Singha Skrevet 30. april 2013 #2941 Skrevet 30. april 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år.
stripen Skrevet 30. april 2013 #2942 Skrevet 30. april 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Jeg gjorde det da jeg begynte å jobbe, men fikk streng beskjed om at kunden alltid har rett, og jeg må være blid uansett hvor gretne eller frekke kunder er. Må ta meg kraftig sammen for å ikke svare frekt tilbake.. 1
Amananas Skrevet 30. april 2013 #2943 Skrevet 30. april 2013 (endret) Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Jeg har svart tilbake et par ganger, men aldri det jeg har hatt mest lyst til.. EN gang sa jeg: "Nå synes jeg du er skikkelig urettferdig mot meg!" til ei dame som kalte meg idiot og inkompetent for noe dritt som var hennes egen feil Og en gang da en gammel mann kom inn i butikken og skulle ha oppmerksomheten min KUN for å klage over at vi hadde så mye påsketing som vi solgte. At vi var med på å ødelegge påsken og bla bla bla, at vi LURTE kundene våre til å tro at de ville ha varene. Da sa jeg først (foran ca 5-6 andre kunder som faktisk stod i kø og skulle kjøpe ting til påske): "Så du påstår at kundene mine ikke klarer å tenke for seg selv?" Så ble han faktisk forlegen og mumlet: "Njaa.... nei.. de kan jo det, men dere... dere lurer dem!" så fortsatte han å bable om hvor dritt alle varene våre var osvosv, og da sa jeg: "Ja, men hva gjør du i butikken min da? Gå da!" Og så gikk han. Det må vel være det meste jeg har sagt, og det er ingenting i forhold til hva enkelte hadde fortjent! Beundrer faktisk de som tør å si skikkelig i fra, selv om man som regel ikke har lov til det i serviceyrket.. Endret 30. april 2013 av asheraa12 10
Minya Skrevet 30. april 2013 #2944 Skrevet 30. april 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Vi har ikke lov til å snakke tilbake med samme mynt. Vi kan nemlig få advarsel for det, og i verste fall bli sparket over det. Så derfor tenker vi det heller VELDIG HØYT inni oss, og svarer så høflig vi overhode kan med det aller beste flyvertinnesmilet vi klarer å oppdrive. Sjefen derimot, har lov til å si ganske mye mer, så det kan være utrolig tilfredstillende å se ham diskutere med kunder... Er folk komplett urimelige har vi lov til å si at vi syns de er uhøflige, eller rett og slett nekte å betjene dem om de blir skikkelig stygge mot oss. Personlige fornærmelser som at vi er udugelige, dumme og har IQ på størrelse med skoa våre, er slikt vi har lov å reagere på. Men de kan si så mye stygt de vil om jobben vi gjør eller om stedet vi jobber på uten at vi har lov å snakke tilbake på samme måte. -.- 2
estrella Skrevet 30. april 2013 #2945 Skrevet 30. april 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Nei, vi har ikke lov. Annet enn at hvis de faktisk er direkte motbydelig mot oss (og ikke gir seg) så får vi lov å si at det er nok, nå må de gå ut av butikken og komme tilbake hvis de roer seg ned. Sjefen kan derimot være litt krass hvis noen er frekke mot han eller oss ansatte, men det er sjeldent. Men det er mer enn en gang jeg har hatt lyst å svare tilbake, eller i det minste be dem om å ta seg ei bolle .
Fantomina Skrevet 1. mai 2013 #2946 Skrevet 1. mai 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Jeg svarte noe passelig frekt en gang. Det føltes skikkelig godt der og da, men i det kunden gikk så angret jeg. Jeg jobbet i en butikk med ørten forskjellige varer, fra det styggeste nipset til 5,- til pels i mangetusenkronersklassen. Vi fikk inn ny varer flere ganger i uken, og det var helt umulig å ha oversikt over alt. Et par i 50-årene kom til meg og spurte om størrelser på noen tøfler. De var merket med cm, ikke størrelse, og ville vite hvilken størrelse cm tilsvarte. Jeg hadde aldri sett tøflene før, de var hengt ut i butikken kvelden før, da jeg ikke var på jobb, og da jeg sa "vet du, jeg har ikke sett disse før, men ..." ble jeg avbrutt av kvinnen med en eviglang tirade om at jeg måtte da ha oversikt over hva vi solgte, at jeg bare satt på gulvet og slappet av (de avbrøt meg mens jeg pakket ut varer), at jeg var uvitende, dum og frekk, og jeg måtte da ikke tro at de bare hadde dratt med seg noen tøfler inn i butikken for å lure meg. Da jeg endelig fikk komme til svarte jeg "Hvis du bare hadde latt meg fullføre setningen så hadde jeg sagt at jeg kan finne noen som kan hjelpe oss å sjekke størrelsen, men når du prater og roper til meg som om jeg er en dritt som ikke betyr noe smo helst så frister ikke akkurat det så mye." Så stod vi der og så litt på hverandre før mannen sa "Nei, vi får vel spørre noen andre da", tok kona i armen og gikk. Jeg ventet til de hadde fått hjelp av noen andre, så gikk jeg rett inn på lageret og skammet meg. 12
Strange Doll Skrevet 1. mai 2013 #2947 Skrevet 1. mai 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Gjort det et par ganger når ting ble for ille... Og da er det ille for jeg godtar mye 1
cellar Skrevet 1. mai 2013 #2948 Skrevet 1. mai 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Jeg gjorde det én gang, ba en 18-åring om å passe kjeften sin og at han har problemer. Jeg begynte med å svare høflig tilbake, men så rant begeret over. Jeg mottok den verste personhetsen jeg noen gang har opplevd, og kjente at jeg driter i om han forteller alle kompisene sine og mora om meg og butikken, for sånne folk vil jeg ikke ha som kunder uansett. Det var så voldsomt at jeg begynte å riste av sinne og måtte ta en time-out på pauserommet. Faens snørrunge, kan umulig hatt en god barndom. Fortalte det til sjefen etterpå og han tok min side, heldigvis. Denne situasjonen var unntak, ellers pleier jeg å holde kjeft (ignorere dem om de tar for mye plass) å tenke inn meg at nå driter de seg jaggu ut, eller når jeg føler meg tøff pleier jeg å si i fra på en fin måte om de blir for drøye Angående POSER folkens, om noen krever gratis pose fordi de er faste kunder (aldri sett dem før) etc, så kan dere si at vel, jeg jobber her, er her hver dag, og jeg må også betale for mine poser. 5
Binta Ba Skrevet 1. mai 2013 #2949 Skrevet 1. mai 2013 Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men... Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år. Nja og tja. Eneste gangen jeg virkelig svarte tilbake var da jeg sto i kassa, en kunde og tre kompiser kjøpte boller og noe brus, og han ene mente det var fullstendig legitimt å fortelle meg hvor stygt det var at jeg hadde masse tatoveringer. Først svarte jeg bare "fin man har forskjellig smak, heh" og prøvde å vri det unna, men da han bare fortsatte og fortsatte, og prøvde å få kompisene til å le av meg, som var litt mer "heh..ja..kan vi betale og gå, eller?", så svarte jeg. Sa noe ala "Du burde kanskje ha i bakhodet at jeg er ett menneske, på jobb, og at vi har vidt forskjellig smak. Det at jeg står bak kassa betyr faktisk ikke at du kan tillate deg til å kalle meg stygg, uansett hva du føler om saken. Jeg står ikke her og forteller deg hvor fæl lacoste-skjorta di og sleiken din ser ut, og hvor fæl du ser ut mens du står med pappas kort og prøver å gjøre narr av meg foran venna dine. Kom deg ut, ha en flott dag videre, lille venn." Ene kompisen backet meg faktisk opp, mens de andre var enig med idioten i at "når man står bak kassa, så må man faktisk regne med kommentarer om utseende sitt." ...nei, det må man faktisk ikke. 33
Lykkelitenen Skrevet 1. mai 2013 #2950 Skrevet 1. mai 2013 Ene kompisen backet meg faktisk opp, mens de andre var enig med idioten i at "når man står bak kassa, så må man faktisk regne med kommentarer om utseende sitt." ...nei, det må man faktisk ikke. Nå jobber jeg i ett parfymeri og mange ser nok på det som en overfladisk jobb med overfladiske ansatte, men jeg har blitt fortalt så mye slemt opp gjennom årene, alt fra direkte kommentarer om hvordan jeg ser ut, hvordan jeg kler meg og hvordan jeg sminker meg (med alt fra horete, feit, stygt, trashy osv osv) til indirekte kommentarer om det samme ("Rød leppestift er så utrolig billig, det ser ut som om man skal rett på jobb på strandkaien" når jeg står der med rød leppestift selv, eller min "personlige favoritt": "Det er så ironisk at de som skal selge helsekost selv er ut som om de ikke bryr seg om sin egen helse...") Første gangen var det utrolig vondt å få høre det, nå har jeg lært meg at de som lirer av seg sliketing om og til folk som overhører det er smålige mennesker som umulig kan ha hatt en særlig god oppdragelse og lukker øret mens jeg snur samtalen rundt. Skulle jeg tatt det til meg hadde jeg vært konstant deprimert og det har jeg ikke planer om å bruke energien min på Men går det for lang kan jeg fint finne på å svare tilbake, heldigvis har tingene jeg har fått kommentert foreløpig vært av en så alvorlig grad at jeg har trengt det, selv om jeg noen ganger har hatt veldig lyst like vel. 5
Gjest Sunshine23 Skrevet 1. mai 2013 #2951 Skrevet 1. mai 2013 Jeg prøver å holde meg rolig og så sakelig jeg kan, men noen ganger får jeg bare lyst til å BRØLE tilbake!! Noen kunder er så frekke at jeg får fnatt
Sophia. Skrevet 1. mai 2013 #2952 Skrevet 1. mai 2013 I dag hadde jeg to stykker som var helt ekstremt håpløse. En mann ville ta ut 500 kroner. Vi lar kundene ta ut penger uten å kjøpe noe, men slår inn 0,01 kr i stedet. Totalbeløpet kommer opp på terminalen når de taster koden. Kunde: "Jasså, 500,01 kroner??!" Jeg: "Ja, vi må legge inn et lite beløp for at uttaket skal være mulig. Hvis ikke må du nok kjøpe noe." Kunde: "Men dette er jo svindel! Dere tjener nok mye på dette tenker jeg!! Noe sånt har jeg aldri vært ute for!" Så rev han til seg kortet og stormet ut av butikken. Altså, det er ikke EN krone en gang, de fleste blir bare glad når de slipper å kjøpe noe. Blir helt målløs. Så var det en dame som kom inn med en dryppende våt 50-lapp. Den ville selvfølgelig ikke inn i cash guarden. Jeg (etter å ha prøvd utallige ganger): "Du har ikke noe annet du kunne betalt med, denne går rett og slett ikke inn i maskinen. Hvis ikke-" Hun: "HVA I HELVETE? Selvfølgelig har jeg ikke noe annet! Jeg skal betale med den, og det er DITT problem at du ikke får den inn i den jævla boksen. ALDRI har jeg opplevd at jeg ikke kan betale med penger i en butikk!" Jeg: "Men-" Hun: "Makan så frekk du er! Du er pliktig til å ta i mot det jeg gir deg, og bare pass deg så jeg ikke ringer sjefen din!" Jeg: "UNNSKYLD MEG! Jeg har ALDRI sagt at du ikke kan få betale med denne 50-lappen, så nå syns jeg du skal roe deg litt. Selvfølgelig skal vi ordne dette, jeg lurte rett og slett bare på om du hadde noe annet fordi det ville vært mye enklere." Hentet en annen 50-lapp i den manuelle kassen, og avsluttet med at jeg syns det var utrolig ufint av henne å reagere på den måten uten å i det hele tatt la meg få svare for meg. Hun stormet ut av butikken mens hun skrek at hun aldri skulle komme tilbake. Noen er så utrolig frekke, jeg forstår ikke at det går an! Jeg kunen ALDRI oppført meg sånn mot et annet menneske. GRRR! 15
The Kitten Skrevet 1. mai 2013 #2953 Skrevet 1. mai 2013 I dag hadde jeg to stykker som var helt ekstremt håpløse. En mann ville ta ut 500 kroner. Vi lar kundene ta ut penger uten å kjøpe noe, men slår inn 0,01 kr i stedet. Totalbeløpet kommer opp på terminalen når de taster koden. Kunde: "Jasså, 500,01 kroner??!" Jeg: "Ja, vi må legge inn et lite beløp for at uttaket skal være mulig. Hvis ikke må du nok kjøpe noe." Kunde: "Men dette er jo svindel! Dere tjener nok mye på dette tenker jeg!! Noe sånt har jeg aldri vært ute for!" Så rev han til seg kortet og stormet ut av butikken. Altså, det er ikke EN krone en gang, de fleste blir bare glad når de slipper å kjøpe noe. Blir helt målløs. Så var det en dame som kom inn med en dryppende våt 50-lapp. Den ville selvfølgelig ikke inn i cash guarden. Jeg (etter å ha prøvd utallige ganger): "Du har ikke noe annet du kunne betalt med, denne går rett og slett ikke inn i maskinen. Hvis ikke-" Hun: "HVA I HELVETE? Selvfølgelig har jeg ikke noe annet! Jeg skal betale med den, og det er DITT problem at du ikke får den inn i den jævla boksen. ALDRI har jeg opplevd at jeg ikke kan betale med penger i en butikk!" Jeg: "Men-" Hun: "Makan så frekk du er! Du er pliktig til å ta i mot det jeg gir deg, og bare pass deg så jeg ikke ringer sjefen din!" Jeg: "UNNSKYLD MEG! Jeg har ALDRI sagt at du ikke kan få betale med denne 50-lappen, så nå syns jeg du skal roe deg litt. Selvfølgelig skal vi ordne dette, jeg lurte rett og slett bare på om du hadde noe annet fordi det ville vært mye enklere." Hentet en annen 50-lapp i den manuelle kassen, og avsluttet med at jeg syns det var utrolig ufint av henne å reagere på den måten uten å i det hele tatt la meg få svare for meg. Hun stormet ut av butikken mens hun skrek at hun aldri skulle komme tilbake. Noen er så utrolig frekke, jeg forstår ikke at det går an! Jeg kunen ALDRI oppført meg sånn mot et annet menneske. GRRR! Strengt tatt er det vel hennes problem om hun ikke har midler til å betale med. Herregud for en kjerring! 3
Sophia. Skrevet 2. mai 2013 #2954 Skrevet 2. mai 2013 Strengt tatt er det vel hennes problem om hun ikke har midler til å betale med. Herregud for en kjerring! AKKURAT! Skulle nektet henne å betale med den så frekk som hun var. Argh. 1
PiPP Skrevet 3. mai 2013 #2955 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Kjenner meg godt igjen i flere av tilfellene her når det kommer til kundesituasjoner i dagligvarebutikk. Jobbet på Meny da jeg gikk på vgs, og har fortrengt det meste derfra nå, men har noen episoder jeg husker bedre enn andre :-) Et hyggelig, og litt rørende øyeblikk: En dag kom det en mann innom for å kjøpe seg noen øl. Denne mannen vet de fleste i området hvem er, av den grunn at han ofte blir observert i en rundkjøring i byen året rundt hvor han drikker øl, synger og danser, veiver med et norskt flagg (han er av utenlandsk opprinnelse og mørk i huden) og "skåler" til bilistene iført sandaler (også på vinteren!!). Han er alltid strålende blid, og roper stadig HEIA NORGE, denne dagen var intet unntak, og man kan jo ikke annet enn å bli i godt humør av denne karen. Da han var ferdig med å handle, stod han en stund og kikket på folkelivet i kasseområdet helt til en kunde, en yngre mann, går bort til han. Denne unge mannen klapper fyren på skuldra, kikker ned på sandalene hans, tar frem lommeboka og en 200 lapp og sier: "Se her, her har du litt penger så du får kjøpt deg noen ordentlige sko!" Om den ellers så strålende fornøyde mannen ikke hadde hatt ører, tror jeg smilet hans hadde gått rundt! :-) Ellers gikk jo kassedamejobben sin vante gang: Kunde: BINGO (kort godkjent) Jeg: Vil du ha med kvitteringa? 1. Nei, den kan du få av meg! 2. Nei, å ska jæ med den a? 3. Nehehei....(pakker varer).. Fikk jeg den kvitteringa eller?! Kunde kommer inn 22.58 (stenger 23.00): HAR DERE IKKE MER BRØD??! Stille i kassa, kunde: Sitter'u bare her og venter på meg du a? Penger tilbake i CashGuard, kunde: Jøss, vant penger idag og gitt! :-D Serviceinnstilte som vi var på Meny, hadde vi det i roligere perioder slik at vi pakket varene i poser for kundene. De fleste var overfornøyd med denne servicen, andre derimot (gjerne litt gretne og pripne eldre damer), kunne skue over på meg for å se at jeg pakket ordentlig, eller å si ifra lenge etterpå at de hadde jo med seg egne poser, så jeg fikk værsågod å pakke i de istedet, for hun skulle ikke betale for noen poser.. En annen ting jeg husker, som jeg tror jeg aldri kommer til å glemme var da jeg var relativt ny, og hadde fått klar beskjed om at det var bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite når det kom til legitimasjon.. Så kom det da en gutt som skulle ha seg snus, jeg funderte lenge på om jeg skulle spørre etter leg eller ikke, men bestemte meg omsider for å spørre. Jeg: Kan jeg se legitimasjon? Kunde: Ehh.. Hehe.. Ehh.. Jaa, jo, du kan jo det? Han gir meg leg, og jeg oppdager til min store forbauselse at "gutten" er 34 år! Jeg: Hehe, jaja, du får ta det som et kompliment! Både han og jeg tok heldigvis det hele med et smil ;-) Vi hadde også VenSafe(?), med snus, røyk, tobakk, medisiner.. To skap inntil hverandre, to luker det er umulig å ikke oppdage, hvor tobakk kom ut av skapet og luka ved siden av skapet hvor man scannet lappen... Denne situasjonen hadde vi mange av i løpet av hver eneste dag: Kunde: Det kommer ikke noe her jo! Jeg har scanna flere ganger, og det kommer ingenting!! Jeg: Hva skulle du ha? Kunde: Tobakk vel! Det kommer jo ikke noe ut! Jeg: Har du sjekket den andre luka? Kunde: Den andr.... Åja.. Så ikke den jeg.. Jeg: ........ Endret 3. mai 2013 av PiPP 2
Miah Skrevet 3. mai 2013 #2956 Skrevet 3. mai 2013 Hun: "Makan så frekk du er! Du er pliktig til å ta i mot det jeg gir deg, og bare pass deg så jeg ikke ringer sjefen din!" Hater sånt. Vi er jo ikke pliktige til å ta i mot hva som helst. Kommer noen inn med en dryppende våt seddel så kan vi si at den kan vi ikke ta i mot, spesielt da den kan ødelegge de andre seddlene. Det samme med seddler folk har tapet, de tar vi aldri mot. Tapen kan rives av inni CashGuarden, henge seg fast og bare fucke hele driten til. Samme med mynter. Er det ikke 25 av hvert slag eller noe slikt?
Gjest Novacane Skrevet 3. mai 2013 #2957 Skrevet 3. mai 2013 Jeg måtte be en dame roe seg ned i en gang. Det angrer jeg ikke på fordi hun KLIKKA. Hun hadde blitt trukket 50 kroner for mye fordi det visste seg at varen var feil merka. Jeg skulle selvfølgelig betale henne tilbake de 50 kronene, men hun kjefte og kjefta fordi det tok for lang tid og balblalab. Når datteren hennes på 10 år sier "Mamma, du får tilbake pengene dine, du må bare vente så hun får tastet det inn" - da bør man roe seg ned. En annen gang hadde en av bankterminalene gått i stykker. Var ikke noe vi kunne gjøre det med det, vi måtte ta kontant betaling i en kasse og bank(og kontant) i den andre. Køen var selvfølgelig litt lang og vi informerte om at vi dessverre hadde litt teknikske problemer. Så kommer selvfølgelig yndlingsfrasen min fra en herre i køen. "DET GÅKKE ANN" og at det var så dårlig service og balblalbla. Hadde rimelig lyst til å svare frekt tilbake da ja, men klarte å holde meg. Så vidt. 8
Flynn Skrevet 3. mai 2013 #2958 Skrevet 3. mai 2013 ^ Det er så fantastisk latterlig med sånne kommentarer som "DET GÅKKE ANN!" når det er noe som er helt ute av vår kontroll. JO FOR FAEN, det går an, og det er ikke noe vi kan gjøre med det! 13
Maneo Skrevet 3. mai 2013 #2959 Skrevet 3. mai 2013 Det burde være obligatorisk for alle mennesker å jobbe i dagligvarebutikk (o.l.) et par uker. Da tror jeg hverdagen hadde blitt mye mer hyggelig for mange butikkansatte. 14
Pearl2.0 Skrevet 3. mai 2013 #2960 Skrevet 3. mai 2013 I dag hadde jeg to stykker som var helt ekstremt håpløse. En mann ville ta ut 500 kroner. Vi lar kundene ta ut penger uten å kjøpe noe, men slår inn 0,01 kr i stedet. Totalbeløpet kommer opp på terminalen når de taster koden. Kunde: "Jasså, 500,01 kroner??!" Jeg: "Ja, vi må legge inn et lite beløp for at uttaket skal være mulig. Hvis ikke må du nok kjøpe noe." Kunde: "Men dette er jo svindel! Dere tjener nok mye på dette tenker jeg!! Noe sånt har jeg aldri vært ute for!" Så rev han til seg kortet og stormet ut av butikken. Altså, det er ikke EN krone en gang, de fleste blir bare glad når de slipper å kjøpe noe. Blir helt målløs. Så var det en dame som kom inn med en dryppende våt 50-lapp. Den ville selvfølgelig ikke inn i cash guarden. Jeg (etter å ha prøvd utallige ganger): "Du har ikke noe annet du kunne betalt med, denne går rett og slett ikke inn i maskinen. Hvis ikke-" Hun: "HVA I HELVETE? Selvfølgelig har jeg ikke noe annet! Jeg skal betale med den, og det er DITT problem at du ikke får den inn i den jævla boksen. ALDRI har jeg opplevd at jeg ikke kan betale med penger i en butikk!" Jeg: "Men-" Hun: "Makan så frekk du er! Du er pliktig til å ta i mot det jeg gir deg, og bare pass deg så jeg ikke ringer sjefen din!" Jeg: "UNNSKYLD MEG! Jeg har ALDRI sagt at du ikke kan få betale med denne 50-lappen, så nå syns jeg du skal roe deg litt. Selvfølgelig skal vi ordne dette, jeg lurte rett og slett bare på om du hadde noe annet fordi det ville vært mye enklere." Hentet en annen 50-lapp i den manuelle kassen, og avsluttet med at jeg syns det var utrolig ufint av henne å reagere på den måten uten å i det hele tatt la meg få svare for meg. Hun stormet ut av butikken mens hun skrek at hun aldri skulle komme tilbake. Noen er så utrolig frekke, jeg forstår ikke at det går an! Jeg kunen ALDRI oppført meg sånn mot et annet menneske. GRRR! Huff, disse var de verste. Så utrolig sure og gretne. Jeg tenkte bare at de ikke kan ha det særlig godt med seg selv, eller at de har hatt en veeeldig crappy dag. Også likte jeg at de andre kundene i køen sa noe som viste at de hadde sympati med meg og ikke den fæle kunden etter at drittsekken hadde gått ut. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå