hjärterdam Skrevet 26. september 2013 #3901 Skrevet 26. september 2013 Kan dere ihvertfall bruke 2 kalorier å sjekke nettet? http://www.osloby.no/sulten/Fytti-helhvete-7311697.html#.UkP4S4a-2So Takk for link. Men, siden du tydeligvis visste dette, hvorfor kan ikke det da sies på en ordentlig måte til hun som spør i stedet for å vifte med ironiflagg osv. Hvor vanskelig er det da å skrive: "Ja, det kan leses på osloby.no", eller "Ja, hvis du googler finner du det". Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å svare på en ok måte. Mange lokalaviser har heller ikke alle typer kronikker/replikker og slikt på nett, så det er ikke helt sant. Om jeg leser lokalavisa "mi" på nett og på papir er det to helt ulike aviser i forhold til innhold (nei, du får ikke kjøpt .pdf-versjon av den på nett). Det er også kun en Narvesen i Oslo som fører den. Men, igjen, beklager avsporing. 33
Severus Skrevet 26. september 2013 #3902 Skrevet 26. september 2013 Hadde man gått inn direkte på Aftenposten, så kan man gå inn på Osloby der og. Jeg har vært i Oslo kun 1 gang i mitt liv, å det med den der Osloby greia viste jeg.
Severus Skrevet 26. september 2013 #3903 Skrevet 26. september 2013 https://www.buyandread.com/index.htm Å for å avspore yttligere, her er masse lokal aviser
Hirondelle Skrevet 26. september 2013 #3904 Skrevet 26. september 2013 https://www.buyandread.com/index.htm Å for å avspore yttligere, her er masse lokal aviser Stått opp på feil ben i dag, Vex? 39
hjärterdam Skrevet 26. september 2013 #3905 Skrevet 26. september 2013 Men hvis du visste det - hva er da så farlig med å si det på en OK måte til noen som tydeligvis ikke visste? Sier som min bestemor alltid gjorde: "Hvis du ikke har tenkt å si noe konstruktivt eller være hjelpsom kan du like gjerne holde kjeft." 14
Severus Skrevet 26. september 2013 #3906 Skrevet 26. september 2013 Stått opp på feil ben i dag, Vex? Tenk jeg har det, fordi noen hadde først rota med timen min på DPS. Så blir jeg mobba av søsteren min, ikke akkurat en drømme start på dagen. Å så er det ikke lett for meg å være hyggelig, fordi mange ganger blir det feil det og.
Alice123 Skrevet 26. september 2013 #3907 Skrevet 26. september 2013 Nå sier jo Alice123 at det her står i Aftenposten Osloby, jeg vet ikke om det er en lokalutgave eller ikke, men skjønner om det kan tolkes til at det er det. Og, lokalaviser er ikke de enkleste å få tak i overalt, det er ikke lettvint for meg i Oslo å få tak i lokalavisen til mitt hjemsted, så vidt jeg vet selges de bare et sted i Oslo/Akershus Beklager avsporing. Jeg leser bare nettversjonen www.osloby.no 1
Gjest Cevita Skrevet 26. september 2013 #3908 Skrevet 26. september 2013 Og der håper jeg vi var helt ferdig med den avsporingen :-) 8
nattsvermer Skrevet 26. september 2013 #3910 Skrevet 26. september 2013 Da jeg var student for noen år siden jobba jeg i en kiosk. En dag kom det et par bort til tippekassa. "Hei!", sier jeg. De svarer ikke, og putter bare tippekortet inn i maskina. Deretter stirrer de på meg. "Hva kan jeg hjelpe dere med?" spør jeg. Mer stirring. "Lotto? Joker? Ønsker dere å vite saldoen?" De stirra videre og dette begynte rett og slett å bli litt pinlig. Plutselig begynte de å snakke sammen på tegnspråk! Da skjønte jeg og fant fram penn og papir. Hvordan i alle dager skulle jeg bare kunne lukte at de var døve når de ikke gav meg et eneste hint? Jeg tror forresten de aller, aller rareste kundene var tippekundene. Var ikke få ganger midt i lørdagsrushet at det kom en eller annen med en to cm tjukk bunke tippekuponger han skulle ha scanna. "Jeg stikker og handler mat i mens du scanner, jeg" Tror jeg var akkurat ferdig da han kom tilbake 10 min senere. 2
missdior Skrevet 26. september 2013 #3911 Skrevet 26. september 2013 Igår da jeg skulle stenge var jeg ganske distre, og de som var på jobb før meg hadde flytta på utstillingsmøblene som stod utenfor, og jeg så de dermed ikke. Senket porten, lukket, satte på alarmen og hele hopprennet for så å gå ut og se at jeg har glemt møblene. Klokken er sånn kvart over åtte, altså et kvarter over stengetid. Butikken jeg jobber i ligger i ei innendørs handlegate som aldri "stenger", selv om butikkene stenger, så det var mørkt i de fleste butikkene, og portene var nede. Jeg sukka tungt, og gikk inn igjen, av med alarmen og hele regla, for så å heve gitteret halvveis, og ta inn møblene. Altså, gitteret er halvveis oppe, det er ikke lys på i butikken, og jeg tar INN møblene... Ut av ingensteder smetter det ei dame inn under porten mens jeg plasserer møblene i inngangen. "Guuuri, så mørkt det var