Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

KAN FOLK LA VÆRE Å KNUSE TING VÆR SÅ SNILL JEG TROR JEG DØR HERREFRED ÅH GUD

Helt enig! på lørdag jobbet jg også var det 3 øl som gikk i bakken! Stinker øl over hele butikken, samt meg!

Men hun ene damen var så søt og hadde tydelig dårlig samvittighet (stamkunde btw) også når hun hadde pakket varene og flyttet seg så hun ikke var i veien så kom hun tilbake til meg å spurte om hun kunne hjelpe, så jg bare smilte å sa neei da :) Hyggelig dame!

Men en annen mann som jg SÅ mistet den, ikke med vilje, men han kom bort til meg for å si ifra, selvom jg var godt i gang med å skulle finne frem papir, og sa at NOEN hadde knust. Går ann å være ærlig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KAN FOLK LA VÆRE Å KNUSE TING VÆR SÅ SNILL JEG TROR JEG DØR HERREFRED ÅH GUD

Ok, der var det litt mangel på tegnsetting! Men hallo. Hva med å ikke knuse eddik i kasse 2, eller sitronsaft i samme kasse rett etterpå. Er ikke særlig glad i tomat, så når Dolmio klinger i gulvet så man hører det fra borti melkekjøla og kunden som gjorde dette presterer å si at "herregud kan noen komme og ta bort dette sølet eller?!"

De som satt i kassa har sånn ringeklokke som høres ut i butikken, så da det ringte så kom jeg. Uforberedt på Mr.Dolmio sin tragiske død på vårt gulv foran kassa, ble jeg vitne til glasskår over alt, ispedd tomat og løk. Folk dreit jo blankt i at det var søl der, kurvene ble dratt gjennom, og dolmiosausen formerte seg til å bli 20 nye dammer utover gangen pga fotspor og poser...

Var allerede da ganske lei av å vaske opp ting, fordi folk kommer borti oss på gulvet med veska si, kurva si, ræva si.. Ja alt, og det er selvfølgelig vi som hurtigvasker opp som er I VEIEN. Hallo, kundene rekker jo ikke bort til kassebåndet der de står. HVA MED Å VENTE I TRE MINUTTER SÅ JEG FÅR BORT GLASSKÅRET SÅ DET IKKE SKJER EN ULYKKE HER. Eller så går det an å gå rundt meg.

"Hmm" sier jeg, og ser på kunden, sølet, og på kunden igjen. Hun sier faen ikke beklager, hun flytter seg ikke unna dammen, men sier heller at jeg skal hente en ny en?! I tillegg i en svært nedlatende tone. Litt sånn.. åh, hvordan forklare. Litt sånn frekt egentlig.

"Hent en ny en til meg, du" sa hun. Dette var det fjerde knuste objektet på to timer så nei, vet du, det gadd jeg ikke. Serviceyrke eller ei, glasskår i fingrene hadde jeg fått tre ganger allerede, og om jeg går i fra så klikker jo folk fordi det er så mye søl. Så NEI, hent den forp*lte middagen din sjøl din kløne. Tenkte jeg. Sa det jo selvfølgelig ikke sånn.

Jeg svarte "Nei, det kan jeg nok ikke. Må tørke opp"

"Etterpå da?"

"Nei, jeg har andre ting å gjøre i butikken, du må nok hente den selv."

Kom igjen, det er LØRDAG. HENT DEN SELV....

"For en dårlig service! I alle andre butikker henter de sånt for meg!" brølte hun.

"Så du knuser glass i hver eneste butikk du går inn i?! Tusen takk!"

Stemningen var kjempedårlig, og selv om jeg skjemtes, så var det jeg som var nedpå gulvet og tørka dritt for denne gudinnen som hadde all makt over meg siden hun er kunde, og alltid har rett. Ikke i dag.

"Det er jo dere som har så jævla glatte varer!!!" svarte hun, og da ble jeg så irritert at jeg ikke sa noe mer. Dama spurte hun i kassa om hun kunne hente en ny en, siden det var så dårlig service på kollegaen hennes. Meg. Hun i kassa, min beste venninne, hun pleier alltid å hente varer folk folk som spør om det. Men hun svarte at det var travelt, og køa var lang, og hun fikk pent innfinne seg med at sånt skjer, men hent den sjøl. Og dessuten er glass en glatt vare, og det går an å være forsiktig.

Vi fikk begge litt dårlig samvittighet etterpå. Folk knuser jo ikke ting med vilje. Men hun var en skikkelig hæsli kunde. Burugle!

Denne hadde sikkert kunne havnet i "dumme ting butikkansatte gjør" men det får så være.

Hahaha! Noe av det beste jeg har lest. Dødsbra svart av deg! :P

• Liker 3
Skrevet

Da jeg jobbet på Jernia hendte det at jeg måtte trå til i manlingsavdelingen, særlig når det var høysesong. Det er en lørdag jeg husker spesielt godt. Det var på forsommeren, strålende være og det virket som hele Bærum skulle male huset sitt og de skulle kjøpe malingen hos oss. Vi hadde en eller annen kampanje på utendørs maling og beis som trakk masse folk. Akkurat denne lørdagen var vi rammet av sykdom og vi var bare seks personer på jobb, mot åtte som var normal lørdagsbemanning. To stykker satt i kassa og to av oss ble stående "fast" i malingsavdelingen. De siste to stresset med å ekspedere alle kundene som var i resten av butikken.

Midt i kaoset presterte en kunde å velte en stabel med malingsspann som stod på en pall og (selvsagt!) åpnet lokket seg på to av spannene og totalt 6 liter maling ble spredt utover gulvet. Jeg fikk den "artige" jobben med å vaske det opp mens kollegaen min prøvde så godt han kunne å ta unna køen. Det var mange som var sure over at jeg forlot malingsdisken for å vaske opp griseriet og mente at jeg måtte prioritere å hjelpe kunder fremfor å vaske gulv og mente at jeg burde få en annen ansatt til å vaske. Kunden som veltet malingen (fordi han ikke passet på hvor hun hadde barnevognen sin) skjelte med ut for at vi hadde stablet dårlig (noe som ike var tilfelle) og jeg måtte være glad for at hun ikke hadde fått maling på seg eller vogna.

• Liker 16
Skrevet

En gammel dame kom innom i dag. Når hun sto å pakket varer,sto jeg ved siden av den andre kassen å pratet med henne. Da kom hun plutselig ganske nært å sa " du er så pen" mens hun strøyk meg over magen..... (jeg er ikke gravid,ikke ser det sånn ut heller). Veldig sært.

Stamkunde . Han prater ganske mye,noe som i seg selv er hyggelig. men denne gangen ba han med ut på date. Jeg takket pent nei til det. så fortsatte han med å fortelle meg div matvarer som ga han luft i magen :S takk for infoen. jeg trenger ikke vite noe om det.......

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler meg ofte som en android eller en hund på jobb. Jeg sitter der og smiler mens jeg prøver mitt beste for å være hyggelig, kunden klarer ikke å si "hei" tilbake til meg engang... Jeg rister på hodet mens jeg skriver dette og har egentlig mest lyst til å gråte en skvett for menneskeheten som enda har til gode å ta til seg litt folkeskikk. Jeg hilser og smiler, men alt jeg får tilbake er at de ser surt på meg og ikke svarer. KVALMT.

Jeg sitter ofte å venter på kunder. Venter mens de finner frem penger, venter mens de legger på båndet, venter mens de pakker, men om de må vente på meg mens jeg holder på med en annen kunde, så er det verdens undergang. Da er det dårlig service og en "drittbutikk." KVALMT

Æsj, fifaen, jeg er drittlei... Håper på en dag uten "rugrats" imorgen. Om ikke så har jeg funnet ut hvordan jeg kan klatre opp i papppressa og skru den på innenifra. Hadde sikkert kommet en kunde som klarer å klage på at de må vente helt til jeg er ferdigpresset før de får hjelp da også... :fnise:

• Liker 26
Skrevet

Jeg har vurdert å henge iPad'n opp på magen, så kan kundene trykke på 1 for hjelp å finne noe. Å på 2 for å få hjelp til å bestille noe, på 3 for å få hjelp i kassa og på firkant for å hate varerobot 2.0

• Liker 10
Skrevet (endret)

edit: feil :-)

Endret av oreokake
Gjest Blubberella
Skrevet

Dette opplevde jeg da jeg selv var kunde i en matbutikk. Det var høvelig lang kø og en eldre mann brøytet seg plutselig frem forbi køen. Han klaget sin nød til både hun i kassa og alle kundene i køen om hvor dårlig tid han hadde for han skulle rekke bussen som gikk om få minutter. Uten å spørre oss andre i køen om det var greit, la han surmulende varene på disken og insisterte på å få betale. Ingen i køen sa noe og hun i kassa lot ham få viljen sin. Tror dere han skyndet seg til bussen når han var ferdig? Nope, da ble han stående leeenge ved utgangsdøra og studere kvitteringen. Flere kunder som kom etter ham i køen ble ferdig med sitt ærend og fikk betalt varene uten at han rikket seg fra butikken. Han så ikke ut til å ha særlig hastverk lenger nei (busstasjonen er et godt stykke unna). Sånne folk irriterer meg og de finnes dessverre mange av.

Etter å ha jobbet i serviceyrke i noen år har jeg inngått avtale med meg selv om å prøve å redde dagen så godt jeg kan for butikkansatte som blir utsatt for sure og vanskelige kunder. Dersom kunden foran meg kjefter på den ansatte og lager dårlig stemning, anstrenger jeg meg for å være årets blideste kunde.

• Liker 12
Skrevet

Jeg føler meg ofte som en android eller en hund på jobb. Jeg sitter der og smiler mens jeg prøver mitt beste for å være hyggelig, kunden klarer ikke å si "hei" tilbake til meg engang... Jeg rister på hodet mens jeg skriver dette og har egentlig mest lyst til å gråte en skvett for menneskeheten som enda har til gode å ta til seg litt folkeskikk. Jeg hilser og smiler, men alt jeg får tilbake er at de ser surt på meg og ikke svarer. KVALMT.

Jeg sitter ofte å venter på kunder. Venter mens de finner frem penger, venter mens de legger på båndet, venter mens de pakker, men om de må vente på meg mens jeg holder på med en annen kunde, så er det verdens undergang. Da er det dårlig service og en "drittbutikk." KVALMT

Æsj, fifaen, jeg er drittlei... Håper på en dag uten "rugrats" imorgen. Om ikke så har jeg funnet ut hvordan jeg kan klatre opp i papppressa og skru den på innenifra. Hadde sikkert kommet en kunde som klarer å klage på at de må vente helt til jeg er ferdigpresset før de får hjelp da også... :fnise:

Siste avsnitt : :rulle::danser::klappe::skratte:

:blomst:

• Liker 3
Skrevet

Dette opplevde jeg da jeg selv var kunde i en matbutikk. Det var høvelig lang kø og en eldre mann brøytet seg plutselig frem forbi køen. Han klaget sin nød til både hun i kassa og alle kundene i køen om hvor dårlig tid han hadde for han skulle rekke bussen som gikk om få minutter. Uten å spørre oss andre i køen om det var greit, la han surmulende varene på disken og insisterte på å få betale. Ingen i køen sa noe og hun i kassa lot ham få viljen sin. Tror dere han skyndet seg til bussen når han var ferdig? Nope, da ble han stående leeenge ved utgangsdøra og studere kvitteringen. Flere kunder som kom etter ham i køen ble ferdig med sitt ærend og fikk betalt varene uten at han rikket seg fra butikken. Han så ikke ut til å ha særlig hastverk lenger nei (busstasjonen er et godt stykke unna). Sånne folk irriterer meg og de finnes dessverre mange av.

Etter å ha jobbet i serviceyrke i noen år har jeg inngått avtale med meg selv om å prøve å redde dagen så godt jeg kan for butikkansatte som blir utsatt for sure og vanskelige kunder. Dersom kunden foran meg kjefter på den ansatte og lager dårlig stemning, anstrenger jeg meg for å være årets blideste kunde.

Sånne skulle det vært skuddpremie på! Når jeg satt i kassa og noen gjorde sånt sa jeg bar fra om at det måtte de spørre de andre kundene om...

Skulle ønske flere kassadamer/menn klarte å si fra iblant, enkelte trenger faktisk å bli satt på plass!

Skrevet

Det verste er faktisk kunder som faen ikke sier hei! Eller som tror at man skal angripe dem og tvinge på dem alt mulig slags varer bare fordi man er hyggelig! I går tok tålmodigheten slutt, og jeg svarte. Var sikkert ikke så fint gjort av meg, men skjit au.

Meg: Hei, hei :)

Kunde: Jeg bare titter!

Meg: Ja, og jeg bare jobber her :)

Kunde: Hæ?

Meg: Ja, du fortalte det du gjorde, så da fortalte jeg hva jeg gjorde.

Kunde: Åja. Men jeg vil ikke ha noe hjelp altså.

Meg: Nei, for du bare titter. Den er grei du :)

Smilte mitt bredeste smil, men tenkte inni meg atte FUCK YOU DIN FORBANNA IDIÅT! Er det vanskelig å si; hei, hallo, goddag, eller bare nikke når noen hilser på deg? "Nei, jeg vil ikke ha hjelp." "JEg bare titter". Det er jo ikke sånn at du møter noen på gata også sier den personen hei, og at man da svarer "Jeg bare går en tur", uten et hei. Dustekunder. Akk... jobb om 42 minutter. Håper det ikke er noen dustekunder i dag! :plystre:

• Liker 22
Skrevet

Jeg er dritlei av folk som kommer inn med filmer de har leid og slenger de på disken mens de roper "Jeg leverer disse!" og løper ut igjen. Jeg er da som regel opptatt med andre ting og rekker ikke bort for å sjekke om personen har gebyr på filmene eller ikke. Dette skjedde seinest i dag hvor en hadde et gebyr på 1050 kr..

• Liker 2
Skrevet

Jeg er dritlei av folk som kommer inn med filmer de har leid og slenger de på disken mens de roper "Jeg leverer disse!" og løper ut igjen. Jeg er da som regel opptatt med andre ting og rekker ikke bort for å sjekke om personen har gebyr på filmene eller ikke. Dette skjedde seinest i dag hvor en hadde et gebyr på 1050 kr..

Sender dere regning til kunden da?

• Liker 6
Gjest Blubberella
Skrevet

Sender dere regning til kunden da?

Eller i det minste sperrer lånekortet/kontoen sånn at de ikke får låne mer før gebyret er betalt?

• Liker 3
Skrevet

Låner folk virkelig filmer??

• Liker 13
Skrevet

Låner folk virkelig filmer??

Er det så unormalt? Lånebutikkene her går i hvert fall så det suser, og er helt normalt i min omgangskrets å låne med seg et par filmer i helga.

• Liker 1
Skrevet

Kjære bedriftsledere og sjefer og pr-ansvarlige : Å si at "nei de idiotene i Syria får klare seg selv, detta har de brakt på seg sjøl" gjør ikke at firmaet ditt ser særdeles bra ut, selv om jeg ringer fra en veldedig organisasjon.

Faktisk tvert i mot.

• Liker 1
Skrevet

Det verste er faktisk kunder som faen ikke sier hei! Eller som tror at man skal angripe dem og tvinge på dem alt mulig slags varer bare fordi man er hyggelig! I går tok tålmodigheten slutt, og jeg svarte. Var sikkert ikke så fint gjort av meg, men skjit au.

Smilte mitt bredeste smil, men tenkte inni meg atte FUCK YOU DIN FORBANNA IDIÅT! Er det vanskelig å si; hei, hallo, goddag, eller bare nikke når noen hilser på deg? "Nei, jeg vil ikke ha hjelp." "JEg bare titter". Det er jo ikke sånn at du møter noen på gata også sier den personen hei, og at man da svarer "Jeg bare går en tur", uten et hei. Dustekunder. Akk... jobb om 42 minutter. Håper det ikke er noen dustekunder i dag! :plystre:

Hadde jeg vært din sjef og tatt deg i dette ville du fått en skriftlig advarsel. Jeg tror du trenger tre før du kan sies opp.

Det er din jobb å være høflig, du får betalt for det. Kunden er den som betaler for det. Dersom du ikke klarer det bør du finne deg en annen jobb.

• Liker 18
Skrevet

Hadde jeg vært din sjef og tatt deg i dette ville du fått en skriftlig advarsel. Jeg tror du trenger tre før du kan sies opp.

Det er din jobb å være høflig, du får betalt for det. Kunden er den som betaler for det. Dersom du ikke klarer det bør du finne deg en annen jobb.

Nøyaktig hva var det hun gjorde som fortjente en skriftlig advarsel?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Nøyaktig hva var det hun gjorde som fortjente en skriftlig advarsel?

Dersom man ikke ser at det er uhøflig bør man lære seg litt om folkeskikk. Svarene er direkte frekke. Det nytter ikke at de sies med et smil, det hjelper på ingen måte. Det gjør det faktisk nesten verre da det lyser at man vet at det er galt. Den ansatte sier jo til og med: "I går tok tålmodigheten slutt, og jeg svarte. Var sikkert ikke så fint gjort av meg, men skjit au.".

Den ansatte gir her klart utrykk for at han/hun ikke oppførte seg korrekt, men velger fortsatt å gjøre det. Det fortjener en skriftlig advarsel.

Endret av Bjørkeris
  • Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...