Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i matbutikk. Værste jeg vet er de som allerede har bestemt seg for at alt er galt. Gir god service og alt, men likevell finner de noe som er galt! Også de som klager over personlige ting. Har 2 stk innom, hun ene klager over leddsmertene sine. "ÅÅÅÅh guuuuud eg har så vondt i dessa leddan!" "ååååååh eg e så dårlig, eg klarar ikkje å bevege, sjå her, sjå kossen dei har håvna opp, åååå guuuud de e så vondt asså, du skulle bare visst!" å du skulle vist det at, I DONT GIVE A FUCK!

Beklager men orker ikke høre om andres plager konstant, jeg slår inn varene de kjøper thats it, man har leger og psykologer for det andre.

Jeg pleier å høre på de om det er stille i butikken. Ofte er dette folk som ikke har noen andre å snakke med, og de setter stor pris på at de kan få fortelle om plagene sine til noen, selv om vi kanskje ikke bryr oss :)

Kunder som snakker veldig stygt om ting du har på deg eller bruker er en av de tingene som virkelig provoserer meg. Jeg hadde en kvinne innom fredag som krittiserte rød og rosa leppestift, det var sååååå stygt og det så ut som om man skulle selge seg selv og at produsentene lagde slike farger og på den måte symboliserte at det var ok å kle seg som en hore var helt forferdelig. Selv sto jeg der i min sjokkrosa leppestift og tenkte "Oooookaaaaaay, hvor vil du henne med denne kommentaren...?"

Også fått kommentarer på at neglelakk er helt grusomt, kortere hår enn skulderlangt er helt grusomt, hårfarger med rødt i er kjempe stygt og at eyeliner ser billig ut. Lurer på hva de hadde sagt om jeg skulle begynt med det samme? "Huff, men værre en rød leppestift er den brune kjærringfargen som alle gamlingene skal bruke, eller gud forby, de som klipper håret sitt kort eller de som striper det eller de som bleiker det eller de som bruker selvbruning eller..eller..."

Ja, hvorfor gjør de dette??? og de som kommer med "du hadde fin utrigning da, skulle gått med navneskilt sånn at de fikk enda mer oppmerksomhet" kommentarer!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å høre på de om det er stille i butikken. Ofte er dette folk som ikke har noen andre å snakke med, og de setter stor pris på at de kan få fortelle om plagene sine til noen, selv om vi kanskje ikke bryr oss :)

Jepp, pluss at folk burde ha i bakhodet at dette kan være din egen skjebne x antall

år frem i tid....da kommer du sikkert til å sette pris på at noen faktisk bryr seg litt....

• Liker 12
Skrevet

Det som irriterer meg er når jeg spør om kunden vil ha pose (jobber i matbutikk) og så sier de, "njaaaa", så kikker de ned på båndet og oppdager det ligger noen poser der som noen andre kunder har lagt igjen, så sier de: "nei, jeg ser det ligger noen poser der!" .

Javel? mener du at du slipper å betale for posene da eller ??????! :klaske:

I går var jeg på jobb og sto og fylte inn de nye bladene i bladhylla. Så kommer det en mann i ca 50-60 årene gående bort til meg og sier

"hun jenta der" (han peker på FHM bladet) "jeg var læreren hennes i finnmark!"

Jeg: "Hehe okei"...... :forvirra:

Han: Tar ned bladet og blar opp siden jenta er på

Jeg: :klo::rodme:

Han: "Det er hun jenta der", Benedikte heter hun"..

Jeg: "Hehe åjaaa... :glare:"

Han: Begynner å bable om at det er tøft gjort av henne og at mange jenter blir kanskje ikke respektert når de stiller opp i FHM osv, men hun ble respektert da.. Og at hvis han hadde vært jente hadde nok ikke han turt å stilt opp sånn i et blad... men hun var skikkelig tøff da.

Jeg: Hehehe, nei jeg hadde nok ikke turt det... :rodme:

Så sier han noe om at hun har blitt avbildet med 19 menn eller noe... Også sier han:

"Jeg hadde ikke hatt noe i mot å vært sammen med 19 jenter på en gang :lur:"

Jeg: "Hehehehehhe :rodme: :kvalm::forvirra: "

Så går han og finner seg noen varer og vandrer rundt i butikken en god stund... Kanskje han vurderte å kjøpe bladet men ikke tok seg motet til det? :ler2:

Det var ihvertfall meget flaut å stå der når han tok ned bladet og begynte å snakke om denne jenta.. :hoho:

Kunder altså..

Haha! Av og til er tilfeldighetene ganske morsomme :P Gikk i klassen hennes i mange år, lurer på hvem denne læreren er :P

• Liker 3
Skrevet

Jepp, pluss at folk burde ha i bakhodet at dette kan være din egen skjebne x antall

år frem i tid....da kommer du sikkert til å sette pris på at noen faktisk bryr seg litt....

Koster meg ikke noe å snakke med de om de er eneste kunde i butikken min på sånn en time og trenger noen som lytter til de :) også er det utrolig hvor glade de blir!

• Liker 2
Skrevet

Fulle dramaqueens er alltid gøy. Var to jenter som hadde blitt kasta ut av baren fordi de bare lå rundt på gulvet. Jeg tok meg en røyk etterpå og da står de to jentene utenfor. Hun ene spør om jeg kan gå inn og hente bankkortene deres..

"Har dere levert de i garderoben?" spør jeg.

"De er der inne!" *peker inn døra (ikke på garderoben)*

"Ja.. men er de i garderoben? Leverte dere fra dere jakker da dere kom hit?"

"Ja vi hadde de med inn, kan du hente de, for vi får ikke lov til å gå inn igjen (roper "jævla politifaen" til vakta)"

"Har du garderobelapp da? Jeg kan gjerne hente de for deg hvis du gir meg litt info her."

"Kan du ikke bare hente de jævla kortene da? Er det så jævli vanskelig blablabla"

hahahaha herregud....... '-.-

Jeg ga opp til slutt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fulle dramaqueens er alltid gøy. Var to jenter som hadde blitt kasta ut av baren fordi de bare lå rundt på gulvet. Jeg tok meg en røyk etterpå og da står de to jentene utenfor. Hun ene spør om jeg kan gå inn og hente bankkortene deres..

"Har dere levert de i garderoben?" spør jeg.

"De er der inne!" *peker inn døra (ikke på garderoben)*

"Ja.. men er de i garderoben? Leverte dere fra dere jakker da dere kom hit?"

"Ja vi hadde de med inn, kan du hente de, for vi får ikke lov til å gå inn igjen (roper "jævla politifaen" til vakta)"

"Har du garderobelapp da? Jeg kan gjerne hente de for deg hvis du gir meg litt info her."

"Kan du ikke bare hente de jævla kortene da? Er det så jævli vanskelig blablabla"

hahahaha herregud....... '-.-

Jeg ga opp til slutt.

Høres ut som ei venninne av meg :fnise: Vakter av alle slag= Politifaen :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 5
Skrevet

Vel man kan ikke tåle h melk å være allergisk mot lettmelk. Har man laktoseintolleranse eller melkeallergi er man allergisk mot stortsett alle melkeprodukter. Laktoseintollerente kan tåle små mengder laktose, men melkeallergikere ingenting.

ikke sant. Hun fikk h melk da:)
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Bare veldig rart:

Jeg hadde en kunde som lurte på om jeg hadde GLASSøyne siden han aldri hadde sett noe så fint i hele sitt liv! Da lo jeg høyt inni meg! ;) Han trodde vel det var et slags kompliment...

Skrevet

For å sette ting litt i perspektiv om hvor ufordragelige kunder faktisk ofte er:

Var på apoteket for å hente en resept på hostesaft. Det er jo rette sesongen så de var tom for den typen jeg skulle ha. Jeg smilte og sa at det var jo greit, vi har flere apotek. Apotekdamen ble skikkelig overrasket over at jeg kunne være like blid og var imponert over måten jeg tok det på. Så det er visst ikke så vanlig med folkeskikk når ikke alt går rette veien...

• Liker 14
Skrevet

Vi har tilbud på wienerpølser til 10 kroner.

Kunde: Har du wienerpølser?

Jeg: Jepp!

Kunde: Da tar jeg det.

Jeg: Er det én pølse du skal ha?

Kunde: *sier ingenting*

Jeg: *roper til kollegaen min* Lager du en wiener?

Kunde: JEG SKAL IKKE BARE HA EN!! JEG SKAL HA FIRE!!!

Åja... For DET kunne jo jeg vite når du ikke sa noe :danse:

• Liker 6
Skrevet (endret)

Mye moro å lese her, gitt! :)

Endret av Believe
Skrevet

Akk, er så lei av Herr Krakilsk som vi har innom jobb innimellom. Han roper, hyler, bæljer og bærer seg for ALT. Og han kan ikke snakke med normal stemme, han roper bestandig. Også lar han deg aldri snakke ferdig, så spør han et spørsmål så avbryter han og spør et annet et, og når du da forsøker å svare igjen avbryter han på nytt og spør om igjen det første-_- Frustrasjooooon....

Jeg jobber i en varmmat disk, og sist han var innom var det dessverre bare jeg der, så jeg måtte ekspedere ham. Min kollega er et SÅ mye bedre og mer tålmodig menneske enn jeg :fnise:

Møtet med Herr Krakilsk gikk for seg noe a la dette;

Jeg så han kom til disken og stålsatte meg mens jeg gjorde ferdig kunden før ham. Sender kunden av gårde og går bort til disken der Herr Krakilsk står og sier vær så god.

Herr Krakilsk: "HERREGUD! KAN JEG IKKE FÅ SE EN GANG FØR DU KOMMER STORMENDE!? "

Jeg: "Joda, bare se du."

Det fortsetter med at han syter og bærer seg over at alle er så påtrengende, og masete, og at vi var inkompetende idioter både her og på *****(samme butikk kjede, annet sted), mens jeg smårydder embalasjen som står stablet ved siden av, mao. jeg står fremdeles ved disken.

Herr Krakilsk: JA SKAL DU IKKE EKSPEDERE MEG?! TROR DU JEG HAR HELE DAGEN MED Å STÅ HER Å VENTE PÅ DEG?!

(Tja, har ikke jobb så det går jeg ut i fra du har, hadde jeg lyst å si:P)

Jeg: Hva kan jeg hjelpe deg med?

Herr Krakilsk: HVA KOSTER DET FOR DEN!?

Jeg: Den er-

Herr Krakilsk: HVORFOR HAR DERE IKKE LASAGNE?!

Jeg: Jeg er dessverre uts-

Herr Krakilsk: HVA KOSTER DET FOR DEN SPURTE JEG!

Jeg: Den er 99 for kil-.

Herr Krakilsk: DEN ER HVA?!

Jeg: 99 for kiloet. Ca. 10 kroner per hekt-.

(Og omtrent her går han helt av limpinnen og får oppmerksomheten til hele butikken)

Herr Krakilsk: 99 HVA!?!

(Her går det jo opp for meg hva han ville frem til, men før jeg får svara så fortsetter han.)

Herr Krakilsk: 99 ELEFANTER?! KAMELER?!

Jeg: Kroner. -_-

Herr Krakilsk: JAMMEN SÅ SI DET DA! TROR DU JEG SYNSK?!

Nei, tror bare du er en idiot, for her handler vi med elefanter og kameler ditt forbanna rasshøl! Dra deg vekk og kryp ned i kloakken før jeg stapper hue og rævva di oppi frityren! :rasende:

...

Trenger en smily som river seg i håret:P

• Liker 34
Skrevet (endret)

Vi har (dessverre) pakkeutlevering i butikk og personen som er kassaansvarlig og sitter i første kasse ender som regel opp med å levere ut pakker. Det er alltid meg... Ett par "gullkunder" fra pakkeutleveringen:

- Kunden kommer og har med seg tekstmelding med henteref o.s.v. Jeg finner pakken og spør pent om å få se legitimasjon.

Kunde: "NEI, Jeg har lagt igjen lommeboka mi hjemme."

Meg: "Jaha, jeg må egentlig se legitimasjon ved utlevering av pakker, se det står her." Jeg viser henne i tekstmeldingen der det står "Husk gyldig ID".

Kunde: "Javell ja, jeg er jo fast kunde her, DU vet hvem jeg er!!!" Sannheten er vel snarere at hun har handlet hos meg kanskje 5 ganger på 2år (like umulig er hun hver gang), men jeg har da ikke peiling på hvem hun er.

Meg: "Jeg kan jo ikke kjenne alle kundene på navn heller. Det er noen mennesker som handler her i løpet av en dag vet du." Smiler og prøver og le litt med henne.

Kunde: "Pøh, drittbutikk. JÆÆÆVLA dårlig sørvis også!!!" Snur på hæla og strener ut av butikken.

Meg: :vetikke:

-En kunde kommer for å levere en pakke i retur, noe som gjerne går knirkefritt. Ofte legger de bare pakkene bak til meg, så scanner jeg de inn når jeg får tid. Noen vil ha kvittering og det er helt greit. Det tar litt ekstra tid da denne må skrives manuelt, men jeg kan skjønne at de vil ha noen form for "bevis" på at de har levert inn pakken. Det er masse kø i kassen og flere venter på tipping, men alle våre medarbeidere er opptatt, så jeg prøver så godt jeg kan og flette køene slik at det skal gå raskest mulig for alle sammen.

Dame: "Denne skal returneres."

Men: "OK, da blir den sendt på mandags morgen."

Dame: "Det er fint, kan jeg få kvittering?"

Meg: "Ja, klart du kan!" Jeg begynner å skrive en kvittering til henne, stempler og signerer.

Dame: "Eeehh, kaller du det der en signatur?? Nei denne må du signere på nytt unge dame."

Meg: "Okei, jeg er sikkert bare litt stressa nå, men jeg kan se at den er litt småstygg ja." Ler litt for meg selv og begynner å skrive en ny kvittering mens køen i kassen vokser.

Dame: "Også, ja, kan jeg få to kvitteringer? En som jeg arkiverer og en som jeg kan vise frem om noe skulle skje?"

Meg: "Joda, men kan du ikke bare arkivere den med "så stygg signatur"? Den skal jo ikke vises frem noen plass uansett?"

Dame: "Hva!!!? Er ikke arkivene mine viktige nok for en skikkelig signatur? Dette skal sjefen din få høre frøken." Hun river kvitteringene ut av hånden min og stikker før jeg engang får sagt noe. Samtlige kunder i begge køer, står enten og måper eller ler... KULT!! :sjokkert:

Endret av She_Leiva
  • Liker 10
Skrevet

Trenger en smily som river seg i håret:P

Det du trenger er en sjef som lar deg få lov til å kaste ham ut av butikken.

• Liker 8
Skrevet

Det du trenger er en sjef som lar deg få lov til å kaste ham ut av butikken.

Hei, har du som yrkessjåfør noen morsomme kundehistorier (såfremt du har et serviceyrke).

Skrevet

Hadde to kunder idag som kom sammen, ei ung ala min alder, å ei eldre, sikkert bestemoren eller noe. Begge virka som de så på meg som et naut, som ikke kunne noen ting. De virket russiske, eller hvertfall østeuropeske, hu eldre snakket gebrokkent norsk og hu andre snakket flytende norsk. De skulle ha mat, å jeg forklarte høyt og tydelig hva som er på de ulike rettene. Trodde jeg hadde forstått dem riktig, om hva de skulle ha så brøler hu eldre ut "nei ikke den!!" jeg unnskylder meg å spør hvilken hu mente og hu peker sånn omtrent uti løse lufta, å jeg får igjen hevet stemme og småkjefting pga jeg misforstår henne, pga kommunikasjonssvikt pga språk. Og hu yngre står bare å himler med øya, svarer frekt og kort. Unnskyld at jeg faktisk prøver for harde livet og dekke dems ønsker og behov, da hu yngre kunne ha hjulpet meg litt med hva hu eldre skulle ha. Hjelpes! Beklager at det ikke er avsnitt, taben min ville tydeligvis ikke det..

Skrevet

Var innom en butikk som selger alt mulig ræl.

Selvsagt av typen du må gå igjennom hele butikken i en labyrint for å komme til kassen.

(Helt uten brytninger, slik at du kan kjapt gå fra ett sted til kassen)

Jeg kommer inn og plukker med meg hva jeg skal ha, hilser hyggelig på den butikkansatte som står like ved inngangen ved start (A). Jeg går igennom labyrinten av en butikk for å komme meg til kassen.

Jeg går i et rolig tempo og uttrykker på ingen måte at jeg har dårlig tid. I det jeg er én meter fra kassen kjenner jeg vibrasjonen i gulvet og hører en sabla galopering. (som fra en hest)

Og i mot meg kommer kassadama løpende / galoperende.

Jeg ser ca :sjokkert: ut i frykt for å bli løpt ned / taklet / lagt i bakken / drept.

Så stopper hun fremfor meg, rødsprengt i trynet og sier

" HEI. JEG SKAL HJELPE DEG. JEG ER ALENE SE. HEHE.

JASSÅSÅ DU SKAL HA DEN JA?

JA MEN DET SKAL DU FÅ VETTU! HA EN FIN DAG :blomst: "

Jeg trodde jeg skulle dø.

Av hjerteinfarkt.

Av å bli trampet i hjel.

Av flauhet.

Og så av dårlig samvittighet :(

• Liker 9
Skrevet

Faren min jobbet i en engrosbutikk tidligere, med varierte arbeidsoppgaver, bl.a. ekspedering.

En kunde som stadig var innom, kommenterte like ofte pappas ikke akkurat flate mage. Alt toppet seg den dagen kunden spurte "Hvor feit har du tenkt til å bli?"

"Til jeg er like tjukk rundt magen som du er i hodet" svarte min far rolig.

Sjefen skjønte pappa :fnise:

• Liker 39
Skrevet

Faren min jobbet i en engrosbutikk tidligere, med varierte arbeidsoppgaver, bl.a. ekspedering.

En kunde som stadig var innom, kommenterte like ofte pappas ikke akkurat flate mage. Alt toppet seg den dagen kunden spurte "Hvor feit har du tenkt til å bli?"

"Til jeg er like tjukk rundt magen som du er i hodet" svarte min far rolig.

Sjefen skjønte pappa :fnise:

:sjokkert:

Det er faen meg det frekkeste jeg har hørt på lenge, hva ER det med folk da? Bra at pappa'n din er kjapp i kommentaren :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...