her da? Har du ikke noe lys? Også er det jo ikke særlig kundevennlig å ha porten halvveis, da". Jeg bare så dumt på henne, og sa som så at vi hadde stengt for tjue minutter siden, men at hun komme tilbake i morgen. "Ehh, jeg ser jo at du har åpent da? Porten er jo ikke igjen? Og dessuten så er du jo her". Jeg forklarte henne at jeg hadde glemt å ta inn møblene, og lo litt av det, men det var visst ikke greit... "Nei, vet du hva! Tenk å lure kundene sine på den måten a??? Late som det er åpent, og når kundene kommer inn så sier man at det er stengt? Frekt!". Så marsjerte hun bort til ei veske som stod utstilt og nærmest ropte til meg at hun hadde tenkt til å kjøpe den, men det GADD hun ikke nå altså, siden vi plutselig hadde stengt mens hun var i butikken......????????????????????? Dama smør seg ut under den halvveis senkede porten og forsvant ut i handlegata. Jeg stod igjen helt målløs og senket porten igjen... Da jeg kom ut så jeg at jeg hadde GLEMT et nattbord. Fyyyyf 26
Gjest Lypcha Skrevet 27. september 2013 #3912 Skrevet 27. september 2013 Til alle kunder: ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!! Det er det som irriterer meg mest i jobben min. 15
Minya Skrevet 27. september 2013 #3913 Skrevet 27. september 2013 Til alle kunder: ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!! Det er det som irriterer meg mest i jobben min. Spesielt festelig er det når de ser på deg som om du akkurat har sluppet en sinna brakfis eller noe annet helt sykt noe. 3
missdior Skrevet 27. september 2013 #3914 Skrevet 27. september 2013 Til alle kunder: ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!! Det er det som irriterer meg mest i jobben min. Helt enig!
#Sunrise Skrevet 27. september 2013 #3915 Skrevet 27. september 2013 Til alle kunder: ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!! Det er det som irriterer meg mest i jobben min. HEI:D 2
Strange Doll Skrevet 27. september 2013 #3916 Skrevet 27. september 2013 Til alle kunder: ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!! Det er det som irriterer meg mest i jobben min. Enig! Også når de ikke svarer på om de trenger hjelp.. Meg: hei Kunde: *ser dumt på meg* Meg: trenger du noe hjelp? Kunde: *ser dumt på meg* Gad! Prøver bare å være hyggelig liksom. 1
Jellybean78 Skrevet 27. september 2013 #3917 Skrevet 27. september 2013 Enig! Også når de ikke svarer på om de trenger hjelp.. Meg: hei Kunde: *ser dumt på meg* Meg: trenger du noe hjelp? Kunde: *ser dumt på meg* Gad! Prøver bare å være hyggelig liksom. Liker ikke overivrig butikkpersonale, trenger jeg hjelp sier jeg ifra. Utover det vil jeg aller helst få gå i fred....men slik er no jeg bare da. 7
sofie777 Skrevet 27. september 2013 #3918 Skrevet 27. september 2013 (endret) Og om ikke et hei, så ihvertfall et nikk så man vet at man er sett (det gjelder begge veier). Jeg er av dem som av en eller annen merkelig grunn ikke klarer å få lyd på stemmen på sånne korte ord uten å ha sagt noe før, så det høres mer ut som et "----ei", men jeg smiler og nikker, så kassapersonen skal vite at jeg prøver å si noe ihvertfall. Det samme gjelder ved spørsmål om pose, da er det nikking eller risting på hodet (med smil) sammen med den beste utgaven av "ja" eller "nei" som jeg klarer å få til. Men jeg ser dere alle sammen Endret 27. september 2013 av sofie777 4
Hirondelle Skrevet 27. september 2013 #3919 Skrevet 27. september 2013 Til alle kunder: ER DET SÅ FORBANNA VANSKELIG Å SI HEI ???!!! Det er det som irriterer meg mest i jobben min. Jeg er veldig enig! MEN, og dette er et stooort men, det gjelder alle som jobber også! (mange er flinke altså, forstå meg rett, men det er alltid nooooen...) Det er veldig lite motiverende for meg som ALLTID sier hei når jeg kommer inn i en butikk/til kassen, og bare får et lite grynt tilbake. Sukk.
Strange Doll Skrevet 27. september 2013 #3920 Skrevet 27. september 2013 (endret) Liker ikke overivrig butikkpersonale, trenger jeg hjelp sier jeg ifra. Utover det vil jeg aller helst få gå i fred....men slik er no jeg bare da. Sånn er jeg selv og. Men jeg sier hei, så spør jeg om personen trenger hjelp. Sier de nei så lar jeg de være. Men det er faktisk sånn (værtfall i den kjeden jeg jobber i) at man SKAL spør. Det er et spørsmål liksom, sier de nei får de være i fred resten av handelen. Ser ikke på det som overivrig, men grei service. Er verre om den ansatte bare står der å ikke viser tegn til å ønske å gi noe hjelp. + at mange kvir seg til å spør om hjelp i butikker. Endret 27. september 2013 av Strange Doll 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå