Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg og, jeg og! :danse::bolledeig:

Aldri mer matbutikk her i gården :hoppendeglad: Det passer ikke meg :- ) Men fin erfaring :hoho: Kommer ihvertfall ikke til å slutte å følge med på denne tråden :) Er utrolig morsomt å følge med og høre alles historier :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på type kunde selvfølgelig, men her ville jeg ha vært sta og blitt stående i egen kasse uten å flytte meg over i neste. Smilt og sagt "værsego, det er ingen kasserer for den kassen der akkurat nå", og unnskyldt med at det ikke er bare-bare å flytte kasse.

Jeg ble stående i kassa uten å flytte meg, ellers lærer de aldri :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer matbutikk her i gården :hoppendeglad: Det passer ikke meg :- ) Men fin erfaring :hoho: Kommer ihvertfall ikke til å slutte å følge med på denne tråden :) Er utrolig morsomt å følge med og høre alles historier :nigo:

Vil aldri jobbe med noen form for kunder ever again! :fnise: Selv om det er overhengende stor fare for at jeg må det når jeg blir student igjen... Gud jeg MÅ finne en anna deltidsjobb enn kunderservice ellers kommer menn i hvite frakker å henter meg :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil aldri jobbe med noen form for kunder ever again! :fnise: Selv om det er overhengende stor fare for at jeg må det når jeg blir student igjen... Gud jeg MÅ finne en anna deltidsjobb enn kunderservice ellers kommer menn i hvite frakker å henter meg :hoho:

:hoho:

Jeg må også finne meg en annen deltidsjobb når jeg flytter, men da vil jeg prøve noe nytt som klesbutikk (som vero moda, bik bok, gina tricot osv) og ikke matbutikk. Kommer ikke unna kundeservicen der, men håper og tror det er litt bedre tilstander i en klesbutikk :hoho: Ellers kommer jeg til å søke på jobb i barnehage som assistent :smilorange: matbutikk kommer nederst på lista :fnise: Heldigvis bare 1 år igjen til jeg forhåpentligvis er ferdigutdannet og kan gå ut i en jobb jeg VIL jobbe med :)

Endret av Tinalf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives i matbutikk, syns at mange av kundene våre er koselige. Begynte å jobbe i butikk i 11 års alderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Etter 5 år på bensinstasjon så kommer jeg nok til å spamme denne tråden :P

Her for ett par uker siden så kom en dame inn og skulle ha seks soft-is i kjeks.

Jeg fikk laget 5stk før softis-bagen ble tom, så jeg sa til henne at ennten kunne hun få pengene tilbake for den, eller så måtte hun vente litt på den siste siden det tar rundt 5 min før den er klar til bruk etter bag-skifte. Neida, hun begynte å babble om at hun laget soft-is selv hver dag, hele dagene, så hun visste godt at det tok ikke tid. Dette sa hun om og om igjen...

Thank you baby jesus on a stick for at vi ikke har soft-is i vår kiosk :fnise: Jeg hadde blitt sprø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg trives i matbutikk, syns at mange av kundene våre er koselige. Begynte å jobbe i butikk i 11 års alderen.

Ser for meg at matbutikk er litt bedre enn å jobbe i kiosk og sånn, eller tar jeg feil? :vetikke:

Jeg elsker stamkundene våre, er mer de andre jeg har problemer med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, elsker denne tråden!

På stasjonen har vi en snåling som ofte er innom og kjøper petterøes nr3 tobakk.

Når jeg legger den på disken så er alltid det første han gjør å se på advarsel bildet bak.

Er det bildet at råttne tenner så blir han helt rar og sier at "Å halleman, du må gi meg en annen. Jeg klarer ikke å røyke med det ekkle bildet der!"

Dette skjer hver gang, og en dag var jeg jeg full i f, så jeg sa til han at joda, men det er jo hele poenget det. Da ble han sur å begynnte å babble om at jeg måtte ikke snakke, for han hadde røykt i førti år han.

Javell? Hva hadde det med saken å gjøre?

Uansett, det viste seg at alle pakkene hadde samme bildet :ler2: Jeg har ofte tenkt om jeg skal si det, bare for å se hva han sier.

Da begynte han å uffe seg å måtte ty til Petterøes nr2.

Teite mannen!

Jeg har også en sånn kunde! En dame som kjøper petterøes nr 3 og alltid ber om kvittering. Den bretter hun fint og teiper den fast over bildet. Første gangen hun kom innom så jeg veldig rart på henne og lurte på hva hun drev med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde!

Neste gang du kommer inn for å reklamere på en ødelagt vare, og du krever å få pengene igjen fordi du har funnet ut at du ikke har lyst på dette produktet likevel, og du lager et helvetes oppstyr fordi du mener jeg yter dårlig service og tydeligvis ikke kjenner dine rettigheter, siden jeg på ingen måte har lov til å kreve at du tar imot en ny vare framfor å få pengene igjen, til tross for at varen ikke bare er brukt, men nesten oppbrukt, og jeg til slutt ser meg nødt til å kapitulere av hensyn til de andre stakkars kundene som venter så tålmodig i kø, DA, kjære kunde, skal jeg sørge for å ha en kopi av dette liggende under disken:

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/rettigheter-n%C3%A5r-noe-er-feil

:rasende:

Edit: Dette ble kanskje i utkanten av tema i tråden, men kunden sa veldig mange dumme ting underveis, altså!!

Endret av Marsipan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden kom det en tysk turist og skulle bytte inn gassflaska si. Jeg spurte hvilken type det var slik at jeg kunne finne den fram mens han hentet sin fra bilen. "It's german!" fikk jeg til svar. Greit nok det, men jeg lurte mer på hvor mye den veide og om den var av stål eller ikke :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oreokaka

Leste noen kommenterte dette med "under opplæring", og jeg vet så veeldig godt hva vedkomne mener. Gud så irriterendes folk kan bli da. "Nei, tror kanskje jeg må snakke med en som er litt mer erfaren enn deg, siden du bare er under opplæring", når det viser seg at kunden kun er ute etter en pakke paracet. Jeg er ikke dum altså, jeg kan ca like mye som alle andre.........

Hadde også en spesiell kunde denne uken. Han skulle ha en god del resepter, og jeg spurte hvilke, og fikset det. Også var det en vare jeg spesielt spurte om han skulle ha, og han sa "nei, jeg har jo ikke krysse ut den på arket, ser du ikke det? da skal jeg ikke ha den!", og ja. Vel, rett før han skulle betale fant han ut at "DU HAR GLEMT EN VARE!!!", og jeg spør pent hvilken da, og det viser seg at det var denne medisinen jeg spurte spesielt om, men som jeg fikk nei til. "Hvordan kunne du glemme denne viktige medisinen??" sier han høyt... Nei, si det, jeg spurte jo hvertfall ikke.... :vetikke:

Gah, noen folk... Verste er at det skjer flere ganger i uken, og det er jo selvfølgelig alltid min feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag hadde jeg en kunde som ble sint fordi hun ikke kunne betale før jeg hadde scannet alle varene. Samtalen gikk ca. slik:

Hun: Det står bare vennligst vent her? (sikter til terminalen)

Jeg: Ja, jeg må scanne ferdig varene før du kan betale.

Hun: Hvorfor det?

Jeg: Fordi jeg ikke vet hva summen på varene blir, dessuten må alle varene registeres skikkelig.

Hun: Men herregud da, det går vel an å anta? Du jobber jo her?

Jeg: Er ikke så enkelt å gjette seg til prisen på 30 varer dessverre.

Hun: At du skal være så vanskelig da!!!

På dette tidspunktet var jeg heldigvis ferdig. Alt man skal få kjeft for å butikkbransjen altså :vetikke:

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun: Men herregud da, det går vel an å anta? Du jobber jo her?

Seriøst? Det der var muligens det merkeligste jeg har lest i denne tråden noen sinne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Hadde en på lørdag som ville ta ut 400 kr i samme slengen. Han satte i kortet men det kom ikke opp "kode+klar". Jeg spurte om å få se kortet hans for å sjekke om det kanskje var et kort det ikke er tillat med uttak på. Det var et slikt svensk bankkort hvor man bare trykker ok for å godkjenne beløpet og da er det ikke mulig med uttak. Prøvde å forklare 6-7 ganger, men han mente det var bankterminalen som var ødelagt og insisterte på å prøve igjen og igjen. Til slutt fikk jeg overtalt han til at vi kunne prøve å kun betale for varene uten kontantuttak. Da funket det med en gang.

Det var jo det jeg sa!!

Endret av Lypcha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Det der var muligens det merkeligste jeg har lest i denne tråden noen sinne.

Ja, hele situasjonen var helt bisarr. Skulle tro hun aldri hadde handlet før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom en kunde i femti-sekstiårene og skulle bestille marsipankake med bilde på. Hun var egentlig allerede en dag for sen i forhold til fristen, men ansvarlig for kakene mente det var ok, så lenge bildet ble sendt på mail.

Kunden var helt med på dette, jeg skrev ned mailadresse på en kvittering, men jeg trengte hennes mailadresse til bestillingen. Så jeg spør hva mailadressen er.

Kunden: *adressenavn*, jeg bor rett oppi bakken her.

Meg: Mailadressen din er den du bruker til å sende e-post med.

Kunde: Unnskyld?

Meg: På datamaskinen.

Kunde: Men sånt har da ikke jeg? Jeg får sende sønnen min ned i morgen.

Prøvde å forklare at det var litt sent i forhold til fristen, men hun hørte ikke på meg og gikk. Var ikke på jobb dagen etterpå, så jeg fikk ikke vite hvordan dette utartet seg.

Jobber i kombinert dagligvare/jernvare, hvor vi blant annet blander maling. Er alltid like koselig når folk kommer ti minutter før stengetid, når vi kun er to ansatte på jobb, for å blande maling.

Ellers har også jeg fått spørsmål om jeg jobber der, når jeg går i full uniform og rydder i hyllene, med en handlevogn full av papp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Er det virkelig så fælt å få spørsmål om dere jobber der, når dere går i uniform? (kan skjønne at det er litt merkelig når man går i matchende t-skjorter som ikke minner om uniformen. ja). Jeg ser nemlig ikke helt på dette som et spørsmål, snarere som en "samtaleåpner". Men da får jeg vel slutte med det da :P

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nemlig ikke helt på dette som et spørsmål, snarere som en "samtaleåpner".

Satt egentlig å tenkte på det samme. Det høres jo ikke veldig smart ut å si noe slikt, men mest sannsynlig er det bare noe å si for å få oppmerksomhet samtidig som en fjerner all form for tvil. Selv prøver jeg å bruke "Unnskyld, kan du hjelpe meg" eller "er du opptatt?" i stedet for, men om jeg er litt i tvil så spør jeg jo.

Jeg får av og til dette spørsmålet selv om jeg står i full uniform ved siden av lastebilen min. Det skal ikke være mulig å ikke forstå at det er jeg som opererer kjøretøyet, men...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skobutikk. I går hadde jeg en kunde med svært vanskelige føtter, små og breie samt forskjellig lengde. Etter 30 min ( eller noe som virket som en evighet) foreslo jeg at vi kunne måle føttene hennes, eller hun kunne gjøre det selv å bestille fra nett, vi fant nemlig ingen hun likte... Hun ville at jeg skulle målr, jeg dkrev ned målene på en lapp og sa, den høyre foten er 'x cm' og den venstre er 'y cm'. Kunden responderte med 'cm hva da'? Jeg tenkte med meh selv at det finnes da vel bare en type cm....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...