Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slutter ikke å forundre meg over dem som står og banker på vinduet og døra når jeg teller opp etter stenging og som blir kjempesur når jeg sier at det er stengt. Himling med øynene, folk som viser fingeren, banning....

I dag var det som så fint ropte at de i en av de andre butikkene i samme kjede i byen hadde bedt dem om å komme til meg så da fikk jeg bare åpne. Da var det 12 minutter over stengetid, kassen var slått av og talt opp. Sorry, men bare fordi en av mine kollegaer ikke sjekket klokken betyr ikke at du får slippe inn.

• Liker 5
Skrevet

Pinseaften i år stengte vi 16.00.

Halv fem hadde vi fortsatt kunder, og kvart på fem løp jeg rundt ute på parkeringen for å dra inn handlevognene mens kollegaen min stod i døra og passet på at ingen ruslet inn i butikken.

Da presterte ei dame å irritere seg over at vi stengte fire. Hun lira av seg en lang tirade før gullkornet kom; "Hvorfor stenger dere ikke tre eller fem?"

:murvegg: Fordi vi stengte FIRE, dumme kjerring.

• Liker 20
Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Åh, som jeg elsker denne tråden. Jeg har ikke så mye å bidra med, men kan jo dele noen av de historiene jeg har funnet merkelige.

For en stund tilbake jobbet jeg på en Kiosk, og denne kiosken var ganske belastet med narkomane, som igjen kunne føre til ubehagelige situasjoner.
Vi hadde en inne som kjøpte seg slush. Han valgte det han ville ha, betalte og gikk ut døra. 10 minutter senere kom han tilbake med et tomt slushplastglass og krevde å få ny. Han hadde nemlig mistet den utenfor og sølt all slushen utover (sa han). Jeg sa at han desverre ikke kunne få ny, fordi det hadde gått litt tid, og fyren ble rasende. Da skulle han hvertfall ha halv pris! Når jeg forklarte at jeg ikke kunne gjøre det, gikk han ut og raserte ALLE utemøblene (typ 15 bord med 2/3 stoler til hvert.) Det er det rareste jeg har opplevd.

Nå jobber jeg på bingo, og der er det endel late kunder. Jeg har en kasse der jeg selger bingobonger og til terminaler, og mellom hvert spill er det salg. Det hender under spillene at folk som sitter lenger inn i lokalet ber meg sette inn penger på spillekortet for dem, og det er greit nok.
Men når damen på det nærmeste bordet til kassa (1,5meter) i salgspausen, mens jeg har kø, krever at jeg skal komme bort til bordet hennes, hente kortet og penger, ta det med tilbake for å fylle på, og så levere det tilbake til henne uten at hun har leet seg en millimeter, begynner jeg å stusse på folk.

Det blir litt som å stå ved inngangen til Rema, og gi den ansatte penger for å handle tyggis for deg. Latskapen lenge leve!

Skrevet

Jobber på et sted hvor vi selger is, har kanskje 7-8 forskjellige iser og man kan mikse dem sånn som man vil. Det kommer daglig kunder som KASTER pengene på kassa og sier "jeg skal ha is".

Okei, hvilken is skal du ha? Ser det ut som om jeg kan lese tanker?

Har bare begynt å stirre oppgitt/sukkersøtt på dem (spørs hvor sent i vakta mi dette skjer) og får tilbake et "ja?" som om det er jeg som er dum...

Eller når vi har rydda og stengt en del av butikken og har satt opp gigantisk skilt hvor det står "STENGT - DO I 1. ETASJE" som er festa på en gigantisk kjegle også ser jeg på overvåkningskameraet at folk romstrerer rundt i det stengte området... Hvordan er det mulig å være norsk og analfabet, tenker jeg bare..

Gleder meg til jeg er ferdig med sommerjobben for denne gangen og at semesteret snart er i gang igjen!!

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har sagt det før men, dere i serviceyrker:

smiley_worship.gifsmiley_worship.gifsmiley_worship.gifsmiley_worship.gifsmiley_worship.gifsmiley_worship.gifsmiley_worship.gifsmiley_worship.gif

Jeg hadde ikke holdt ut i 60 minutter en gang..

Jeg er enig, og jeg jobber i serviceyrke selv. Denne tråden støtter bare opp om min overbevisning om at jeg ikke passer inn i det hele tatt. Jeg hadde ikke klart å være halvparten så høflig engang om jeg havnet i en del av disse situasjonene. Jeg har litt lett for å instinktivt be folk om å holde kjeft og ta seg sammen.

Kanskje de som driver butikkene regner med at kundene deres har øyne og kan lese! Det er helt latterlig å tro at Rema 1000, som er en av de aller mest vellykkede og største dagligvarekjedene, prøver å svindle kundene sine på en så billig måte. I kjølediskene ligger som regel det meste av kjøtt samlet, så hvis man tar seg tid å lese mer enn bare prisen på prislappen så ser man med en gang hva som tilhører hva.

Noen mennesker altså. :murvegg:

Jeg er så utrolig enig. Har aldri opplevd det som vanskelig å avgjøre hvilken vare som er på tilbud når jeg er ute og handler, jeg klarer tross alt å lese navnet på varen også. Tåpelig å skylde på butikken og kjefte på personalet bare fordi man er sløv selv.

• Liker 5
Skrevet

Kan slenge inn denne:

For en tid tilbake så jobbet jeg i bar som bartender. Sjefen vi hadde hadde ingen problemer med at vi som ansatte kjeftet på kundene dersom de ble ufine (noe jeg er veldig glad for at vi kunne gjøre!). Uansett så hadde vi en del kunder i aldersgruppen 45++. Denne gruppen var ofte de som mente at de bare kunne snike i køen så lenge de veivet med en 500-lapp lenge nok foran fjeset mitt. Dette var en kar som jeg vil tro må ha vært 55 år gammel, sto der i dress (må bare legge til: vi var ikke et classy utested, men et helt vanlig utested på en brygge) og veivet med 500-lappen foran meg. Han hadde ca 5 mennesker foran seg i kø, men han skulle hele tiden distrahere meg ved å ta den 500-lappen omtrent oppi det jeg holdt på med. Til slutt fikk jeg nok:

Meg til kunden: kan du hver så vennlig å slutte å veive den seddelen oppi ansiktet mitt, det gjør det litt vanskelig for meg å få gjort jobben min:

Kunde: Jeg skal ha bla bla bla!

Meg: det er ikke din tur enda!

Kunde: men nå har jeg stått her bla bla bla!!!

Meg: det har alle andre også, jeg jobber så fort jeg kan og det er dessuten flere foran deg i kø

Kunde: jammen jeg skal ha *veive enda mer med 500-lapp*

Meg: dersom du ikke slutter med å forstyrre meg, samt slutter å prøve å snike i køen kan jeg garantere deg at du kommer sist i køen. Dersom denne oppførselen ikke tar slutt kommer jeg dessuten til å sørge for at du blir kastet ut! Nå har du holdt på sånn lenge nok og jeg gir deg én siste sjangse til å oppføre deg!!!

Kunde: ......

Da det ble hans tur var han meget hyggelig, det var han resten av kvelden og, og jeg fikk en unnskyldning samt en god tips. Noen kunder altså! :sinna:

• Liker 6
Skrevet

Sånn var heldigvis min barsjef også! Tenk å stå i bar og måtte være høflig mot alle drittsekkene a...

Kan slenge inn denne:

For en tid tilbake så jobbet jeg i bar som bartender. Sjefen vi hadde hadde ingen problemer med at vi som ansatte kjeftet på kundene dersom de ble ufine (noe jeg er veldig glad for at vi kunne gjøre!).

Skrevet

Sånn var heldigvis min barsjef også! Tenk å stå i bar og måtte være høflig mot alle drittsekkene a...

Da hadde jeg ikke villet jobbe der :fnise:

Skrevet

Vi hadde lørdagsstengt noen uker i sommer. Dette var klart og tydelig kommunisert på hjemmeside, Facebook side og en stor plakat på døra. En av de lørdagene vi var stengt var jeg kjapt innom på jobben for å låne speilreflekskameraet til bedriften og benyttet samtidig anledningen til å sjekke eposten min. Jeg slo ikke på lyset i butikken og låste døra etter meg når jeg gikk inn. Det gikk ikke lang tid før noen stod og røsket i døra.

Damen som stod utenfor ble svært så irritert når jeg informerte henne om at vi var stengt og at jeg kun var innom for å hente et kamera og mente at siden jeg allikevel var der kunne jeg vel hjelpe henne... For å være grei sa jeg at hun kunne få ta en kjapp runde i butikken og få med seg noen kataloger hjem. Joda...det tok meg nesten en time å bli kvitt henne og da hun gikk mumlet hun noe om "lite serviceinnstilte ansatte som kastet ut kunder". Jeg synes faktisk jeg var ganske så serviceinnstilt som brukte en time av fritiden min på å hjelpe henne...

• Liker 15
Skrevet

Vi hadde lørdagsstengt noen uker i sommer. Dette var klart og tydelig kommunisert på hjemmeside, Facebook side og en stor plakat på døra. En av de lørdagene vi var stengt var jeg kjapt innom på jobben for å låne speilreflekskameraet til bedriften og benyttet samtidig anledningen til å sjekke eposten min. Jeg slo ikke på lyset i butikken og låste døra etter meg når jeg gikk inn. Det gikk ikke lang tid før noen stod og røsket i døra.

Damen som stod utenfor ble svært så irritert når jeg informerte henne om at vi var stengt og at jeg kun var innom for å hente et kamera og mente at siden jeg allikevel var der kunne jeg vel hjelpe henne... For å være grei sa jeg at hun kunne få ta en kjapp runde i butikken og få med seg noen kataloger hjem. Joda...det tok meg nesten en time å bli kvitt henne og da hun gikk mumlet hun noe om "lite serviceinnstilte ansatte som kastet ut kunder". Jeg synes faktisk jeg var ganske så serviceinnstilt som brukte en time av fritiden min på å hjelpe henne...

Så utrolig frekke folk er! :bond:

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Idag hadde jeg en samtale tillnærmet lik denne:

Gammel dame: Hva koster denne?

Jeg: 147,90

GD: 38 kroner?

J: Nei, 147,90

GD: Ååååååja! 62 kroner! *begynne å rote etter penger*

J: Nei, 147,90! *snakke litt høyere*

GD: Jeg hører ikke hva du sier? Kan du snakke litt høyere?

J: 1 4 7 , 9 0 :) *snakke høyere*

GD: Kan du snakke enda høyere?

J: *nesten roper prisen*

GD: 84 kroner?

J: Skal jeg skrive prisen for deg?

GD: Nei jeg har ikke brillene mine, var det 45 kroner du sa?

J: Den koster 147,90 *roper nesten prisen på en så hyggelig måte jeg klarer*

GD: 147,90? Kunne du ikke bare sagt det med en gang? Og du trenger virkelig ikke rope til meg unge dame! Det her orker jeg ikke forholde meg til! Tenk å få kjeft når man spør om hjel! *løper ut av butikken*

For det første, jeg var hyggelig hele tiden! Jeg prøvde så godt jeg kunne å prate høyt og tydelig OG høres hyggelig ut samtidig. Men det ER begrenset hvor hyggelig man etterhvert høres ut når man nesten står og roper... Dessverre....

Hahaha så hun var veldig tunghørt og slet med å høre prisen, men det med å skrive opp prisen fikk hun med seg? :rolleyes: Tror ærlig talt den dama led av selektiv hørsel og et alvorlig sinneproblem...

Jeg småler enda av den eldre damen som kom halsende inn på klesbutikken med to t-skjorter hun hadde kjøpt på 50% salg for flere måneder siden, og krevde å få igjen pengene. Grunn? Begge hadde så godt fastsydd lapp i nakken at hun ikke fikk til å fjerne dem uten å ødelegge t-skjortene, og det måtte hun for de gnagde sånn mot huden hennes. Jeg slet litt med å holde meg alvorlig når jeg spurte om hun mente det var reklamasjonsgrunn at sømmen rundt merkelappene baki der var for sterk. Det mente hun bestemt det var og fyrte seg sånn opp at jeg måtte ringe daglig leder og butikksjef (som selvfølgelig med min flaks ikke tok telefonen). Siden grunnen hennes var litt på bærtur, t-skjortene var salgsvarer kjøpt for flere måneder siden og jeg ikke fikk tak i de overordnede, sa jeg bare at dette kan ikke jeg avgjøre men jeg kunne få navn og telefonnummer så skulle vi ta kontakt når daglig leder hadde fått sett på saken. Fremdeles like sur ga hun fra seg navn og nummer, og avsluttet seansen med å klaske t-skjortene på disken og glefse at disse ville hun ikke ha så de fikk vi bare beholde inntil vi fant en løsning. Mannen hennes var tydeligvis med som moralsk støtte men så egentlig litt flau ut mens hun sto og gnålte over disken.

Jeg må si det irriterte meg litt at denne kunden endte opp med å få tilgodelapp på t-skjortene rett og slett fordi daglig leder ble lei av maset hennes. Snakk om å gå langt for å tilfredsstille vanskelige kunder.

• Liker 5
Skrevet

Kjenner meg litt igjen hos hun som skrev her oppe om de som kommer og "jeg skal ha en is".

Det er det samme med de som skal ha burger på bensinstasjonen. "Hei, jeg skal ha en burger". Også bruker de ekstremt lang tid på å bestemme seg for hva de skal ha når jeg har ramsa opp hva vi har for 10 gang den dagen. Selv om det står tydelig over disken hva slags burgere vi serverer.

Jeg røyker, så pleier å ta meg en røykepause om det er rolig og få kunder. Sto og røykte kjapt utenfor da det kom en kunde, men jeg gikk inn så jeg fikk ekspedert han. Han er stamkunde, og klager alltid på noe når han er innom.

Denne gangen maste han om at jeg ikke fikk lov til å røyke på jobb. Jeg bare smilte og sa "hehe jada" eller noe. "Ja husk på det!" sa han "Ikke lov å røyke på jobb." FLERE ganger!

En annen gang da jeg var på jobb, hadde kjøpt meg en flaske med brus og drakk litt av den før han kom til kassen: "Det er ikke lov å drikke brus på jobb!" Det sa han også fler ganger. Tulling.

Var også litt morsomt, kom ei dame løpende inn og omtrent skrek til meg: "NÅR ER DET DERE EGENTLIG ENDRER BENSINPRISENE?? DET ER IKKE BLITT GJORT OG NÅ HAR VI BEGYNT Å FYLLE!!!" Jeg kunne informere henne om at de skulle bli endret om en halvtime.

"Ja da får vi bare fylle litt da...." mumlet hun og forsvant ut.

Trenger ikke være så sur liksom o.O

Også er jeg litt irritert over de kundene som tror jeg vet alt om stasjonen, alt om bensin, olje og biler... Sorry, jeg vet hvordan man lager burgere. Ikke min feil at på bensinstasjoner nå om dagen så må du finne ut av ting sjøl. Og ikke spør om hva som er innholdet i iskremen, eller hvor man skal kjøre for å komme til et sted på andre siden av landet. Vi er ikke orakler!!!

• Liker 3
Skrevet

Jeg røyker, så pleier å ta meg en røykepause om det er rolig og få kunder. Sto og røykte kjapt utenfor da det kom en kunde, men jeg gikk inn så jeg fikk ekspedert han. Han er stamkunde, og klager alltid på noe når han er innom.

