FruN Skrevet 1. mars 2013 #2521 Del Skrevet 1. mars 2013 Det er faen meg det frekkeste jeg har hørt på lenge, hva ER det med folk da? Bra at pappa'n din er kjapp i kommentaren Dette skjedde en gang på 80-tallet/tidlig 90-tallet. Men frekt som fy okke som... Er glad pappa og har en god dose selvironi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 1. mars 2013 #2522 Del Skrevet 1. mars 2013 Hei, har du som yrkessjåfør noen morsomme kundehistorier (såfremt du har et serviceyrke). Nå møter jeg veldig sjelden kundene mine. Mitt store problem i hverdagen er andre i trafikken. Da spesielt de som parkerer bilene sine på steder de ikke har lov til å stå. Det er vel ikke helt innenfor, men jeg kan jo ta en hendelse som skjedde i dag. Bil står parkert i sentrum av Bergen etter et parkering forbudt-skilt. Jeg ringer eieren, siden det gjerne er raskere enn å ringe Bergen Parkering og fordi jeg er en grei kar som synes det er ok å gi folk en sjanse. Personen som svarer er en eldre herre fra Sotra som har registrert bilen i sitt navn, men det er hans sønn som bruker den. Jeg ber han om å få flyttet den, han sier han skal ringe sin sønn og jeg venter. Det går noen minutter uten at noe skjer, så jeg ringer personen opp igjen. Han begynner på en røverhistorie som ender i at sønnen har fått lov av politiet til å stå der, og at han er usikker på om han kan få flyttet bilen den nærmeste tiden. Jeg har ikke tid til å stå der en time eller mer, så jeg ringer politiet for å sjekke om saken stemmer. Noe den ikke gjør. Så da ringer jeg han opp igjen, opplyser om at jeg har sjekket med politiet og at jeg har tatt han i løgnen. Da begynner han å bli desperat og sier at han skal få fjernet bilen så fort som mulig. Jeg sier jeg ikke gidder vente på han og at jeg kommer til å ringe Bergen Parkering og få fjerna bilen. Bergen Parkering kommer, bøtelegger bilen og oppdager i tillegg at fyren kjører på pigg uten å ha oblat. Fyren ringer opp igjen og opplyser om at hans sønn er på vei og kommer til å være der om en havltime. Jeg sier jeg allerede har kontaktet parkeringsvakten og ønsker han en god helg. Av og til føles det jævlig godt å være drittsekk. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 1. mars 2013 #2523 Del Skrevet 1. mars 2013 Kan jeg få en blomst UT AV DEG. Det er sånn jeg ville sagt det. Dialekten der jeg er fra er sånn. Det brukes for det meste ved kjøp eller byttehandler. -Kan jeg få kjøpe den ut av deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. mars 2013 #2524 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg hadde en eldre dame som fortalte meg om den lille filipinske jenta hun arbeidende hos seg. Hun gjentok konsekvent at det var ei liten pike. Helt til hun oppdaget mitt spørrende ansiktsuttrykk. Da rettet hun seg selv, og sa det i virkeligheten var en voksen kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 1. mars 2013 #2525 Del Skrevet 1. mars 2013 For å sette ting litt i perspektiv om hvor ufordragelige kunder faktisk ofte er: Var på apoteket for å hente en resept på hostesaft. Det er jo rette sesongen så de var tom for den typen jeg skulle ha. Jeg smilte og sa at det var jo greit, vi har flere apotek. Apotekdamen ble skikkelig overrasket over at jeg kunne være like blid og var imponert over måten jeg tok det på. Så det er visst ikke så vanlig med folkeskikk når ikke alt går rette veien... Hehe ja jeg har også opplevd butikkansatte, om de gjør en liten feil, eller det skjer noe de egentlig ikke kan noe for, og de bare "UNNSKYLD UNNSKYLD JEG SKAL FIKSE DET! HERREGUD!" omtrent.. Mens jeg bare "eeeh... det går fint altså " De må jo tydeligvis forvente at kunden blir sur av en grunn... Ikke at det er noe negativt, men kjipt at det er blitt sånn for noen :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 1. mars 2013 #2526 Del Skrevet 1. mars 2013 Det du trenger er en sjef som lar deg få lov til å kaste ham ut av butikken. Det og! Skulle betalt for å få havne i basketak med Herr Krakilsk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarbear12 Skrevet 1. mars 2013 #2527 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Åååh det er så mye.. Har jobbet både i restaurant-bransjen og vanlig butikk. Noen ting: Vi hadde salg på julebelysning etter jul (50%). Da dette er varer vi vil ha UT av butikken OG de er til halv pris, er det ikke mulig å returnere dem. Dette står klart og tydelig på en plakat når man betaler i kassen. Et par i 40-åra har vært innom og kjøpt seg ei julekule, og går kjempefornøyde ut. Ca 2 timer senere kommer mannen tilbake. Han marsjerer fort forbi kassen og ned i julebelysningen, og henter seg ei ny (og annerledes) julekule. Han: "Hei! Jeg vil gjerne bytte denne julekula mot den jeg kjøpte tidligere. Det er samme pris på, så det går vel greit?" Jeg vil bare presisere at selv om varer i butikken vår har samme pris og til og med er samme type vare, så har de forskjellig varenummer, og man kan ikke bare bytte varer uten at det da blir feil under varetelling osv. Jeg: "Vi tar dessverre ikke retur på salgsvarer. Beklager." Han: "HÆÆÆ?! HVORFOR IKKE DET? JEG VAR JO HER FOR TO TIMER SIDEN!" Jeg: "Ja, det husker jeg, men vi tar allikevel ikke retur. Det står her på plakaten." Han: "MÅ DU GJØRE DEG SÅ VANSKELIG? DET ER DET VERSTE JEG HAR HØRT!" Jeg: "Det er ikke noe jeg kan gjøre med det, beklager. Dette er en salgsvare, og det er ikke mulig å returnere den" Han (henvender seg til de andre kundene i køen): "SYNES IKKE DERE DETTE ER DÅRLIG SERVICE? JEG FÅR IKKE BYTTE KULA, SELV OM JEG KJØPTE DEN I DAG." Dame i køen: "Jo, det syntes jeg hørtes merkelig ut... Men regler er regler." Han: "DRIT I DET! DA SKAL JEG IKKE HA NOENTING! DU KAN BARE TA DEN FORBASKA KULA! DETTE ER DÅRLIG SERVICE" Så legger han igjen kula som allerede var betalt for, og stormer ut av butikken uten noen ting.... :dry: Må forøvrig bare legge til at noe av det verste jeg vet, er kunder som ikke gidder å komme bort til meg når jeg står og ekspederer andre kunder i kassen - og de trenger hjelp med noe. Står og roper fra andre enden av butikken "HALLOOOOOO!! KAN DU KOMME OG HJELPE MEG ELLER??!?!" JA MEN HVA SØREN DA? Jeg har da andre kunder, ikke stå å rop til meg på den måten, kom bort og spør med normal innestemme vel. Endret 1. mars 2013 av polarbear12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 1. mars 2013 #2528 Del Skrevet 1. mars 2013 Det og! Skulle betalt for å få havne i basketak med Herr Krakilsk Om du noen gang allikevel skal slutte... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarbear12 Skrevet 1. mars 2013 #2529 Del Skrevet 1. mars 2013 Flere: Vi har nettopp begynt å ta betalt for poser i butikken min, og derfor spør jeg alltid kunder før jeg slår inn en ekstra krone - enkelt og greit fordi ganske mange har med seg pose eller handlenett selv. En mann har handlet for rundt 300 kr, og det er tydelig at han trenger noe å bære det i, men jeg spør likevel: "Vil du ha en pose? " Han (klikker helt og svarer hånlig): "JA! Hva trodde du da?? At jeg skulle gå og bære det i armene?! Går jo ikke det vet du!" Jeg (fremdeles med et smil): "Jeg bare spør fordi det nå koster 1 krone, og det er ikke alle som vil betale den ekstra." Han kikka bare stygt på meg. En annen poseepisode. En dame har handla for over 1000 kr, men da hun finner ut at det koster 1 kr for pose ringer det varselbjeller hos henne.. Hun: "EN krone for pose?! Nei, da har jeg bare lyst å si nei på trass... Det er dårlig!" Jeg: "Det stemmer at vi tar betalt nå, men jeg kan fortelle deg at en del av overskuddet for posene går til barnekreftforeningen " (De fleste kunder blir kjempefornøyde når jeg forteller dem dette). Hun stirrer dumt tilbake på meg uten å si noe. "Nei, da skal jeg ikke ha pose altså! Jeg låner heller korga bort til bilen og kommer tilbake med den. Jeg betaler ikke en krone ekstra for pose!" HVA ER DET MED FOLK?? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 2. mars 2013 #2530 Del Skrevet 2. mars 2013 Om du noen gang allikevel skal slutte... Når jeg vinner i lotto vettu;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilutta_ Skrevet 2. mars 2013 #2531 Del Skrevet 2. mars 2013 Til alle kunder som er fryktelig irriterende og ikke fatter normal folkeskikk; Jeg heter IKKE; *HEI*, HEI DU*, *plystre etter hunden-lyd*, *HALLOOOOOO*, eller *DU DER* Mitt navn er Minya, men jeg svarer også på *frøken*, *unge dame* og *frue/madam*, og i verste fall heter jeg *Unnskyld* En gang ble jeg kalt *deejoo* i beste Fleksnes-stil. Av en eller annen grunn blir jeg lettere døv når sånt skjer.. hihi. Jeg lurer på hva som er greia med å spørre om det samme tre ganger: Har du denne i str. 36? Nei dessverre, jeg har bare de størrelsene som er ute på salget. -Så du har ikke denne i 36 da? -SOM SAGT.... -Så du har ikke en på lageret i 36 heller? Det verste er de som bare "åja, daså" og så går de og stiller det samme spørsmålet til den første kollegaen de ser.. Hva tror de egentlig? At vi gjemmer ting på lageret så de ikke får tak i det, fordi vi ikke liker å selge ting? Ellers. En dag ble jeg utskjelt til de grader av en fly forbanna dame. Hun trampet inn i butikken, albuet seg gjennom køen, og holdt så en fem-minutter lang kjefte-skrike-bære seg-tirade. Hun hadde nemlig fått en så GRUSOM service.. på en annen filial. Og her om dagen kom det en kunde som ville bytte en vare i noe annet. Greit nok det, hadde det ikke vært for at varen så ut som den hadde blitt maltraktert av en bulldoser. Tror vi diskuterte frem og tilbake i en 15-20 minutters tid (klassikeren "hadde du selv kjøpt denne om den hadde stått fremme i hylla?" funket ikke), før hun presterer å si at hun hadde ringt sjefen samme dag og han hadde sagt at det var helt greit at hun kom og byttet, for hun og sjefen var nemlig gooode venner. Jada. Bare litt dumt at jeg er jente. Og sjefen. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. mars 2013 #2532 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg hadde en kunde som kjøpte et par sko i dag. Under en time senere kommer han tilbake og vil levere dem tilbake. Problemet var at det var en salgsvare som jeg egentlig ikke skulle ta inn igjen. Jeg forklarer det for ham, og legger til at jeg skal høre om jeg kan gjøre et unntak. Var ingen grunn til å være helt firkantet på det. Jeg sjekker med den låseansvarlige om jeg kan ta dem inn igjen. Som forventet sa hun ja. Kunde: Er du helt ny her eller? Meg: Nei, hvordan det?¨ Kunde: Siden du tydeligvis ikke kan reglene. Meg: Jeg kan reglene, jeg ba om tillatelse til å gjøre et unntak. (Noe jeg angrer på nå). Kunde: Man får alltid bytte ting. Det er normalt å levere tilbake ting man ikke liker. Sånn er reglene her. Meg: (Tenker, det er normalt å la være å kjøpe ting man ikke liker) Jeg tror jeg kan reglene her bedre enn det du kan. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. mars 2013 #2533 Del Skrevet 2. mars 2013 En gang ble jeg kalt *deejoo* i beste Fleksnes-stil. Av en eller annen grunn blir jeg lettere døv når sånt skjer.. hihi. Jeg blir også lettere døv når folk skriker til meg. For noen dager siden hadde vi en kunde som gikk opp trappen, og siden det ikke var en velkomstkomite der for å ta henne i mot, begynte hun å skrike. "HAAAALOOOOO!" "ER DET INGEN SOM JOBBER HER?" "HAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOO" "BEEETJENING!" "HAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLOOOOOOOOOOO" "HAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLOOOOOOO" "ER DET INGEN SOM JOBBER HER?" BEEEEEEEEEETJEEEEEEEEEEEEEENING!" Ro deg ned for pokker! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 3. mars 2013 #2534 Del Skrevet 3. mars 2013 Huff, tror det er enkelte som har den "er-det-ingen-som-jobber-her"-talen klar lenge før de kommer til butikken. Akkurat som om det eneste målet de har for dagen, er å plage noen andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 3. mars 2013 #2535 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg blir også lettere døv når folk skriker til meg. For noen dager siden hadde vi en kunde som gikk opp trappen, og siden det ikke var en velkomstkomite der for å ta henne i mot, begynte hun å skrike. "HAAAALOOOOO!" "ER DET INGEN SOM JOBBER HER?" "HAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOO" "BEEETJENING!" "HAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLOOOOOOOOOOO" "HAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLOOOOOOO" "ER DET INGEN SOM JOBBER HER?" BEEEEEEEEEETJEEEEEEEEEEEEEENING!" Ro deg ned for pokker! hahah dæver av denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 3. mars 2013 #2536 Del Skrevet 3. mars 2013 (...) før hun presterer å si at hun hadde ringt sjefen samme dag og han hadde sagt at det var helt greit at hun kom og byttet, for hun og sjefen var nemlig gooode venner. Jada. Bare litt dumt at jeg er jente. Og sjefen. Priceless! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 3. mars 2013 #2537 Del Skrevet 3. mars 2013 Jobbet i dagligvare butikk; En herremann hadde handlet varer for 1000kr og jeg spør selvfølgelig om han skal ha poser. Så ser han på meg og kjefter; Hvorfor i all verden skulle han ha poser ?! Meg; For å ha noe å pakke varene i? Han; Nei, jeg har da andre ting å sløse penger på! Jeg svarer et kort greit og ha en fin dag før jeg starter på neste kunde. Så kommer han vandrende opp til der jeg sitter igjen. Han; Hvor har dere pappesker? Meg; Alle pappesker går i papp pressa, så vi har ingen hele om det er det du mener? Han; Det er da klart at dere har noen pappesker liggende! ALLE har jo det! Meg ; vent litt *Må avbryte for å svare den kunden jeg holder på med nå*. Han; For faen, følg med her jente! Jeg legger et oppgitt blikk på han og det samme gjør min nye kunde. Han; hvordan hadde du tenkt at jeg skulle få varene hjem uten pappesker?!?!!! Ente med at han måtte gå bakerst i køen for å kjøpe nye poser, mens kjerringa ble igjen for å stå å kjefte. Heldigvis var det noen ungdommer i køen som lo seg ihjel over kjerringas argumenter for å ikke skulle trenge å kjøpe pose. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. mars 2013 #2538 Del Skrevet 3. mars 2013 Har kunder på jobben som driver å bytter skilter, så klager de at det er feil pris i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. mars 2013 #2539 Del Skrevet 3. mars 2013 Jobbet i dagligvare butikk; En herremann hadde handlet varer for 1000kr og jeg spør selvfølgelig om han skal ha poser. Så ser han på meg og kjefter; Hvorfor i all verden skulle han ha poser ?! Meg; For å ha noe å pakke varene i? Han; Nei, jeg har da andre ting å sløse penger på! Jeg svarer et kort greit og ha en fin dag før jeg starter på neste kunde. Så kommer han vandrende opp til der jeg sitter igjen. Han; Hvor har dere pappesker? Meg; Alle pappesker går i papp pressa, så vi har ingen hele om det er det du mener? Han; Det er da klart at dere har noen pappesker liggende! ALLE har jo det! Meg ; vent litt *Må avbryte for å svare den kunden jeg holder på med nå*. Han; For faen, følg med her jente! Jeg legger et oppgitt blikk på han og det samme gjør min nye kunde. Han; hvordan hadde du tenkt at jeg skulle få varene hjem uten pappesker?!?!!! Ente med at han måtte gå bakerst i køen for å kjøpe nye poser, mens kjerringa ble igjen for å stå å kjefte. Heldigvis var det noen ungdommer i køen som lo seg ihjel over kjerringas argumenter for å ikke skulle trenge å kjøpe pose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 3. mars 2013 #2540 Del Skrevet 3. mars 2013 før hun presterer å si at hun hadde ringt sjefen samme dag og han hadde sagt at det var helt greit at hun kom og byttet, for hun og sjefen var nemlig gooode venner. Jada. Bare litt dumt at jeg er jente. Og sjefen. Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan kunden reagerte når du sa det 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå