Upadiela Skrevet 10. oktober 2013 #4041 Del Skrevet 10. oktober 2013 Åh jeg merker jeg nettopp har hatt eksamen i erstatningsrett når jeg var fullt beredt til å svare på den saksøkingen, haha. Ellers er jeg veldig enig med deg! Ungene klatrer jo opp dit også duller de videre med skillemarkøren og masse styr. Ja, fortell (det er sikkert lov å kuppe tråden litt, slik at andre kassemedarbeidere vet hva de skal gjøre om det skjer!)! Jeg pleier som regel å si ifra, men det er ikke alltid jeg rekker å gjøre det fordi det er ofte mye å gjøre i kassa. Tror jeg oppretter den tråden nå, så folk kan huske på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 10. oktober 2013 #4042 Del Skrevet 10. oktober 2013 Ellers er jeg veldig enig med deg! Ungene klatrer jo opp dit også duller de videre med skillemarkøren og masse styr. For ikke å snakke om at de kan sette fast fingra i rullebåndet. (Det har jeg gjort). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 10. oktober 2013 #4043 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det pleier da å være sånn skilt om at det ikke er lov? Med barn oppå den hyllen altså? Tror ikke "min" butikk har sånne en gang jeg når jeg tenker meg om..hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 10. oktober 2013 #4044 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg lar aldri ungene jeg har med meg i butikken være oppå der og når jeg satt i kassa selv pleide jeg å si fra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shapeshift Skrevet 10. oktober 2013 #4045 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg jobber ikke i butikk selv, men var å handlet inn masse mat her om dagen. Etter at jeg hadde betalt og stod og pakket varene mine i poser, setter en far fra seg ungen på den "benken" til poser på enden. Ungen står og plukker opp mine ting og slikker på dem Var en tyggispakke og en pakke tamponger av alle ting. Prøver å få kontakt med faren som står i kassa og venter på å betale, men da han ikke reagerer tar jeg tingene fra ungen og sier "de der er nok mine du" med et smil, ungen begynner å hylgrine og ikke en gang da gidder faren å reagere. Tok med meg tingene mine og gikk, men noen folk altså 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 10. oktober 2013 #4046 Del Skrevet 10. oktober 2013 Er sikkert noe med det at foreldre ikke fikk lov til og sitte på den benken som liten, og nå vil la unga få lov til og sitte der. husker jeg tenkte det som ung "mine barn skal få lov og sitte på den benken!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. oktober 2013 #4047 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg brukte å sitte der på Coopen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 10. oktober 2013 #4048 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg er så utrolig lei av kunder som ikke forstår at det faktisk er deres eget ansvar å ta vare på kvitteringen de får når de handler hos oss. Vi selger stort sett kapitalvarer (type hvitevarer, kjøkkeninnredning etc.) og jeg skjønner ikke at folk ikke bare arkiverer kvitteringer på sånt i en perm (våre kvitteringer er forøvrig en helt vanlig utskrift på et A4 ark, ingen fare for at det blir uleselig med årene). Kjære kunde: Det er (tro det eller ei!) DITT ansvar som kunde å ta vare på kvitteringen din og ikke butikken sitt. Det er faktisk ikke alle butkker som har datakasser og annet verktøy som gjør det enkelt å finne frem en flere år gammel kvittering. Vi finner som regel ut av ting, men det hadde vært hygglig om folk kunne vise litt forståelse for at ting faktisk kan ta litt mer enn tre minutter. Et minimum av takknemlighet når ting ordner seg blir også satt pris på. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 10. oktober 2013 #4049 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg jobber ikke i butikk selv, men var å handlet inn masse mat her om dagen. Etter at jeg hadde betalt og stod og pakket varene mine i poser, setter en far fra seg ungen på den "benken" til poser på enden. Ungen står og plukker opp mine ting og slikker på dem Var en tyggispakke og en pakke tamponger av alle ting. Prøver å få kontakt med faren som står i kassa og venter på å betale, men da han ikke reagerer tar jeg tingene fra ungen og sier "de der er nok mine du" med et smil, ungen begynner å hylgrine og ikke en gang da gidder faren å reagere. Tok med meg tingene mine og gikk, men noen folk altså Kanskje han tenker det er greit for ungen at han lærer at andre mennesker sine ting er deres ting uten at han blander seg selv inn i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 10. oktober 2013 #4050 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg jobber ikke i butikk selv, men var å handlet inn masse