globalagogo Skrevet 20. juli 2013 #3341 Del Skrevet 20. juli 2013 Har hun alzheimer eller en annen form for demens? Høres ikke bra ut! OK dette blir langt: Jeg håper egentlig det. Det er trist, man føler det er synd på henne, men man blir jo sykt irritert på jobb når sånne folk sjeler arbeidsenergien. Men det som er spesielt med sånne stamkunder, er at de bidrar til at man blir herda. Føler jeg tåler mye mer kritikk en før jeg begynte å jobbe der, så noe godt må det jo være. Selvfølgelig er det plenty supre folk, ofte hyggelige småsamtaler og givende arbeidshverdag. Men nå har det seg slik at folk gjerne er sultne, gretne, slitne og leie når de kommer til kassa i rushet, etter at de selv har vært på jobb, og finner det for godt å bruke kassaansatte som dørmatter og klagemurer. Nå har jeg begynt å sonde ut når folk klager, eller hvertfall på unødvendig klaging som at det er lang kø, eller at en vare er dyr. Det er ting jeg har innsett at jeg ikke behøver å svare for meg på. Du velger selv å handle klokka halv fire på en fredag, og du har lagt på varen selv, tenker jeg da. Lørdag i pinsehelga var det helt ville tilstander, det var finvær, derav mye handling, og redselen for å sulte fordi mandagen etter var stengt kunne man ane på lang avstand, ut i fra kundenes stress og merkelige handlinger. Det var over ti meter kø, alle kassene var åpne, det var ikke mer å gjøre. Bare å prøve å ekspedere hyggelig - men raskt. I min kasse var det ei gammel dame som handla, søt og snill og god, hun prøvde så iherdig å få ut riktig beløp av mynter så hun skulle slippe å ha dem. Helt greit, det. Hun skalv og var generelt litt fjern og svak, men herregud la henne handle fordet, tenkte jeg. Plutselig hører jeg et brøl fra baki køa, en middelaldrende kar som sier at det tar så jævla lang tid. Folk snudde seg og glana litt, men de var sikkert enige, men hallo..folkeskikk? Så kommer han fram i køen, helt bort til dama med småpengene, og sier rett til henne at "Hvordan klarer du å bruke så lang tid! Herregud da kvinne!" Hun blir helt fortumlet og klarer ikke si noe, og mister lommeboka på gulvet. Noen mynter triller ut. Da begynner han å hånflire og sier at han ikke gidder å handle her nå mer Jeg svarer ikke, ble litt sjokkert og skremt, og tenkte at det var best å ikke si på en spydig måte at det f*en meg er helt greit. Men han higer etter mer oppmerksomhet, og sier til den stakkars dama at hun ikke trenger å komme midt i rushet for å handle når hun ikke klarer det selv. Da klikker det for meg, så sier jeg ordrett at han til helvete kan komme seg tilbake i køen og vente som normalt folk, det der er IKKE akseptabelt. Dama fikk jo helt tårer i øynene og skalv og var redd, og han stakk nå tilbake i køen, men en TEIT latter. Når han kom til min kasse lata jeg som ingenting, sa bare hei, pose, kvittering osv, men han var kjeeeempeopptatt, avbrøt meg med å si nei la meg bare betale, du er så treig, herregud, er det mulig Jeg bare... Jeg må scanne ferdig varene liksom. Så skriker han ut at "det der er ikke min vare!!!!" til en paprika.. Bruk den forbanna skillepinnen?!?!?!!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 20. juli 2013 #3342 Del Skrevet 20. juli 2013 Ja åh, det med at de bare står og ser på mens jeg scanner inn varene er utrolig irriterende! Hvis to kunder etter hverandre gjør dette, og begge har masse varer, så er det jo ikke plass til en stakkars 3 mann sine varer. Skjønner ikke hvorfor de gjør det? Det er jo så utrolig lite praktisk! Man sparer masse tid på å pakke sammen varene mens jeg slår de inn, og det blir plass til alle sine varer. Hvorfor skal de bare stå der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 20. juli 2013 #3343 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Jeg har kanskje sagt det før, men jeg synes mange av dere som skriver i denne tråden finner dere i alt for mye dritt. Kunder som ikke kan oppføre seg, hverken mot dere eller andre, kan dere kaste ut! Sånne idiotkunder trenger man ikke. Edit: Som svar til Resee over her: Jeg tror mange liker å følge med på at varene blir slått inn, da kan de si fra med en gang hvis det er noe de er uenig i. Endret 20. juli 2013 av Meaty 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 20. juli 2013 #3344 Del Skrevet 20. juli 2013 Køen begynner jo på nytt i den nye kassen. Nei, det gjør den ikke! Når jeg satt i kasse lot jeg alltid den som sto og venta i den gamle køen komme først. Litt etter skjønn da, var det en som hadde en ting så kanskje jeg lot det gå hvis det ikke lyste frekkhet ut av han, men når folk med digre handlevogner sneik seg før de med få varer på denne måten fikk de beskjed om å vente. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 20. juli 2013 #3345 Del Skrevet 20. juli 2013 Bruk den forbanna skillepinnen?!?!?!!!! Eeeh, da hadde jeg klikka!!! Han hadde ikke fått lov til å handle hos meg faktisk, tror nok sjefen min der jeg jobba hadde vært veldig enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 20. juli 2013 #3346 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg har kanskje sagt det før, men jeg synes mange av dere som skriver i denne tråden finner dere i alt for mye dritt. Kunder som ikke kan oppføre seg, hverken mot dere eller andre, kan dere kaste ut! Sånne idiotkunder trenger man ikke. Mange på rad nå, men... Er helt enig med deg! Jeg finner meg ikke i å bli behandla som dritt selv om jeg jobba i serviceyrket! Det kan jo kanskje være derfor jeg ble "hentet frem" når det var ufordragelige kunder..? Jeg var Bouncer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbiten. Skrevet 20. juli 2013 #3347 Del Skrevet 20. juli 2013 Nei, det gjør den ikke! Når jeg satt i kasse lot jeg alltid den som sto og venta i den gamle køen komme først. Litt etter skjønn da, var det en som hadde en ting så kanskje jeg lot det gå hvis det ikke lyste frekkhet ut av han, men når folk med digre handlevogner sneik seg før de med få varer på denne måten fikk de beskjed om å vente. Det jeg ofte har tenkt på er at de i kassa bør si " vær så god neste", i stedet for "ledig kasse". Da kan man kanskje unngå disse frekkasene i en litt større grad. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 20. juli 2013 #3348 Del Skrevet 20. juli 2013 Det jeg ofte har tenkt på er at de i kassa bør si " vær så god neste", i stedet for "ledig kasse". Da kan man kanskje unngå disse frekkasene i en litt større grad. Det pleier jeg og å gjøre Funker for meg hvertfall, bare spør "Hvem er neste mann?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 20. juli 2013 #3349 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg har kanskje sagt det før, men jeg synes mange av dere som skriver i denne tråden finner dere i alt for mye dritt. Kunder som ikke kan oppføre seg, hverken mot dere eller andre, kan dere kaste ut! Sånne idiotkunder trenger man ikke. *snipp* Er egentlig helt enig, men dessverre er ikke ledelsen så god, og mange er redde for å miste jobben etc. Har flere ganger vært på nippet å si opp jobben i raseri pga. uenigheter om hva som er ok og ikke ok:\ Synes en fin skillnad hadde vært at så lenge det kunden går til angrep på er jobben man gjør, butikken, varer etc. så er terskelen rimelig høy så lenge det ikke sjenerer andre kunder. Går kunden til angrep på den ansatte som person derimot(f.eks som da jeg ble kalla incest-hore!), er det langt, langt over grensen! Personlig er jeg fristet til å bare politianmelde dem. Butikken jeg jobber på er raske med å politianmelde tyverier mot butikken, men angrep på personalet er det ikke så nøye med-_- Ei på jobb har tilogmed blitt slått i ansiktet(med knyttneve!) og fyren er der å handler enda... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendie Skrevet 20. juli 2013 #3350 Del Skrevet 20. juli 2013 Fra en kunde til en annen: Når forhenget i prøverommet er trukket for, er det sannsynlig at det faktisk er folk der inne. Du ÅPNER ikke forhenget for å sjekke fordi det høres stille ut der inne vettu! Da får du heller bøye deg ned og se under, da! Ser du føtter, da er det noen der. Jeg står der nesten uten klær og plutselig bare kommer det et menneske brasende inn, ikke morro! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 20. juli 2013 #3351 Del Skrevet 20. juli 2013 Damn, var en kunde innom å klagde på meg i dag. Hun må jo få lov til det, men synes virkelig hun kunne holdt seg for god til å lyve:P Jeg satt i kassen og bort kommer en gutt på kanskje 9-10 år og setter en burn på båndet. Kjenner jeg får vondt når jeg vet jeg ikke kan selge gutten den som sikkert bare tror det er vanlig brus. Forventer ærlig talt ikke en 10 åring skal vite aldersgrensen på burn:P Og akkurat i deg jeg så snilt jeg kan forteller ham at han dessverre ikke kan få kjøpe den, så kommer det ei dame i kassen. "Herregud! Den er da min!" glefser hun. "Jeg er over 30 år skal jeg liksom ikke få kjøpe burn?! Skal liksom ikke sønnen min få lov til å hjelpe meg å sette varene på båndet?!" "Å, den er din. Ja daså!" smiler jeg og tar den forbi. Men hun er like sur og mumler sint for seg selv, tar med seg gutten og går. Altså, når du sender gutten alene i kassen med noe du vet er aldersgrense på, og du ikke er i nærheten, åssen i helvete skal jeg vite at han ikke er alene? Mange sender jo inn ungene alene mens de sitter å venter i bilen. Så hun hadde klaget på meg og sagt at hun ikke fikk lov(!) å kjøpe burn av meg! Hun hadde også sagt at jeg hadde sagt med henne at; Jah! det ER 14-årsgrense på den der altså! Bare husk det! Og mente jeg anklaget henne for å lange til guttungen som ikke var gammel nok:P Klag gjerne på jobben jeg gjør, men faen ikke kom her å LYV! LAVMÅL! Du må ha et tragisk liv ass. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 21. juli 2013 #3352 Del Skrevet 21. juli 2013 En liten kommentar til Zakuro over her... Etter 7 år i butikk har jeg lært meg å aldri stole på at kundene forteller sannheten. Mange av de lyver, enten bevisst eller ubevisst... Heldigvis har jeg en sjef som også er klar over dette, slik at hun hører begge sidene av saken før hun gjør seg opp en mening... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 21. juli 2013 #3353 Del Skrevet 21. juli 2013 Opplevd å få kommentaren "skål" mange ganger fra kunder nå i det siste i det jeg tar en slurk av vannflaska mi før jeg ekspiderer neste kunde.. heheh skål jaa... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee1995 Skrevet 21. juli 2013 #3354 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg jobber på Gullfunn, og der har det vært en haug med merklige kunder.. En gang kom det inn en mann i 40-45 års alderen og spurte meg rett ut om jeg hadde vært på forsiden av FHM, og om han kunne få autografen min. Problemet var bare at på den tiden var jeg 16 år, og når han fikk høre det pilte han som ei mus ut av butikken. Ellers var det en gammel dame som skulle bytte batteri på klokken sin. Hvis det er ei "vanlig" klokke tar det 3-4 minutter - men med denne klokken var det umulig. Lokket bakpå klokken var dekt med DRITT. (døde hudceller, bakterier, dritt osv. TENK PÅ DET ALLE SAMMEN, FØR DERE LEVERER KLOKKEN DERES TIL BATTERISKIFT! De bli møkkete) Da skjønte jeg at det kom til å ta litt tid, så jeg sa vennlig; Hvis du har noen andre ærender, så må du gjerne gjøre det i mellomtiden. Åneida, da smalt det! "Åssen service er dette her? Klarer du faen ikke bytte batteri? Hyggelig svarte jeg at jeg klarte det, men at det kunne ta et par minutter. Kunden sa ikke noe mer, så jeg begynte å skrape dritten vekk fra klokken slik at jeg skulle komme frem til lokket bak. Under det hele stod den gamle damen og "kjappa på, kjappa på". Så når jeg endelig var ferdig, børstet jeg alt dritten fra klokken oppi en pose og la klokken nedi. Var mektig irritert for å si det mildt......... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 21. juli 2013 #3355 Del Skrevet 21. juli 2013 Ei på jobb har tilogmed blitt slått i ansiktet(med knyttneve!) og fyren er der å handler enda... Vi har en kunde som knakk fingeren på ei over 2 kyllinglår han nekta å betale. Han er utvist fra hele senteret. Å så opplever jeg kundene på denne butikken som mindre frekke enn de på den forrige jeg jobba på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 21. juli 2013 #3356 Del Skrevet 21. juli 2013 Når jeg åpner ny kasse pleier jeg å se på den personen jeg mener bør få komme til mens jeg sier "ledig kasse" og smiler, ofte nr. 3 i køen, siden nr. 2 allerede har lagt på varene sine på båndet. Det hender seg at noen kunder kommer inn i køen "feil vei", fordi de "bare skal ha...". Her om dagen hadde jeg rundt 5 personer i kø, de hadde bare et par ting hver, så jeg ringte ikke på ny kasse siden det hadde tatt lenger tid å gå fra lageret enn for meg å ekspedere dem. Mens den ene kunden tastet koden på kortet, kom det en ung fyr feil vei inn køen, og stilte seg opp rett foran meg. "Jeg skal ha en lighter, jeg", sier han. Jeg blir så provosert av slike folk, men sjansen for at de blir drittsure er stor, så jeg må manne meg opp i noen sekunder før jeg sier "jeg tror det er noen foran deg i køen..". "Åja! *oppdaget liksom plutselig at han ikke er alene i verden*". Han stiller seg bakerst, roper irritert om det ikke er flere kasser, før han går fort ut av butikken etter fem sekunder. Så var det en gammel dame med rullator som prøvde å komme inn feil vei mens vi hadde to kasser åpen. De kassene vender mot hverandre, så om folk har med handlevogner og barnevogner så er det klin umulig å komme forbi. Hun sto leeeenge å prøvde å karre seg frem til kassen, måtte flytte på seg, så rygge for å slippe til folk, blokket terminalen, så litt frem igjen. Det gikk liksom aldri opp for henne at "dette går ikke". Denne damen kjenner vi litt til, så jeg hadde ikke veldig lyst til å la henne snike for å være grei heller. Gå riktig vei! En eldre mann som sikkert har passert 90 år handler alene hos oss hver eneste dag. Han bruker lang tid i butikken (typ én time), og spør oss hele tiden om hvor ting er. Han er ikke masete, og er veldig hyggelig, så jeg hjelper han med glede. Jeg fylte på varer denne uken da han kom bort til meg å spurte hvor kassene var. Stakkars, nevnte jeg at han er hos oss HVER dag? Det er ikke lett å være gammel.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. juli 2013 #3357 Del Skrevet 21. juli 2013 kunden står å stirrer på kortterminalen og sier med en slaskete oslodialekt: tar dere kort her eller? greit at vi bor på bygda altså, men herregud da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. juli 2013 #3358 Del Skrevet 21. juli 2013 Når jeg åpner ny kasse pleier jeg å se på den personen jeg mener bør få komme til mens jeg sier "ledig kasse" og smiler, ofte nr. 3 i køen, siden nr. 2 allerede har lagt på varene sine på båndet. Det hender seg at noen kunder kommer inn i køen "feil vei", fordi de "bare skal ha...". Her om dagen hadde jeg rundt 5 personer i kø, de hadde bare et par ting hver, så jeg ringte ikke på ny kasse siden det hadde tatt lenger tid å gå fra lageret enn for meg å ekspedere dem. Mens den ene kunden tastet koden på kortet, kom det en ung fyr feil vei inn køen, og stilte seg opp rett foran meg. "Jeg skal ha en lighter, jeg", sier han. Jeg blir så provosert av slike folk, men sjansen for at de blir drittsure er stor, så jeg må manne meg opp i noen sekunder før jeg sier "jeg tror det er noen foran deg i køen..". "Åja! *oppdaget liksom plutselig at han ikke er alene i verden*". Han stiller seg bakerst, roper irritert om det ikke er flere kasser, før han går fort ut av butikken etter fem sekunder. Så var det en gammel dame med rullator som prøvde å komme inn feil vei mens vi hadde to kasser åpen. De kassene vender mot hverandre, så om folk har med handlevogner og barnevogner så er det klin umulig å komme forbi. Hun sto leeeenge å prøvde å karre seg frem til kassen, måtte flytte på seg, så rygge for å slippe til folk, blokket terminalen, så litt frem igjen. Det gikk liksom aldri opp for henne at "dette går ikke". Denne damen kjenner vi litt til, så jeg hadde ikke veldig lyst til å la henne snike for å være grei heller. Gå riktig vei! En eldre mann som sikkert har passert 90 år handler alene hos oss hver eneste dag. Han bruker lang tid i butikken (typ én time), og spør oss hele tiden om hvor ting er. Han er ikke masete, og er veldig hyggelig, så jeg hjelper han med glede. Jeg fylte på varer denne uken da han kom bort til meg å spurte hvor kassene var. Stakkars, nevnte jeg at han er hos oss HVER dag? Det er ikke lett å være gammel.. det er jo bare trist da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 21. juli 2013 #3359 Del Skrevet 21. juli 2013 kunden står å stirrer på kortterminalen og sier med en slaskete oslodialekt: tar dere kort her eller? greit at vi bor på bygda altså, men herregud da Oslofolk tror det går isbjørn og rein i gaten her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. juli 2013 #3360 Del Skrevet 21. juli 2013 Oslofolk tror det går isbjørn og rein i gaten her ja virket sånn... var også borti noen som MÅTTE komme fra tetteste bystrøket et sted om var mektig imponert over at vi hadde touch skjerm i posten å de som spør om det er et toalett i nærheten (henviser til statoil ved siden av) og da har jeg fått spørsmål om det er utedo eller o det er vanlig do der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå