Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunde til jente bak kassen på rema 1000, "Ja, her sitter du og kan ingenting". Jenta var ikke mer enn max 25 år, hun kan søren meg studere og ha en ekstrajobb ved siden av!

Fy søren. Da hadde jeg svart rappkjeftet tilbake da, gitt. Men det er desverre noe i det han sa, jeg husker at noen av de faste kundene våre ble sjokkert da jeg sa jeg sluttet i jobben fordi jeg skulle flytte og studere juss. Litt sånn "wæow, har du en hjerne du også."

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
De som skal ha sigaretter. - ...(lang pause).......ja, hvilken type? - Marlboro - *Jeg plukker ut 20-pakning siden de som regel skal ha det om de ikke sier annet, scanner i kassa* - Skal ha den hvite :sur: Er det så vanskelig å si hva man skal ha med en gang? Ikke vente til at jeg plukker feil? Tydeligvis. - HATER når kundene legger pengene på båndet. Særlig når det ruller..Må jo kaste meg over sensoren for at pengene ikke skal trille under. - Moro med dem som setter veska si på båndet for å lete etter penger/lommebok. Så blir de sure for at båndet går, veska ruller, og ikke jeg stopper det. Gamle kjerringer som regel. Flytt deg en halvmeter frem da, der betalingsterminalen er! - Har også lagt merke til i det siste at folk knapt strekker ut hånda for å ta imot vekslepenger. Hvilket betyr at jeg må bøye og tøye for å nå fram til dem. 150 ganger om dagen. Hello slitasjeskader. - De hyggeligste kundene er menn fra 35 til 60!

Det er de møkkafolka der som har tvunget Marlboro-røykerne til å måtte presisere at de skal ha den røde. *facepalm*

Og det finnes ingen mellomting mellom å stå tre meter fra kassa for å ta imot pengene, eller strekke armen sin så langt ut at de nesten tafser meg på puppene og jeg faktisk må lene meg tilbake en halvmeter for å klare å legge myntene i hånda på dem. Hva er galt med å holde hånda rett over kassedisken ved siden av kassaskjermen? Please tell me!

Jeg har kronisk senebetennelse i skulderen, yrkesskade som oppstod pga feil teknikk og folk som ikke skjønner at jeg ikke har tre meter lange armer og gjør at jeg ikke bare må strekke meg langt ut, men også må løfte hånda over hodet for å kunne gi fra meg pengene.

De dagene betennelsen herjer som verst, klarer jeg faktisk ikke å løfte armene høyere enn brystpartiet, og heller ikke strekke dem ut i full lengde. Like jævlig står folk ti meter unna og forventer at jeg skal treffe hånda deres på første forsøk. -.-

Kunde til jente bak kassen på rema 1000, "Ja, her sitter du og kan ingenting". Jenta var ikke mer enn max 25 år, hun kan søren meg studere og ha en ekstrajobb ved siden av!

Og så har du klassikeren; Jeg skulle spørre om noe.... Men det kan vel sikkert ikke du noe om. Og så viser det seg at de lurer på hva prisen er på nakkekoteletter eller noe annet banalt noe.

Nei, jeg har jo ikke jobbet i butikk i ti år og lært noe av det, mener jeg. Jeg er klar over at mange tror jeg er 22-23, men jeg har passert 30 og trives i jobben, noe som betyr at jeg faktisk kan omtrent alt i min egen butikk, og også mye om andre butikker.

Skrevet

Fra butikken i stad:

Kassadame som ble skjelt ut på butikken i dag. En fyr sto foran meg, ville kjøpe øl. Klokken var litt over 21 og damen kunne altså ikke selge øl til kunden. Kunden klikket vinkel og sto og kjeftet så spyttet rant, og jeg ble helt perpleks der jeg sto. Det må da gå an å vise litt folkeskikk, det er da ikke kassadamen sin skyld. Det førte til at kunde ble kastet ut av butikken for utagerende oppførsel.(..)

Ellers har jeg ofte hørt den fra kunder "vel, hva vet vel du som sitter på kundeservice?". Mange tror man er tilbakestående bare fordi man har en slik jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Fra butikken i stad: Kassadame som ble skjelt ut på butikken i dag. En fyr sto foran meg, ville kjøpe øl. Klokken var litt over 21 og damen kunne altså ikke selge øl til kunden. Kunden klikket vinkel og sto og kjeftet så spyttet rant, og jeg ble helt perpleks der jeg sto. Det må da gå an å vise litt folkeskikk, det er da ikke kassadamen sin skyld.

Kjære vene. Skyt nå for helvete ikke på pianisten. XD

Det er jo vitterligen vi som sitter i kassa som både finner på de absurde prisene og stiller klokkene til kundene slik at de ikke rekker ølsalget.

• Liker 2
Skrevet

"Jeg var inne i butikken FØR klokka 20 altså!! Da SKAL jeg få kjøpe øl!!"

:riste:

• Liker 2
Skrevet
"Jeg var inne i butikken FØR klokka 20 altså!! Da SKAL jeg få kjøpe øl!!" :riste:

Det er de samme folka som tror at de kan lulle rundt i to timer når de kommer inn i butikken 22:58.

*ta dem i nakken og kaste dem ut vinduet*

Skrevet

Det tåpeligste var når han begynte sånn som det her "Men jeg har jo fått kjøpe øl overalt ellers etter klokka 20!!! På bensinstasjonen og alle andre steder. SLÅ INN DEN ØL'EN!"

Enkelte er idioter.

Skrevet

"Jeg var inne i butikken FØR klokka 20 altså!! Da SKAL jeg få kjøpe øl!!"

:riste:

og "det står i den norske lov at man får kjøpt hvis man er i butikken FØR kl 20!!!"

Makan til folk!

Skrevet

Jau, måtte flire. ;)

• Liker 1
Skrevet

:sjokkert:

Tuller du!? (regner ikke med det men)..At voksene mennesker får seg til å si slikt til andre, er jo helt forbanna utrolig.. For alt han vet, kan det hende hun studerer juss, medisin, veterinær eller andre, tunge studier som krever sitt!

Og om hun ikke skulle gjøre det, har det ingenting å si, det at man "slår seg ned" med en butikkjobb er ikke det samme som at man er dum og ikke kan mer. Om man ikke har noe spesielt yrke man brenner for, er fornøyd med jobben og tjener nok til mat på bordet, hvorfor i all verden kan ikke det være bra nok for andre da? Jeg har aldri jobbet i matbutikk selv, men det ville ikke falt meg inn å tenke slik om folk som gjør det.

Hva svarte jenta forresten?

Husker ikke alt hun sa, men husker at hun sa at hun gikk på universitetet og var på siste året på en bachelorgrad!

Blir bare helt lamslått av hva som kom ut av munnen til kunden... makan til frekkhet!

Skrevet

Husker ikke alt hun sa, men husker at hun sa at hun gikk på universitetet og var på siste året på en bachelorgrad!

Blir bare helt lamslått av hva som kom ut av munnen til kunden... makan til frekkhet!

Ja, man skal jaggu høre mye før øra ramler av.. Skjønner virkelig ikke hvordan folk får seg til å si slikt, at de ikke skammer seg..!

• Liker 2
Skrevet

Et ektepar jeg hjalp forleden dag:

Mann med smilemunn: "Tusen takk for god service!"

Kone med snurpemunn: "SÅ god var den da ikke..."

:fnise:

• Liker 28
Skrevet
Et ektepar jeg hjalp forleden dag: Mann med smilemunn: "Tusen takk for god service!" Kone med snurpemunn: "SÅ god var den da ikke..." :fnise:

Sånne ektepar er nesten litt søte, på en rar måte. :fnise:

Den ene er alltid sprudlende, og den andre er en surpomp av dimensjoner. :P

• Liker 7
Skrevet

Jeg er egentlig en ganske god pakker, men en gang så var det en dame som ville ha pakket inn en bamse, syns jeg pakket det inn ganske fint til at det var en en såpass myk og ujevn gave å pakke inn, men neeida, så mye styr. Var litt skrukkete i den ene kanten, og papiret var ikke helt rett på den ene siden. Hun stod og kjefta og kjefta, så jeg tilbød meg å pakke den inn en gang men fikk beskjed om at siden jeg var så dårlig til å pakke så burde jeg ikke jobbe der i det hele tatt. Huffamei. Lurer på om 2 åringen som skulle få pakken ville blitt sjokkert over hvor "dårlig" den var pakket inn.

Haha. Husker jeg pakket inn en gave engang, og så kom jeg borti med teipen et sted den ikke skulle være. Prøvde å pirke teipen av igjen, men da hang litt av motivet på papiret igjen på teipen (vi snakker om en liten hvit flekk på max 5x5 mm).

"Jaha!" sa kunden og pekte på flekken. "Hva har du tenkt å gjøre med det der da?!"

Endte med at jeg måtte pakke inn på nytt.

Det mest irriterende forresten, er folk som ber meg om å pakke inn og når jeg står der og pakker så skal de absolutt "hjelpe til". Bretter papiret og drar gaven mot seg og strekker seg over disken for å ta teip og generelt bare ødelegger og gjør at det tar mer tid.

Hvis du vil at jeg skal pakke inn, foretrekker jeg at det faktisk er jeg som pakker altså! Grr

• Liker 4
Gjest Novacane
Skrevet

I går hadde jeg kunder i butikken 5-10 minutter etter stengetid (tror nesten ikke det finnes noe mer irriterende). Da de endelig hadde funnet det de skulle ha, som var sånn fem - seks varer, spurte de i tilegg om jeg kunne pakke inn alle hver for seg. Akkurat der og da brydde jeg meg ikke om kundeservice altså, klokken var ti over stengetid, så jeg sa at det hadde jeg dessverre ikke mulighet til da butikken egnetlig stengte for ti minutter siden. Skulle tro at det var en skandale som hadde skjedd altså. Jeg var det værste som noen gang hadde skjedd dem virket det som. De fikk med seg gavepapir og gikk. Endte med at jeg måtte jobbe overtid fordi de hadde rotet helt ekstremt i den nyryddede butikken, hva skjer med å sette varer rundt om på hele gulvet? -.-

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en veldig krevende kunde i dag. Hun kom til meg og spurte om hun kunne få litt hjelp. Det kunne hun jo selvfølgelig få. Jeg spurte hva jeg kunne hjelpe henne med, og hun svarte bare "bukser" Alltid kjekt med kunder som liker å utdype litt om hva de ønsker.

Så var det mye frem og tilbake og jeg orker ikke gjengi alt her. Ei heller er det særlig spennende for dere å lese. Så jeg skipper til den interessante biten.

Vi har endelig blitt enig om ei bukse som er fin til henne. Så spør hun meg om jeg kunne ringe en av de andre butikkene i kjeden og høre om de hadde akkurat den samme buksa i nøyaktig samme størrelse. Bare sånn i tilfelle hun ville bytte den buksa hun hadde kjøpt hos oss hos dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en veldig krevende kunde i dag. Hun kom til meg og spurte om hun kunne få litt hjelp. Det kunne hun jo selvfølgelig få. Jeg spurte hva jeg kunne hjelpe henne med, og hun svarte bare "bukser" Alltid kjekt med kunder som liker å utdype litt om hva de ønsker.

Så var det mye frem og tilbake og jeg orker ikke gjengi alt her. Ei heller er det særlig spennende for dere å lese. Så jeg skipper til den interessante biten.

Vi har endelig blitt enig om ei bukse som er fin til henne. Så spør hun meg om jeg kunne ringe en av de andre butikkene i kjeden og høre om de hadde akkurat den samme buksa i nøyaktig samme størrelse. Bare sånn i tilfelle hun ville bytte den buksa hun hadde kjøpt hos oss hos dem.

:klo:

Skrevet

:klo:

Det ga ikke mening for meg heller. Hvorfor bytte den i en identisk vare? :klo:

Skrevet

Synes det er komisk med kundene som ikke svarer på om de skal ha kvittering, men bare slenger demonstrativt hånden frem over kassen når jeg spør dem. Så må de la hånden sin henge der da en liten, fordi kvitteringen er ikke skrevet ut enda - den skriver jeg ut SELV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...