Denne gangen maste han om at jeg ikke fikk lov til å røyke på jobb. Jeg bare smilte og sa "hehe jada" eller noe. "Ja husk på det!" sa han "Ikke lov å røyke på jobb." FLERE ganger!

Jeg røyker ikke, men vi har heller ikke lov til å røyke foran kundene. Hadde gått bak stasjonen om jeg var deg, men så har du jo et problem om du bare er en på jobb... likevel, vi hadde fått kraftig kjeft for det der, stå i uniform utenfor butikken og røyke? Ehh, nei.

• Liker 9
Skrevet

Jeg røyker ikke, men vi har heller ikke lov til å røyke foran kundene. Hadde gått bak stasjonen om jeg var deg, men så har du jo et problem om du bare er en på jobb... likevel, vi hadde fått kraftig kjeft for det der, stå i uniform utenfor butikken og røyke? Ehh, nei.

Vi får lov, så det er ikke min feil. Da røyker jeg jo selvfølgelig utenfor butikken. Jeg bryr meg egentlig ikke. Det er bare en sommerjobb jeg egentlig ikke ville ha uansett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber med å selge billetter og lignende og vi er ofte mange på jobb og det er 2-3 av oss som sitter i luker. En eldre dame står i kø og det blir ledig hos min kollega. Han er fra Somalia, men snakker flytende norsk uten aksent. Hun roper ut til kollegaen min: "Jeg venter på han etnisk norske der borte, jeg!"

Det blir endelig ledig hos min "etnisk norske" kollega som til damens store overraskelse er svensk og ikke snakker et ord norsk.

• Liker 24
Skrevet

Vi får lov, så det er ikke min feil. Da røyker jeg jo selvfølgelig utenfor butikken. Jeg bryr meg egentlig ikke. Det er bare en sommerjobb jeg egentlig ikke ville ha uansett.

Du burde egentlig bry deg. For det er slike små sommerjobber som ofte gir en gode referanser som kan føre til at man får beinet innenfor til den jobben man egentlig vil ha.

• Liker 6
Gjest Raindrops
Skrevet

Var også litt morsomt, kom ei dame løpende inn og omtrent skrek til meg: "NÅR ER DET DERE EGENTLIG ENDRER BENSINPRISENE?? DET ER IKKE BLITT GJORT OG NÅ HAR VI BEGYNT Å FYLLE!!!" Jeg kunne informere henne om at de skulle bli endret om en halvtime.

"Ja da får vi bare fylle litt da...." mumlet hun og forsvant ut.

Trenger ikke være så sur liksom o.O

Ah. Bensinpriser. Jeg hadde tenkt å jobbe på statoil i ett år, jeg holdt ut i 4 måneder tror jeg. Opplevde flere ganger å få kjeft fordi jeg personlig hadde satt opp prisen med noen øre, eller fordi jeg ikke hadde satt den ned. "DET ER TI ØRE BILLIGERE PÅ HYDRO, SÅ HVORFOR SETTER IKKE DU OGSÅ NED PRISEN?!"

Dude, hvis det var jeg som styrte bensinprisen til Statoil så kan jeg love deg at jeg ikke hadde stått her og flippet burgere.

• Liker 13
Skrevet

Du burde egentlig bry deg. For det er slike små sommerjobber som ofte gir en gode referanser som kan føre til at man får beinet innenfor til den jobben man egentlig vil ha.

Sjefen bryr seg ikke. Hun vet godt at jeg røyker og hvor. Får likevel positive tilbakemeldinger. Så da gidder ikke jeg bry meg heller. Hadde hun sagt jeg skulle gått et annet sted så hadde jeg gjort det, men hun bryr seg ikke. Så evt hennes feil og ikke min om det er en dårlig ide.

• Liker 2
Skrevet

Hater folk som skal bry seg med hvor andre røyker så lenge det ikke går utover jobben... De som står og røyker rett utenfor sykehus-inngangen derimot! Vet ikke hvor mange jeg jager bort derfra! Og ingen har vært under 50 for å si det sånn!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...