Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Til alle kunder:

ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!!

Det er det som irriterer meg mest i jobben min.

Til mange butikkansatte:

ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI?

Er ikke alle ansatte som er så forbaska hyggelige heller altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til mange butikkansatte:

ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI?

Er ikke alle ansatte som er så forbaska hyggelige heller altså!

Helt enig! Jeg som kunde opplever 80 % av gangene jeg handler i butikk at den ansatte ikke sier hei/lar være å smile/være hyggelig. Jeg som ansatt er alltid den som innleder en "samtale" med kunden min og er den første til å si hei med et stort smil, og flertallet av kundene er da like hyggelig tilbake.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som er motsatt også... Jeg finner det svært merkelig at hu ene bak kassa på Rema 1000 ALLTID avslutter med "Ha en fortsatt fin dag/kveld". Blir ekstremt påtatt den 4. gangen du hører det mens du står i køen og venter på å betale :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke overivrig butikkpersonale, trenger jeg hjelp sier jeg

ifra. Utover det vil jeg aller helst få gå i fred....men slik er no jeg bare da.

Syns egentlig ganske mange kunder er altfor sure på akkurat det punktet. Hvor går egentlig linjen på overivrig personale? jeg syns det er supert når ansatte sier hei, gjerne etterfulgt med et spørsmål om det er noe hun/han kan hjelpe med. Det er da bare å svare nei, og min erfaring er at man som oftest får gå i fred etter det. Blir det mer mas etter det syns jeg det kan gå over grensen. har opplevd dette flere ganger:

Meg: "Heihei":

Kunde: "JEG BARE TITTER!!"

Gah.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dame innom i dag, hun hadde kjøpt en penn for (jeg tuller ikke) et halvt år siden, og ville gjerne ha igjen pengene. For den virker nemlig ikke mer. Kvittering hadde hun, men altså... Et halvt år?!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dame innom i dag, hun hadde kjøpt en penn for (jeg tuller ikke) et halvt år siden, og ville gjerne ha igjen pengene. For den virker nemlig ikke mer. Kvittering hadde hun, men altså... Et halvt år?!

trur jeg skal rydde i skuffen har en del penner som ikke funker:P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trur jeg skal rydde i skuffen har en del penner som ikke funker:P

Hadde den vært full hadde det vært en ting, men man så tydelig at den var helt tom. Og denne pennen koster liksom 17 kr, ikke all verden! Gud bedre :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nesten ha fiska en tjuekroning opp av lomma og gitt til henne, bare sånn for kreativitetens skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Hadde en fast kunde som en for all del ikke måtte finne på å spørre om ville ha pose. Da klikket han nemlig i vinkel hver gang og la ut i det vide og brede om sekken sin. "Denne sekken kjøpte jeg på nille for så og så mange år siden for 30 kr. Den er av ypperlig kvalitet og kan holde på varene mye bedre enn en lusen plastikkpose, må vite! Også kosta den bare 30 kr. Her koster jo posene penger, dere vil bare ha pengene mine. Sekken min kostet 30 kr og nå trenger jeg aldri bruke penger på poser mer!" osv. osv.

Da jeg var ny glemte de ansatte å advare meg om dette med vilje. De ville se hvordan jeg klarte å ro meg ut av situasjonen. Jeg endte opp med å gi ham mange komplimenter for sekken hans og roste den fillete greia opp i skyene. Da gikk han fra å være pottesur til nøytral.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nesten ha fiska en tjuekroning opp av lomma og gitt til henne, bare sånn for kreativitetens skyld ;)

Haha ja ikke sant! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om ikke et hei, så ihvertfall et nikk så man vet at man er sett (det gjelder begge veier).

Jeg er av dem som av en eller annen merkelig grunn ikke klarer å få lyd på stemmen på sånne korte ord uten å ha sagt noe før, så det høres mer ut som et "----ei", men jeg smiler og nikker, så kassapersonen skal vite at jeg prøver å si noe ihvertfall. Det samme gjelder ved spørsmål om pose, da er det nikking eller risting på hodet (med smil) sammen med den beste utgaven av "ja" eller "nei" som jeg klarer å få til. Men jeg ser dere alle sammen :laugh:

Så godt å høre at det ikke bare er meg! Får stadig folk som blir irritert fordi jeg ikke svarer skikkelig, men lyden kommer rett og slett ikke ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fortsatt på kundeservice på pizzasjappe.

I dag ringte en mann inn som ønsket pizza hjemkjørt. Forsåvidt greit det, men det viste seg at han bodde utenfor vår leveringsgrense. Dette fant han meget forstyrrende og han ble meget sur (som om det er jeg som har satt hvor grensen går?) Selvfølgelig, om man bor rett utenfor kan vi ringe ned til avdelingen og høre om det går greit, men dette gjøres kun med gode og snille kunder, og kun om avdelingen har en rolig periode. Han var altså IKKE en av de snille og gode kundene, så tanken slo meg ikke engang.

Han stiller spørsmålet om jeg vet om noen andre som kjører ut dit, og det vet jeg faktisk ikke noe om. Jeg aner ikke hvor konkurrentene våre kjører. Da svarer han "jaja, ha en jævlig kveld du da!" og legger på.

Sukk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh! Kom på en til!

En dust som tulleringer(får mange av de... sukk... Det beste er når man kjenner igjen tlf-nummeret etter hvert og kan skrike BØØØØ inn i telefonen når du tar den.... Små gleder!)

Uansett.

En som tulleringte i går og sa "jaa, jeg vil gjerne ha en nummer 69 med deg på!"

Sukk. :pasha:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eldre dame som kom og kjøpte en tre-pakning med penner hvorpå hun sier: "Jaja, nå har jo æ pænna ut livet æ som e så gammel... Stryk no med før æ har komme te deinj røde pænna æ sjø." (Beklager dialekt.) Hav svarer man på slikt da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eldre dame som kom og kjøpte en tre-pakning med penner hvorpå hun sier: "Jaja, nå har jo æ pænna ut livet æ som e så gammel... Stryk no med før æ har komme te deinj røde pænna æ sjø." (Beklager dialekt.) Hav svarer man på slikt da? :vetikke:

Jeg pleier svare noe ala "du som ser så sprek ut? Det tror jeg aldri!" :) er vanskelig det der..
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier svare noe ala "du som ser så sprek ut? Det tror jeg aldri!" :) er vanskelig det der..

Ja, er ikke alltid så lett å vite hva man svarer på slike ting. En evig gjenganger er også de kundene som sier noe slikt som : "Jeg kan ikke bruke sånne topper jeg, for jeg er for feit".

Er heller ikke så lett å vite hva man skal svare på slikt :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En evig gjenganger er også de kundene som sier noe slikt som : "Jeg kan ikke bruke sånne topper jeg, for jeg er for feit".

Er heller ikke så lett å vite hva man skal svare på slikt :klo:

Den er så sykt vanskelig... Må liksom bare bli "neeeeida.. Det er du ikke".. Hva kan du si liksom? Det er vanskelig uansett om hun er tynn nok eller om hun faktisk er for stor.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Har dere ikke igjen mer av den apelsinjuicen på tilbud?"
Meg: "Nei, den er vi dessverre tomme for akkurat nå, men det kommer mer imorgen."
Kunde: "Ja, men jeg trenger den IDAG jeg skjønner du."
Meg: "Men da kan jeg anbefale deg denne APPELSINjuicen her, den er kjeeempegod! Koster bare 4 kroner mer pr.liter også."
Kunde: "Er det appelsinsmak i den ogsåå??"

Neeei, det er en APPELSINjuice med MANGOsmak dette!!! :opplyser::sarkasme::murvegg::bond::rolleyes::plystre:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kunder spør om det er eplejuice i eplejuice kartongen, får jeg lyst til å svare nei vi bruker å drikke opp innholdet å tisse i kartongen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...