Strange Doll Skrevet 10. april 2013 #2801 Del Skrevet 10. april 2013 Ehm dere kan ikke stoppe en kunde fra å gi inn før stengetid, det er jo helt bak mål. Stenger du for tidlig i f.eks. et kjøpesenter, får du bot på flere tusen. Helt sant. Kunden kan gå inn i butikken frem til kl stengetid. Værtfall sånn vi har det og jeg trodde det var vanlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. april 2013 #2802 Del Skrevet 10. april 2013 Helt sant. Kunden kan gå inn i butikken frem til kl stengetid. Værtfall sånn vi har det og jeg trodde det var vanlig Vi deler lokale med en annen butikk, og begge butikkene her praktiserer det slik. Skulle folk fått lov til å komme inn helt til det sekundet vi stengte ville vi aldri kunne gå presis. Godt mulig andre synes det er ok å jobbe overtid p.g.a kunder som er trege og ikke respekterer andre sin tid, men jeg synes ikke det er ok. Når det er stengetid skal faktisk siste kunde gå ut, ikke komme inn. Dessuten skulle damen jeg snakket om bare titte og ikke handle. Vil man kjøpe noe i full fart får man selvsagt lov til det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. april 2013 #2803 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg har blitt mistenkt for å jobbe på Rema,Eurospar og Coop Extra bare det siste halve året. Å når jeg sier at jeg ikke jobber der, blir folk enten sure eller flaue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 10. april 2013 #2804 Del Skrevet 10. april 2013 Tja, av hensyn til butikken så er det vel ganske ok at kunder ikke kan kreve å få bytte varer det ikke er noe galt med. Er jo også en del butikker, som f.eks. H&M og Lindex, som lar kunder bytte klær innen f.eks. 14 dager, noe som om jeg ikke tar helt feil er noe butikkene velger helt selv? Dagens lovverk har mye bedre forbrukerrettigheter enn tidligere. En butikk kan f.eks. ikke avtale seg bort fra rettighetene en får i f.eks. forbrukerkjøpsloven, da disse er preseptoriske - ufravikelige. En annen service en del butikker driver med er å ikke alltid kreve kvittering dersom en kunde vil klage på en vare, noe som butikken faktisk kan kreve med loven i hånd. (Håper jeg ikke sa noe alt for feil nå). Men hva da hvis selger lover noe om produktet som er feil? Da står du fint i det som forbruker uten noe krav om å få bytte. forutsatt produktet er like bra som når du kjøpte det, burde du ha mulighet å bytte. tenker nå mest på teknisk utstyr, ikke klær osv, som man kan se hva er og prøve osv før mnan kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. april 2013 #2805 Del Skrevet 10. april 2013 Kan dere diskutere forbrukerlover i en annen tråd? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 10. april 2013 #2806 Del Skrevet 10. april 2013 Kan dere diskutere forbrukerlover i en annen tråd? Akkurat dette er vel litt relevant, tråden handler jo også om kunder som sier dumme ting fordi de ikke har peiling på hva de har krav på, som hisser seg kraftig opp når de ikke får bytte en vare, uansett om den er synlig brukt, ødelagt osv. Så tja, er vel helt greit? På grensen ja, men over? Neh. Men hva da hvis selger lover noe om produktet som er feil? Da står du fint i det som forbruker uten noe krav om å få bytte. forutsatt produktet er like bra som når du kjøpte det, burde du ha mulighet å bytte. tenker nå mest på teknisk utstyr, ikke klær osv, som man kan se hva er og prøve osv før mnan kjøper. Forbrukerkjøpsloven § 15 bokstav b: " Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen .... svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper". Så blir jo det en vurdering om selgeren har gitt forbrukeren "grunn til å forvente" noe om varen som ikke stemmer med hvordan den faktisk er. Dette vil da regnes som en "mangel" ved varen, og forbrukeren kan da kreve forskjellige ting, blant annet heving, erstatning, prisavslag osv. Dersom mangelen er bagatellmessig eller uvesentlig, kan det være man ikke får hevet avtalen, men prisavslag kan likevel kreves. Så joda, en forbruker er beskyttet også i slike tilfeller, men det kan selvsagt bli selgers ord mot dine ord, så det er ikke alltid "rett frem". Å kunne litt om dette her er veldig nyttig når man arbeider i butikk, så håper for det første at jeg ikke har sagt noe alt for feil, og for det andre at noen andre synes det er litt nyttig i alle fall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. april 2013 #2807 Del Skrevet 10. april 2013 Det er likevel avsporing folk kommer hit for å lese hva kunder sier. Ikke at en gjeng bare prater om forbrukerkjøpsloven. Jeg er ihvertfall møkkalei at dere ikke viser hensyn. Lag deres egen tråd om det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 10. april 2013 #2808 Del Skrevet 10. april 2013 Kan dere diskutere forbrukerlover i en annen tråd? Hey! Jeg er kunde og sier dumme ting!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 10. april 2013 #2809 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Duming Jeg tuller bare med deg Vulcan. Den som sier andre er dum, er dum selv Endret 10. april 2013 av EryMax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 10. april 2013 #2810 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg irriterer meg ofte over småting som går igjen og igjen.. Meg: "Vil du ha en lite pose?" Kunde: "Ja, hvis du har en liten pose så hadde det vært supert." Hva er galt med dette svaret? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 10. april 2013 #2811 Del Skrevet 10. april 2013 Det er så mange kunder som setter inn kortet med en gang og begynner å taste koden før jeg er ferdig med å slå inn varene Er det flere som opplever dette? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 10. april 2013 #2812 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Det er så mange kunder som setter inn kortet med en gang og begynner å taste koden før jeg er ferdig med å slå inn varene Er det flere som opplever dette? Haha ja! Maaaaaaaange ganger. Så blir de så frustrerte for at det ikke skjer noe. Noen blir også sure for at de må taste inn koden på nytt og jeg må forsikre dem om at det ikke blir trukket dobbelt. Endret 10. april 2013 av Shinigami 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 10. april 2013 #2813 Del Skrevet 10. april 2013 Med den logikken der ville vi aldri blitt ferdig når vi skal... Har du ikke sett store matbutikker? Der stenger de inngangene ved stengetid, men folk kan stå i kø for å betale. De er oftest først ferdig 15/20 minutter senere. Dere kan si at folk må gå ut når butikken stenger, men aldri før. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 10. april 2013 #2814 Del Skrevet 10. april 2013 Haha ja! Maaaaaaaange ganger. Så blir de så frustrerte for at det ikke skjer noe. Noen blir også sure for at de må taste inn koden på nytt og jeg må forsikre dem om at det ikke blir trukket dobbelt. Haha, her også! "Jæ blir ikke trekki flere ganger nå??!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. april 2013 #2815 Del Skrevet 10. april 2013 Har du ikke sett store matbutikker? Der stenger de inngangene ved stengetid, men folk kan stå i kø for å betale. De er oftest først ferdig 15/20 minutter senere. Dere kan si at folk må gå ut når butikken stenger, men aldri før. Bare for å ha det på det rene. Vi jager ikke folk ut før stengetid, og folk får selvfølgelig gjøre seg ferdig. Vi hindrer folk i å begynne handlerunden sin to minutter før vi stenger. Folk må faktisk klare å planlegge litt bedre. Men nå har vi avsporet tråden nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. april 2013 #2816 Del Skrevet 10. april 2013 Haha ja! Maaaaaaaange ganger. Så blir de så frustrerte for at det ikke skjer noe. Noen blir også sure for at de må taste inn koden på nytt og jeg må forsikre dem om at det ikke blir trukket dobbelt. Så har man dem som avbryter for tidlig. Da blir de ofte sinna på meg. Som om det er min feil at de ikke klarer å følge med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 10. april 2013 #2817 Del Skrevet 10. april 2013 "Herlig" dame skulle pante en sekk med flasker hos oss. Vi har service på pantemaskinen én gang i året, og da må vi stenge maskinen et par timer slik at det kan bli gjort. Jeg fortalte at den dessverre er stengt nå, men at hun enten kunne gå til butikken 200 meter unna, eller vente (gjøre noe annet i mellomtiden). Jeg hadde ikke særlig lyst, eller tid, til å ta alle de flaskene manuelt. Jeg antar at hun gikk (noget surmulende). Noen timer etter dette satt jeg i kassen, og damen kom tilbake og lurte på hvor flaskene hennes har blitt av. Jeg skjønner ingenting, men det viser seg at hun satte fra seg posen utenfor panteautomaten, og gikk. Med planer om å komme igjen når automaten var åpnet. Hun var ganske sur, og diskuterte en liten stund, flere kunder sto i kø, og jeg måtte fortelle henne ganske strengt at hun seriøst ikke kan mene at hun forventer at ting hun setter fra seg uten å si i fra til oss blir værende der. For alt jeg vet kan det hende at en kollega av meg hadde pantet dem, men orket ikke spørre. Hadde hun spurt oss hadde vi selvsagt lagt flaskene på bakrommet mens hun var borte, men når hun med vilje setter dem igjen så er det hennes egen feil, altså. Men det hadde hun ingen forståelse for. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenzi Skrevet 10. april 2013 #2818 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Hva er galt med dette svaret? Jeg hadde jo ikke spurt kunden om h*n ville ha en pose om vi ikke hadde..? Endret 10. april 2013 av Kenzi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 10. april 2013 #2819 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) krev feil Endret 10. april 2013 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane91 Skrevet 10. april 2013 #2820 Del Skrevet 10. april 2013 Hadde en gang en kunde som kom tilbake med en stor vase som var "ødelagt". Det viste seg at den var knust, og han hadde tatt med seg alle glasskårbitene. Jeg sa: "Ehm, ja, det er glass, og det kan knuse." Han: "Den var sånn da jeg kjøpte den." Dette var snakk om vaser som vi selv pakket inn i kassen, altså de stod utstilt uten eske. Det endte med at han dyttet alle glassbitene over benken til min side, og jeg ringte vekterne.. Hadde for ikke så lenge siden ganske lang kø i kassen og jeg var den eneste der, da hun andre var på pause(det er selvsagt ikke noe kundene kan noe for). En mor og hennes ca 5 år gamle gutt skal betale, og moren finner ut at dette er den passende anledning å lære ungen å bruke kort. Det ender med at ungen drar ut kortet for tidlig, og må begynne på nytt igjen hele 5(!) ganger, før han skjønner at kortet må stå i til det begynner å pipe. Jeg har jobbet i en butikk som selger barneklær og får flere ganger spørsmål som: "Gutten min er 8år og ganske rund, hvilken størrelse bør jeg velge?" (8år? 9år 10år? Kommer jo helt ann på hvor "rund" han er?) "Hun bruker størrelse tre år i denne dressen i år, tror du størrelse 4 år vil passe neste år?" (det vil jeg tro, men jeg gjetter vel like godt som deg hvor mye ungen din kommer til å vokse?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå