Vasilisa Skrevet 9. oktober 2013 #4021 Del Skrevet 9. oktober 2013 Vel, i stad kom det en innom som spurte.om jeg var singel. Han var kjekk :3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 9. oktober 2013 #4022 Del Skrevet 9. oktober 2013 Vel, i stad kom det en innom som spurte.om jeg var singel. Han var kjekk :3 Er du singel da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasilisa Skrevet 9. oktober 2013 #4023 Del Skrevet 9. oktober 2013 Er du singel da? Neei, det er jeg nok ikke x) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 9. oktober 2013 #4024 Del Skrevet 9. oktober 2013 Busspassasjerer er kunder de og, sant? For et par dager siden satt jeg på bussen hjem fra jobb, det regnet ute og var generell sur mandagsstemning over det hele. Bussen her jeg bor går i en rett, lang strekning, før den kjører halvveis rundt ringveien i enden, snur der og kjører tilbake igjen. Annenhver buss kjører til høyre rundt ringveien, og annenhver kjører til venstre. Skal du dermed til venstre i ringveien nytter det ikke å ta den som kjører til høyre. Strekningen er såpass lang at det også går lokalbusser i rushtiden, og de går bare halve strekningen før de snur tilbake igjen (er ikke så mange som skal hele strekket). Bussen "min" (altså ikke lokalbussen) stopper på det siste stoppet til lokalbussen, og på kommer en sjarmerende dame som har med seg to venner som tydeligvis ikke er herfra. Hun spør om sjåføren kjører hele veien, sjåføren svarer ja, og damen snur seg da til vennene sine og sier at de kan være med denne bussen. Og så velter det ut av henne; "ja, jeg spurte den forrige bussen (lokalbussen) om det, og han sa NEI! Og så KJØRTE HAN! Jeg skulle VÆRE MED PÅ DEN BUSSEN!!!" Sjåføren prøver å forklare at den bussen ikke går lenger, den stopper litt lengre opp i veien og blir stående der i nesten en halv time før den kjører nedover igjen. Damen nekter å høre, og sier til vennene sine at "dere kan ta denne bussen, så får dere bare sitte på rundt så kommer dere til xxx til slutt". Sjåføren drister seg til å si "jeg kjører ikke den veien, jeg kjører rundt xxx og så snur jeg og kjører tilbake igjen". Damen får en fet lillafarge i ansiktet. "DET HAR DU BARE MED Å GJØRE!!" nærmest brøler hun, i en utrolig nedlatende og sur tone. Sjåføren gidder ikke å krangle med henne, men sier simpelthen at "det kan jeg jo ikke". Damen skjønner at hun ikke har myndighet over bussrutene, så hun holder klokelig kjeft. Vennene hennes er hakket mer sindige, så de har gått ut av bussen for lengst og står i bussbuen og venter på neste buss. Bussen kjører. Men damen går ikke for å sette seg, hun blir stående å kjefte og klage enda litt til. Bussen snegler seg bortover (damen er rundt 70, har dårlig balanse, men gidder ikke holde seg fast eller noe), hun klager over lokalbussen som "kjørte fra henne" - "Jeg har tatt den bussen i seksti år, jeg vet hvor den skal gå!" er svaret hennes når sjåføren igjen prøver å forklare at det var lokalruta. Under hele turen blir hun stående/sittende og klage til sjåføren, og hadde hun vært 30 år yngre hadde jeg røsket henne med meg på vei ut av bussen og kastet henne fra meg i grøfta. Bussjåfører over hele landet - dere har min fulle sympati. Selv om jeg "hater" et par av dere ganske ofte, så holder jeg det i hvert fall for meg selv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 9. oktober 2013 #4025 Del Skrevet 9. oktober 2013 Har ringt taxi for kunder som ikke orker å gå hjem med varene sine, utallige ganger. Å kjøre taxi den dagen trygda/sosialstønaden kommer er alltid spennende! Mange merkelige turer av typen 500m til polet, 100m til nærbutikken og så 800m til en kompis for