Kriz Skrevet 31. mars 2013 #2701 Skrevet 31. mars 2013 Jeg hadde en artig telefonsamtale med en kunde i går. Meg: Hei du har kommet til *Butikk* Kunde: Ja, hei. Hvor lenge har dere åpent i dag? Meg: Til klokka 16 Kunde: Så da kan jeg komme innom? Meg: (Tenker, nei vi vil helst ikke ha kunder i butikken vår) Klart det! Velkommen skal du være! Kunde: Ja og så lurer jeg på om *Annen butikk som ikke er i vår kjede engang* er åpen? Meg: Det vet jeg dessverre ikke. Kunde: Kan du finne det ut? Meg: Du må nesten ta å ringe dem selv. Kunde: Nei, nå er jeg kunden din og jeg ber deg sjekke det og komme tilbake til meg! Meg: Det kan jeg dessverre ikke gjøre. Kunde: For en dårlig service! Ring nå butikken selv for pokker! jeg hadde sagt ja kjære kunde, skal vi se, de har vist stengt, men du er velkommen til oss for vi er fortsatt åpen 9
Sophia. Skrevet 31. mars 2013 #2702 Skrevet 31. mars 2013 Har en litt morsom kunde som er innom flere ganger i uken. Han: Cafe Créme. *snur meg for å finne* Han: Gul. *tar én gul* Han (akkurat når jeg har snudd meg igjen): To stk. Er så morsomt, for han bruker akkurat de samme ordene HVER eneste gang! Nå vet jeg jo så godt hva han skal ha at han ikke sier noe når det er jeg som står i kassa. Har en som alltid skal ha 20 Kent også, samme greien med han. Alltid det samme og aldri noe annet i tillegg. Enkelt og greit 1
Alice123 Skrevet 31. mars 2013 #2703 Skrevet 31. mars 2013 En gang jobbet jeg på et sted som bestillte kake når en spesielt kjent og vanskelig kunde fortalte at han skulle flytte til en annen del av landet. 24
Gjest Tirkes Skrevet 1. april 2013 #2704 Skrevet 1. april 2013 Var innom enn søndagsåpen brustadbu i dag og opplevde noe som fikk meg til å tenke på denne tråden. Er ikke akkurat dumt, men utrolig artig. Jeg står i kø bak en mann og ei jente på 4-5 år. Jenta har på seg en sort og rød vampyrkappe og lilla plast-hoggtann-gebiss i munnen. Jeg er allerede sjarmert for å si det slik. Denne butikken er liten og trang og de har mange produkter bak disken. Far til vampyren ber om en shampo, paracet og halspastiller som er bak kassadamen. Da knurrer den lille vampyren så høyt hun bare kan, og tenna ramler nesten ut. Kassadamen gjør seg til og er veeeeldig skremt. Kassadame: Nei, oj har du LILLA tenner! Det var spesielt, du! Vampyr: Raaargh *sikle* Kassadame: Det var noen veldig skumle og pene tenner. Vil du ha pose? (Til far) Far: To takk. Vampyr: (tar ut tennene) Pappa har gule tenner. Vil du se? Smiiiil, Pappa! Kassadame: Fnis. Far: (Som om ingenting har hendt) Og tannkrem, takk. (peker bak kassadamen). ...jeg holdt på å gå i knestående av latter. Aner ikke hvem som var mest sjarmerende av far og datter. Unger er herlige dyr. 41
The Kitten Skrevet 1. april 2013 #2705 Skrevet 1. april 2013 Sjefen min hadde en butikktyv som avslørte seg selv så til de grader. Etter at hun hadde betalt og går forbi alarmen hyler den. Det er standard prosedyre å sjekke om vi har glemt å ta av en alarm eller om det er noe annet uskyldig som hyler. Sjefen finner ingen glemte alarmer og ber kunden forsøke igjen. Det hyler igjen både i vesken og i jakkelomma. Da setter kunden opp et forbaust ansiktisuttrykk og sier. "Jeg forstår ikke hvorfor alarmen hyler! Jeg har jo kun tatt ting uten alarm på!" Så måtte hun pent bli med inn på kontoret og ble anmeldt. Dama hadde stjålet for over 2 000 kroner! Det endte imidlertid ikke der. På vei inn til kontoret begynte hun å snakke om at vi måtte sørge for at hun fikk en norsk vekter. Forrige gang hadde hun nemlig fått en utenlandsk vekter, som sikkert var kriminell selv! 31
Lykkelitenen Skrevet 1. april 2013 #2706 Skrevet 1. april 2013 Sjefen min hadde en butikktyv som avslørte seg selv så til de grader. Etter at hun hadde betalt og går forbi alarmen hyler den. Det er standard prosedyre å sjekke om vi har glemt å ta av en alarm eller om det er noe annet uskyldig som hyler. Sjefen finner ingen glemte alarmer og ber kunden forsøke igjen. Det hyler igjen både i vesken og i jakkelomma. Da setter kunden opp et forbaust ansiktisuttrykk og sier. "Jeg forstår ikke hvorfor alarmen hyler! Jeg har jo kun tatt ting uten alarm på!" Så måtte hun pent bli med inn på kontoret og ble anmeldt. Dama hadde stjålet for over 2 000 kroner! Det endte imidlertid ikke der. På vei inn til kontoret begynte hun å snakke om at vi måtte sørge for at hun fikk en norsk vekter. Forrige gang hadde hun nemlig fått en utenlandsk vekter, som sikkert var kriminell selv! Ååååhh, det høres ut som en av våre kjenninger! Hun beskylte vekterne for å stjele fra henne fordi de beslagela verktøyet hun bruker til å fjerne alarmer med og aluminiumsfolien hennes mens de ventet på politiet... 6
Gjest Daenerys Skrevet 2. april 2013 #2707 Skrevet 2. april 2013 Juletider i posten, type 20. eller 21. desember. Lite kontor, og en av de mest hektiske dagene fikk vi ikke brevsendinger (brev som er for store til postkassa og havner på postkontoret), noe som var kjipt nok i seg selv. Når vi da fikk dobbel ladning dagen etterpå, var kaoset faktum. Jeg sorterte etter hard pakke/myk pakke, men måtte fylle 3 handlevogner (for det var ikke plass på kontoret...). Det kommer en eldre dame inn, og skal hente en av disse for store brevene. Dette var såpass tidlig at vi ikke hadde rukket å scanne dem inn, for pakker skal scannes først. Og vi vet jo alle hvor mange pakker det er i jula Uansett, dama krever å få brevet sitt, fordi ditt og datt. Sjefen min sier at pga feil med leveransen i går, kom det dobbel mengde i dag, og siden det var tidlig på formiddagen hadde vi ikke rukket å ta brevene enda, pakker er prioritert. Dama insistrert. Sjefen min sier at hun må nok dessverre komme tilbake senere på dagen, og beklaer dette. Dama syns ikke dette er noe greit. Og da så jeg sjefen min klikke. Hun gikk bort til handlekurvene, kastet dem her og der "ja kanskje det er denne her, siden det er såååå viktig for deg skal jeg jo lete gjennom hver eneste en vet du! For dette har jeg sååå godt tid til i dag, det er jo kun du som skal ha pakker og brev i dag!!". Ille mens det stod på, men dama forsvant etter et par tirader. Godt å se at av og til kan man ta litt igjen. Har et par andre morsomme fra posten også, men de får jeg spare til senere Uttrykket når man i juletider får en bunke med 100 brev og kunden sier "ja, du tar vel på frimerker? *hirr hirr*" og man sier "beklager, har ikke kapasitet" - det blikket der, det er ekte mord-blikk Krangler de da sier man jo bare "ser du alle de andre kundene i køen bak deg, og alle de brevene som allerede ligger her? Flott! Neste!"
