Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Åååh hat. Må ha strøssel på undersiden :( Tar det ikke alt for lang tid å få strøsselet på nå, med en SKJE? Får vel også mindre på enn før? E det mulig... hat.

Er litt kjipt, synes det er best når isen er dyppet i strøsslet selv:P Men vi har en stor skje da, eller en øse om du vil:) Men mengden skal være den samme, sånn i teorien anyways, er litt vanskelig å beregne når man bare hiver det litt over i stedet for å bare dyppe til isen er dekt:\

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, irriterer meg grønn.

"Trenger du pose?"

*Kunde mumler et eller annet"

"Hva sa du? Trengte du en pose?"

"DET SVARTE JEG JO NETTOPP PÅ!!!"

Joda, jeg spør selvsagt igjen bare på kødd, har ingenting med at du åpenbart ikke har lært deg å snakke høyt og tydelig.

Kunde kommer til kassen, forsøker å betale med en hundrelapp som er revet nesten i to, men teipet "igjen".

"Beklager, men denne kan jeg ikke ta i mot, du har ikke en annen en?"

"Altså, den der har jeg fått av en butikk så den må du da kunne ta".

"Joda, de fleste butikker tar den - men vi har CashGuard *peker på maskinen*, og vi kan ikke ta i mot sedler som er tapet fordi tapen kan falle av og lage krøll i maskinen".

"Jeg fikk den av DERE så da må dere ta den".

"Skjønner, det skal ikke skje dessverre, da har noen ikke fulgt godt nok med slik at denne ble godtatt".

"Ka e det som feiler deg?"

"Beklager?"

"Når jeg fikk den der av dere må dere faen meg ta den!!"

"Denne her kan ikke gå inn i maskinen, om du ikke har en annen en skal ...."

"Nå må du slutte å tulle!!"

"...jeg selvsagt veksle den med en i tippingen. Bare lurte om du hadde en annen, bare vent her litt du".

Folk e noen jævler. Har faktisk skjedd flere ganger at sedler som er klissete, våte eller med tape har gjort at maskinen har klikket, noen ganger har de ødelagte sedlene også dratt med seg ANDRE sedler på veien tur, slik at det kommer ut MER penger enn det skal. NOT GOOD.

Hadde også en kunde i dag som kalte kunden foran i køen "jævla gamle drittkjerring".

Hvorfor tilbød du deg ikke å veksle den i tippingen med en gang da? Det var jo du som sa at du ikke kunne ta den i mot 3-4 ganger før du i det hele tatt nevnte at du faktisk hadde mulighet til å veksle den inn. :klø:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee

Har kommet nye regler på hvordan man skal ha strø på softisen, vi får ikke lengre lov til å dytte isen i strøssel-begret, for ofte blir det litt igjen som ligger å surner og som neste kunde får:P Så mattilsynet har sagt at vi må bruke en skje til å drysse over. Og det er da grunnen til at det ikke blir strø på undersiden. Jeg pleier derimot å ha litt strøssel i begret før jeg legger softisen oppå og så har på toppen av isen. Har jeg ikke tid til å gjøre det hiver jeg bare på litt ekstra på sidene. Men er kanskje ikke alle som gjør det og da er det bare å spørre. Jeg synes ikke det er dumt for det hender jeg glemmer det i hektiske studer:)

Hvor jobber du? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tilbød du deg ikke å veksle den i tippingen med en gang da? Det var jo du som sa at du ikke kunne ta den i mot 3-4 ganger før du i det hele tatt nevnte at du faktisk hadde mulighet til å veksle den inn. :klø:

Tror ikke du helt forstod hvor raskt samtalen gikk. Er ikke akkurat 3 sekunders stillhet mellom hver uttalelse. Jeg sa først at vi ikke kunne ta i mot den, og spurte om han hadde en annen. Deretter forklarte jeg hvorfor, sa beklager for at han i det hele tatt visstnok hadde fått den av oss, deretter spurte han hva som "feilte meg", før jeg begynte å si at jeg skulle gå for å veksle den, hvorpå han avbryter meg. Sorry, men jeg synes ikke jeg gjorde noe feil.

De aller fleste har en annen, og man behøver ikke å stikke til tippingen for å veksle.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Var innom jobben for å mate dyr og fisker på 2.pinsedag. Var der vel halvannen time og på den tiden kom tre stk for å handle. Folk har vanskelig for å få med seg helligdager skjønner jeg..

Han ene var helt høl i hodet...

Jeg styra inni butikken og foret fisker og hørte et helvettes rabalder. Ser i sidesynet at det står en fyr og hamrer på døren. Jeg ignorerer han litt, men han gir seg ikke. Jeg går bort og låser opp og sier at vi har stengt.

Han: "Jammen du er jo her????"

Meg: " Ja, men jeg skal bare mate dyrene før jeg drar hjem igjen. Det er helligdag idag! :)

Han: "Men jeg kan vel bare komme inn to sekunder og kjøpe litt fisker til dattera mi og noen leker og godteri til bikkja?"

Meg: "Nei dessverre, det har jeg ikke lov til! :) Du må nok komme tilbake i morgen! " (Har forsåvidt lov men jeg gadd ikke).

Han: "Neivel? Du er her allerede, det er jo ikke sånn at det tar så JÆVLA lang tid å kjøpe noe småtteri?!

Meg: "Jeg har dessverre ikke lov! Du får komme tilbake i morgen, da har vi åpent til 18.00! :)

Han: "Javel, jævla FITTE!!"

Akkurat der og da så var det nesten så jeg slo han i bakhodet med en murstein.

Du sier ikke sånt til folk altså.

Rasshøl .

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jobber du? :P

Ja, jeg kommer jo selvsagt til å fortelle noen på nettet hvor jeg jobber... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en skikkelig fæl kunde på salongen her om dagen. En skikkelig gammel dame som hadde bestilt seg vask og føn.

Jeg tror hun ikke var helt riktig sånn psykisk, men det gir henne ikke rett til å være fæl mot oss som jobber der av den grunn.

Vel, det startet med at hun hadde vært innom og bestilt seg vask og føn hos oss. Vanligvis så går hun til en fast salong og en fast frisør. Men frisøren hennes hadde knekt armen og hun skulle derfor prøve en annen salong.

Kollegaen min vasker håret hennes og begynner å føne. Og da hun er ferdig og skal ta av dama kappen, så sier damen surt.

"Du mener vel ikke at jeg er ferdig nå?"

Det viser seg at dama skulle ha håret rullet opp med hårruller. Men det nevnte hun ikke da hun bestilte timen. For det går under vask, føn og styling. Det rare var at hun ikke sa noe før kollegaen min var ferdig med å føne henne også. Hårruller skal settes i vått hår og det burde hun damen ha reagert på når kollegaen min begynte å føne håret hennes.

Dama ble skikkelig sur for hun forventet at dette ikke skulle ta så lang tid. Jeg vet ikke hvordan de gjør det på hennes salong, men på vår salong så gjør vi ting kanskje annerledes og siden vi ikke er kjent med hennes hår så kan hun ikke forvente at en opprulling skal ta et kvarter. Spesielt når kollegaen min brukte masse tid på å føne det pent først.

Så da tar kollegaen min å væter håret hennes og setter igang med å rulle henne opp. Men da er ikke det bra nok heller for dama skal jo ha sånn leggvann (hårvann med farge og litt hold i). Men det har vi jo ikke. Er nesten ingen salonger som har dette noe mer bortsett salonger som nesten bare har veldig gamle damer som kunder. Så da måtte vi være kreative og bruke en farget hårspray som vi hadde.

Under hele behandlingen så sitter dama og klager. Og forteller oss hvor fæle vi er og at det er den verste salongen hun har vært borti. Underveis så må jeg ta over og rulle ferdig håret siden kollegaen min har andre kunder som venter. Siden hun trodde at dama bare skulle ha en enkel vask og føn.

Dama blir surere og surere. Og begynner å skjelve. Jeg skal så plassere henne under hårtørreren. Det var heller ikke bra nok fordi det var en slik nymotens hårtørrer som hun ikke var vant til. Hun stilte spørsmålstegn ved alt vi gjorde som om hun trodde at vi ikke kunne en dritt. Fikk tilslutt plassert henne under en annen hårtørrer som var godkjent. Hun klagde også på at hun mente at den ikke ble varm nok enda den stod på maks varme.

Da håret henne endelig var tørt, så begynner jeg å ta ut rullene og skal så begynne med utfriseringen. Men da hun finner ut at jeg er en lærling så nekter hun meg å gjøre det ferdig fordi hun ikke stoler på at jeg vet hva jeg driver med. Greit nok tenker jeg. Men da må hun tåle å vente i 5 minutter på at kollegaen min er ferdig med å klippe. Nå skjelver dama enda mer, men hun legger i vei om hvr fæl denne opplevelsen er og at vi er den verste salongen hun har vært borti.( Hun har sikkertgått til samme salong i alle år).

Tilslutt så kommer kollegaen min og tar over. Da sitter den dama og skjeller ut kollegaen min i stolen. Hun var så stygg med henne at hun nesten begynte å gråte. Var glad da dama endelig betalte og gikk for å si det sånn.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee

Ja, jeg kommer jo selvsagt til å fortelle noen på nettet hvor jeg jobber... :glare:

:sur:

Spurte kun fordi jeg har snakket med deg tidligere med et annet nick ut ifra personlige meldinger underforumet. Trodde du jobbet på en sånn standarsjappe de har de fleste stedene slik at det ikke hadde noe å si hva stedet het, men daså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var en veldig rolig dag på jobb, men ikke så rolig at jeg hadde behov for å svare på teite spørsmål.

Kunde: Hvorfor er dette merket dyrere enn dette?

Meg: Det vet jeg ikke.

Kunde: Jobber ikke du her?

Meg: Jo, men det er ikke jeg som fastsetter prisene.

Kunde: Nei, det vet jeg!

Så hvorfor spør du meg da? Venter du at jeg skal ha kontroll på hvorfor alle merkene koster hva de gjør?

Endret av The Kitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var en veldig rolig dag på jobb, men ikke så rolig at jeg hadde behov for å svare på teite spørsmål.

Kunde: Hvorfor er dette merket dyrere enn dette?

Meg: Det vet jeg ikke.

Kunde: Jobber ikke du her?

Meg: Jo, men det er ikke jeg som fastsetter prisene.

Kunde: Nei, det vet jeg!

Så hvorfor spør du meg da? Venter du at jeg skal ha kontroll på hvorfor alle merkene koster hva de gjør?

Nå vet ikke jeg hvor du jobber, men i de fleste butikker forventer jeg faktisk at personalet kan forklare/forsvare prisforskjeller på produkter som tilsynelatende ser like ut/gjør det samme. Er det kvalitetsforskjeller jeg bør vite om, eller kan jeg like gjerne velge det billigste produktet? Matbutikker er vel unntaket.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor du jobber, men i de fleste butikker forventer jeg faktisk at personalet kan forklare/forsvare prisforskjeller på produkter som tilsynelatende ser like ut/gjør det samme. Er det kvalitetsforskjeller jeg bør vite om, eller kan jeg like gjerne velge det billigste produktet? Matbutikker er vel unntaket.

Jeg er helt enig med deg hvis det er snakk om store prisforskjeller. I dette tilfellet var det imidlertid snakk om en forskjell på 2-3 kroner. Det burde nok ha kommet frem i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde FØR åpningstid:

Gitteret på butikken er nede, jeg står i kassen og holder på med noe. Så hører jeg "Hallo..??" og noen som banker i gitteret.

Meg: "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "Jeg var her igår og kjøpte et kort av deg... husker du det? Du hjalp meg å skrive på addressen?"

Meg: "Ja, det husker jeg"

Kunde: "Men du satte jo ikke på noe frimerke. Jeg har postet brevet uten frimerke fordi du ikke satt på et!!!"

Meg: "Oi, det var dumt. Beklager dette, men du nevnte ingenting om noe frimerke så da visste jeg ikke at du ville ha det. Vi er også utsolgt forøyeblikket."

Kunde: "Nå har jeg postet dette brevet, kommer det frem? Hørt på makan at du ikke satt på frimerke.. Dette er din feil. Hva gjør posten nå da?

Meg: "Beklager, men ærlig talt så visste jeg ikke at du ville ha et frimerke når du ikke nevnte dette. Jeg jobber ikke i posten så jeg vet ikke hvilke rutiner de har. Men ring inn og hør med dem. Jeg vil tro at brevet kommer frem til den som skal ha brevet, men at de kanskje får straffeporto på brevet?

Kunde: "Men fy søren så frekt av deg å ikke sette på frimerke. Dette er din feil. Dårlig gjort. Hva skal jeg gjøre nå? Hva gjør posten med brevet?"

Meg: "Sooom sagt... jeg jobber ikke posten men ring inn til dem og hør hva de kan gjøre for å hjelpe deg. Beklager at DU har sendt brevet uten frimerker, men jeg visste ikke at du ville ha frimerke når du ikke nevnte noe som helst om DET!!"

Samtalen varte mye lenger enn dette, da kunden gjentok seg hele tiden og skjelte meg mens jeg sto der å beklagte for noe som ikke var min feil i utgangspunktet. Ikke akkurat en god start på dagen.

Men ikke nok med det... alle de mindre kjekke stamkundene skulle jo også komme innom den dagen.

1. Lukter noe helt forferdelig røyk, lukter røyk i hele butikken i 10 minutter etter at han har gått. Han bor på et hjem for vanskeligstilte (tror kaaaanskje han er alkoholiker). Uansett han kjøper alltid små ting, blyanter med motiv osv.

En gang han var innom så hadde han i tillegg blod på hendene...

2. Han her bor også på hjem for vanskeligstilte. Denne dagen hadde han masse snue som rant. Han kommer alltid innom og spør hva forskjellige ting koster og sier "ja, skal bare høre med prisen på denne. Ja, må jo ha det. Ja, men da tar jeg den. Ja, trenger en pose slik at den ikke havner i posen med andre ting". OSV OSV OSV.... Er vanskelig å forklare men han snakker i et sett.

3. En gang denne damen var innom så hjalp jeg en engelsk kunde som vil si at jeg snakket engelsk til kunden. Da det var hennes tur til å betale så sier jeg Meg: "Hei :) Skal du bare ha denne idag eller kan jeg hjelpe deg med noe annet?"

Kunde: "I want to pay now!"

Meg: "....Ja, da blir det 18 kroner for den. Vil du ha en pose?"

Kunde: "Yes please."

Hun var forøvrig innom igår også.

Kunde: "Hei, jeg skal bare se litt."

Meg: "Ja det er greit. Bare gi beskjed om jeg kan hjelpe deg med noe."

Litt senere...

Kunde: "Excuse me, I want to pay now please."

Meg: "Ja det er greit, skal vi se.. Det blir 18 kroner for den. Vil du ha en pose og?"

Kunde: "Yes please. Have a nice day. Goodbye".

Meg: "Takk, det må du og ha".

Kunde: "Ha en fin dag videre."

Det skal nevnes at hun heller ikke er... "helt riktig" i hodet (kom ikke på en bedre formulering i øyeblikket). Men hvorfor MÅ hun på død og liv snakke engelsk til meg? Før hun hørte at jeg snakket engelsk med en ENGELSK kunde så snakket hun alltid norsk til meg.

Dette var en av de mindre kjekke dagene på jobb for å si det slik...

:hoho::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i dag beskjed om å ta etterveksten min, den så ut som ett "bremsespor i hodebunnen" min. Før noen nå ser for seg en brunette med helbleking og 3 cm ettervekst, jeg er brunette og farger håret mitt *trommevirvel* en anelse mer vamt. Etterveksten min syntes nesten ikke...

Takk skal du ha søte kunden :ironi:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderpig

Kjære kunde, det er ikke min feil at hunden din har bitt i stykker båndet sitt. Det er heller ikke noe vits i å først prøve å si at det har røket, for jeg ser tyggemerkene.

Greit nok at det er kjipt at båndet er ødelagt, men når du lar bikkja ligge ute aleine i tre timer så kan du ikke skylde på andre enn deg selv.

Og tygging er ikke en reklamasjonssak uansett hvor mye du skriker til meg..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kl 10 over stengetid ETTER å ha nærmest krøpet under gitteret på døra:

- HEI du damen. Bor du her?

Nei jeg bor ikke i butikken selv om jeg jobber mye.

En annen flott kunde kommer innom meg hver dag og spør om det samme og ikke minst forteller det samme. Dette tar gjerne 20 min hver gang da hun tydelig ikke husker at hun har snakket med meg før, noe som er litt rart da jeg hver gang skriver ned boktitler på en postit til hun som hun legger i lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en som klikket fordi han måtte betale pant på brusen han kjøpte. Han mente det var svindel. Virkelig? :glare:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det en som klikket fordi han måtte betale pant på brusen han kjøpte. Han mente det var svindel. Virkelig? :glare:

Var det første gang han kjøpte en flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det første gang han kjøpte en flaske?

Ikke vet jeg. Han var i femtiårene, så skulle ikke tro det!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt turister i kassen som har krevd at vi tar vekk panten på den colaen de kjøpte - de skulle visstnok ta med seg flasken ut av Norge, og da var det jo ikke noen vits i at de måtte betale panten, fordi de kunne de jo ikke få tilbake.

Ka ska man si?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti.

Mor og sønn står og ser på meg.

Mor: Hun er vel noe for deg?

han: Hmm.. Nei, hun ser sliten ut.

:angry:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...