så å kjøre tilbake til utgangspunktet da. Med venting på utsida med gående takstmeter, selvsagt. Eller de litt mer vanlige (og forståelige) turene på 3-4km ned til polet med en fyr som ikke har drukket noe på de siste par dagene og derfor har synlige abstinenser og lukter som om han ikke har dusja siden en eller annen gang før forrige gang han var nykter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 9. oktober 2013 #4026 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 9. oktober 2013 #4027 Del Skrevet 9. oktober 2013 På døra til nabobutikken står en lapp om at innehaveren er bortreist i høstferien og butikken vil åpne igjen XX dato kl. YY. I løpet av de 5 timene jeg var på jobb i dag, var det ca. 20 kunder som leste lappen, og så spurte meg om når den butikken åpnet. Og samtlige ble like overrasket da jeg svarte det samme som stod på lappen. Hva trodde de? At jeg kunne hente innehaveren hjem fra ferie i Langtvekkistan? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lila Skrevet 9. oktober 2013 #4028 Del Skrevet 9. oktober 2013 Dette er sikkeret tatt opp her mange ganger, men det irriterer meg grenseløst hver eneste gang jeg er på jobb (jobber i matbutikk) - POSER. Jeg: Trenger du en pose? Kunde 1: Ja, tror du jeg får plass til dette i lommen kanskje!!? / Selvfølgelig trenger jeg pose!! Herregud!Kunde 2: Nei, ser du ikke at jeg har med meg pose?! Det er alltid sånn mas med de posene!! Kunde 3: *stillhet* Jeg: Pose? Kunde 3: Hm? Jeg: Trenger du en pose på det? Kunde 3: Kan jeg taste pinkoden nå? Kunde 4: Nei, jeg trenger ikke pose. *betaler* Eller, kan jeg få en pose likevel? (Finnes heldigvis de som bare svarer "Ja" eller "Nei, det trenger jeg ikke" også.) Jeg får så mye kjeft for de posene. Enten fordi det visstnok er en selvfølge at de skal ha poser, eller fordi jeg må da vite at de har meg seg sin egen pose. Uansett er det liksom gale. Sjefen vår er veldig opptatt av at vi skal spørre om pose siden de faktisk koster penger, så spørre må jeg uansett. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lila Skrevet 9. oktober 2013 #4029 Del Skrevet 9. oktober 2013 Åh, kom på en litt skjønn historie. I tippingen var det en eldre mann (type 80 år) som ville ha 3 forskjellige jokre. Han så veldig på meg når jeg laget kupongen, og med en gang den var skrevet ut nappet han den til seg for å se på den. Så roper han: "NEI! Du klarte det! Du klarte å lage tre forskjellige!" - så begynner han å danse rundt i ring mens han roper "Jippiii, jippiiii". Vet det ergrer mange at ikke alle kan dette med forskjellige jokre, men han ble i overkant glad. Herlig med sånne glade mennesker! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 9. oktober 2013 #4030 Del Skrevet 9. oktober 2013 Dette er sikkeret tatt opp her mange ganger, men det irriterer meg grenseløst hver eneste gang jeg er på jobb (jobber i matbutikk) - POSER. Jeg: Trenger du en pose? Kunde 1: Ja, tror du jeg får plass til dette i lommen kanskje!!? / Selvfølgelig trenger jeg pose!! Herregud!Kunde 2: Nei, ser du ikke at jeg har med meg pose?! Det er alltid sånn mas med de posene!! Kunde 3: *stillhet* Jeg: Pose? Kunde 3: Hm? Jeg: Trenger du en pose på det? Kunde 3: Kan jeg taste pinkoden nå? Kunde 4: Nei, jeg trenger ikke pose. *betaler* Eller, kan jeg få en pose likevel? (Finnes heldigvis de som bare svarer "Ja" eller "Nei, det trenger jeg ikke" også.) Jeg får så mye kjeft for de posene. Enten fordi det visstnok er en selvfølge at de skal ha poser, eller fordi jeg må da vite at de har meg seg sin egen pose. Uansett er det liksom gale. Sjefen vår er veldig opptatt av at vi skal spørre om pose siden de faktisk koster penger, så spørre må jeg uansett. Disse kundene altså! jobber selv i matbutikk og det er sååå mange som klager over at vi tar 0,80,- for en pose! også hender det faktisk at noen ombestemmer seg etter de har betalt for posen, så vil ha tilbake de pengene. Retur på 1,- YES! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 9. oktober 2013 #4031 Del Skrevet 9. oktober 2013 Disse kundene altså! jobber selv i matbutikk og det er sååå mange som klager over at vi tar 0,80,- for en pose! også hender det faktisk at noen ombestemmer seg etter de har betalt for posen, så vil ha tilbake de pengene. Retur på 1,- YES! Jeg var på butikken her om dagen, og da klarte hun i kassa og slå inn en pose, så hun ga en krone til dama, uten at hun viste at den posen var slått inn. fint med ærlige butikkansatte:D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 9. oktober 2013 #4032 Del Skrevet 9. oktober 2013 Stod alene på jobb i dag og hjalp en kunde som prøvde å beskrive en vare hun hadde sett tidligere og var på jakt etter. Mens hun prater til meg ser jeg at en annen dame stiller seg i kassen for å betale, jeg smiler og nikker til henne slik at hun skal vite at hun er sett - altså jeg kommer bort så snart jeg er ledig. Til svar får jeg bare en sur mine og etterhvert hissig tromming på disken med neglene. HVA FAEN? Er så mange som ikke har hørt om folkeskikk! I tillegg kjøper hun en eneste vare til 99 kroner. Jeg forteller prisen, og hun betaler. Etter at varen er slått igjennom og hun har fått vekselet sitt, DA spør hun: "HVOR MYE KOSTET DEN SA DU?!" Jeg: "99 kr." Hun: "HVA? Ja men da skal jeg ikke ha den!" Ååååånei, du kunne ikke gi beskjed om det FØR handelen var gjennomført da jeg høyt og tydelig fortalte hva prisen ble?? Nei? Vi måtte rote det til med retur og greier, ikke sant? Forøvrig morsomt at når det står to prisklasser på en varegruppe, med like stor skrift rett ved siden av hverandre (+ med forklaring), så tolker utrolig mange det som "Ja, men da koster ALLE varene her *den laveste prisen* da!". Nei, de gjør ikke det kjære deg! Jeg har virkelig ALDRI i min 3 år lange butikkarriere opplevd at noen har misforstått andre veien og trodd at alle varene kosta den høyeste prisen! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 9. oktober 2013 #4033 Del Skrevet 9. oktober 2013 I køen på kiwi idag overhørte jeg en kunde klage på at det var dårlig dekning i butikken... Man måå vel ikke drive med mobilen akkurat når man handler? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Debbie Skrevet 10. oktober 2013 #4034 Del Skrevet 10. oktober 2013 Var en kunde ,en gammel mann . Han er ofte innom å handler sammen med kona. Denne gangen kom han alene. Kona fylte år,rundt tall og han ville gi henne et fint kort. og ville ha hjelp til det. Jeg hjalp han selvfølgelig. -nå kommer historien. Så neste gang han var innom med kona, kona : ÅH for en fint bursdags kort du gav meg !. Jeg : kona:Ja mannen min sa han hadde vært her å kjøpt kort. men det var jo du som valgt det. så da er det ikke ekte! men det var et kjempe fint kort altså! jeg...(aner ikke hva jeg skal si egentlig) kona:han plukket det ikke ut så det var ikke ekte! men du gjorde en kjempe bra jobbe med å finne et fint kort! En annen dag kom det en mann inn.han var ikke helt stødig i norsk men jeg trodde jeg forstod han. mann: Hvor er kål? jeg: vi selger ikke grønnsaker her, da må du på matbutikken rett over gata:) mann: kål, det heter kål. Jeg trenger kål som ikke skal spises. jeg hva skal du bruke det til da? mann: jeg vil ha kål som jeg kan grille med. jeg: vil du ha kull? grillkull? mannen : JA! etter på sa han at han ikke var så god på å snakke BLOMKÅL! tror han mente bokmål en tredje og siste historie: kunde: den her er knekt jeg vil ha ny! jeg: jeg har ikke flere i lilla. men har grønn og rosa. kunde: jeg vil ha lilla! jeg: beklager men vi har ikke flere lilla. du kan få pengene tilbake vis du vil det? kunde: men jeg vil jo ha den! jeg: har kun to alternativer her, enten kan du få pengene igjen av meg eller velge en annen farge. kunde: da tar jeg den med hjem igjen så får jeg bare bruke den da! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeknotten Skrevet 10. oktober 2013 #4035 Del Skrevet 10. oktober 2013 En annen dag kom det en mann inn.han var ikke helt stødig i norsk men jeg trodde jeg forstod han. mann: Hvor er kål? jeg: vi selger ikke grønnsaker her, da må du på matbutikken rett over gata:) mann: kål, det heter kål. Jeg trenger kål som ikke skal spises. jeg hva skal du bruke det til da? mann: jeg vil ha kål som jeg kan grille med. jeg: vil du ha kull? grillkull? mannen : JA! !Om man er fra f.eks vestlandet er "kål" sånn man uttaler kull! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Debbie Skrevet 10. oktober 2013 #4036 Del Skrevet 10. oktober 2013 Om man er fra f.eks vestlandet er "kål" sånn man uttaler kull! han var ikke fra vestlandet men utlandet.;P men nå tilbringer jeg ikke spesielt mye tid med vestlendinger så jeg kan ikke noe om dialekten dems. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. oktober 2013 #4037 Del Skrevet 10. oktober 2013 Han var vel utlanding innflyttet til vestlandet da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 10. oktober 2013 #4038 Del Skrevet 10. oktober 2013 Disse kundene altså! jobber selv i matbutikk og det er sååå mange som klager over at vi tar 0,80,- for en pose! også hender det faktisk at noen ombestemmer seg etter de har betalt for posen, så vil ha tilbake de pengene. Retur på 1,- YES! Der jeg jobber er det der så komisk, for sjefen må komme med et returkort selv. "HVA?! Måtte eg betale for posen?? Nei DA eg ikkje ha den!". GREIT DET, tar sikkert 2 minutter for deg å få tilbake den ene kronen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 10. oktober 2013 #4039 Del Skrevet 10. oktober 2013 "Tja, sleng ved fire-fem poser, du!" Det er ALTFOR mange som sier det. Tre eller fire? Jeg pleier alltid å gi det siste tallet, men fy søren. Det irriterer meg sånn. Velg ett tall. En annen ting, som jeg tror jeg må lage et eget emne her på forumet om for å minne småbarnsmødre og fedre på, er at den hylla på enden av kassa er ikke en benk. Den henger fast i to små skruer på siden, og det har hendt at den har ramlet ned når det har stått poser der. Ser for meg at det kan bli VELDIG stygt hvis treåringen står på den hylla og den raser ned. Og mest sannsynlig blir jeg saksøkt av en veldig sint forelder, fordi vi i kassa er ansvarlige for alt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 10. oktober 2013 #4040 Del Skrevet 10. oktober 2013 En annen ting, som jeg tror jeg må lage et eget emne her på forumet om for å minne småbarnsmødre og fedre på, er at den hylla på enden av kassa er ikke en benk. Den henger fast i to små skruer på siden, og det har hendt at den har ramlet ned når det har stått poser der. Ser for meg at det kan bli VELDIG stygt hvis treåringen står på den hylla og den raser ned. Og mest sannsynlig blir jeg saksøkt av en veldig sint forelder, fordi vi i kassa er ansvarlige for alt. Åh jeg merker jeg nettopp har hatt eksamen i erstatningsrett når jeg var fullt beredt til å svare på den saksøkingen, haha. Ellers er jeg veldig enig med deg! Ungene klatrer jo opp dit også duller de videre med skillemarkøren og masse styr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå