomt inni der at vi måtte stenge prøverommet i noen timer.
  • Lar barna sine leke rundt overalt i den mest kaotiske tiden på året, nemlig jula. Måtte følge med på gulvet hele tiden for å ikke tråkke på barns armer og bein!!!
  • Søler mat, brus, is ol i en klesbutikk.
  • Kunder som ser ned på deg fordi du jobber i butikk.
  • Kunder som ikke gidder å se på deg engang eller svarer deg fordi de ikke gidder/snakker med noen andre/snakker i telefonen.
  • Kunder du nettopp har spurt om trenger hjelp og får beskjed om at de ikke trenger hjelp. Deretter går det 30 sek, før de kjefter på deg for at du begynner å rydde og ikke hjelper dem.

Er det så vanskelig å være hyggelig liksom!?

Innlegg redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå kom jeg på en fra forrige uke som jeg tenkte jeg skulle poste her men som jeg glemte :klaske: Den er kanskje ikke så dum, men den er veldig søt da.

Telefonen ringer, jeg tar den og sier *firmanavn* Det er stille i den andre enden, så jeg prøver meg på et "hallooo? Er det noen der?" Fortsatt stillhet, før det kommer frem fra den andre enden, noe spakt..

Kunde: Halloo? Er du en robot eller snakker jeg med en person nå?
Jeg: Jeg er en høyst levende person, og ingen robot :)

Kunde: ja, for noen ganger kan det være litt vanskelig å vite om man fortsatt er på ventemaskinstemmen eller om man har kommet frem, nemlig...

Jeg: hihi, ja, det forstår jeg. Men nå er jeg her :)

Kunde(slår over fra spak og forsiktig til meget hyggelig, tydelig og søt): Så flotters! Og du høres ut som en meget oppegående levende ikke-robot, og det gjør meg glad! Er du klar for bestilling? (sier han med et "glimt i øyet".

Jeg: klar som en egg! Hva har du lyst på?

Og så har vi en kjempefin samtale. Åh han var så søt altså. Håper han ringer igjen til helgen <3 Noen kunder altså. Jeg har bare lyst til å brette dem sammen og legge dem i lommen til en dårlig dag.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha jeg hadde tidenes DIVA-DRAMAQUEEN (dame på ca 60år) innom butikken idag, hun hadde først vært innom ferskvaren med en kylling hun ikke var fornøyd med og de hadde gitt henne beskjed om å gå til meg, så skulle hun få pengene tilbake (for hun skulle ikke ha en ny en.)

Samtalen forløp seg slik:
Kunde: "Jeg snakket med de i ferskvare og de sa at jeg skulle komme hit for å bytte denne."
Meg: "Ok, kan jeg spørre hva som var galt, slik at jeg kan gi en tilbakemelding til ferskvaresjef?"
Kunde: "Åhh, ånei, det vil jeg ikke snakke mer om engang!! Huff." Hun tar seg til brystet og nesten faller om i svime.
Meg: "Okei, såppas, nei men den er grei. Er du sikker på at du ikke vil ha en ny vare?"
Kunde: "Å kjære vene, neitakk, jeg er traumatisert for livet jeg nå, klarer ikke mer kylling noen gang jeg..."
Meg: "Uffda, det høres ikke bra ut, men da ordner vi iallefall pengene tilbake for denne, så håper jeg du kommer over det. Er ikke noe moro slikt...Bare signér her du."

Hun takker for seg og går uten noe mer. Jeg blir fryktelig nyfiken på hva som var galt med kyllingen og får en kollega til å avløse meg i kassen slik at jeg kan ta med kyllingen på ferskvaren for å høre hva som var så "grusomt" med denne forferdelige kyllingen. Oppi posen ser vi at hun har delt opp kyllingen i flere små bokser og de på ferskvaren kan fortelle at hun hadde påstått at det var ei høne hun hadde fått og ikke en kylling.... Coockooo much???!!! :vetikke::fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig slutte og lese her inne, var på butikken og skulle betale og samtalen gikk sånn her

Kassadame: "vil du ha kvitering?"

Jeg: "nei takk"

Kassadama strekker ut kvitringen og sier "her"

jeg:" å , jeg sa NEI takk, men det går helt fint altså", og så måtte jeg stoppe meg i å prate, for jeg begynte jo nesten og unnskylde meg for å ikke ha sagt i fra klart nok :P

svare kunne nemlig blitt dette "å , jeg sa NEI takk, men det går helt fint altså, det var nok jeg som ikke sa i fra tydelig nok, så du gjør en veldig bra jobb"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg: *Scanner varer* Var det alt?

Kunde: Ja, også skal jeg ha...

Jeg: .... x.x

Skal de ha noe fra bak kassa etterpå? Det kommer jeg også på bare sånn i siste liten... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg hadde tidenes DIVA-DRAMAQUEEN (dame på ca 60år) innom butikken idag, hun hadde først vært innom ferskvaren med en kylling hun ikke var fornøyd med og de hadde gitt henne beskjed om å gå til meg, så skulle hun få pengene tilbake (for hun skulle ikke ha en ny en.)

Samtalen forløp seg slik:

Kunde: "Jeg snakket med de i ferskvare og de sa at jeg skulle komme hit for å bytte denne."

Meg: "Ok, kan jeg spørre hva som var galt, slik at jeg kan gi en tilbakemelding til ferskvaresjef?"

Kunde: "Åhh, ånei, det vil jeg ikke snakke mer om engang!! Huff." Hun tar seg til brystet og nesten faller om i svime.

Meg: "Okei, såppas, nei men den er grei. Er du sikker på at du ikke vil ha en ny vare?"

Kunde: "Å kjære vene, neitakk, jeg er traumatisert for livet jeg nå, klarer ikke mer kylling noen gang jeg..."

Meg: "Uffda, det høres ikke bra ut, men da ordner vi iallefall pengene tilbake for denne, så håper jeg du kommer over det. Er ikke noe moro slikt...Bare signér her du."

Hun takker for seg og går uten noe mer. Jeg blir fryktelig nyfiken på hva som var galt med kyllingen og får en kollega til å avløse meg i kassen slik at jeg kan ta med kyllingen på ferskvaren for å høre hva som var så "grusomt" med denne forferdelige kyllingen. Oppi posen ser vi at hun har delt opp kyllingen i flere små bokser og de på ferskvaren kan fortelle at hun hadde påstått at det var ei høne hun hadde fått og ikke en kylling.... Coockooo much???!!! :vetikke::fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha noe fra bak kassa etterpå? Det kommer jeg også på bare sånn i siste liten... :sjenert:

Tror det var at kunden svarte "ja" :fnise:

Men sånn er det mange som er, starter en setning med "ja".. Litt som at kollegaen min sier "skal vi se" nesten hver gang hun skal gjøre noe for en kunde. Jeg har begynt å gjøre det samme.."skalvise, ville du ha ny vare eller pengene tilbake?" "skalvise,ville du ha taxi nå med en gang?" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha noe fra bak kassa etterpå? Det kommer jeg også på bare sånn i siste liten... :sjenert:

Da skal de som regel ha med en pølse til brusen sin så det blir meny så må jeg rescanne det :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...