mat her om dagen. Etter at jeg hadde betalt og stod og pakket varene mine i poser, setter en far fra seg ungen på den "benken" til poser på enden. Ungen står og plukker opp mine ting og slikker på dem Var en tyggispakke og en pakke tamponger av alle ting. Prøver å få kontakt med faren som står i kassa og venter på å betale, men da han ikke reagerer tar jeg tingene fra ungen og sier "de der er nok mine du" med et smil, ungen begynner å hylgrine og ikke en gang da gidder faren å reagere. Tok med meg tingene mine og gikk, men noen folk altså Huff, dette hørtes ekkelt ut! Hvis dette skulle skje en gang til, ville du da ha gjort noe annerledes? F.eks. bedt om nye varer, siden disse varene tross alt ble slikket på? :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shapeshift Skrevet 10. oktober 2013 #4051 Del Skrevet 10. oktober 2013 Huff, dette hørtes ekkelt ut! Hvis dette skulle skje en gang til, ville du da ha gjort noe annerledes? F.eks. bedt om nye varer, siden disse varene tross alt ble slikket på? :S Følte ikke jeg kunne be om ny vare nei, det er jo ikke butikken sin feil :/ Hadde vært kjipere om det var noe som ikke var pakket inn i noe, men skjer det igjen kan det godt hende jeg hisser meg opp og sier skikkelig fra - men ofte blir det sånn at man tenker "det burde jeg gjort" etterpå, og når man står midt i det sier eller gjør man ikke så mye Beklager avsporing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjefen-din Skrevet 10. oktober 2013 #4052 Del Skrevet 10. oktober 2013 Så ikke nok med at dere tar betalt for en bærepose men dere tjener penger på de også? Når konsernene som eier matbutikkene går med milliardoverskudd kan ikke dette forsvares.. En vanlig bærepose koster forresten rundt 35 øre i innkjøp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 11. oktober 2013 #4053 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har du ikke råd til en pose, så selger samvirkelaget sånne gjenbrukbare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 11. oktober 2013 #4054 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har du ikke råd til en pose, så selger samvirkelaget sånne gjenbrukbare. De er jo dyrere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. oktober 2013 #4055 Del Skrevet 11. oktober 2013 De er jo dyrere! Sparer de igjen i lengden ;-) Ei venninne drev butikk, hun ville ha egne poser men de måtte bestilles i store opplag, endte opp med at hun måtte bestille hvite enkle, disse kostet da 1,20 kr inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 11. oktober 2013 #4056 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Sparer de igjen i lengden ;-) Ei venninne drev butikk, hun ville ha egne poser men de måtte bestilles i store opplag, endte opp med at hun måtte bestille hvite enkle, disse kostet da 1,20 kr inn! Nå må du ikke overvurdere evnen blant de som klager på posepriser til å resonnere logisk. Endret 11. oktober 2013 av Singha 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 11. oktober 2013 #4057 Del Skrevet 11. oktober 2013 Man kan bruke plastposer også om igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 11. oktober 2013 #4058 Del Skrevet 11. oktober 2013 Sparer de igjen i lengden ;-) Ei venninne drev butikk, hun ville ha egne poser men de måtte bestilles i store opplag, endte opp med at hun måtte bestille hvite enkle, disse kostet da 1,20 kr inn! Dette syns jeg de må ta høyde for i bedriftens budsjett. Indirekte faller det naturligvis kostnaden på kunden, men de bør bake det inn i salgsprisen. Spesielt siden dette høres ut som en nipsbutikk. Mener jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. oktober 2013 #4059 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Dette syns jeg de må ta høyde for i bedriftens budsjett. Indirekte faller det naturligvis kostnaden på kunden, men de bør bake det inn i salgsprisen. Spesielt siden dette høres ut som en nipsbutikk. Mener jeg da. De var bakt inn i prisen Var en ganske kjent klesbutikk! Bare et lite lys for kunder som syntes det er helt uhørt med at poser med reklame koster noe (i kiwis tilfelle 80 øre, rema 99 øre). På kiwi selges det et par typer med ligheter, vi har en kiwi lighter som koster 9,90 og vi har en helt lik uten reklame som koster 19,90. Så hver gang kundene klager over at kiwi lighteren burde vært gratis så sier jeg at de kan jo alltids velge den som er lik uten reklame Endret 11. oktober 2013 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 11. oktober 2013 #4060 Del Skrevet 11. oktober 2013 Tekst på plakaten: "Høstsalg! 10-70% på en mengde varer" Kunden leser (og sier høyt til sin venn): " Se, her har de 70% avslag på alle varer!" Bah! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå