Lykkelitenen Skrevet 6. april 2013 #2741 Skrevet 6. april 2013 Jeg får aldri, og jeg viser ALLTD legg.. 1
Christiane_W Skrevet 6. april 2013 #2742 Skrevet 6. april 2013 Jeg har en følelse av at bestemoren min er litt "kunden fra helvete" for tiden... På kjøpesenteret hun handler fast på har nemlig begge matbutikkene fått egne åpningstider. Bestemor tar alltid bussen så hun er på senteret ca 1 time før senteret åpner (bortsett fra matbutikken da). Hun klager stadig over at "hun gamle" var på jobb i blomsterbutikken så hun fikk ikke kjøpt blomster eller at "han sure" var på jobb på Nille så hun fikk ikke kjøpt servietter heller. Jeg har prøvd å forklare henne at det er bare matbutikken som har åpent, så skal hun handle i andre butikker må hun heller dra litt senere. (Hun er jo pensjonist, så det er ikke akkurat sånn at hun skal rekke noe.) Når jeg sier det svarer hun alltid at "de er jo på jobb". Å få henne til å skjønne at i de fleste butikker er det en del ting som må gjøres før åpningstid og det er derfor de ansatte er der er klin umulig. Butikkansatte gjør kun en ting i bestemors verden: De ekspederer kunder. 26
FruN Skrevet 6. april 2013 #2743 Skrevet 6. april 2013 Tro meg, det er ikke bare bestemoren din som mener det.. 1
Kriz Skrevet 6. april 2013 #2744 Skrevet 6. april 2013 Tro meg, det er ikke bare bestemoren din som mener det.. nei sant, til og med min mor og mange andre. De skulle jobbet 1 måned som heltids butikk ansatt, da hadde vel pipa fått en annen lyd. 1
The Kitten Skrevet 6. april 2013 #2745 Skrevet 6. april 2013 Jeg hadde en kunde som ble sur for at hun ikke fikk åpne et laken og se på det. Prøvde å forklare henne at det ble rent svinn for butikken, men det gikk ikke inn. Jeg måtte jo skjønne at hun ikke visste hvor stor senga hennes var. Beste var at hun gikk og klaget på meg til en kollega, hvor kollegaen min svarte: "Hun håndterte det helt riktig, vi kan ikke la kundene åpne lakene i butikken!" 5
Meaty Skrevet 6. april 2013 #2746 Skrevet 6. april 2013 Jeg har en følelse av at bestemoren min er litt "kunden fra helvete" for tiden... På kjøpesenteret hun handler fast på har nemlig begge matbutikkene fått egne åpningstider. Bestemor tar alltid bussen så hun er på senteret ca 1 time før senteret åpner (bortsett fra matbutikken da). Hun klager stadig over at "hun gamle" var på jobb i blomsterbutikken så hun fikk ikke kjøpt blomster eller at "han sure" var på jobb på Nille så hun fikk ikke kjøpt servietter heller. Jeg har prøvd å forklare henne at det er bare matbutikken som har åpent, så skal hun handle i andre butikker må hun heller dra litt senere. (Hun er jo pensjonist, så det er ikke akkurat sånn at hun skal rekke noe.) Når jeg sier det svarer hun alltid at "de er jo på jobb". Å få henne til å skjønne at i de fleste butikker er det en del ting som må gjøres før åpningstid og det er derfor de ansatte er der er klin umulig. Butikkansatte gjør kun en ting i bestemors verden: De ekspederer kunder. Dette høres ut som senteret jeg jobber på, lurer på om bestemoren din har prøvd å komme inn til oss før åpningstid, for vi har en del av dem som står og skuler stygt på oss fordi vi ikke slipper inn kunder tre kvarter før vi åpner. De skal jo "bare", og forklaringen om at vi ikke engang har tatt ut kasseskrinene bare preller av. 1
Chord Skrevet 6. april 2013 #2747 Skrevet 6. april 2013 Kjenner meg igjen der, med kunder som kommer før åpningstid. De aller fleste drar igjen når de ser at vi ikke har åpnet enda (tidspunktet står på et skilt utenfor døren, godt synlig), men noen få drar som en gal i håndtaket, banker på døra eller vinduet og styrer på. De verste blir da forbannet når jeg åpner døra og sier at vi ikke åpner før om en halvtime, time eller noe sånt. Jeg har jo alltid mye å gjøre før åpningstid, så jeg kan rett og slett ikke åpne før tiden. Men det gjør jo ikke følelsen noe bedre når jeg må be dem om å komme tilbake etter vi har åpnet.
