Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jo, han gjør det, men for all del så får han bare kaste bort 1000 kr istedetfor å finne fram en teit liten binders! :blomst:

Tips: Øredobb funker også! Hilsen en som aldri har binders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips: Øredobb funker også! Hilsen en som aldri har binders.

Å sikkerhetsnål osv, så lenge det er tynt og langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista: "Bank" customer service. You are talking to Lista.

Kunde: Are you okay with english?

Lista: .....................

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber for en tv-internet leverandør og synes det er like tåpelig at hvis de ikke får noe ekstra uten å betale for det eller klager på feil som er utenfor vår kontroll eller i mange tilfeller, deres egen feil, at de truer med å bytte leverandør. "vet du hva, hvis det her ikke blir fikset så trur jeg at jeg må bytte leverandør, JAh!!. dere har kort tid på dere og jeg gir dere siste sjanse for å fikse det!"

altså for det første kunne jeg ikke brydd meg mindre om du vil bytte leverandør. jeg får fortsatt samme beløpet på lønnslippen min uansett og det er ikke jeg som eier firmaet, så bare bytt leverandør så slipper vi ihvertfall å høre mer til deg :)

og til de som mistet signaler så må må vi sende ut en person for å komme å se på det og fikse problemet. men hvis du så bruker 15 min på å kjefte og spesielt hvis du er frekk personlig mot meg så kan du bare glemme at jeg sender ut han for å fikse det. så da kan du bare være der uten tv og internett helt til du etterlyser han

Slemt? ja kanskje, men noen må lære seg folkeskikk, enten som barn eller som voksne.
og til de hyggelige så sender jeg deg mer enn gjærne den fjernkontrollen/ledningen helt gratis eller fjerner en film fra fakturaen, noe som jeg egentlig ikke skal

Endret av oslotur
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: "Navn på bedrift. Du snakker med Yvonne. Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "Ja, jeg har ikke kommet til kundeservice?"

Jeg: "Nei, du har kommet til teknisk support"

Kunde: "Helt sikker?"

Jeg: "Ja.."

Kunde: "Åja, trodde ikke damer kunne sånt jeg".

Jeg: "..."

Det at jeg er dame får jeg høre ganske ofte (at man kommenterer det i seg selv er forsåvidt greit, men når man må liksom overbevise til stadighet at man har kommet til riktig avdeling osv så er det faktisk litt irriterende). Dessverre. Jeg vil gjerne bare få jobben gjort og slippe å forsvare det faktum at jeg er en kvinne.

Forøvrig jobber jeg med teknisk supportering av terminaler. Jeg supporterer ikke bare kunder, jeg setter også opp erstatningsterminaler (konfigurerer software/hardware) for kunder. Man hører mye rart. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg får alltid det samme spørsmålet. Virker som alle skal ekstrasjekke at de har kommet til teknisk support når de hører en dame i telefonen. Jeg brydde meg ikke i begynnelsen, men nå som alle menn jeg snakker med spør om det samme så er det ganske plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: "Navn på bedrift. Du snakker med Yvonne. Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "Ja, jeg har ikke kommet til kundeservice?"

Jeg: "Nei, du har kommet til teknisk support"

Kunde: "Helt sikker?"

Jeg: "Ja.."

Kunde: "Åja, trodde ikke damer kunne sånt jeg".

Jeg: "..."

Det at jeg er dame får jeg høre ganske ofte (at man kommenterer det i seg selv er forsåvidt greit, men når man må liksom overbevise til stadighet at man har kommet til riktig avdeling osv så er det faktisk litt irriterende). Dessverre. Jeg vil gjerne bare få jobben gjort og slippe å forsvare det faktum at jeg er en kvinne.

Forøvrig jobber jeg med teknisk supportering av terminaler. Jeg supporterer ikke bare kunder, jeg setter også opp erstatningsterminaler (konfigurerer software/hardware) for kunder. Man hører mye rart. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg hadde litt motsatt her om dagen. Jeg jobber i et IT-firma, men på økonomi. Jeg tok kontakt med en kunde fordi de hadde sluttet å betale fakturaene sine. Kunden gikk inn i en lang tirade om hvorfor programmet ikke virket, så jeg avbrøt ham med å si at dette kunne nok ikke jeg hjelpe ham, da måtte han snakke med en av våre teknikere. Neste gang han ringte (fortsatt uten å ha betalt fakturaene sine), så ville han igjen snakke om programvaren, men denne gangen begynte han å forklare meg hvordan programmet virket. "Og så klikker jeg der, og da blir filene flyttet over til neste vindu. Når jeg så klikker på den fliken får jeg opp..." Bare fordi jeg ikke kunne hjelpe med avanserte feilmeldinger i programmet er jeg ikke helt dum heller. Jeg vet faktisk hvordan softwaren vår fungerer :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kanskje litt feil sted egentlig, siden dette ikke er kunder, men de ringer jo inn allikevel......

(jobber fortsatt på kundeservice på pizzasjappe)

De som tulleringer til oss. Okei, jeg skjønner at dere kjeder dere, greit nok. men:

Skal du først tulleringe....

1) Gjør det morsomt. Det er ikke gøy å si "jeg skal ha en pizza med blomkål og bæsjen din på" for så å legge på. En tulleringing kan være kjempemorsom, men da må den være GJENNOMFØRT.

2) Hvis vi ikke ler av deg, men blir oppgitte: ta hintet og finn noe annet å gjøre. Les en bok, feks.

3) Ring fra skjult nummer. Om du ringer oss mange nok ganger med et nummer vi kan ringe deg opp igjen på, gjør vi gjerne dette. Og kjefter på deg.

4) Har du kommet/vært i stemmeskiftet er du for gammel for å tulleringe.

5) Vi kollegaer snakker med hverandre. Om en person får en tulletelefon, så blir vi andre informert. Så om du tulleringer samme driten to ganger, så har jeg allerede hørt den, og den er ikke morsom. Denne gangen heller.

6) Jeg hører kompisene/venninnene dine le i bakgrunnen. Jeg er ikke døv, eller dum.

7) Jeg skjønner veldig godt at du ikke heter Kronprins til fornavn og Haakon til etternavn.

8) Jeg har hørt vitsen din før.

9) Om jeg blir mektig lei av deg, koster det meg absolutt ingen verdens ting å skremme deg. Som feks å ta en latebestilling av deg og si på slutten "ja, men da kommer det på 974 kr, som blir belastet ditt mobilabbonement nå". Eller ringe opp og late som om jeg er fra politiet. Eller, å søke opp mobilnummeret ditt på gulesider og finne navnet ditt, for å så å finne navnet til foreldrene dine, for så å finne telefonnummeret til foreldrene dine. Og det koster meg ikke en KRONE å ringe de for å fortelle hvor ufattelig umoden og tåpelig du er.

Og slik går nu dagan.....

Skal du først tulleringe - så gjør det BRA og gjennomført. DA skal du få en morsom reaksjon av meg, men innen den tid....... nei.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje litt feil sted egentlig, siden dette ikke er kunder, men de ringer jo inn allikevel......

(jobber fortsatt på kundeservice på pizzasjappe)

De som tulleringer til oss. Okei, jeg skjønner at dere kjeder dere, greit nok. men:

Skal du først tulleringe....

1) Gjør det morsomt. Det er ikke gøy å si "jeg skal ha en pizza med blomkål og bæsjen din på" for så å legge på. En tulleringing kan være kjempemorsom, men da må den være GJENNOMFØRT.

2) Hvis vi ikke ler av deg, men blir oppgitte: ta hintet og finn noe annet å gjøre. Les en bok, feks.

3) Ring fra skjult nummer. Om du ringer oss mange nok ganger med et nummer vi kan ringe deg opp igjen på, gjør vi gjerne dette. Og kjefter på deg.

4) Har du kommet/vært i stemmeskiftet er du for gammel for å tulleringe.

5) Vi kollegaer snakker med hverandre. Om en person får en tulletelefon, så blir vi andre informert. Så om du tulleringer samme driten to ganger, så har jeg allerede hørt den, og den er ikke morsom. Denne gangen heller.

6) Jeg hører kompisene/venninnene dine le i bakgrunnen. Jeg er ikke døv, eller dum.

7) Jeg skjønner veldig godt at du ikke heter Kronprins til fornavn og Haakon til etternavn.

8) Jeg har hørt vitsen din før.

9) Om jeg blir mektig lei av deg, koster det meg absolutt ingen verdens ting å skremme deg. Som feks å ta en latebestilling av deg og si på slutten "ja, men da kommer det på 974 kr, som blir belastet ditt mobilabbonement nå". Eller ringe opp og late som om jeg er fra politiet. Eller, å søke opp mobilnummeret ditt på gulesider og finne navnet ditt, for å så å finne navnet til foreldrene dine, for så å finne telefonnummeret til foreldrene dine. Og det koster meg ikke en KRONE å ringe de for å fortelle hvor ufattelig umoden og tåpelig du er.

Og slik går nu dagan.....

Skal du først tulleringe - så gjør det BRA og gjennomført. DA skal du få en morsom reaksjon av meg, men innen den tid....... nei.

Jeg skal ringe alle pizzasjapper i hele oslo og si spøker som kan havne her, og når jeg finner ut hvor du jobber, så skal jeg drive og tulleringe deg hver dag så vi får mange morsomme historier her inne :D :fnise::laugh:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

De som tulleringer til oss. Okei, jeg skjønner at dere kjeder dere, greit nok. men:

Skal du først tulleringe....

3) Ring fra skjult nummer. Om du ringer oss mange nok ganger med et nummer vi kan ringe deg opp igjen på, gjør vi gjerne dette. Og kjefter på deg.

4) Har du kommet/vært i stemmeskiftet er du for gammel for å tulleringe.

9) Om jeg blir mektig lei av deg, koster det meg absolutt ingen verdens ting å skremme deg. Som feks å ta en latebestilling av deg og si på slutten "ja, men da kommer det på 974 kr, som blir belastet ditt mobilabbonement nå". Eller ringe opp og late som om jeg er fra politiet. Eller, å søke opp mobilnummeret ditt på gulesider og finne navnet ditt, for å så å finne navnet til foreldrene dine, for så å finne telefonnummeret til foreldrene dine. Og det koster meg ikke en KRONE å ringe de for å fortelle hvor ufattelig umoden og tåpelig du er.

Og slik går nu dagan.....

Skal du først tulleringe - så gjør det BRA og gjennomført. DA skal du få en morsom reaksjon av meg, men innen den tid....... nei.

Haha, utrolig bra :-) Punkt 9 var spesielt morsomt å lese! Kan du ikke fortelle om reaksjoner når du har "tatt" tulleringerne for deg? :fnise: Kan tenke meg det er endel som tulleringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, utrolig bra :-) Punkt 9 var spesielt morsomt å lese! Kan du ikke fortelle om reaksjoner når du har "tatt" tulleringerne for deg? :fnise: Kan tenke meg det er endel som tulleringer!

Det morsomste er når noen har tulleringt MANGE ganger på rad og ikke gir seg, og han ene kollegaen min tar telefonen til slutt og sier i sin aller mørkeste dypeste stemme og svarer "politiet." Som regel slutter de å ringe etter det :)

Det skjer ikke så mye morsomt når jeg "tar" de, som regel slutter de jo bare å ringe (som jo er det jeg ønsker, men blir jo ikke så mange festlige historier ut av det) :fnise:

Jeg skal ringe alle pizzasjapper i hele oslo og si spøker som kan havne her, og når jeg finner ut hvor du jobber, så skal jeg drive og tulleringe deg hver dag så vi får mange morsomme historier her inne :D :fnise::laugh:

Hahahaha, ja, du får bare prøve ;) Sjansen for at akkurat jeg tar telefonen er jo ganske liten. For det første må jo jeg være på jobb, og for det andre er vi jo alltid fler på jobb så er ikke sikkert akkurat din telefon kommer til meg. Men du må gjerne prøve :fnise:

(men om du skal prøve så må du følge manualen min, altså. Ikke noe "pizza med bæsj på", okey? :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(trenger jeg fortsatt skrive at jeg jobber på kundeservice på pizzasjappe?)

I dag ringte det inn en mann litt over klokken ni som var sulten. Greit nok det. Han sier det han ønsker å bestille, og jeg fører inn i systemet.

Kunde: "en pizza nummer 12, en nummer 3 og to rømmedressing."

Jeg: "Det var det hele?"

Kunde: "tja om du kan slenge med to single damer også?"
Jeg: "Beklager, om du ønsker å bestille det må du ringe før klokken ni, du er akkurat litt for sent ute!" (på spøk, ofc... Vi er jo ikke halliker heller :fnise:)

Kunde: "Åh fillern!!! Jaja, får bli neste gang det da!"

Jeg: "Ja, det må nesten bli det!"

Kunde: "om jeg rekker det neste gang.... er det du som kommer da eller?"

Jeg: "hvem skal ta imot bestillinger til andre sultne mennesker da?"

Kunde: "Godt poeng."

... også fortsetter bestillingen helt normalt.

Noen kunder er så morsomme, og selv om det er kjempeteit og vi hører den OFTE, så er det gøy å bare spille med noen ganger. Det gir meg jo litt krydder mellom tulleringerne og de kjedelige 20-sekundersbestillingene (noen går så raskt, faktisk!).

Dessuten liker jeg å bevise at jeg er et ordentlig menneske i den andre enden av telefonen, og ikke en robotstemme som kundene kan behandle som de vil. Og han kunden jeg pratet med i dag er en GOD kunde(høflig, tålmodig, morsom, løs med latteren osv) ,og da skader det ikke med en spøk og en latter og god stemning.

Fine kundene :blomst:

(følte jeg trengte en solskinnshistorie her blant all rantingen min de siste innleggene)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(trenger jeg fortsatt skrive at jeg jobber på kundeservice på pizzasjappe?)

Nei, ikke for min del :)

Takk for kjekke historier som du deler med oss :popcorn:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomste er når noen har tulleringt MANGE ganger på rad og ikke gir seg, og han ene kollegaen min tar telefonen til slutt og sier i sin aller mørkeste dypeste stemme og svarer "politiet." Som regel slutter de å ringe etter det :)

Det skjer ikke så mye morsomt når jeg "tar" de, som regel slutter de jo bare å ringe (som jo er det jeg ønsker, men blir jo ikke så mange festlige historier ut av det) :fnise:

Hahahaha, ja, du får bare prøve ;) Sjansen for at akkurat jeg tar telefonen er jo ganske liten. For det første må jo jeg være på jobb, og for det andre er vi jo alltid fler på jobb så er ikke sikkert akkurat din telefon kommer til meg. Men du må gjerne prøve :fnise:

(men om du skal prøve så må du følge manualen min, altså. Ikke noe "pizza med bæsj på", okey? :laugh:

Jeg skal bestille 20pizzaer til kvinneguiden 1;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg som hører "One time, at band camp" hver gang grethe91 skriver "Jeg jobber i kundeservice i en pizzakjede" ? :fnise:

Har du i det hele tatt normale kunder??

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som hører "One time, at band camp" hver gang grethe91 skriver "Jeg jobber i kundeservice i en pizzakjede" ? :fnise:

Har du i det hele tatt normale kunder??

Grunnen til at jeg skriver hvor jeg jobber er jo for at folk som ikke har lest tidligere innlegg skal forstå hva som er greia. Men jeg har skjønt at jeg tror jeg slipper å skrive det nå :fnise: For det eri kke positivt når folk tenker "one time, at band camp" om meg!

JA, jeg har mange herlig normale kunder! Men de kommer det jo ingen festlige historier ut av. Jeg tar ca 150 bestillinger på en jobbvakt(+/- ca) og ca 120 av de er normale, oppegående fine mennesker, mens de resterende 30 er ikke-normale-kunder. Det er som regel de som havner her :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Angrer du på ordet «jævla»?

- Nei. Jeg er i servicebransjen selv. Uansett hva kunden sier, har kunden rett."

Jeg tenker at det er tegn 1 på at hun ikke jobber i servicebransjen. :fnise:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Angrer du på ordet «jævla»?

- Nei. Jeg er i servicebransjen selv. Uansett hva kunden sier, har kunden rett."

Jeg tenker at det er tegn 1 på at hun ikke jobber i servicebransjen. :fnise:

Kunden har alltid rett

inntil du kan motbevise det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Angrer du på ordet «jævla»?

- Nei. Jeg er i servicebransjen selv. Uansett hva kunden sier, har kunden rett."

Jeg tenker at det er tegn 1 på at hun ikke jobber i servicebransjen. :fnise:

Indeed. Det er så innmari bullshit å oppføre seg på den måten når du vet hvor kjipe kunder kan være når du selv står i kundebehandlerens sko.

Mulig hun jobber i servicebransjen, men da har hun definitivt ikke noe med vanlig kundebehandling å gjøre. Kanskje hun er kokk eller personlig trener eller noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dagligvaren, og jeg må si jeg er litt overrasket over alle merkelige spørsmål om hjelp jeg får fra kunder.

Har ringt taxi for kunder som ikke orker å gå hjem med varene sine, utallige ganger.

En gang kom det ei dame og lurte på om jeg visste hvor xxx var. Hun skulle se på en leilighet, men fant ikke veien. Jeg er ikke så godt kjent her, visste ikke hvor xxx var og hadde ingen andre på jobb som kunne svare heller. Hun spurte da om jeg kunne ringe til huseieren for å be henne komme ned på butikken og "hente" denne dama som skulle se på leiligheten. Jeg ringte.

Ei eldre dame hadde bestilt en parka fra en nettbutikk, men hun ville sende den tilbake og bytte til en størrelse større. Vi har pakkeutlevering her jeg jobber, så jeg tok i mot pakken og sjekket at alt var i orden. Jeg kunne ikke finne returlapp på pakken, så jeg spurte om hun hadde den med seg, men det visste hun ikke. Hun ville bare ha parkaen i en størrelse større, mer visste hun ikke. Etter flere spørsmål fant jeg ut at hun ikke hadde fylt ut skjema om retur/endring o.l som følger med i pakken, så jeg spurte om jeg skulle hjelpe henne. Så da pakket jeg pakken, fylte inn informasjonen, bestilte ny parka og la den til retur.

Jeg pleier også å pakke varer, bære ut i bilen o.l for eldre mennesker som er litt skrøpelige. Rundt juletider skriver jeg utrolig mange julekort og til/fra-lapper for folk. Får også mobiltelefonene til folk med beskjed om å selv finne fram til tekstmeldingen med hentereferanse (pakkeutlevering), fordi de har glemt brillene, ikke forstår seg på telefonen, eller bare ikke gidder selv (?). Har også måttet lese en del private tekstmeldinger fordi de ikke har med seg brillene - typ "middagen er klar om 20 mins, når kommer du hjem"? fra kona o.l.

Er helt forferdet nå som jeg leser alt dette selv. :ler:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...