Amananas Skrevet 2. april 2013 #2708 Skrevet 2. april 2013 Åååh, har ei vemmelig dame som kommer ofte på butikken - og hver ENESTE gang plukker hun med seg noe snop / sjokolade som hun tar med seg innover i butikken - åpner - og så spiser FØR hun har betalt. Det er en stor butikk så dette legger jeg aldri merke til før hun kommer for å betale etterpå. I påsken kom hun inn og hadde spist en pakke med Anthon Berg marsipansjokolade. Kommer bort til kassen og slenger på de andre varene sine. "Disse skal jeg ha," sier hun med verdens VERST røykestemme. Jeg ser ingen sjokolade, og spør om hun ikke spiste Anthon Berg også. "Å ja, jo, og så en pakke med Anthon Berg." Jeg: "Jeg må ha pakken for å slå den inn, hvor har du lagt den?" Hun: "Åh, den ligger oppi her, hehe" ler hun og viser fram handlekorga si som hun har kasta masse søppel oppi (Anthon Berg sjokoladene må pakkes opp en og en - så det blir litt papir etterhvert". Jeg (veldig sint- er så lei av henne nå): "Du kan da ikke bare kaste søppelet ditt opp i handlekorga! Ta i det minste å rydd etter deg når du skal spise maten før du betaler" Hun: "Neinei... jeg skulle rydde det da.. " (RIGHT. Korga hadde hun prøvd å skyve under disken min før jeg spurte etter sjokoladepakken.) Jeg: "Gi det til meg da! Så kan jeg i det minste kaste det bak disken framfor at det ligger i korga som andre kunder skal bruke." Hun: "jada." Så gikk hun, uten noen som helst hint av skam eller forståelse av at hun driter seg ut og irriterer meg hver eneste gang hun er i butikken. Hun er et VOKSENT menneske, og til og med de dagene kassen min er HELT ledig klarer hun ikke å dra ræva si bort og betale FØR hun spiser? Er hun 5 år i hodet? Hva faen.. Samme dama sløste bort 30 min av dagen min på 1000 varer hun skulle spøre om pris på og legge av bak kassen for å hente senere. Kom tilbake etterpå og fant seg 2 varer hun heller skulle ha, de tusen resten måtte jeg legge ut i butikken igjen. Hun er så vemmeliiiiig! 12
Lykkelitenen Skrevet 2. april 2013 #2709 Skrevet 2. april 2013 (endret) Slike irriterer noe helt sinnsykt. Hva om de plutselig ikke har penger på kort, kortet er ødelagt eller det går på reserveløsning eller lignende? Jeg kan skjønne at foreldre lar ungene sine åpne en ting, da unger kan bli veldig utolmodig i butikken, men de fleste gjør da ett poeng av å vise barna at de må betale for det, så de skjønner at man ikke bare kan ta ting. At voksne mennesker ikke klarer å handle uten å åpne og spise varer er bare latterlig og man har nesten lyst til å kommentere det til dem... Det er ikke slik at varene i en butikk bare ligger der, eierløse. De tilhører faktisk noen andre og er ikke dine før transaksjonen (eierbyttet) er gjennomført. Litt som de som må åpne alt de kan på parfymeriet, fordi det ikke er testere tror de at de kan åpne hva som helst. Det at varene i noen tilfeller kan bli ødelagt av slikt, og at det i mange tilfeller er utrolig uhygenisk er helt umulig å forstå. Grr! Endret 2. april 2013 av Lykkelitenen 3
Populært innlegg She_Leiva Skrevet 2. april 2013 Populært innlegg #2710 Skrevet 2. april 2013 For en tid tilbake, så hadde vi er periode da en bestemt kunde (som vanligvis ikke handler hos oss), kom tilbake hver dag. Denne mannen har tydeligvis noe problemer med både fysisk og mental helse, noe vi har fått lære på den harde måten. Ikke bare svetter han så vi må gå bak han og tørke opp, men han går med en alt for stor bukse slik at den ofte faller av og avslører en ganske slapp, bleielignende truse. Han kommer til kassen og skal kjøpe seg røyk, hvor han da roper, kjefter og bokstavelig talt hiver pengene på oss, ofte har han ikke nok penger engang, da blir han sur når han må legge tilbake noe og det hele ender ofte opp med at han står å skriker til noen av oss følger han rolig ut. Vel, nok intro om denne mannen, nå skal jeg komme til saken: Mannen står i kø bak en meget hyggelig afrikansk familie, mor og far med to små gutter, de handler ofte hos oss og vi har ALDRI hatt noen problemer med de, tvert imot, så er det alltid en hyggelig opplevelse når de handler. Den ene gutten står med en liten handlekurv rett bak denne mannen, men gjør ikke noe særlig ut av seg. Helt uten forvarsel tar han gåstokken sin å begynner å dytte borti guttungen. Gutten skjønner ikke noe å begynner og rope på mamma'n sin. Jeg ser hva som skjer og spør hva i all verden denne mannen driver med: Meg: "HVA er det egentlig du tror du driver med?" Mann: "Ehh... Han stjeler fra meg, han tar fra lommene mine!!! Alle svarte unger stjeler fra meg!!!!" Meg (blir fly forbannet): "DU!! Du rører ikke gutten med den stokken din EN ENESTE gang til. Jeg har stått å sett på dere hele tiden og han har ikke vert i nærheten av lommene dine engang. SLIK GJØR DU IKKE MOT ANDRE MENNESKER!!" Mannen blir stille. Mann: "Men han stjeler, svartinger er tyver!!" Meg: "NÅ betaler du varene dine, så forsvinner du ut av denne butikken sporenstreks! Jeg vil ikke se deg her igjen! Slike rasistiske holdninger får du drive med en annen plass OG SÅ MOT EN LITEN GUTT!? UT!!!!!" Første og siste gang jeg har brølt til en kunde noen gang, jeg var så sint at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg en stund. Har kjeftet flere ganger, men det har ikke skjedd at jeg har hevd stemmen. Nå ropte jeg så høyt at de i ferskvaren på andre siden av sjappa kunne høre det. Sjefen min kom å ga meg ett klapp på skuldra og sa at han hadde hørt hva som hadde skjedd fra kontoret sitt og at han var stolt over meg. Familien takket meg også fordi jeg hadde forsvart de (skulle bare mangle!). (Har ikke sett han inne i butikken etter det, men jeg har sett han utenfor og da tør han ikke engang å se på meg. TIL PASS FOR HAN!) 63
Flynn Skrevet 2. april 2013 #2711 Skrevet 2. april 2013 Kunder som tar opp litersbokser med is fra frysedisken, ombestemmer seg og ikke skal ha den likevel, og bare legger den i en tilfeldig hylle... så den smelter. Går an å legge den tilbake i frysedisken da! 2
Minya Skrevet 2. april 2013 #2712 Skrevet 2. april 2013 Første og siste gang jeg har brølt til en kunde noen gang, jeg var så sint at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg en stund. Har kjeftet flere ganger, men det har ikke skjedd at jeg har hevd stemmen. Nå ropte jeg så høyt at de i ferskvaren på andre siden av sjappa kunne høre det. Sjefen min kom å ga meg ett klapp på skuldra og sa at han hadde hørt hva som hadde skjedd fra kontoret sitt og at han var stolt over meg. Familien takket meg også fordi jeg hadde forsvart de (skulle bare mangle!). (Har ikke sett han inne i butikken etter det, men jeg har sett han utenfor og da tør han ikke engang å se på meg. TIL PASS FOR HAN!) Jeg applauderer deg høyt og hjertelig! Kunder som tar opp litersbokser med is fra frysedisken, ombestemmer seg og ikke skal ha den likevel, og bare legger den i en tilfeldig hylle... så den smelter. Går an å legge den tilbake i frysedisken da! Beste jeg har funnet av slikt var en sånn frossen pølse med kjøttdeig. Dyttet langt bak arkivpermene i kontorrekvisita. Den hadde ligget der lenge og var definitivt ikke frossen lenger. Så lenge at jeg var genuint redd for at den kom til å eksplodere om jeg tok for hardt i den. Det beste var vel at det stod en frysedisk for småis bare halvannen meter unna. *facepalm* 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. april 2013 #2713 Skrevet 2. april 2013 En gang jobbet jeg på et sted som bestillte kake når en spesielt kjent og vanskelig kunde fortalte at han skulle flytte til en annen del av landet. Hva slags sted var det? Og hvordan reagerte han?
Gjest EryMax Skrevet 2. april 2013 #2714 Skrevet 2. april 2013 Beste jeg har funnet av slikt var en sånn frossen pølse med kjøttdeig. Dyttet langt bak arkivpermene i kontorrekvisita. Den hadde ligget der lenge og var definitivt ikke frossen lenger. Så lenge at jeg var genuint redd for at den kom til å eksplodere om jeg tok for hardt i den. Jeg har funnet kyllingfilet i tacohylla sammen med muggen paprika og agurk. Det er bare 10 skritt å gå tilbake til kjøledisken med kyllingen. Å så har jeg funnet mat fra ferskvaredisken i godterihylla.
Chloe- Skrevet 3. april 2013 #2716 Skrevet 3. april 2013 Hva slags sted var det? Og hvordan reagerte han? Jeg tror egentlig den bare var til personalet? 2
The Kitten Skrevet 3. april 2013 #2717 Skrevet 3. april 2013 Tilbake til dumme tyver. Hvis man skal ta av alarmen og stjele et klesplagg, så er det ikke en god idé å legge alarmen i jakkelomma si! 25
Gjest Errata Skrevet 3. april 2013 #2718 Skrevet 3. april 2013 (endret) I går fikk jeg kjeft av en vrang kunde for følgende "fitteservice": Kunde (skal betale rundt 90 kr med kort) : "...også skal du runde opp til 500,-, og det skal være en 200-lapp og resten i mynt." Jeg: "Ehm, det går dessverre ikke, men jeg har mulighet til å gi deg en 500-lapp i tillegg. Etter at banken flyttet ut av senteret må vi dessverre spare på vekslepengene, for nå må vi gå helt til xx-bank og betale for å få veksle." Kunde (slår på caps lock-stemmen): "HVA MENER DU MED DET? Vekselepengene er jo der for at du skal gi de til kunder, ikke at du skal ha alle selv?! " Meg: "Joda, men vi kan ikke la kunder ta ut så mye de ønsker i veksel, da blir det tomt når noen vil betale med sedler." Kunde: "#$XXX&FITTESERVICE! Så frekke kan dere ikke være, har ikke sjefen din lært deg at man skal være hjelpsom mot alle kunder?" Jeg: "Ehm, men jeg har altså ikke lov å gi ut alle myntene våre, men vi lar dere ta ut i sedler når vi har det for å være greie, selv om det er en minibank rett rundt hjørnet. Vil du ta ut 500 i tillegg eller bare betale for vare..." Kunden snur seg og går mens han roper noe om å klage til sjefen min. Neste kunde ler litt, og sier det er godt jeg holdt på myntene, for hun må betale med en lapp. Også, engel som mange av kundene våre faktisk er, sier hun litt bekymret: "Men, du, om du er redd for å få kjeft av sjefen din, så kan jeg godt være vitne, altså." Hun reddet virkelig humøret mitt for kvelden, for å si det sånn. Heldigvis har sjefen min full tillit til meg, så det var ikke nødvendig med sannhetsvitne i tilfelle sinnakunden faktisk kom tilbake for å klage. Endret 3. april 2013 av Errata 19
Alice123 Skrevet 3. april 2013 #2719 Skrevet 3. april 2013 Hva slags sted var det? Og hvordan reagerte han? Det var en relativt stor bedrift. Vi bestillte kake til oss ansatte for å feire, ikke til kunden 1
Tomaten Skrevet 4. april 2013 #2720 Skrevet 4. april 2013 Jeg irriterer meg over de kundene som gjerne skal ha hjelp til å plukke ut et produkt. Og selvom det er et godt detaljert bilde utenpå emballasjen, SKAL de absolutt åpne å se. Prøver å si at de ikke kan det, men innen jeg har fått snakka ferdig er pakken åpna. Så bestemmer di seg for at den vil de ha. Tar de den de åpna? NEI De tar en ny en. Hadde en skikkelig arrogant jævel som gjorde det her om dagen. Jeg sier "siden du åpnet pakken, ser jeg helt at du kjøper når du alikevel skal ha den" så svarer idioten: Jeg tar denne jeg (viser til den uåpna han har plukka opp), så har dere noe å vise andre kunder også.. &#!%&#%!&#! 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå