Zakuro Skrevet 17. august 2013 #3681 Skrevet 17. august 2013 Akk, var teit kunde selv her i går:P Var på tur hjem etter litt festeligheter, og skulle innom Rimi for å handle litt helgekos siden jeg ikke hadde noe hjemme. Kom inn og har akkurat satt pepsi max'en i korga da jeg hører gitteret gå ned. Titter på klokka og oppdager til min skrekk at den er 21.59 Der ble jeg en sånn ufordragelig kunde som kommer rett, RETT før stengetid! Så sier rimi-fyren: "Jeg skal ikke stenge deg inne altså, bare handle ferdig du!" Smiler bredt. Fikk skikkelig dårlig samvittighet, nasker med meg en pose potetgull og en sjokolade og haster til kassa der jeg er så hyggelig jeg klarer å få til:P Og mens jeg pakker varene så går han bort til døra for å kunne låse etter jeg har gått. I det jeg har pakka ferdig og skal til å skynde meg ut; BOINK! der skalla jeg i gitteret som var kommet delvis ned Jeg VISSTE jo det var delvis nede så jeg skjønner ikke hva jeg tenkte! Jeg så sikkert skikkelig smart ut "Oi, slo du deg?" "Går helt fint! God helg!" Så hasta jeg av gårde mens jeg gnidde skallen Sorry hyggelige rimi-fyr, skal passe klokka neste gang Og hodet 17
Stormborn Skrevet 18. august 2013 #3682 Skrevet 18. august 2013 Enkelte mennesker er tydeligvis av den oppfatningen at åpningstider er veiledende eller noe i den duren. I dag ringte telefonen ca. 10 minutter før butikken stengte. Samtalen gikk som følger: Hvorfor i all verden lot du det mennesket gjøre det? Jeg hadde vært striks på at vi stengte klokka 3 om noen snakka sånn til meg! 11
Mormont Skrevet 18. august 2013 #3683 Skrevet 18. august 2013 Får aldri uttrykt mitt hat for lørdagsjobbing nok. Jeg jobber i en butikk hvor det er relativt lite handel i hverdagen og kjempehandler i helgene. Da blir det konsekvent lang kø og sure folk. Gårsdagens irritasjonsmomenter: - Folk som plukker opp kurven sin og regelrett velter hele innholdet utover båndet, gjerne med brusflasker og andre tunge ting. Hvorfor er det så vanskelig å ta ut varene dine fra kurven og legge dem på båndet som et vanlig menneske?! - Folk som stabler alle varene sine på tidenes mest upraktiske måte slik at alt tar tre ganger så lang tid bare fordi kunden ikke klarer å vente to jævla sekunder. Først en pizzaekse nederst, avisen oppå der igjen, så to pakker kjøttdeig og en et par esker blåbær på toppen av det hele. Hvorfor må folk på død og liv stable ting på de forbanna pizzaeskene sine?! - Kunder som skal til å betale, men kommer på at de har glemt en vare. Når de kommer tilbake og ser at jeg har begynt på nestemann blir åpenlyst irriterte. Hallo, kunne du ikke vente?! Eh, nei, jeg venter ikke tre minutter på at du skal traske bort til bakeriet og plukke med deg et brød mens det står ti personer i kø. - Folk som leser opp det som står på terminalen. "Er kortet satt inn riktigt? Hva det er jo det?!" "Avbrutt av kunde?!" "Ta ut kortet og prøv igjen?" Forstår at de ikke vet at det samme står på skjermen min, men gud så irriterende det er når folk ikke slutter med den høytlesinga si. Bare ta ut kortet og prøv igjen! - Kunder som skriker ut at jeg må åpne en kasse til, det er lang kø!!! Hva, er det lang kø? Nei, det så jeg ikke gitt! Herregud, jeg er da ikke blind. Hadde du åpnet øynene dine hadde du lagt merke til at alle kassene er åpne og at det er absolutt ingenting jeg kan gjøre. Det var dagens lille tirade Gleder meg så sykt til jeg er ferdig med studiene og aldri trenger å klistre på meg et kvalmt servicesmil noensinne igjen! 5
theastyles Skrevet 18. august 2013 #3684 Skrevet 18. august 2013 Fikk høre på jobb i går at jeg liknet sånn på en som ble tydeligvis ble knivstukket (bilder av ofre pleier vel som regel ikke å publiseres uansett...?). Det virket som om damen måtte sjekke om jeg var død eller ei, for hun kom rett bort til kassa uten å engang titte på varene. Hun ga seg ikke og skapte kø, før jeg bare måtte si "Nei, men jeg det var nok ikke meg". Damen sa seg fornøyd og tasset videre.. 3
Gjest Blubberella Skrevet 18. august 2013 #3685 Skrevet 18. august 2013 Hvorfor får jeg en følelse at det er kun sør for Trondheim kundene er skikkelig teite? Jeg har jobbet nordpå og heldigvis hatt flest greie kunder men det finnes definitivt både teite og direkte slemme kunder her også. Etter at jeg sluttet i serviceyrker selv har jeg også observert en god del vrange surpomper og mindre intelligente kunder når jeg har vært på handletur.
Vasilisa Skrevet 18. august 2013 #3686 Skrevet 18. august 2013 Hadde en som spurte meg om toget gikk til Oslo når det tydelig står OSLO S foran..
Singha Skrevet 18. august 2013 #3687 Skrevet 18. august 2013 - Kunder som skal til å betale, men kommer på at de har glemt en vare. Når de kommer tilbake og ser at jeg har begynt på nestemann blir åpenlyst irriterte. Hallo, kunne du ikke vente?! Eh, nei, jeg venter ikke tre minutter på at du skal traske bort til bakeriet og plukke med deg et brød mens det står ti personer i kø. Dette minner meg om en tur på butikken nylig. Ei dame som hadde fått scannet alle varene sine begynte å klage til personen i kassa om at det var dårlig at de ikke hadde tilbudsvare X inne. En annen ansatt overhørte det og sa at de kanskje hadde det på lageret. Kunden hadde på det tidspunktet kortet i terminalen, sperret hele kassen og sto og venta på at noen skulle gå ut på lageret og leite etter et produkt mens det var kø bak henne. Selv om personen i kassa flere ganger oppfordret henne til å betale slik at han kunne ekspedere de andre kundene. Men neida... H*n ble ignorert. Når den andre butikkansatte kom tilbake og fortalte at de ikke hadde produktet inne men at de ventet å få det inn samme dag så ga hun seg til å fortsette å diskutere. Da slutta personen som satt i kassa å være hyggelig og sa høyt og tydelig at om hun hadde tenkt å ha med seg de varene hun allerede hadde fått scannet gjennom så fikk hun se til å betale slik at de andre i køen kunne komme seg hjem. Noen folk altså! 2
Severus Skrevet 18. august 2013 #3688 Skrevet 18. august 2013 Hadde en som spurte meg om toget gikk til Oslo når det tydelig står OSLO S foran.. Det er farlig å lese frampå toget, så derfor må man spørre.
Gjest Blubberella Skrevet 18. august 2013 #3690 Skrevet 18. august 2013 Akk, var teit kunde selv her i går:P Var på tur hjem etter litt festeligheter, og skulle innom Rimi for å handle litt helgekos siden jeg ikke hadde noe hjemme. Kom inn og har akkurat satt pepsi max'en i korga da jeg hører gitteret gå ned. Titter på klokka og oppdager til min skrekk at den er 21.59 Der ble jeg en sånn ufordragelig kunde som kommer rett, RETT før stengetid! Så sier rimi-fyren: "Jeg skal ikke stenge deg inne altså, bare handle ferdig du!" Smiler bredt. Fikk skikkelig dårlig samvittighet, nasker med meg en pose potetgull og en sjokolade og haster til kassa der jeg er så hyggelig jeg klarer å få til:P Og mens jeg pakker varene så går han bort til døra for å kunne låse etter jeg har gått. I det jeg har pakka ferdig og skal til å skynde meg ut; BOINK! der skalla jeg i gitteret som var kommet delvis ned Jeg VISSTE jo det var delvis nede så jeg skjønner ikke hva jeg tenkte! Jeg så sikkert skikkelig smart ut "Oi, slo du deg?" "Går helt fint! God helg!" Så hasta jeg av gårde mens jeg gnidde skallen Sorry hyggelige rimi-fyr, skal passe klokka neste gang Og hodet Synes du hørtes ut som en søt kunde! Så lenge du faktisk fulgte med på klokka og tydelig prøvde å skynde deg å bli ferdig, var du jo en grei kunde. Det er greit å komme inn et par minutter før stengetid så lenge du faktisk bare skal skynde deg å handle noen få artikler i full fart. Det er verre med dem som tusler inn og har allverdens med tid mens de bare kikker, og i tillegg forventer service langt over stengetid. 5
Christiane_W Skrevet 18. august 2013 #3691 Skrevet 18. august 2013 Hvorfor i all verden lot du det mennesket gjøre det? Jeg hadde vært striks på at vi stengte klokka 3 om noen snakka sånn til meg! Han skulle hente varer for nesten 50.000 kr som vi gjerne ville ha ut av det lille, overfylte lageret vårt og kunden som hadde bestilt varene han skulle hente er i slekt med en kunde som er i ferd med å kjøpe et relativt dyrt kjøkken av kollegaen min. Hadde det ikke vært for det hadde jeg sagt nei og bedt ham komme innenfor åpningstid. 2
