Stormborn Skrevet 29. august 2013 #3761 Skrevet 29. august 2013 Hmm, kan jeg bruke det emnet her til å spørre om en ting, og om det er flere som har merket det? SNIP Jeg skjønner vennene godt... Mest sannsynlig er det noe som skjer ofte (la hvertfall merke til det i kassa på Meny at det ofte var gjengangere, resten syns jeg delte fint).
Meaty Skrevet 29. august 2013 #3762 Skrevet 29. august 2013 Neste gang det kommer noen som tar det "smarte tyggistrikset" skal jeg følge et råd fra tidligere i tråden, og gi igjen i bare småmynt. Og har jeg en rull med 20-kroninger, skal jeg passe på å åpne den bare på dævelskap sånn at de må håndtere masse løse mynter. 4
Minya Skrevet 29. august 2013 #3763 Skrevet 29. august 2013 Neste gang det kommer noen som tar det "smarte tyggistrikset" skal jeg følge et råd fra tidligere i tråden, og gi igjen i bare småmynt. Og har jeg en rull med 20-kroninger, skal jeg passe på å åpne den bare på dævelskap sånn at de må håndtere masse løse mynter. Vi har ikke lov til å gi ut hele myntruller, for de koster ikke bare de kronene som ligger i, men det er også vekslingsgebyr på rullene. Så de gangene en eller annen kjip jævel har kommentert at de kan ta en hel myntrull i veksel, så sier jeg bare at da må jeg uansett splitte rullen fordi det er gebyr på dem. 2
Severus Skrevet 29. august 2013 #3764 Skrevet 29. august 2013 Å jeg kjøpte en gang mat på Rema for 70 kr bare med 1 kroninger. Kassapersonellet var ikke særlig fornøyd.
Minya Skrevet 29. august 2013 #3765 Skrevet 29. august 2013 Å jeg kjøpte en gang mat på Rema for 70 kr bare med 1 kroninger. Kassapersonellet var ikke særlig fornøyd. Fortsatt ikke like kjipt som da femtiøringen gikk ut av sirkulasjon. Vi hadde femtiøringer opp etter øra pga idioter som hadde samlet dem på norgesglass og forventet at de kunne veksle inn 500 kroner i femtiøringer -.- Særlig de siste dagene før fristen var det mye folk som plutselig kom på at det var på tide å veksle inn faenskapen. Vi tok imot opp til 20 kroner av gangen, og de fleste som hadde fler unnskyldte seg forståelsesfullt når vi sa til dem at de dessverre enten måtte gå til en butikk med cashguard eller til banken for å få vekslet inn mer, men gud bedre for mange tullinger som hisset seg opp over at vi ikke kunne ta imot et drittlass femtiøringer uten å telle dem opp. De hadde jo telt dem må vite! Vel, guess what; er det flere enn ti femtiøringer, så er det fryktelig vanskelig å bare se på dem for å telle hvor mange det er, pluss at vi ikke er pålagt å ta imot mer enn tolv kroner av dem. 2
Singha Skrevet 29. august 2013 #3766 Skrevet 29. august 2013 pluss at vi ikke er pålagt å ta imot mer enn tolv kroner av dem. 12,50! 1
Christiane_W Skrevet 29. august 2013 #3767 Skrevet 29. august 2013 En del av jobben min er å svare på eposter fra kunder som ønsker tilbud på hvitevarer. Det er utrolig mange som er veldig lite spesifikke på hva de ønsker og da er det vanskelig å gi et skikkelig tilbud. Jeg hater eposter av typen: Hei, Ønsker tilbud på stekeovn, platetopp, kjøleskap, fryseskap, oppvaskmaskin og ventilator. Kan jeg få en pakkepris på dette? Mvh XXX Jeg har to muligheter her; enten å sende et svar der jeg ber om mer informasjon om hva det er de faktisk ønsker (funksjoner, prisklasse, preferanse på merke etc.) eller jeg kan sende "standard tilbudet" jeg har laget på bestselgerproduktene våre. Uansett hvilken av variantene jeg velger blir det stort sett feil. Stiller jeg spørsmål blir de irriterte over at jeg ikke er synsk og folk som får "standard tilbudet" klager på at det er for dyrt, for billig, feil merke, ovnen har for mange eller for få funksjoner, platetoppen er for stor eller for liten....lista er endeløs. Er det så forbanna vanskelig å være litt mer spesifikk?? De fleste har jo en anelse om de skal bruke 50.000 eller 150.000 kr på hvitevarer og om de skal ha Siemens eller Gaggenau, så hvorfor ikke bare si hva du ønsker med en gang? Jeg er så lei av å kaste bort tiden min på å svare "feil" til kunder som ikke spesifiserer mer, særlig når det er helt tydelig at de faktisk har en formening om hva de ha. Det var dagens hjertesukk fra en sliten Christiane! 6
Gjest Lypcha Skrevet 31. august 2013 #3768 Skrevet 31. august 2013 Snipp! Mannen min har også slike kunder, bare at han selger biler. Det er ikke sjelden han får spørsmål om hvor mye det koster for en bil. Det spørs jo hvilken modell, årsmodell, hvilket utstyr man skal ha osv. Enkelte tror man er synske rett og slett.
Kjempeliten Skrevet 1. september 2013 #3769 Skrevet 1. september 2013 I bar: en fyr kommer bort til meg og sier han hadde betalt for 3 shots men ikke fått de. Etter litt diskusjon med han for å være helt sikker så veksla det mellom å ha vært både 2 og 3 shots han hadde betalt for før han til slutt bestemte seg for at det var 4. Han veksla også mellom å bestemme seg for hvem av bartenderne som hadde solgt til han og når det var. Lite troverdig, så jeg sa beklager, det har nok ikke skjedd. Vi har kontroll. Etter en liten stund kommer han tilbake og sier det igjen, men nå hadde han visst betalt 2 ganger for flere shots og ikke fått noe begge gangene. Ikke prøv deg, sa jeg. Så enda en stund etter hadde han prøvd det samme med ei ny ei i baren som huka tak i meg og lurte på hva hun skulle gjøre med dette. Men denne gangen var det to øl han ikke hadde betalt for, pluss at han hadde med seg en kamerat som etterhvert sa at det var han som hadde betalt for de to ølene. Jeg sto der og diskuterte en stund før jeg bare måtte gå i noen sekunder, ber hu nye ta en annen kunde, og hører når jeg er på vei tilbake til disken at han kaller hun nye for en del stygge ting. Jeg ber hun nye bare overse han og gå og gjøre noe annet, mens jeg ber fyren roe seg. Nå hadde han plutselig betalt for 4 øl uten å få noe. Jeg blir rimelig forbanna og sier at han ikke får noe mer å drikke, og jeg vet at han ikke har betalt for noe. Han lirer av seg en god del banneord før kameraten hans heldigvis sier at de får bare gå. De sto aldri i køa disse gangene heller, de kom rett fra ute i lokalet når de plutselig fant ut at det var noe de ikke hadde fått. Det skjer innimellom at noen må vente ekstra, pga det er tomt for glass eller vi må skifte øltank eller noe sånt som tar litt tid.. Og som sier ifra om at nå har de ikke fått det de betalte for.. Men da husker som regel bartenderen det, historiene er mer troverdige og ikke minst så holder de seg ved bardisken og venter hele tida. Hvis det er sånn at noen bestiller noe, stikker, for så å komme tilbake et kvarter etterpå så er det deres egen feil om det de bestilte forsvinner fra bardisken. Men han fyren skulle nok bare prøve seg.. Er det mulig.. 4
Gjest extra Skrevet 1. september 2013 #3770 Skrevet 1. september 2013 Da jeg var yngre hadde jeg jobber innenfor servicenæringen (butikk og bensinstasjon) samt som kundebehandler. I disse jobbene opplevde jeg alt som kan gå an å oppleves - på godt og vondt. Den hendelsen som var litt ubehagelig var i jobben på bensinstasjonen. Den er i Groruddalen og godt trafikkert, men mellom kl. 13-15 er det lite kunder der. Vi pleide da å etterfylle tobakk bak disken samt rengjøre pølsegrill osv. Tobakken var den plassert i hyller bak disken slik at en måtte snu seg for å hente tobakkpakkene. Så var det en formiddag der det var lite kunder og jeg måtte sitte på huk for å rengjøre i skapet under. Derfor la jeg ikke merke til en kunde som hadde kommet. Jeg hørte en lyd og oppdaget en kunde som stod der. Reiser meg opp og beklager at jeg ikke hadde fått ekspedert han med en gang. Kunden som for øvrig var en kurder klikka fullstendig. Jeg hadde oversett han og behandlet han dårlig, og etter jobben skulle jeg få juling. Jeg prøver rolig å formidle min situasjon og at det ikke var meningen å være treg. Han gir seg ikke og kommer med trusler og der ender med at jeg blir rasende og ber han dra til helvete. Sjefen hadde sett hele situasjonen og støttet meg i min sak. En skremmende opplevelse.
Kassiopeia Skrevet 1. september 2013 #3771 Skrevet 1. september 2013 I bar: en fyr kommer bort til meg og sier han hadde betalt for 3 shots men ikke fått de. Etter litt diskusjon med han for å være helt sikker så veksla det mellom å ha vært både 2 og 3 shots han hadde betalt for før han til slutt bestemte seg for at det var 4. Han veksla også mellom å bestemme seg for hvem av bartenderne som hadde solgt til han og når det var. Lite troverdig, så jeg sa beklager, det har nok ikke skjedd. Vi har kontroll. Etter en liten stund kommer han tilbake og sier det igjen, men nå hadde han visst betalt 2 ganger for flere shots og ikke fått noe begge gangene. Ikke prøv deg, sa jeg. Så enda en stund etter hadde han prøvd det samme med ei ny ei i baren som huka tak i meg og lurte på hva hun skulle gjøre med dette. Men denne gangen var det to øl han ikke hadde betalt for, pluss at han hadde med seg en kamerat som etterhvert sa at det var han som hadde betalt for de to ølene. Jeg sto der og diskuterte en stund før jeg bare måtte gå i noen sekunder, ber hu nye ta en annen kunde, og hører når jeg er på vei tilbake til disken at han kaller hun nye for en del stygge ting. Jeg ber hun nye bare overse han og gå og gjøre noe annet, mens jeg ber fyren roe seg. Nå hadde han plutselig betalt for 4 øl uten å få noe. Jeg blir rimelig forbanna og sier at han ikke får noe mer å drikke, og jeg vet at han ikke har betalt for noe. Han lirer av seg en god del banneord før kameraten hans heldigvis sier at de får bare gå. De sto aldri i køa disse gangene heller, de kom rett fra ute i lokalet når de plutselig fant ut at det var noe de ikke hadde fått. Det skjer innimellom at noen må vente ekstra, pga det er tomt for glass eller vi må skifte øltank eller noe sånt som tar litt tid.. Og som sier ifra om at nå har de ikke fått det de betalte for.. Men da husker som regel bartenderen det, historiene er mer troverdige og ikke minst så holder de seg ved bardisken og venter hele tida. Hvis det er sånn at noen bestiller noe, stikker, for så å komme tilbake et kvarter etterpå så er det deres egen feil om det de bestilte forsvinner fra bardisken. Men han fyren skulle nok bare prøve seg.. Er det mulig.. Neste gang du skal skrive en så lang tekst, vil jeg anbefale deg å dele den opp i et par avsnitt. Er veldig tungt å lese tekster som er oppsatt slik som dette. 33
Kjempeliten Skrevet 3. september 2013 #3772 Skrevet 3. september 2013 Neste gang du skal skrive en så lang tekst, vil jeg anbefale deg å dele den opp i et par avsnitt. Er veldig tungt å lese tekster som er oppsatt slik som dette. går ikke an på iPhone. Ikke som jeg har funnet ut hvertfall
kaprifolen Skrevet 3. september 2013 #3773 Skrevet 3. september 2013 går ikke an på iPhone. Ikke som jeg har funnet ut hvertfall Joda, du trykker på retur! Slik Slik Slik! 6
Avi Skrevet 6. september 2013 #3774 Skrevet 6. september 2013 Jeg står og hjelper en kunde, da en annen person kommer og stikker en femhundrelapp opp i trynet mitt over disken hvorpå han sier: TO KAFFE. Jeg svarer: Du må nesten vente litt, jeg holder på med han her. Han sier ingenting, men fyker bort til kollegaen min som holder på en kunde, og utbryter: TO KAFFE. Han får samme respons der, og da en annen kollega kommer sier han: JEG FÅR IKKE SERVICE AV DE ANDRE. JEG VIL HA TO KAFFE. 7
Hirondelle Skrevet 6. september 2013 #3775 Skrevet 6. september 2013 Jeg står og hjelper en kunde, da en annen person kommer og stikker en femhundrelapp opp i trynet mitt over disken hvorpå han sier: TO KAFFE. Jeg svarer: Du må nesten vente litt, jeg holder på med han her. Han sier ingenting, men fyker bort til kollegaen min som holder på en kunde, og utbryter: TO KAFFE. Han får samme respons der, og da en annen kollega kommer sier han: JEG FÅR IKKE SERVICE AV DE ANDRE. JEG VIL HA TO KAFFE. Mennesker. *facepalm*
kaprifolen Skrevet 7. september 2013 #3776 Skrevet 7. september 2013 Mennesker. *facepalm* "Menneske" er vel å gi slik for mye cred, egentlig.... 5
oreokake Skrevet 7. september 2013 #3777 Skrevet 7. september 2013 Jeg var dum nok til å havne midt i bylørdag uten å vite det, da jeg skulle inn på en fancy matbutikk for å få tak i en sjelden vare. Anyway. Da jeg står i køen etterpå står jeg foran avisene og jeg hører en godt voksen dame si "Ja, jeg skal ta med meg Dagbladet", så jeg flytter meg slik at hun får tak i avisen. Hun tar den, og prøver deretter å TA MIN PLASS I KØEN. Glad jeg ikke var på jobb, så jeg bare så dumt på henne og gikk foran henne igjen, og fikk det sureste blikket jeg har sett på lenge 1
sofie777 Skrevet 7. september 2013 #3778 Skrevet 7. september 2013 Godt svar til forferdelige kunder 1
Eliineh Skrevet 7. september 2013 #3779 Skrevet 7. september 2013 Jeg jobbet på IKEA i flere år, og der opplever man mye rart. Blant annet husker jeg en dame som bestemt mente at hun hadde kjøpt et hagemøbel sommeren før på IKEA, Furuset. Jeg prøvde å fortelle henne at vi åpnet avdelingen november året før, og dermed ikke fantes sommeren før, men hun ga seg ikke og var fast bestemt på at hun hadde kjøpt det på Furuset! Hva svarer man på sånt? Ellers har jeg vært borti kunder som nektet å tro på meg fordi jeg er ung, selv om jeg hadde lang fartstid på IKEA. En gang var det en kunde som krevde å snakke med "en som er eldre" enn meg, så da hentet jeg den eldste på huset. Problemet var jo at hun ikke visste noe om avdelingen det var spørsmål om, og henviste tilbake til meg. "Det er hun som kan det du lurer på!" Det er irriterende. Jeg er utdannet apotekteknikker og jobber da altså på apotek. Opplever faktisk at de ikke stoler på viktig informasjon jeg gir ut i forhold til bruk av legemidler. og derfor måtte jeg jo hente en annen. Den jeg hentet var et par år eldre enn meg, men hun hadde briller og det gjorde vista at hun så veldig moden og klok ut da hun gav akuratt den sammen informasjonen og kunden takket og dro,.... haha
Anglofil Skrevet 7. september 2013 #3780 Skrevet 7. september 2013 (endret) Det er irriterende. Jeg er utdannet apotekteknikker og jobber da altså på apotek. Opplever faktisk at de ikke stoler på viktig informasjon jeg gir ut i forhold til bruk av legemidler. og derfor måtte jeg jo hente en annen. Den jeg hentet var et par år eldre enn meg, men hun hadde briller og det gjorde vista at hun så veldig moden og klok ut da hun gav akuratt den sammen informasjonen og kunden takket og dro,.... haha Jeg må innrømme at jeg ofte vil ha flere meninger når jeg går på apoteket. Jeg har nok opplevd litt for ofte dårlig service der. Det har dog ingenting med de bak disken å gjøre, men det har med at jeg vil forsikre meg om at ting er riktig. F.eks opplevde jeg at de gav meg feil ift pencilinkur, dvs en pakke med færre tabelletter en det legen skrev ut, og heldigvis oppdaget jeg det selv. Slike feil bør og skal ikke skje, men når de skjer så føler jeg at jeg nesten ikke kan stole på disse bak disken. Det skal sies at jeg faktisk hadde riktig, og jeg fikk beklagelse av apoteket. Og det er nok grunnen til at kunder generelt kan bli skeptiske. Det er selvfølgelig feil å dømme noen bare fordi de ser unge og uskyldige ut, men det kan jo være at man vil ha en "second opinion" uavhengig av alder, sånn som meg. Jeg har jo selv jobbet i kundeservice og har man blitt behandlet på en uriktig måte en gang så går det ofte utover alle andre. Det er surt for oss som jobber med det, men jeg kan godt forstå det rent logisk. ----- Over til noe annet. Noe som ikke nødvendigvis går på at kunder har blitt behandlet uriktig, men mer det at deres fordommer innhentes i møtet med meg. Jeg jobber nå innen teknisk support. Det vil si at vi ikke bare tar i mot samtaler eller besvarer kunder fysisk eller ved telefon, vi reparerer produkter og gjør en del rent fysiske ting. Kunden kan komme innom med produkter vi selger for å få de reparert, og jeg er ofte den som tar i mot dem - og reparerer dem på stedet. Jeg svarer også på tekniske spørsmål, f.eks programvaren, funksjonalitet, hardware osv. Jeg har fått høre den noen ganger "oi, du er dame!". Jauda, det er jeg. Selv om det stort sett er menn så kan jeg altså jobben min. En fyr her som kvekket ut, etter at jeg fikset produktet hans at "det hadde jeg ikke forventet av ei dame!". Takk for den du. Og jeg fått høre mer enn en gang "jeg skal snakke med teknisk, ikke kundeservice (to forskjellige avdelinger vi har, der jeg jobber kun teknisk)". Mvh Yvonne Endret 7. september 2013 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå