Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler dette er mest riktig tråd å ta dette i, orker ikke å ta en ny tråd bare for dette...

...MEN. Nå som sommeren er her kommer også turistene, og lille meg er litt usikker på hva som faktisk er gyldig legitimasjon. Jeg vet at pass, postens ID-kort, førekort og bankkort med bilde er gyldig. MEN, er det kun NORSKE førerkort som er gyldig? Første jeg tenker på da er alle svenskene som kommer med sine svenske førerkort på sommerkveldene for å kjøpe øl....

Er postens ID-kort gyldig leg? Jeg sto i kø på posten for å hente en pakke en dag, og da var det en narkoman som ikke hadde annet leg enn kortet fra posten, og han måtte se til å skaffe seg annet leg ASAP, fordi det ikke er gyldig som legitimasjon.

On topic: Selvfølgelig er svenske førerkort gyldig, de må jo få kjøpe øl i Norge de også.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å si at kvalitet koster, og at butikken jeg jobber i kun kjører designvarer. Da blir de stille, også sier de som regel "jaja, får gå på Tilbords jeg da". ..... Duuuuust.

Det var lurt sagt, kanskje jeg skal prøve meg på den. :)

Skrevet

Er postens ID-kort gyldig leg? Jeg sto i kø på posten for å hente en pakke en dag, og da var det en narkoman som ikke hadde annet leg enn kortet fra posten, og han måtte se til å skaffe seg annet leg ASAP, fordi det ikke er gyldig som legitimasjon.

On topic: Selvfølgelig er svenske førerkort gyldig, de må jo få kjøpe øl i Norge de også.

Står i alle fall i permen på jobb og ulike sider på nett - blant annet posten.no, at postens ID-kort er gyldig. Og hvorfor er den en selvfølge at et svensk førerkort er gyldig som legitimasjon? Vet at mitt utenlandske førerkort ikke er det.

• Liker 1
Skrevet

Står i alle fall i permen på jobb og ulike sider på nett - blant annet posten.no, at postens ID-kort er gyldig. Og hvorfor er den en selvfølge at et svensk førerkort er gyldig som legitimasjon? Vet at mitt utenlandske førerkort ikke er det.

Det er nok forskjell på om du skal bruke det til å kjøpe øl eller hente en rekomandert sending vil jeg tro.

Skrevet

Det er nok forskjell på om du skal bruke det til å kjøpe øl eller hente en rekomandert sending vil jeg tro.

Det skal ikke være en forskjell på det. Gyldig legitimasjon er gyldig legitimasjon, uansett.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker mer på forskjellen men hvor nøye en ansatt gidder å sjekke. Man tar uthenting av rekomandert og lignende mer seriøst en eventuelt ølsalg. Man kan forvente at man bringer med gyldig id når man henter post, men turister er ikke alltid så nøye med å ha med gyldig id når de kjøper alkohol, derfor ser de fleste mer gjennom fingrene her, så lenge det er en form for identifikasjon som er ekte, og førerkort av utelandsk opprinnelse vil de aller fleste godta når man skal kjøpe pils til lørdagsmiddagen.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg jobbet i en dyrebutikk en gang:

Kunde: Jeg trenger høy eller for til et dyr.

Jeg: Hva slags dyr er det?

Kunde: Jeg vet ikke

Jeg: Du vet ikke hva slags dyr det er?

Kunde: Jeg tror det er en kanin, et marsvin eller en hamster.

Endte med at jeg måtte vise ham bilder for å finne ut hvilket dyr det var.

Skrevet

Jobber i klesbutikk. Hadde en kunde som skulle kjøpe en joggedress som var satt ned til 400.

Jeg slår inn plaggene på kassa og sier: "Da blir det 400"

Så får jeg til svar: "Ja, det vet jeg. Jeg ville jo ikke ha kjøpt det hvis det hadde kostet noe mer".

Noen kunder er bare så... rare.

• Liker 14
Skrevet

Enkelte er utrolig treg i oppfattelsen. Har en historie fra i dag.

Damen: Har dere disse skoene i 42?

Meg: Dessverre, de går bare til 40.

Damen: Har dere 41 da?

Meg: Nei, de går ikke høyere enn til 40.

Damen: Men kan du se om du finner størrelse 42 på lager?

Meg: Som sagt de går ikke høyere enn til størrelse 40.

Damen: Kan jeg få prøve en i størrelse 41 da?

Meg: Det blir litt vanskelig når de bare går til 40.

Damen: Så da har dere ikke 41 eller 42?

Meg: (tenker BINGO) Nei, beklager.

• Liker 21
Skrevet

Jeg sier som en god kollega sa til meg etter ett helt forferdelig rush en lørdagskveld med masende kunder, hylende unger (som ikke fikk godis), for lite ansatte på jobb og ALT for mange oppgaver i tillegg til dette.

Quote: "Jævla folk..."

Han sukket oppgitt og gikk på lageret for å tømme papirpressa.

:fnise:

• Liker 12
Skrevet

Jeg: Vil du ha kvitteringen?
9 av 10 kunder: Nei, jeg får ikke noe igjen på den uansett ehehehe

• Liker 8
Gjest Earth
Skrevet

Hadde en irriterende dame innom for et par dager siden..

På hylleforkantene våre kan det stå eks: Amore passo 2008, men siden dette er en vin det går mye av, kan Amore Passo 2009 stå i hyllen, da 2008 selvfølgelig er utsolgt og ikke er å få tak i lenger.. Så var det ei dame som absolutt skulle stå og fortelle meg hvor dårlig vi utfører jobben vår, siden vi ikke har byttet ut hylleforkanten med Amore Passo 2008 til Amore Passo 2009. Hun skulle absolutt kjefte på meg om det mens jeg hjalp en annen kunde med å anbefale noe hvitvin. Jeg hadde flere ganger gitt beskjed til denne frekke damen om at jeg var opptatt, og at jeg skulle hjelpe henne så fort jeg ble ferdig med denne kunden som hadde ventet en stund på min hjelp.

Damen fortsetter å kjefte, og jeg ber kunden som jeg hjelper med å vente et øyeblikk. Jeg henvender meg så til kjeftesmella, og sier: Nå har det seg som tidligere nevnt slik at 2008 er UTSOLGT, og vi rekker ikke å bytte ut alle hylleforkanter, og vinen du holder i hånden er akkurat den SAMME vinen som 2008! Det er kun et annet ÅRSTALL! Så hvis du har store problemer med det, sitter sjefen min i den nederste kassen, så bruk heller tiden din på å kjefte ned han, OG IKKE MEG SOM ER OPPTATT MED EN ANNEN KUNDE OG SOM IKKE HAR ANSVARET FOR DISSE HYLLEFORKANTENE!!!!!! Og ja, jeg hadde en svært høy og aggressiv tone!

Jeg blir møkk lei disse kundene som anser en enkelt hylleforkant for å være verdens undergang! Kjeftesmella ble stille, og gikk rolig og forsiktig bort til kassen hvor sjefen min satt, betalte varen sin og gikk. Den andre damen som jeg nettopp hadde hjulpet, sa at det var på sin plass at damen fikk igjen med samme mynt. Jeg sa meg enig i det.

Skrevet

I dag var en kunde som ble rasende for at en kollega sa vi ikke tar inn igjen metervare. Hun skulle ringe politiet og hele pakken!

• Liker 8
Skrevet

Hadde to alkoholmisbrukere innom, de pleier å komme dritings for å kjøpe øl, og begge blir like dødssure når jeg må nekte dem fordi de er for fulle. Men i dag var de edru(eller tilnærmet i alle fall), og begge skulle kjøpe øl.

Fyllik 1 betaler ølla si med pantelapp og mynter, og mangler 12 kroner som han får låne av kompisen, Fyllik 2. Fyllik 2 betaler så for sin øl og vil at JEG skal ta vare på kvitteringen slik at han, Fyllik 2, vet hva kompisen, Fyllik 1, skylder ham. :klaske:

Gud jeg er så lei av de der to...

• Liker 14
Skrevet

Jeg ringte en kunde for å si at varen hans hadde kommet, så han kunne hente den asap. Men svaret jeg fikk var at, jeg er i Barcelona og vil ikke snakke med deg. Ble paff jeg og bare- ja, ja, neivel... Etterpå ble jeg skikkelig irritert. Her bedriver man ekstraservice også vil de ikke høre på deg engang. (dust)

• Liker 6
Skrevet

Jeg ringte en kunde for å si at varen hans hadde kommet, så han kunne hente den asap. Men svaret jeg fikk var at, jeg er i Barcelona og vil ikke snakke med deg. Ble paff jeg og bare- ja, ja, neivel... Etterpå ble jeg skikkelig irritert. Her bedriver man ekstraservice også vil de ikke høre på deg engang. (dust)

Noen telefonselskap tar betalt for innkommende samtaler i utlandet, så å svare på telefonen kan bli ganske dyrt. Han var ekstremt frekk, men det kan ha vært for å ikke få dyrere telefonregning.

• Liker 4
Skrevet

Noen telefonselskap tar betalt for innkommende samtaler i utlandet, så å svare på telefonen kan bli ganske dyrt. Han var ekstremt frekk, men det kan ha vært for å ikke få dyrere telefonregning.

Da kunne han latt være å svare :(

• Liker 12
Skrevet

Jeg fikk en bestilling fra en kunde på onsdag. Det var en pizzabaker som holder til rett borti gata som ville ha tre kasser champignon i løsvekt, en hel kasse (15kg) løk i pose (billig tredjesorteringsløk i poser á en kilo) og en kasse paprika i flowpack (to paprikaer pakket i plast, andresortering og halv kilopris i forhold til vanlig paprika)

Jeg bestilte da dette ekstra til torsdag, i tillegg til det jeg skulle bestille til butikken.

Men da mehe'et kom, så var det for mye sopp og han skulle egentlig bare ha fire esker (har også ferdigpakket sopp til sju kroner esken), men de var jo ALT for små, så da endte han opp med EN kasse løsvektsopp i stedet. Og det var jo ALT for mye løk i en kasse, så han tok bare med seg en tre-fire poser, paprikaen tror jeg han bare tok med tre pakker av. :murvegg:

Neste gang han ringer skal jeg jaggu be ham om å komme bort og vise meg nøyaktig hva han vil ha, hvis ikke så kan han værsågod ta en lang tur bortover en kort pir og ta rennafart og drite i vinkel i å ha meg til å bestille inn noe han ikke skal ha allikevel.

Hvis jeg brenner inne med femten kilo løk, ti kilo sopp og en kasse flowpack paprika over helga, skal jeg faen meg fly bort og pisse i pizzaovnen hans.

• Liker 18
Skrevet

Butikken jeg jobber i ligger i et senter, og det går en rulletrapp direkte opp til andre etasje fra de andre butikkene. Jeg begynner å bli piss lei kunder som tar rulletrappen opp, og begynner å hyle etter hjelp med en gang! Ja, vi er her, men nei vi har dessverre ikke en ansatt som står på toppen av rulletrappen kun for å ta imot kunder. :klaske:

• Liker 5
Gjest Novacane
Skrevet

Kom en dame inn i LEKEbutikken jeg jobber i og spør "Unnskyld.. selger dere leker her?".. Virkelig?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...