Antique Skrevet 18. august 2013 #3692 Skrevet 18. august 2013 Kunder som "HALLOOO, kan jeg få betale eller?" og vinker febrilsk til meg, akkurat som om jeg ikke ser dem. Ja, kjære kunde, jeg ser deg. Men virker ikke som du ser så godt, er bare 10 personer foran deg i køa og akkurat nå står jeg opptatt med en annen kunde 3
Amananas Skrevet 18. august 2013 #3693 Skrevet 18. august 2013 (endret) Noe av det VERSTE jeg vet er kunder som bare avbryter meg midt i en setning når jeg snakker til en helt annen kunde! Meg: "Ja, det er veldig godt kvalitet på denne varen og.." *Ny kunde avbryter* "HAR DERE MER IGJEN AV *varenavn*?!?!" VIRKELIG? Jeg er så DRITA lei! Folk er så forbanna uhøflige! Jeg har begynt med å ignorere dem og bare fullføre det jeg sier til kunden jeg holder på med før jeg svarer dem, men jeg har vært SÅ nær å si: "Unnskyld meg, men du SER at jeg står og ekspederer og SNAKKER til en annen kunde! Du får vente på tur, ærlig talt!" Gaaaah! Hater også lørdager! Jeg står som regel helt alene på jobb, og det er ofte veldig travelt. Har ofte 3-4 kunder som forventer å bli ekspedert samtidig. Jeg blir rett og slett gal! Her om dagen hjalp jeg en kunde med å ringe rundt til andre butikker i kjeden for å spore opp en vare som nesten alle var utsolgt for. Samtidig prøvde jeg å slå inn småvarer for folk som stod i kø og ville betale. I tillegg skulle jeg svare Gud og hvermann på hvor de kunne den og den varen i butikken. SÅ kommer det ei dame bort i kassen, mens jeg snakker i telefon, og befaler "Jeg skal kjøpe dette her! Men det skal være 6 gaver, kan du pakke det inn?"Jeg kikker rundt i butikken som er helt STAPPfull, og sier "Jada, så lenge det ikke blir kø i kassen så skal jeg gjøre det." (Helt ærlig er det veldig godt service av meg, da vi ikke har innpakning på vår butikk pga billige priser og ofte MYE kunder. PLUSS at jeg snakka i telefon)Kunden blir tydelig misfornøyd: "Pakker du ikke inn hvis det blir kø?!"Jeg: "Nei, dessverre."Så klarer hun å lire av seg: "Jahaaaa! Er ikke det en del av SERVICEN her, kanskje? Jeg trodde jo at innpakning var en del av prisen når jeg handla her!!" (Kikker rundt seg og prøver å se om noen andre kunder er enige med henne. Ingen reagerer)Jeg: "Nei." (Haha, føltes godt. Innpakning ER ikke en del av servicen vår, vi er blant de billigste butikkene du finner i dette landet, fortell meg HVOR du BETALER for ekstra service av typen pakke in 6 gaver når butikken er full av kunder?)Kunde: "Jaha, det har jeg AAAAAALDRI hørt om før! Hørtes VELDIG merkelig ut."Jeg: "Jeg står helt alene på jobb skjønner du, så det kan bli vanskelig til tider."(På dette tidspunktet stod den kunden jeg ringte rundt for og himla med øynene til meg over den teite kunden xD ) Heldigvis fikk jeg takk i den varen kunde nr 1 skulle ha, så jeg hadde hendene frie til å pakke inn gavene til kunde nr 2. Både grunn av at jeg blir feig når folk er misfornøyde, og fordi jeg ville vise kunde nr 2 HVORFOR vi ikke pakker inn ved kø, så pakka jeg inn alle 6 gavene! Det ble endelang kø, og jeg stod og ekspederte lenge etter hun var gått. Tror dere ikke det OGSÅ var galt, fordi da blir jo kundene i køen sure for de må vente lengre? Misliker slike kunder som virkelig tror de er senteret av universet. Altså, om DU skal ha 6 gaver pakket inn, så vil det tilsi at alle kundene bak deg må stå minst 5-6 minutter ekstra lenge i kø! Det er faktisk ikke din rett som kunde (hos oss i alle fall). Endret 18. august 2013 av Amananas 4
Amananas Skrevet 18. august 2013 #3694 Skrevet 18. august 2013 Hadde forresten en (på et vis) morsom episode i går! Var to jenter inne i 14-15 års alderen og "handla". De kommer bort til kassen og hun ene av dem kjøper to småting som koster EN krone hver. Altså handla hun for to kroner. Da jeg ser at hun har en gigantisk pose i hånda som er nesten helt tom - og som absolutt har plass til de to tingene hun kjøpte for EN krone hver - spør jeg ikke om hun vil ha pose (som også koster en krone). Er så mange som blir sure når jeg spør hvis de må betale 3 kroner i stedet for 2! Etter handelen kikker hun dumt på meg og spør "kan jeg få en pose?" "Da koster det en krone." sier jeg. Vanligvis hvis jeg har glemt å spøre om pose og kunden vil ha etterpå, tar jeg ikke betalt, men når hun jenta har kjøpt varer for TO kroner OG har en stor pose fra før av, så gir jeg den ikke gratis. "Okei..." sier hun og HIMLER med øynene til venninna da hun ikke tror jeg ser. Dette var helt på slutten av dagen, så jeg var veldig lei og sier: "Vet du hva, det er nok ikke jeg som har bestemt at den skal koste penger!" Hun skjønte at jeg hadde sett henne, og hun ble sååååå flau! Rød i trynet og bare "ehh.. neida.." Haha, det føltes så godt! Small victory.. 16
Alice123 Skrevet 18. august 2013 #3695 Skrevet 18. august 2013 Jeg var en sånn teit kunde i går: Kassadame: "Skal du ha pose?" Meg": ...... Kassadama: ....... Meg: ....... Kassadama: ....... Meg: ....... Kassadama: ? Meg: Ja Jeg brukte sikkert 10 gode sekunder på å finne ut om jeg kunne bære varene hjem i armene, eller om jeg trengte pose til det. Sånn for å spare 1kr. 10 sekunder er UTROLIG lenge å vente på å få svar på et posespørsmål! Tell inni dere selv. 8
Sophia Skrevet 18. august 2013 #3696 Skrevet 18. august 2013 I sommer var det en kar som kom inn i butikken for å spørre meg om hvor man kunne gå i Oslo hvis man vil være naken og vise seg frem. Dette mens han smilte sleskt og blunket flere ganger. Jaja. Sånn går no dagan. 6
Miah Skrevet 20. august 2013 #3697 Skrevet 20. august 2013 OKEI, jeg lurer på NÅR kunder skal forstå at om du IKKE har kvittering, så har du IKKE rett til å få bytte varen eller få tilbake pengene dine. Kjøper du noe virkelig dyrt bør du alltid ta med kvittering, da vi er litt mer villige med de billige varene. SÅ. Jeg er av typen som har blitt mer og mer obs på alle de kundene som er sniker og som prøver seg, som f.eks. det eldre paret i forrige uke som hadde puttet ulike typer krydder oppi de hullene i dopapirpakkene. Jeg har rett og slett blitt mye mer obs på å prøve å avsløre de som prøver å stjele eller lurer til seg varer/penger. Så på mandag da det kom en kunde inn i butikken som ville ha penger tilbake for en SVÆR biff til 500 kroner som visstnok hadde vært dårlig og; 1. Jeg hadde aldri sett henne før. Hun snakket i tillegg kun engelsk, og de kundene husker jeg ekstra godt. Om det er en fast kunde er det mye lettere å stole på kunden. 2. Hun hadde ikke kvittering. 3. Det var bare noe merkelig med hele damen. Da blir jeg litt mistenkelig. Denne damen fortsatte med å fortelle om at hun aldri tok vare på kvitteringer. Det hadde visstnok vært sååå flaut fordi familien hadde vært på besøk, men normalt hadde hun aldri brydd seg, hun ville bare ha pengene tilbake fordi familien var der, og de hadde sett at biffen var dårlig. Så jeg spurte henne når hun var her, hvilken kasse hun var i, og hvordan hun hadde betalte. Før hun fikk svart på det siste spørsmålet sa jeg; "You see, if you paid by cash it'll be quite easy to find your receipt, as we keep searchable electronic copies of those. They're easy to find as long as you remember what you bought". Det var jo en regelrett LØGN, vi gjør jo ikke det, men jada, kunden svarer hun; "Sorry, I paid by card." "Perhaps you should come back a different day with your bank statement. 500 kroner is quite an amount, and we are not obligated by law to give you your money back unless you have a receipt - or can prove that you shopped at our store". Hun svarte joda, det kunne hun gjøre - sa ha det bra og så gikk hun. Ooog, hva skjedde i dag? Jeg var innom butikken utenfor arbeidstid, og joda, der er samme dama i kassen, og snakker med en kollega av meg. Jeg ser at hun får noen lapper i hendene av kollegaen min, og tenker jaja, bra hun tok med seg bankutskriften, da. MEN NEI, sånn var det ikke; kollegaen min fortalte meg hvilken historie hun hadde fortalt, og det var ikke den samme som hun hadde fortalt meg. Hun hadde visstnok vært innom butikken, og ba om kvittering - men akkurat da hun betalte skal det ha vært noe galt med maskinen slik at hun ikke fikk kvitteringen, og håpte så inderlig at hun kunne få pengene igjen, da det ikke egentlig var hennes feil. Og pengene fikk hun - hele 540 kroner. Sånne mennesker gjør at jeg mister troen. På alt. Bra magefølelsen var på plass i alle fall - hadde i det minste rett i at hun ikke var en helt ærlig kunde. (Skal sies at jeg aldri har bedt en kunde om å komme med bankutskriten sin før - men følte på meg at hun ikke var helt ærlig. Er jo uansett et triks for å luke ut de som er uærlige. Som regel er jeg blid og grei - var druene dårlige? Og du har ikke kvittering? Det går fint!) 10
Sugar&Spice Skrevet 21. august 2013 #3698 Skrevet 21. august 2013 *snip* (Skal sies at jeg aldri har bedt en kunde om å komme med bankutskriten sin før - men følte på meg at hun ikke var helt ærlig. Er jo uansett et triks for å luke ut de som er uærlige. Som regel er jeg blid og grei - var druene dårlige? Og du har ikke kvittering? Det går fint!) Da regner jeg med at kundene må ha med seg druene tilbake i butikken i løpet av en dag ellerno? Uansett: for en førkje, går kun inn i butikken FOR å svindle. Hater sånne mennesker!! 1
Miah Skrevet 21. august 2013 #3699 Skrevet 21. august 2013 Da regner jeg med at kundene må ha med seg druene tilbake i butikken i løpet av en dag ellerno? Uansett: for en førkje, går kun inn i butikken FOR å svindle. Hater sånne mennesker!! Tja, med småting kan vi være ganske greie. Ofte har jo folk en forklaring om at de bor et stykke unna, og her kan jeg gjerne ofte høre på dialekten hvor de er fra (sånn ca), så det kan gjerne være "i forrige uke", og de behøver ikke ta med seg druene tilbake i butikken. Når det gjelder hun damen som visstnok hadde kjøpt en 500-kroners biff, så kunne hun eventuelt bare kastet kjøttet og tatt vare på emballasjen - der står det jo både pris, og at den kom fra vår butikk.
Stormborn Skrevet 21. august 2013 #3700 Skrevet 21. august 2013 Tja, med småting kan vi være ganske greie. Ofte har jo folk en forklaring om at de bor et stykke unna, og her kan jeg gjerne ofte høre på dialekten hvor de er fra (sånn ca), så det kan gjerne være "i forrige uke", og de behøver ikke ta med seg druene tilbake i butikken. Når det gjelder hun damen som visstnok hadde kjøpt en 500-kroners biff, så kunne hun eventuelt bare kastet kjøttet og tatt vare på emballasjen - der står det jo både pris, og at den kom fra vår butikk. Men hvorfor ga kollegaen din henne pengene tilbake og hvorfor stoppa du det ikke? 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå