Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en kunde som kjøper røyk hos oss minst 3 dager i uken. Og hver gang trenger han en ny lighter. Blir de så fort borte altså?

Jeg røkte før, og var det noe jeg forbannet meg over så var det hvor mange som puttet lighteren i lommen sin etter jeg lånte den til dem. Spesielt på fest, da ble folk helt ekstreme.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når kunder kommer BAK disken for å hente vann fra springen, ta en ny kopp o.l. Ikke vil jeg at de skal se de skitne benkene etter kaffe, å diverse rot.

Rotete plass = min plass.

Ryddig plass = din plass.

Skjønner'u?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen morroklumper på jobb i dag også^^,

Først en fast kunde, en eldre dame. Hun er ikke mer enn 150 høy så ser henne knapt over disken:P Men anyways, hun skulle prøve å spille Eurojackpot og kom med et sånt kort og spurte åssen det fungerte etc. Og hun mente at ja, de der tallene kunne hun vinne på! Hun skulle spille. Men i det hun skal sette i spillekortet så klarer hun jo å miste det Eurojackpot kortet i en sprekk mellom to disker:P Disse diskene er jo boltet fast i gulvet og lar seg ikke rikke så vi fikk det ikke frem igjen. Jeg sa hun kunne jo bare ta en ny, men nei, hun ville jo ha DE tallene!

Så etter mye graving der nede fra begge sider av disken må jeg bare beklage og si at kortet antakelig er tapt. Damen akker og ve'er seg og tar nå til slutt et nytt og betaler.

Så mens jeg går på neste kunde ligger hun på alle fire med rumpa i være og prøver å grave etter detXD Mange som lurer på hva som skjer.

Men til slutt så gikk hun nå. Ca 30 minutter senere har hun vært hjemme og henta LOMMELYKT og går i gang på ny! :fnise: Prøver å få henne fra det, en gammel dame som krbber rundt på gulvet er jo ikke bra for imaget til butikken eller henne selv vil jeg tro:P

Hun var tydeligvis skråsikker på at hun kom til å vinne på den rekka! :fnise:

Så var det spanjolen:P

Han kom med 3 tippekuponger og skulle ha lynspill. Mater inn de papirkupongene, trykker lynspill, får betaling og alt ser ut til å være i orden. Men neida. En av kupongene ble ikke som lynspill av en eller anna grunn. Jeg kan jo selvsagt ordne opp i det, men må jo få se på kupongene og kvitteringene som jeg ikke får sett på fordi han napper dem ut av hånda mi hele tiden, bytter om, flytter på dem, peker og dasker på dem, alt på gebrokken norsk og jeg får ikke med meg alt han sier. Prøver å forklare at jeg kan ordne det men at jeg må få se på kvitteringene og kupongene, men igjen får jeg liksom ikke se på dem i mer enn 2 sekunder før de forsvinner igjen :klaske: Og en av de få tingene jeg forstår av en gebrokkne norsken er; DU GJØRE FEIL! DU GJØRE FEIL! FEIL FEIL FEIL!!

Til slutt er det så mange kunder som venter at jeg til slutt TAR dem ut av hånda hans. DET ble populært.

Måtte rope på en kollega som er litt mer erfaren med tippekassen, men hun får samme problemet, at han tar dem fra henne før hun får sett på dem og han prater konstant, høyt og uforståelig:P Til slutt gjør hun det samme; tar dem fra ham og har vett nok til å ta alt med seg på en disk som står en halvmeter lengre bak fra kassen. Det ble IHVERTFALL populært!

Hele greia viste seg at det var han som hadde fylt ut kupongen feil:P

Han gikk ut døra mens han ropte; FEIL FEIL FEIL! og vifta med armene :rolleyes:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhåhåh, jeg hadde en flott kunde idag! Men han var ikke dum, bare sinnsykt morsom. Første gangen jeg har ledd oppriktig av en kundevits :D

Dette var en litt eldre herremann, kanskje 60 år. Han så helt vanlig ut, typ pappabriller og tynn i håret. Han kjøpte to flasker vin, og da jeg spurte om han trengte en pose (i likhet med 80% av alle kundene, glemmer han at posene ligger foran kassa på polet nå), tar han tak i halsen på begge flaskene og sier: "Nei, jeg tar en i hver hånd, i tilfelle jeg skal SLÅSS!"

Jeg får helt latterkrampe, og da lener han seg litt over disken og sier "Jeg er nemlig helt gærn!" Så smiler han og ønsker meg god helg før han går. Jeg flirte lenge etterpå og så for meg den søte mannen i vill nevekamp med knuste vinflasker.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakuro: Hun får tallene uansett, man må være registrert for å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakuro: Hun får tallene uansett, man må være registrert for å spille.

Jo, men det falt ned i den sprekka før jeg fikk scannet det i kassen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Forrige uke holdt det på å klikke for meg. Det var en mor med ungen sin på caféen jeg jobber på, ungen var vel 2-3 år kanskje. Han gikk iallefall og kunne mer eller mindre snakke. Iallefall så ser jeg at ungen står foran en av lenestolene vi har, (dette er ikke ved samme bordet som moren sitter) og han presser leppene sammen samtidig som han presser ut luft, og gjør dette i forskjellige versjoner en stund, med tunge, uten tunge, med slappe lepper osv. Spyttet flyr selvsagt over hele stolen, men han slutter ganske raskt så jeg sier ingenting og går for å hente en klut for å vaske stolen. Det var små dammer av smårollingsikkel på den.

MEN så hører jeg plutselig bak meg..

"hihihihi, Oliveeeeer, hva gjorde du nååååå? Hva gjorde du med stolen? Hmmm?" Med pusestemme, ikke irettesettende.

Snur meg tilbake og ser at dama sitter å filmer ungen. Og det stopper ikke der.

"Oliveeer, gjør det en gang til så mamma kan filme? Hm? Hva gjorde du med stolen? Kan mamma få se hvor søt du er? hihihihi"

Så lar hun ungen gå bort å spytte over stolen igjen mens hun ler og filmer. Altså hva faen kvinne?

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hva faen kvinne?

Du burde egentlig bare vær glad for at ungen ikke gjorde fra seg på annet vis i stolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hva skjedde videre, lurer jeg på... :dry:

Ikke noe kjempespennende. Jeg stilte meg foran kameraet og svarte på spørsmålet hennes ("Han spytter i stolen, det er det han gjør"), før jeg gikk fort til stolen (heldigvis i skinn-imitasjon) og tørket av den. Ungen løp selvsagt unna når jeg kom bort. Ga moren et strengt blikk før jeg gikk og det var vel det. Hun sa ikke et pip.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei ny i kassen på jobb som hadde slått inn feil vare (grønnsaker) til en kunde. Kunden ser over kvitteringen og sier "Du! Jeg har ikke kjøpt noen sellerirot! Dette er NEPER! Rett opp i dette!" Jeg kommer til kassen for å hjelpe den nyansatte med å rette opp, etter at rett vare er slått inn blir det 18 kroner mer å betale for kunden. Da var det plutselig ikke så nøye lengre, men jeg sa som henne selv "rett skal være rett". :) Hun betalte da, selv om jeg var forberedt på å la henne ikke betale.

Hadde også en annen kunde her om dagen som kom fly forbanna inn i butikken, viftende med en agurk mens hun spurte "si meg, VET DU HVA DETTE ER!?" Ja, en agurk. Kvitteringa viste en squash, det var jeg som hadde slått feil. Jeg beklagde og sa jeg skulle fikse asap, mens hun fortsatte å småkjefte. Agurken koster 2 kroner mer enn sqaushen, og da ville hun ikke endre likevel, det var tross alt ikke så viktig. Ikke det, nei.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en kort periode på et postkontor på et lite sted og måtte ha på et skilt der det sto "under opplæring" de to første ukene. Det var ikke måte på hvor uintelligent jeg måtte være siden jeg bare var under opplæring og jeg fikk mange sarkastiske kommentarer denne perioden, spesielt fra middelaldrende menn. Noen gadd ikke komme til meg en gang fordi de allerede hadde bestemt seg for at jeg var totalt kunnskapsløs og ikke kunne gjøre selv de enkleste oppgaver. De ble nesten sure når jeg fikk til ting. Med én gang skiltet ble fjernet ble jeg behandlet helt annerledes.

Noe lignende opplevde jeg da vi begynte å bruke egne butikkskjorter på jobb. I begynnelsen var vi ikke så flinke til å bruke disse skjortene, så av og til brukte kun en av oss skjorte når vi var to stk. på jobb. En gang kom en kunde inn, og siden jeg stod fremderst var det naturlig at jeg var den som skulle ekspedere. Jeg sa hei, og kunden sa hei. Men siden jeg var den med skjorte så snudde kunden seg rett mot min kollega og spurte spørsmålet sitt. Kollegaen min var tydeligvis mer intelligent og "høyere i rang" enn meg, siden hun kunne gå med sine egne klær. De gangene jeg ikke hadde skjorte var det jeg som ble behandlet med respekt.. Folk altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Må få lov til å irritere meg over de ørtogfjørti turistene som for feen meg ikke kan engelsk. De kommer med kart, vil vite veien, også skjønner de ikke hva jeg sier når jeg forklarer det... fordi de ikke skjønner engelsk. Også blir de fornærmet fordi jeg ikke kan fransk/tysk/Kinesisk. Jeg kan litt spansk om de snakker sakte, og snakker flytende engelsk, noe mer enn det synes jeg ikke de skal kreve av meg.

"I don't speak english, you sure you no can speak frances?"

Sist gang jeg sjekket kunne jeg ikke snakke fransk. Så, nei.

Det morsomme er at det er en turistinformasjon like ved siden av, men har mistanker om at vi blir brukt langt flittigere :bond: Også eier de ikke køkultur! Jeg kan tilberede mat, også bryter de seg frem og presser et kart i ansiktet mitt. Halloen mann, ser du ikke at du nesten skviste baconpølsa jeg akkurat hadde plassert oppå disken? Og at du albuet deg frem foran de 10 kundene som var foran deg?

"Excuse me sir, but you have to wait in line."

Mannen: :jolie:

Gleder meg til høsten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde opprette egen tråd om turister:-p Folk forandrer seg når de drar på ferie, dessverre som oftest til det verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få lov til å irritere meg over de ørtogfjørti turistene som for feen meg ikke kan engelsk. De kommer med kart, vil vite veien, også skjønner de ikke hva jeg sier når jeg forklarer det... fordi de ikke skjønner engelsk. Også blir de fornærmet fordi jeg ikke kan fransk/tysk/Kinesisk. Jeg kan litt spansk om de snakker sakte, og snakker flytende engelsk, noe mer enn det synes jeg ikke de skal kreve av meg.

"I don't speak english, you sure you no can speak frances?"

Sist gang jeg sjekket kunne jeg ikke snakke fransk. Så, nei.

Det morsomme er at det er en turistinformasjon like ved siden av, men har mistanker om at vi blir brukt langt flittigere :bond: Også eier de ikke køkultur! Jeg kan tilberede mat, også bryter de seg frem og presser et kart i ansiktet mitt. Halloen mann, ser du ikke at du nesten skviste baconpølsa jeg akkurat hadde plassert oppå disken? Og at du albuet deg frem foran de 10 kundene som var foran deg?

"Excuse me sir, but you have to wait in line."

Mannen: :jolie:

Gleder meg til høsten kommer.

Ååh jeg og irriterer meg SÅ grusomt over turister som ikke kan engelsk!! :sur: HVA FAEN LÆRER DE PÅ SKOLEN DA? :kjefte:

I går kom det en turistbuss med tyskere, tror dere de snakka engelsk eller? NEI. De skjønte ikke en dritt. De snakka til meg på tysk som om jeg forsto. Jeg sa jeg ikke forsto og trakk på skuldrene for å få dem til å skjønne jeg ikke forsto dem. De fortsatte og snakke til meg på tysk! De skulle veksle mynter til en 50 lapp, og det var jo ikke så lett å forstå, men til slutt så viste de meg myntene og en 100 lapp. De sto og vifta med 100 lappen og med myntene, så jeg forsto heldigvis etterhvert hva de skulle frem til. Kjenner jeg blir skikkelig irritert når det kommer turister som ikke snakker engelsk.. ARG :kjempesinna:

I dag er heldigvis min siste dag som butikkansatt :hoppendeglad:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad kom det en kunde som gikk feil vei inn..alså ved kassene. han kommer og stiller seg opp rett bak kunden jeg betjener. det ser ut som han skal spørre om noe så jeg antar det er det han skal..neida...han skulle ha et kontantkort..bare gikk fremst i køen han...lurer på hva som feilerfolk som ikke kan respektere at det står andre mennekser i kø!! Hadde såå lyst å si " vær så snill å still deg bakerst i køen". Eller: "neste gang så stil seg i kø slik som alle andre.." aargh folk!

Slår ikke min lille episode her for ett par uker siden. En dame i 40 årene og dattera var å handlet hos meg, de handler i butikken hvor jeg jobber relativt ofte og virker ganske OK. Damen er litt snurpete, men ut ifra mye av det klientellet vi ellers har i sjappa så er "snurpete" en befrielse.

De betalte å gikk. Plutselig kommer damen tilbake og stiller seg i køen rett bak han jeg holder på å ekspedere, men fortsatt foran tre andre ventende kunder. Når hun kommer til meg, så sier hun: "To pakker Marlboro light." (Forøvrig på den mest heslige Grimstads-dialekt og nasale måte. :haar: )

Meg: "Ehhh... Jeg tror du må stille deg bak de andre her, du sniker litt i køen nå altså."

Hun: "Jaja, skynd deg du nå, blir ikke bedre av at DU kaster bort tiden deres. De har forresten sikkert god tid."

Perpleks som jeg ble av denne hånete oppførselen til damen, så gav jeg henne det hun skulle ha og lot det gå for den gangen med ett unnskyldende blikk til nestemann, MEEEN det skal sies at hun ikke får noe av den samme gode servicen jeg har gått inn for å gitt henne tidligere. Nå er det "hei" og "hade", ikke noe ekstra hjelp eller hyggelig småprat innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde nå nettopp: "Unnskyld, dere har ikke et toalett jeg kan låne?"

Jeg: "Jo, det er ned trappen og en dør inn til.."

Kunde: "JADA, JEG VET HVOR DET ER!!"

Sigh.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, elsker denne tråden!

På stasjonen har vi en snåling som ofte er innom og kjøper petterøes nr3 tobakk.

Når jeg legger den på disken så er alltid det første han gjør å se på advarsel bildet bak.

Er det bildet at råttne tenner så blir han helt rar og sier at "Å halleman, du må gi meg en annen. Jeg klarer ikke å røyke med det ekkle bildet der!"

Dette skjer hver gang, og en dag var jeg jeg full i f, så jeg sa til han at joda, men det er jo hele poenget det. Da ble han sur å begynnte å babble om at jeg måtte ikke snakke, for han hadde røykt i førti år han.

Javell? Hva hadde det med saken å gjøre?

Uansett, det viste seg at alle pakkene hadde samme bildet :ler2: Jeg har ofte tenkt om jeg skal si det, bare for å se hva han sier.

Da begynte han å uffe seg å måtte ty til Petterøes nr2.

Teite mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, elsker denne tråden!

På stasjonen har vi en snåling som ofte er innom og kjøper petterøes nr3 tobakk.

Når jeg legger den på disken så er alltid det første han gjør å se på advarsel bildet bak.

Er det bildet at råttne tenner så blir han helt rar og sier at "Å halleman, du må gi meg en annen. Jeg klarer ikke å røyke med det ekkle bildet der!"

Dette skjer hver gang, og en dag var jeg jeg full i f, så jeg sa til han at joda, men det er jo hele poenget det. Da ble han sur å begynnte å babble om at jeg måtte ikke snakke, for han hadde røykt i førti år han.

Javell? Hva hadde det med saken å gjøre?

Uansett, det viste seg at alle pakkene hadde samme bildet :ler2: Jeg har ofte tenkt om jeg skal si det, bare for å se hva han sier.

Da begynte han å uffe seg å måtte ty til Petterøes nr2.

Teite mannen!

Jeg opplevde en lignende en med ei dame som ikke kunne kjøpe en pakke røyk der det stod Røyking Dreper. For det hørtes så fælt ut. -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 5 år på bensinstasjon så kommer jeg nok til å spamme denne tråden :P

Her for ett par uker siden så kom en dame inn og skulle ha seks soft-is i kjeks.

Jeg fikk laget 5stk før softis-bagen ble tom, så jeg sa til henne at ennten kunne hun få pengene tilbake for den, eller så måtte hun vente litt på den siste siden det tar rundt 5 min før den er klar til bruk etter bag-skifte. Neida, hun begynte å babble om at hun laget soft-is selv hver dag, hele dagene, så hun visste godt at det tok ikke tid. Dette sa hun om og om igjen...

Så jeg gikk å skiftet bagen, og laget en halvsmelta is.

Da jeg ga den til henne så så hun på meg å sa "den der er jo alt for rennende!".

Hun fikk bare ett "Ja, det var du som sa det ikke tok tid".

Ett stk sur dame gikk fort ut av butikken.

Når jeg skriver i denne tråden så innser jeg at jeg kanskje ikke passer for serviceyrket :ler:

Endret av elentari
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...