Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En gang jeg var på jobb, jeg jobber i klesbutikk, kom det en dame og slengte en jakke på disken.

Hun tror at denne jakken koster XXX, men egentlig koster den ca. 400 kr mer. Da jeg slår jakken inn protesterer hun sterkt fordi hun har lest på et skilt hva jakken koster.

Det viser seg at jakken har hengt på et stativ med 4 armer der det henger mange forskjellige plagg. Det stod GENSER XXX, ikke jakke XXX. Så sier hun deretter til meg at hun føler seg lurt.

Det er kanskje ikke det verste, men etter at jeg har forklart så trenger hun ikke skylde på meg siden hun ikke klarer å lese. Det er forskjell på ytterjakke og en strikkagenser.

Jeg har også opplevd å få kjeft fordi butikken vår reklamerte med feil pris på tv, og det er forsovet greit det, jeg skjønner at det er problematisk, men å gi meg huden full, en 18 åring som jobber noen ganger i mnd og ikke har store innflytelsen på det synes jeg er grovt. Dessuten er det fælt når det går på deg som person og ikke som selger.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad for de butikkansatte som ordner opp uten at de lager så stort nummer ut av det. Da jeg var for å handle meg et par nye bukser, plukket jeg opp et par jeg likte. De passet godt, sjekket lappen hvor det stod at de kostet 169,- (var egentlig tights). Da jeg kom til kassen slo hun inn 199,-, og jeg kommenterte på at det stod 169,- på lappen. Hun sa at de egentlig skulle koste 199,-, og at de hadde satt nye lapper på buksene, men at lappen på denne nok hadde falt av. Så jeg fikk den til 169,-. Var glad for det jeg, men er veldig redd for at det finnes mennesker som plukker av den øverste lappen for så å kreve å få varen til laveste pris - selv om det nok ikke er så vanlig at varer prises OPP.

Opplever ofte at kunder ikke leser; det ligger f.eks. både fenalår og spekeskinke side ved side, de tar med en fenalår til kassen og sier at den koster 19,90,-, når jeg vet at fenalåret koster 79,90. Da tar jeg med meg kunden bort for å vise selv og for å sjekke, kan jo alltids være at noe faktisk er priset feil eller veldig feilplassert.

Før kunne jeg aldri tenkt meg å kommentere på at noe var feilpriset, når det bare var snakk om et par kroner, men nå gjør jeg det faktisk - er vel blitt litt mer tøff av butikkjobbingen min.

Endret av Miah
  • Liker 1
Skrevet

Dette hendte i går. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men tror at folk som har jobbet i butikk kan forstå hvorfor dette var en utrolig irriterende kunde... :)

En mann kommer bort i kassen og spør om han kan få kjøpe et lysfat som vi har stående i utsillingen, og jeg svarer så klart ja. Siden det som står i utstillingen skal stå så lenge som mulig + at det faktisk var dekor på det, prøver jeg å se om vi har flere igjen et annet sted i butikken. Han synes tydeligvis at dette er vanskelig å forstå, så han driver å prater til meg fort og uforståelig snøvlete.

Han: "Hva skal du nå? Kunne jeg kjøpe det fatet? *snøvle*"

Jeg: "Jeg må bare se om vi har flere igjen, så slipper vi å ta det fra utstillingen."

Han: "Ja, *snøvle snøvle snøvle...* Men du! Hvor mye koster disse lysene her?"

Han løfter opp noen lys fra utstillingen.

Jeg (mens jeg kommer bort og setter lysene på plass igjen): "De koster 50 kr pakken, jeg kan finne en til deg."

Han: "Ja, *snøvle snøvle* hvor mye kostet de sa du?"

På dette tidspunktet begynner folk å stille seg i kø i kassen, og jeg er alene på jobb. Prøver derfor å bli fort ferdig med denne kunden, men han prater og prater og jeg forstår ikke halvparten av det han sier.

Jeg: "50 kr koster det for pakken."

Han: "Hvor mye blir alt dette til sammen da? Jeg gidder ikke kjøpe det hvis det er for dyrt må du skjønne!"

Jeg: "Det kan jeg sjekke borte i kassen når du skal betale."

Jeg finner ingen flere fat i butikken og må derfor plukke det som står i utstillingen. Oppå her ligger det masse plastikkblomster i maifarger som jeg må skyve av og legge bak kassen. Mannen driver fortsatt og prater ørene av meg og køen består nå av 5-6 personer som alle skal kjøpe lys og knuselige ting som må pakkes inn. Denne mannen fortsetter å spøre meg om nye ting hele tiden, så jeg ikke får komt meg bort til disken. Da jeg endelig har hjulpet han med å finne alt han skal ha, skynder jeg meg til disken og ekspederer denne mannen først. Jobber så fort jeg kan, men selv etter at han har betalt står han og babler i vei når det er kø bak ham. Jeg nikker og sier "ja" selv om jeg ikke vet hva han sier, og så "ha det bra" for å få han til å gå.

Han går.

Historien er ikke over.

Ca 1-2 timer senere ringer butikktelefonen.

Jeg: "Hei, du er kommet til ****** og du snakker med *******"

Det viser seg å være den samme mannen.

Han: "Ja, hallo! Jeg var og handlet hos dere tidligere i dag, et fat og noen lys..."

Jeg: "Ja?"

Han: "Ja, og så kommer jeg FAEN meg hjem og så har du FAEN ikke klart å legge den derre blomsterdekorasjonen oppi! Hva i HELVETE skal jeg gjøre nå, liksom?"

Jeg prøver å få inn et ord, men han bare avbryter:

"Jeg kjøpte jo de tingene kun fordi jeg ville ha det akkurat slik det sto i utstillingen, så hvorfor i HELVETE har jeg ikke fått med blomstene? Jeg har jo FAEN meg betalt for dem! Dette her er jo faen meg ubrukelig!"

Jeg hadde mest av alt lyst å slenge på røret, evt be ham dra til helvete for slik snakker man bare ikke til folk, men klarte utrolig nok å holde meg rolig og proffesjonell ;)

Jeg: "Du har IKKE betalt for blomstene, nei. Hvis du ville ha dem med så måtte du sagt i fra til meg og så hadde jeg fortalt deg at de pakkene er vi utsolgt for. Blomstene som lå på fatet var bare en liten del av en pakke vi selger."

Han: "Ja men for HELVETE! Det var jo på grunn av dem at jeg ville kjøpe det fatet og de lysene!"

Jeg: "Ja, men hvordan i alle dager skulle jeg vite det?"

Han: " Jeg vil FAEN ikke ha det her DRITTET om jeg ikke får blomstene, hva faen har du tenkt å gjøre med det?"

Jeg: "Du kan komme innom i morgen, og så kan jeg SE om jeg finner noen gjemte pakker, men hvis ikke får du jo bare bytte de andre tingene du kjøpte. Ingen problem."

Han: "Ja, det er faen meg det minste du kan gjøre! Helvete og asså, hva faen skal jeg med fatet hvis jeg ikke får med blomstene? Det var jo DE jeg hadde lyst på!!"

Han banna seriøst i hver ENESTE setning, gav uttrykk for at han trodde at blomstene fulgte med lysfatet og lot meg nesten ikke svare ham.

Jeg: "Ja, men da kommer du innom i morgen og så ser vi hva vi kan ordne."

Han fortsetter å prate og vrøvle i vei, og jeg sier ha det minst tre ganger før han går med på å legge på...

Makan til irriterende og idiotisk fyr... Altså, FØRST krever han mye oppmerksomhet når han er i butikken, og så presterer han å ringe og skjelle meg ut på den mest uhøflige måten jeg har vært borti!

Hmm … hvorfor kjøpte han fatet når det var blomstene han ville ha? Denne fyren må være mindre begava. Forresten forklarte du opplevelsen FAEN så godt, og jeg fikk meg en FORBANNA god latter samtidig som jeg følte HÆLVETES med deg! (Nå banna jeg mer i løpet av ti sekunder enn jeg har gjort det siste halve året. :))

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hmm … hvorfor kjøpte han fatet når det var blomstene han ville ha? Denne fyren må være mindre begava. Forresten forklarte du opplevelsen FAEN så godt, og jeg fikk meg en FORBANNA god latter samtidig som jeg følte HÆLVETES med deg! (Nå banna jeg mer i løpet av ti sekunder enn jeg har gjort det siste halve året. :))

Godt å høre at historien kan glede andre (for den gledet på ingen måte meg xD)!

Det skal sies at jeg dessverre var den som stod på jobb da han kom tilbake to dager senere, så historien er enda ikke over:

Jeg fant ikke noen pakker med de blomstene han skulle ha, slik som jeg sa til han i telefonen. I stedet fant jeg noen som ligna, men som bare hadde blå og hvite blomster (altså ikke røde). Jeg la dem av til ham i TILFELLE han ville ha dem, det var bare et tilbud til ham fra meg. Han kommer ikke dagen han sa han skulle komme, men dagen etter. Det gikk sånn ca slik (forestill dere stemmen hans på lydvolum 8 av maksimalt 10 gjennom hele samtalen):

Han: "Hei! Jeg skulle hente noen blomster som jeg har lagt av."

Jeg: "Ja, som jeg sa i telefonen så var vi utsolgt for de du tenkte på, men vi har disse..."

I det jeg gir ham pakken med blomstene, smeller ham den rett ned i disken foran meg og klikker i vinkel.

Han: "HVA I HELVETTE ER DETTE HER? *Ubersint snøvling* Det var FAEN ikke de jeg skulle ha! Hvor er de jeg skulle ha?!"

Jeg: "Som sagt er vi utsolgt. Du kan velge om du vil ha disse i steden..."

Han: "FAEN OG ALTSÅ! Hva er dette for noe lureri?! Jeg skal faen ikke ha de der! Kan du fikse noen røde blomster til meg?!"

Jeg: "Nei, dessverre, vi er rett og slett helt utsolgt. Det er tross alt 16. mai i dag."

Han: "HVA FAEN?!"

Jeg: "Nå synes jeg du skal roe deg ned her."

Han: "Jeg ER rolig! Men hva faen? Du har jo faen meg lurt meg! Hvorfor i helvete har dere blomster i utstillingen hvis dere ikke selger dem? Dere lurer jo faen meg kundene deres!"

Jeg: "Ro deg helt ned. Vi solgte de blomstene da de ble lagt ut som dekorasjon på fatet, men ble utsolgt i et eller annet tidsrom før du kom og ville ha dem. Det er umulig for meg å følge med på når vi går tom for alle varer når det er så travelt som dette, og derfor ble de liggende der ute som pynt."

Han: "Men da vil jeg FAEN ikke ha de andre varene heller! Jeg skulle kjøpe det som et sett! Dette er DET VERSTE JEG HAR VÆRT MED PÅ! Har handla hos dere i flere år, men aldri opplevd noe sånn som dette! Hva skal du gjøre med det??"

Jeg: "Vel, du kan jo bytte varene dine da."

Han: "Jeg har jo FAEN ikke med meg dem i dag! Jeg hadde jo lagt av blomstene og skulle hente de!"

*Ehh, jaha.. jeg sa faktisk til ham i telefonen at han skulle ta med varene i tilfelle han ville bytte dem da vi ikke hadde flere røde blomster igjen... Dette fikk jeg ikke sagt, fordi han brølte til meg og avbrøyt hele tiden.*

Han: "Da må jo jeg komme ned ENDA en tur!"

Jeg: "Ja, da må du vel det da. Du får komme før klokka 4 da, hvis du ikke har kvittering."

*Dette sa jeg fordi sjefen min ønsket at han skulle komme og bytte hos henne så hun kunne sette ham på plass, i tillegg til at jeg ikke kan ta i mot varer uten kvittering. På dette tidspunktet stivner hele kroppen hans til og han får et psycho uttrykk i trynet.*

Han: "HVA FAEN? Skjønner DU at du lager et JÆVLIG styr for MEG nå??"

Jeg: "Om ikke du roer deg ned nå..." *så ringer jeg på securitas, hadde jeg tenkt å si*

Han: "Jeg skulle ha de blomstene! Nå har du faen meg ødelagt alt! Hele 17. mai er ødelagt for meg nå! Helvete satans drittservice, FY FAEN!"

Jeg: "NÅ HØRER DU PÅ MEG! Vi er UTSOLGT. HELT UTSOLGT. Om ikke du vil ha varene dine, NEIVEL, så kom og bytt dem! Har du kvittering?"

Han: "Ja."

Jeg: "JA! Da kan du komme og bytte når som helst innen 2 uker, OKAY?"

Han: "..."

Jeg: "INGEN problem. Var det noe mer da?"

Jeg var så sint at jeg holdt på å grine. Hadde under denne seansen flere ganger vendt hele kroppen min bort fra ham mens han skjelte meg ut, slik at jeg veldig overtydelig ignorerte ham.

Han kikka på meg med stoooore øyne, og begynte å gå mot utgangen mens han kom med den samme leksa om hvor dritt jeg var og hvordan jeg/ vi hadde lurt ham etc....

Angrer meg ihjel på at jeg ikke ringte securitas med en gang. Har bare aldri gjort det før, så vil ikke ringe for ingenting... Neste gang han setter fot i butikken ringer jeg med en gang. Han kan jo virkelig ikke oppføre seg.

Endret av asheraa12
  • Liker 16
Skrevet (endret)

I dag:

Dame: "Du, disse sjokolademedaljene deres. Pleier dere å ha masse av de inne til enhver tid?"

Jeg: "Ehh.. Ja, det er fast vare så vi har som regel alltid de inne. Det hender vi går tomt, men da får vi de inn igjen ganske snart."

Dame: "Hvor lang tid tar det før dere får de inn igjen når dere går tomt da?"

Jeg: "Nei, si det.. Det kommer vel an på når vi går tom og hvor lenge det er til neste levering av snopet. Som regel ikke så lenge."

Dame: "Ja, men hvis jeg kommer og skal kjøpe 16 stykker om 3 uker, har dere mer igjen da?"

:klo: :klo:

Ehh.. bare vent litt så skal jeg gå og sjekke spåkula mi og gi deg et svar!

:icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

Endret av asheraa12
  • Liker 10
Skrevet

Kunde FØR åpningstid:

Gitteret på butikken er nede, jeg står i kassen og holder på med noe. Så hører jeg "Hallo..??" og noen som banker i gitteret.

Meg: "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "Jeg var her igår og kjøpte et kort av deg... husker du det? Du hjalp meg å skrive på addressen?"

Meg: "Ja, det husker jeg"

Kunde: "Men du satte jo ikke på noe frimerke. Jeg har postet brevet uten frimerke fordi du ikke satt på et!!!"

Meg: "Oi, det var dumt. Beklager dette, men du nevnte ingenting om noe frimerke så da visste jeg ikke at du ville ha det. Vi er også utsolgt forøyeblikket."

Kunde: "Nå har jeg postet dette brevet, kommer det frem? Hørt på makan at du ikke satt på frimerke.. Dette er din feil. Hva gjør posten nå da?

Meg: "Beklager, men ærlig talt så visste jeg ikke at du ville ha et frimerke når du ikke nevnte dette. Jeg jobber ikke i posten så jeg vet ikke hvilke rutiner de har. Men ring inn og hør med dem. Jeg vil tro at brevet kommer frem til den som skal ha brevet, men at de kanskje får straffeporto på brevet?

Kunde: "Men fy søren så frekt av deg å ikke sette på frimerke. Dette er din feil. Dårlig gjort. Hva skal jeg gjøre nå? Hva gjør posten med brevet?"

Meg: "Sooom sagt... jeg jobber ikke posten men ring inn til dem og hør hva de kan gjøre for å hjelpe deg. Beklager at DU har sendt brevet uten frimerker, men jeg visste ikke at du ville ha frimerke når du ikke nevnte noe som helst om DET!!"

Samtalen varte mye lenger enn dette, da kunden gjentok seg hele tiden og skjelte meg mens jeg sto der å beklagte for noe som ikke var min feil i utgangspunktet. Ikke akkurat en god start på dagen.

Men ikke nok med det... alle de mindre kjekke stamkundene skulle jo også komme innom den dagen.

1. Lukter noe helt forferdelig røyk, lukter røyk i hele butikken i 10 minutter etter at han har gått. Han bor på et hjem for vanskeligstilte (tror kaaaanskje han er alkoholiker). Uansett han kjøper alltid små ting, blyanter med motiv osv.

En gang han var innom så hadde han i tillegg blod på hendene...

2. Han her bor også på hjem for vanskeligstilte. Denne dagen hadde han masse snue som rant. Han kommer alltid innom og spør hva forskjellige ting koster og sier "ja, skal bare høre med prisen på denne. Ja, må jo ha det. Ja, men da tar jeg den. Ja, trenger en pose slik at den ikke havner i posen med andre ting". OSV OSV OSV.... Er vanskelig å forklare men han snakker i et sett.

3. En gang denne damen var innom så hjalp jeg en engelsk kunde som vil si at jeg snakket engelsk til kunden. Da det var hennes tur til å betale så sier jeg Meg: "Hei :) Skal du bare ha denne idag eller kan jeg hjelpe deg med noe annet?"

Kunde: "I want to pay now!"

Meg: "....Ja, da blir det 18 kroner for den. Vil du ha en pose?"

Kunde: "Yes please."

Hun var forøvrig innom igår også.

Kunde: "Hei, jeg skal bare se litt."

Meg: "Ja det er greit. Bare gi beskjed om jeg kan hjelpe deg med noe."

Litt senere...

Kunde: "Excuse me, I want to pay now please."

Meg: "Ja det er greit, skal vi se.. Det blir 18 kroner for den. Vil du ha en pose og?"

Kunde: "Yes please. Have a nice day. Goodbye".

Meg: "Takk, det må du og ha".

Kunde: "Ha en fin dag videre."

Det skal nevnes at hun heller ikke er... "helt riktig" i hodet (kom ikke på en bedre formulering i øyeblikket). Men hvorfor MÅ hun på død og liv snakke engelsk til meg? Før hun hørte at jeg snakket engelsk med en ENGELSK kunde så snakket hun alltid norsk til meg.

Dette var en av de mindre kjekke dagene på jobb for å si det slik...

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg jobba på en pizzasjappe før, og der var det slik at hver servitør hadde 500 kr i veksel på starten av dagen. Jeg stod alene og hadde nettopp åpnet da det kom en dame og spurte om jeg kunne veksle 500-lappen hennes. Jeg svarer at "det kan jeg dessverre ikke, fordi jeg har nettopp åpna og har KUN 500 kr- så da står jeg rett og slett igjen med en 500-lapp i veksel."

Hun ble rimelig sur, men begynte å gå. Plutselig stoppa hun opp og kom tilbake - hun hadde nemlig fått en genial idé. :glare:

Hun: "Ja, men da kjøper jeg bare et pizzastykke av deg da, så MÅ du gi meg veksel!"

Pizzastykket kosta 15 kroner, og hun betalte med 500-lappen sin. Takk for den, kjerring.

Edit: Dette gjorde hun på tross av at dette var et stort kjøpesenter med både bank og store matbutikker som hadde vært åpne to timer før meg.

Endret av Amananas
  • Liker 9
Skrevet

en kunde spurte om jeg kunne si navnet sitt høyt.Sikkert bare for å sjekke om jeg klarte det...

Jeg så det var masse rare symboler og ikke vanlig skrifttegn, og jeg tok en slik en...

• Liker 5
Skrevet

Har en kunde som blir akutt stum og døv, han bare slutter å svare:P Han er fast kunde så han kommer innom jevnlig og tester tålmodigheten min.

Herr Akutt Døv&Stum: Hva slags gryte er det? *peker*

Zakuro: Det er pasta med tomatsaus og pølsebiter.

Herr Akutt Døv&Stum: Jeg tar litt sånn.

Zakuro: Ok! Hvilken størrelse vil du ha på begeret ditt? *viser til 3 størrelser*

Herr Akutt Døv&Stum: *stille*

Zakuro: Holder det med et sånt lite kanskje? Det rommer ca 500 gram.

Zakuro: *tar et lite beger og øser opp* Skal jeg fylle det helt opp eller sier du bare når det er nok?

Zakuro: *Øser opp sånn passelig.* Vil du ha en varmepose på?

Zakuro: *tar på varmepose* Det blir xx kroner!

Zakuro: Vil du ha pose på den kanskje?

Zakuro: *mæljer neven i disken* SKAL DU HA POSEEEEE?!

Not.

Men gud. Jeg har så lyst:P

• Liker 21
Skrevet

Jeg synes det er litt spesielt når kunder som har brukt en evighet i butikken sukker og klager til meg over at de er slitne, fordi.....DE HAR NEMLIG VÆRT PÅ JOBB. Akkurat som at jeg har fri når jeg er på jobb i butikken. Når jeg er ferdig på jobb og føler meg sliten, så går jeg hjem og legger shoppingen til en annen dag, jeg går ikke rundt i butikkene til de andre som OGSÅ ER PÅ JOBB og forteller at jeg er sååå sliiiiten fordi jeg har vært på jobb.

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes det er litt spesielt når kunder som har brukt en evighet i butikken sukker og klager til meg over at de er slitne, fordi.....DE HAR NEMLIG VÆRT PÅ JOBB. Akkurat som at jeg har fri når jeg er på jobb i butikken. Når jeg er ferdig på jobb og føler meg sliten, så går jeg hjem og legger shoppingen til en annen dag, jeg går ikke rundt i butikkene til de andre som OGSÅ ER PÅ JOBB og forteller at jeg er sååå sliiiiten fordi jeg har vært på jobb.

Fantastisk bra sagt!!! :klappe:

Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg blir bare helt overgitt over åssen noen kunder kan oppføre seg altså,

Kjefter og smeller for den minste lille ting. Er sure og vrange som fy.

Jeg har jobbet i klesbutikk, skobutikk, matbutikk, dyrebutikk osv.

Aldri om jeg jobber i butikk igjen!!!

Har fått kjeft for de rareste ting. Da er det vanskelig å holde seg roligl Man vil jo bare brøle tilbake :ler:

Jeg har mye respekt for butikkansatte. Huff føler med dere. Vet akkurat hva dere går igjenom.

Heldigvis er det kunder som setter pris på dere og er gode kunder :)

• Liker 3
Skrevet

Hadde en periode da jeg jobbet i praksis hos den lokale dyrebutikken i byen jeg bodde i for noen år siden. Alt brukte som regel å gå på skinner helt til en av bygde-originalene fant veien inn dørene hos oss... Denne mannen er særdeles spesiell og bruker egentlig å ha med seg en "assistent" når han er ute å går, merkelig nok kom han inn hos oss alene denne gangen.

Original: "Har dere hund her?"

Meg: "Nei, da må du nok oppsøke en kennel, eller oppdretter. Vi har bare smådyr som fisk, fugl og gnagere."

Original: "Har dere katter da? Jeg elsker små kattepuser."

Meg: "Ehh, neei, vi har bare smådyr her."

Original: "Katter er jo små, bittesmå... Iallefall når det er kattunger. Kattunger har dere da og valper så klart! Jeg tar en av hver." *Smiler stooort med oppspilte øyne*

Meg: "Nei, dessverre, vi har ikke noen av delene."

På dette tidspunktet innser jeg at denne kunden ikke bør ha ansvar for noen form for levende organismer og smiler så pent jeg kan mens jeg sier: "Vi har disse da!" og tar frem en av disse ilder-imitasjonene som er beregnet på å aktivisere katter med en tråd etter seg. "Denne trenger jeg egentlig litt hjelp med å passe, da jeg ikke har tid." Jeg fortsetter, mens han lytter med store øyne."Du kan få passe den for meg, men da må du love å ta godt vare på den." Han nikker og hopper kjempeglad ut døren med sin nye "lekekamerat". Jeg føler selv at jeg reddet meg godt inn og det gjorde meg oppriktig glad å se at han ble så stolt over å få ett "dyr".

Ett par timer senere kommer han tilbake, denne gangen med en assistent,

Original: "Hei! DU, jeg glemte å spørre hva den heter og hva den skal spise!"

Meg: "..." (Hjeeeelp) *Ro, ro, ro din båt*

Assistenten sto forøvrig bare å lo mens han trakk på skuldrene og nøt synet av at jeg slet med å komme med respons.

• Liker 23
Skrevet (endret)

Gad, jobba i 26 grader på jobb i dag; ingen aircon, dårlig luftemuligheter + varm burgerovn, frityr, stekovn, varmeskap og selvsagt TONNEVIS av folk. Oh joy-_-

Softisdame: Jeg skal ha 16 softis.

Zakuro: Ja ok! Skal det være strø på dem?

Softisdame: Ja, på alle. I kjeks og beger.

Zakuro: Den er grei, det blir xx kroner. *setter i gang og tapper softis og spør fortløpende etter typen strø*

Etter jeg hadde tappet 3 is:

Softisdame: Du, jeg må ha alle sammen med en gang, disse blir jo å smelte innen jeg får den siste!

:klaske:

Ja, rart det der. Det er sommer og VARMT, og du bestiller SEKSTEN softis. Det tar faktisk litt tid å lage uansett hvor snar jeg er!

Zakuro: Beklager, men maskinen kan bare tappe en av gangen, jeg skal prøve å være rask! *Haster på og danderer alle i en stor pappeske så de blir lette å bære*

Softisdamen forsvinner snurt med alle softisene:P Kjære vene hva hadde du forventet? :P

Endret av Zakuro
  • Liker 15
Skrevet

Gad, jobba i 26 grader på jobb i dag; ingen aircon, dårlig luftemuligheter + varm burgerovn, frityr, stekovn, varmeskap og selvsagt TONNEVIS av folk. Oh joy-_-

Siden du åpenbart jobber et sted hvor det selges softis, er det OK å spørre om man også kan få strøssel i bunnen av begeret, eller er det dumt? Når jeg spør etter det pleier en del å bare se dumt på meg, nemlig. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Siden du åpenbart jobber et sted hvor det selges softis, er det OK å spørre om man også kan få strøssel i bunnen av begeret, eller er det dumt? Når jeg spør etter det pleier en del å bare se dumt på meg, nemlig. :laugh:

Har kommet nye regler på hvordan man skal ha strø på softisen, vi får ikke lengre lov til å dytte isen i strøssel-begret, for ofte blir det litt igjen som ligger å surner og som neste kunde får:P Så mattilsynet har sagt at vi må bruke en skje til å drysse over. Og det er da grunnen til at det ikke blir strø på undersiden. Jeg pleier derimot å ha litt strøssel i begret før jeg legger softisen oppå og så har på toppen av isen. Har jeg ikke tid til å gjøre det hiver jeg bare på litt ekstra på sidene. Men er kanskje ikke alle som gjør det og da er det bare å spørre. Jeg synes ikke det er dumt for det hender jeg glemmer det i hektiske studer:)

Skrevet

Har kommet nye regler på hvordan man skal ha strø på softisen, vi får ikke lengre lov til å dytte isen i strøssel-begret, for ofte blir det litt igjen som ligger å surner og som neste kunde får:P Så mattilsynet har sagt at vi må bruke en skje til å drysse over. Og det er da grunnen til at det ikke blir strø på undersiden. Jeg pleier derimot å ha litt strøssel i begret før jeg legger softisen oppå og så har på toppen av isen. Har jeg ikke tid til å gjøre det hiver jeg bare på litt ekstra på sidene. Men er kanskje ikke alle som gjør det og da er det bare å spørre. Jeg synes ikke det er dumt for det hender jeg glemmer det i hektiske studer:)

Åååh hat. Må ha strøssel på undersiden :( Tar det ikke alt for lang tid å få strøsselet på nå, med en SKJE? Får vel også mindre på enn før? E det mulig... hat.

Skrevet

"Du må fikse denne" (Kunde holder fram en maskin som skal på service)

"Jeg skal finne noen fra support til deg jeg"

"Jobber ikke du her?!"

Jo... I resepsjonen.

• Liker 2
Skrevet

Hadde en periode da jeg jobbet i praksis hos den lokale dyrebutikken i byen jeg bodde i for noen år siden. Alt brukte som regel å gå på skinner helt til en av bygde-originalene fant veien inn dørene hos oss... Denne mannen er særdeles spesiell og bruker egentlig å ha med seg en "assistent" når han er ute å går, merkelig nok kom han inn hos oss alene denne gangen.

Original: "Har dere hund her?"

Meg: "Nei, da må du nok oppsøke en kennel, eller oppdretter. Vi har bare smådyr som fisk, fugl og gnagere."

Original: "Har dere katter da? Jeg elsker små kattepuser."

Meg: "Ehh, neei, vi har bare smådyr her."

Original: "Katter er jo små, bittesmå... Iallefall når det er kattunger. Kattunger har dere da og valper så klart! Jeg tar en av hver." *Smiler stooort med oppspilte øyne*

Meg: "Nei, dessverre, vi har ikke noen av delene."

På dette tidspunktet innser jeg at denne kunden ikke bør ha ansvar for noen form for levende organismer og smiler så pent jeg kan mens jeg sier: "Vi har disse da!" og tar frem en av disse ilder-imitasjonene som er beregnet på å aktivisere katter med en tråd etter seg. "Denne trenger jeg egentlig litt hjelp med å passe, da jeg ikke har tid." Jeg fortsetter, mens han lytter med store øyne."Du kan få passe den for meg, men da må du love å ta godt vare på den." Han nikker og hopper kjempeglad ut døren med sin nye "lekekamerat". Jeg føler selv at jeg reddet meg godt inn og det gjorde meg oppriktig glad å se at han ble så stolt over å få ett "dyr".

Ett par timer senere kommer han tilbake, denne gangen med en assistent,

Original: "Hei! DU, jeg glemte å spørre hva den heter og hva den skal spise!"

Meg: "..." (Hjeeeelp) *Ro, ro, ro din båt*

Assistenten sto forøvrig bare å lo mens han trakk på skuldrene og nøt synet av at jeg slet med å komme med respons.

:skratte: :skratte:

Kan ikke annet enn å le!

• Liker 2
Skrevet

Åhh, irriterer meg grønn.

"Trenger du pose?"

*Kunde mumler et eller annet"

"Hva sa du? Trengte du en pose?"

"DET SVARTE JEG JO NETTOPP PÅ!!!"

Joda, jeg spør selvsagt igjen bare på kødd, har ingenting med at du åpenbart ikke har lært deg å snakke høyt og tydelig.

Kunde kommer til kassen, forsøker å betale med en hundrelapp som er revet nesten i to, men teipet "igjen".

"Beklager, men denne kan jeg ikke ta i mot, du har ikke en annen en?"

"Altså, den der har jeg fått av en butikk så den må du da kunne ta".

"Joda, de fleste butikker tar den - men vi har CashGuard *peker på maskinen*, og vi kan ikke ta i mot sedler som er tapet fordi tapen kan falle av og lage krøll i maskinen".

"Jeg fikk den av DERE så da må dere ta den".

"Skjønner, det skal ikke skje dessverre, da har noen ikke fulgt godt nok med slik at denne ble godtatt".

"Ka e det som feiler deg?"

"Beklager?"

"Når jeg fikk den der av dere må dere faen meg ta den!!"

"Denne her kan ikke gå inn i maskinen, om du ikke har en annen en skal ...."

"Nå må du slutte å tulle!!"

"...jeg selvsagt veksle den med en i tippingen. Bare lurte om du hadde en annen, bare vent her litt du".

Folk e noen jævler. Har faktisk skjedd flere ganger at sedler som er klissete, våte eller med tape har gjort at maskinen har klikket, noen ganger har de ødelagte sedlene også dratt med seg ANDRE sedler på veien tur, slik at det kommer ut MER penger enn det skal. NOT GOOD.

Hadde også en kunde i dag som kalte kunden foran i køen "jævla gamle drittkjerring".

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...