Kara W Skrevet 6. april 2013 #2748 Skrevet 6. april 2013 Minner meg om da jeg jobbet i butikk og ofte var litt tidelig ute, men ikke hadde jobbet meg opp til å få nøkkel enda. Satt da ofte utenfor i jobbuniform og nøt en kaffe tidelig på morgen og ventet på at noen skulle komme og låse opp. Det hente at det kom kunder forbi, og selv ikke "beklager vi har ikke åpnet enda, og dessuten har jeg ikke mulighet til å slippe deg inn for jeg har ikke nøkkel" var en god nok unnskyldning for dem. 1
Mormont Skrevet 6. april 2013 #2749 Skrevet 6. april 2013 Og for å ikke snakke om de som forventer at jeg skal jobbe overtid en lørdagskveld så de får handle alltid like gøy å sitte i kassa nesten tre kvarter etter stengetid fordi en eller annen tulling på død og liv må blande et kilo smågodt. 5
Gjest oreokaka Skrevet 6. april 2013 #2750 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg har en følelse av at bestemoren min er litt "kunden fra helvete" for tiden... På kjøpesenteret hun handler fast på har nemlig begge matbutikkene fått egne åpningstider. Bestemor tar alltid bussen så hun er på senteret ca 1 time før senteret åpner (bortsett fra matbutikken da). Hun klager stadig over at "hun gamle" var på jobb i blomsterbutikken så hun fikk ikke kjøpt blomster eller at "han sure" var på jobb på Nille så hun fikk ikke kjøpt servietter heller. Jeg har prøvd å forklare henne at det er bare matbutikken som har åpent, så skal hun handle i andre butikker må hun heller dra litt senere. (Hun er jo pensjonist, så det er ikke akkurat sånn at hun skal rekke noe.) Når jeg sier det svarer hun alltid at "de er jo på jobb". Å få henne til å skjønne at i de fleste butikker er det en del ting som må gjøres før åpningstid og det er derfor de ansatte er der er klin umulig. Butikkansatte gjør kun en ting i bestemors verden: De ekspederer kunder. Da har du ikke møtt bestemora mi. Hun står klar 10 minutter før på Kiwi hver eneste dag for å se om hun kan finne noen nye "gått ut på dato" matvarer som hun kan få gratis og dele ut til alle oss andre i familien. De ansatte må være ganske irriterte vil jeg tro. Vi i familien er ganske lei av full fryser også. Men ellers irriterer jeg meg mest over "Åja, stenger dere nå? Det går fort" og slenger en bunke med resepter som gjør at man blir stående der et kvarter eller mer etter stengetid. (Jobber i apotek). Aller verst om de kommer 1 minutt før vi låser døra. Eller når vi har låst døra og holder på å telle kassa, og folk drar i døra og banker for livet fordi de vil inn. Argh. Noen mennesker altså. Edit, kom på en ting til: Jeg er apotekteknikker og ung, men har jo peiling på saker likevel. Hadde jo ikke kunnet jobbet der hvis ikke. Og, når det da kommer kunder som sier "Tror vi må snakke med en litt mer erfaren" og jeg pent henter en annen som kan hjelpe, og de da spørre om er nesespray eller hvilket plaster de må bruke på såret sitt.......................... Da altså.... Endret 6. april 2013 av oreokaka 10
Sitronmelis Skrevet 7. april 2013 #2751 Skrevet 7. april 2013 Hater kunder som ikke kan respektere stengetider! Var på jobb på kiwi går, og på lørdager stenger vi 21.00. 2 minutter på ni, måtte vi bruke TO kasser. Mens vi satt i kassa, kom det fler kunder inn, og jeg kjente irritasjonen ble større og større.. Når kundene endelig hadde betalt og tatt med seg varene og forlatt butikken, låste kollegaen min døra, så ingen kommer inn igjen, bare ut. Jeg kikker rundt i butikken etter gjenværende kunder, og oppdager en dame som står og kikker i bøkene i bladhylla... Hun har tydelig problemer med å bestemme seg for hvilken bok hun skal velge..... *Ser på klokka, 2 minutter over ni....3 minutter over ni.....5 minutter over ni...* Har så lyst å si: "Unnskyld meg, men butikken stengte for 5 minutter siden.." Men føler jeg ikke kan det, så må bare vente... Til slutt kommer hun til kassen og betaler. Jeg slår inn varene fort som lynet for nå vil jeg hjem! .. Haha, var hjemme halv ti da
SoftKitty Skrevet 7. april 2013 #2752 Skrevet 7. april 2013 Det kan du vel si? På kjøpesenter så sier de jo ifra over høytaleranlegget. Jeg følger aldri med på butikkers stengetid så det kan hende jeg er en sånn slem kunde innimellom, er litt surrete Var en gang jeg var i en butikk i USA da, hvor vi sjekket stengetid før vi gikk inn fordi det var sent, og det var en halvtime iallfall til de skulle stenge. Men de drev å støvsugde osv og virket skikkelig irritert for å få kunder... (Var en jentebutikk med noen unge jenter som jobbet) Vi handlet likevel da:P 2
FruN Skrevet 7. april 2013 #2753 Skrevet 7. april 2013 Hater kunder som ikke kan respektere stengetider! Var på jobb på kiwi går, og på lørdager stenger vi 21.00. 2 minutter på ni, måtte vi bruke TO kasser. Mens vi satt i kassa, kom det fler kunder inn, og jeg kjente irritasjonen ble større og større.. Når kundene endelig hadde betalt og tatt med seg varene og forlatt butikken, låste kollegaen min døra, så ingen kommer inn igjen, bare ut. Jeg kikker rundt i butikken etter gjenværende kunder, og oppdager en dame som står og kikker i bøkene i bladhylla... Hun har tydelig problemer med å bestemme seg for hvilken bok hun skal velge..... *Ser på klokka, 2 minutter over ni....3 minutter over ni.....5 minutter over ni...* Har så lyst å si: "Unnskyld meg, men butikken stengte for 5 minutter siden.." Men føler jeg ikke kan det, så må bare vente... Til slutt kommer hun til kassen og betaler. Jeg slår inn varene fort som lynet for nå vil jeg hjem! .. Haha, var hjemme halv ti da Det har jeg sagt, flere ganger. Og jeg har ikke alltid ventet til 5 over! 1
She_Leiva Skrevet 7. april 2013 #2754 Skrevet 7. april 2013 Vet ikke om jeg har skrevet dette før? Jeg hater foreldre som er blinde for hva barna deres holder på med inne i butikken (egentlig generelt, men la oss holde oss til tema.) For en god stund siden kom en familie bestående av mor, far og en jentunge på rundt 6år inn i butikken. De brukte lang tid og handlet mye, jentungen valset frem og tilbake mellom radene og ropte og hoiet på foreldrene samtidig som hun dro med seg ting (som hun ikke fikk kjøpe) for så å plassere de på andre "spennende" plasser i butikken. Sakte, men sikkert kom de til kassen og var klare til å betale, alt dette under jentas mas og skrål selvfølgelig. De har en full handlekurv og jeg begynner og scanne varene å plassere de omhyggelig nede ved enden da jeg ser at det trengs litt logikk for å få plass til alt uten å mose enkelte ting som banan, egg o.s.v. Alt begynner så bra og det fylles sakte opp, jenta står og ser på samtidig som hun står og blokkerer sensoren (for at båndet skal rulle) med armene mens hun dytter tingene opp på vekta foran meg. Jeg tenker for meg selv at med det utgangspunktet jeg hadde sett for meg etter alt bråket, så var dette en vellykket handel hittil... De sender meg en svaber (som jeg velger å kalle en langkost) som jeg scanner og plasserer nede ved de andre varene. Jenta tar tak i denne og begynner å mose varene nedover med den. Jeg ser litt strengt på henne og regner med at hun skjønner at det ikke er "lov", men det gjorde hun ikke. Jeg sa også veldig rolig til henne at hun ikke måtte dytte varene med kosten da de kunne bli ødelagt. Hun dreit i hva jeg sa og fortsatte å dytte alt nedover og med alt mener jeg egg, aviser, frukt, ja ALT! Og foreldrene enser ikke engang hva ungen driver med. De betaler og tar med seg "kreket" av en unge ned for å pakke. Etter en liten stund kommer moren opp med en eggepakke som hun bare "MÅÅÅ FÅ BYTTE" fordi eggene var knuste. Jeg sier til henne at den var hel da jeg satte den der, for hadde den sett slik ut da jeg scannet den så hadde jeg lagt merke til det å sagt ifra med en gang (den var passe herpa for å si det slik, umulig og overse): Mor: "Hva er det du prøver å si? At vi har ødelagt den? Beskylder du oss for å ødelegge våre egne egg?" Meg: "Tja, neida, men det kan ha noe å gjøre med at hun *ser på jenta* sto og dyttet på den med langkosten selv om jeg spurte om hun kunne la være?" Mor: "Hva i helvete er dette for en sjappe som skylder på små, uskyldige jentunger!!!" Meg: "Var ikke meningen og legge skylden på noen altså, men jeg prøvde å si ifra til henne at ting blir ødelagt om man presser de lenger ned, men det er greit bare gå og hent deg en ny eggepa..." Mor: "Ikke hør på damen vennen min, når går vi OG VI KOMMER IKKE TILBAKE!!!! Makan..." For å si det sånn, når sjokket hadde lagt seg sa lo vi godt av dette, snakk om at kråka bare ser det gode i sine egne altså... 25
Gjest EryMax Skrevet 7. april 2013 #2755 Skrevet 7. april 2013 Egg er slemme ondskapsfulle vesen som bestemmer seg for å knuse av seg selv. Det skal jeg si om jeg knuser et egg 2
oreokake Skrevet 7. april 2013 #2756 Skrevet 7. april 2013 For å si det sånn, når sjokket hadde lagt seg sa lo vi godt av dette, snakk om at kråka bare ser det gode i sine egne altså... Hahah, herregud. Det der er faktisk det mest positive med å jobbe i sentrum nå, vi har en haug med narkomane kunder - men vi slipper BARN. Det er kanskje 2% barn som er søte når de er med og handler. 2
Gjest EryMax Skrevet 7. april 2013 #2757 Skrevet 7. april 2013 De barna som handler hos oss, de sitter i barnevogn.
Kriz Skrevet 7. april 2013 #2758 Skrevet 7. april 2013 (endret) Vet ikke om jeg har skrevet dette før? Jeg hater foreldre som er blinde for hva barna deres holder på med inne i butikken (egentlig generelt, men la oss holde oss til tema.) For en god stund siden kom en familie bestående av mor, far og en jentunge på rundt 6år inn i butikken. De brukte lang tid og handlet mye, jentungen valset frem og tilbake mellom radene og ropte og hoiet på foreldrene samtidig som hun dro med seg ting (som hun ikke fikk kjøpe) for så å plassere de på andre "spennende" plasser i butikken. Sakte, men sikkert kom de til kassen og var klare til å betale, alt dette under jentas mas og skrål selvfølgelig. De har en full handlekurv og jeg begynner og scanne varene å plassere de omhyggelig nede ved enden da jeg ser at det trengs litt logikk for å få plass til alt uten å mose enkelte ting som banan, egg o.s.v. Alt begynner så bra og det fylles sakte opp, jenta står og ser på samtidig som hun står og blokkerer sensoren (for at båndet skal rulle) med armene mens hun dytter tingene opp på vekta foran meg. Jeg tenker for meg selv at med det utgangspunktet jeg hadde sett for meg etter alt bråket, så var dette en vellykket handel hittil... De sender meg en svaber (som jeg velger å kalle en langkost) som jeg scanner og plasserer nede ved de andre varene. Jenta tar tak i denne og begynner å mose varene nedover med den. Jeg ser litt strengt på henne og regner med at hun skjønner at det ikke er "lov", men det gjorde hun ikke. Jeg sa også veldig rolig til henne at hun ikke måtte dytte varene med kosten da de kunne bli ødelagt. Hun dreit i hva jeg sa og fortsatte å dytte alt nedover og med alt mener jeg egg, aviser, frukt, ja ALT! Og foreldrene enser ikke engang hva ungen driver med. De betaler og tar med seg "kreket" av en unge ned for å pakke. Etter en liten stund kommer moren opp med en eggepakke som hun bare "MÅÅÅ FÅ BYTTE" fordi eggene var knuste. Jeg sier til henne at den var hel da jeg satte den der, for hadde den sett slik ut da jeg scannet den så hadde jeg lagt merke til det å sagt ifra med en gang (den var passe herpa for å si det slik, umulig og overse): Mor: "Hva er det du prøver å si? At vi har ødelagt den? Beskylder du oss for å ødelegge våre egne egg?" Meg: "Tja, neida, men det kan ha noe å gjøre med at hun *ser på jenta* sto og dyttet på den med langkosten selv om jeg spurte om hun kunne la være?" Mor: "Hva i helvete er dette for en sjappe som skylder på små, uskyldige jentunger!!!" Meg: "Var ikke meningen og legge skylden på noen altså, men jeg prøvde å si ifra til henne at ting blir ødelagt om man presser de lenger ned, men det er greit bare gå og hent deg en ny eggepa..." Mor: "Ikke hør på damen vennen min, når går vi OG VI KOMMER IKKE TILBAKE!!!! Makan..." For å si det sånn, når sjokket hadde lagt seg sa lo vi godt av dette, snakk om at kråka bare ser det gode i sine egne altså... Hadde sagt men så bra da, (for sånne møkka kunder vil vi ikke ha).. Men de kommer som oftes tilbake av en annen eller merkelig grunn Endret 7. april 2013 av Álvarez 1
Amananas Skrevet 7. april 2013 #2759 Skrevet 7. april 2013 Favorittsamtale (jeg jobba på Nille før): Kunde: "Hei! Kan du hjelpe meg å finne en gave til barnebarnet mitt på fem år?" Jeg: "Ehh... ja, jeg kan jo prøve.. hva interesserer han seg for da?" Kunde: "Nei, jeg vet ikke egentlig." -.- please STOP wasting my tiiiime... Om ikke DU vet hva barnebarnet ditt interesserer seg for, så vet ikke JEG. Og ser jeg ut som en som har barn? Jeg er 19 år.. -.- 3
Amananas Skrevet 7. april 2013 #2760 Skrevet 7. april 2013 (endret) En ting til: Bestekompisen min hadde en kunde som gikk bak kassen mens han ekspiderte neste kunde og deisa en svær sekk med POTETER i ryggen hans xD Hvorfor? Fordi han hadde slått inn feil type poteter, slik at han hadde betalt 3-4 kr for mye. Dette var første dagen på jobb for kompisen min, og han måtte gå hjem fordi potetsekken slo ham så langt fram at han skjærte opp hele hånda si på kvitteringsmaskinen xD Kunden ble bortvist av securitas og truet med anmeldelse om han noengang kom tilbake. Endret 7. april 2013 av asheraa12 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå