Strange Doll Skrevet 17. februar 2013 #2461 Del Skrevet 17. februar 2013 hadde en kunde innom som skulle ha gaven sin pakket inn, men jeg hadde bare barnepapir akkurat da, men sa om hun kunne vente 1 min så skulle jeg løpe inn på bakrommet å hente papir for å pakke. Hun så surt på meg, for hun sa med høy stemme "NEI DA SKAL VÆRTFALL IKKE JEG KJØPE NOE HER!!" Herrefred, jeg skulle jo hente papir til gaven hennes! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 17. februar 2013 #2462 Del Skrevet 17. februar 2013 Herrefred, jeg skulle jo hente papir til gaven hennes! Herremin, for en tregost du er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Earth Skrevet 17. februar 2013 #2463 Del Skrevet 17. februar 2013 Hadde en fin en på lørdag: Var ei dame om hadde kjøpt en flaske med vodka, og hun skulle gjerne ha byttet den inn med en flaske rom isteden. Nå er det slik at vi ikke tar imot brennvin lenger, grunnet hysteriet rundt metanol. Jeg spurte så kunden når det var hun hadde handlet flasken og om det var hos oss. Hun kastet så kvitteringen i ansiktet på meg og sa: les selv! Ok tenkte jeg, der stod det at hun hadde handlet hos oss, og flasken var kjøpt for fire timer siden. (Er det slik at kunden ombestemmer seg idet flasken er kjøpt og fortsatt er innenfor vår butikk, tar vi den inn. Da har vi kontroll på at det ikke er gjort noe med varen) Jeg fortalte henne om de reglene vi hadde og at det skal være trygt for alle å handle hos oss, så denne fikk hun ikke byttet inn i, da måtte hun kjøpe en flaske rom ved siden av. Damen ble kjempesint og ropte ut i hele butikken: NEI HER SKAL JEG ALDRI HANDLE MER, JÆVLA FITTE! Mye rart man skal oppleve når man jobber i butikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline55 Skrevet 17. februar 2013 #2464 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 17. februar 2013 #2465 Del Skrevet 17. februar 2013 Damen ble kjempesint og ropte ut i hele butikken: NEI HER SKAL JEG ALDRI HANDLE MER, JÆVLA FITTE! Det var da veldig og da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 18. februar 2013 #2466 Del Skrevet 18. februar 2013 Man gjør ikke det, men det er utrolig mye vasking å sånn som skal til før man stenger så om vi skulle hatt diskene like lenge oppe som resten av butikkene hadde vi gått hjem noen timer etter dere andre. Det var iallefall sånn den gangen jeg jobbet i disken på Meny Er slik jeg har det når jeg stenger. Jobber på en coffeeshop på et kjøpesenter, å står 1.5-2 timer etter de andre som går kl 20.00 pga vasking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Eva_ Skrevet 18. februar 2013 #2467 Del Skrevet 18. februar 2013 Hadde en fin en på lørdag: Var ei dame om hadde kjøpt en flaske med vodka, og hun skulle gjerne ha byttet den inn med en flaske rom isteden. Nå er det slik at vi ikke tar imot brennvin lenger, grunnet hysteriet rundt metanol. Jeg spurte så kunden når det var hun hadde handlet flasken og om det var hos oss. Hun kastet så kvitteringen i ansiktet på meg og sa: les selv! Ok tenkte jeg, der stod det at hun hadde handlet hos oss, og flasken var kjøpt for fire timer siden. (Er det slik at kunden ombestemmer seg idet flasken er kjøpt og fortsatt er innenfor vår butikk, tar vi den inn. Da har vi kontroll på at det ikke er gjort noe med varen) Jeg fortalte henne om de reglene vi hadde og at det skal være trygt for alle å handle hos oss, så denne fikk hun ikke byttet inn i, da måtte hun kjøpe en flaske rom ved siden av. Damen ble kjempesint og ropte ut i hele butikken: NEI HER SKAL JEG ALDRI HANDLE MER, JÆVLA FITTE! Mye rart man skal oppleve når man jobber i butikk... *pat pat* Blitt kalla fitte jeg også fordi lapskausen hadde gått opp en krone fra sist 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 19. februar 2013 #2468 Del Skrevet 19. februar 2013 Hadde en kunde her om dagen som skulle kjøpe et kosedyr. Greit nok det, hun betalte og alt. På dette kosedyret var det et klistremerke (med pris og strek-kode på), som det var litt rester av på dyret. Hun ber meg ta av en liten rest og jeg tenker mitt (les: kunne hun ikke gjort det selv?), men smiler pent og tar den lille teip-biten av. Hun går ut. Hun kommer inn igjen to minutter senere med en ny teip-bit hun mener jeg skal ta meg tid til å ta av, til tross for en 20 meter lang kø. Jeg gjør som hun sier, men tenker det samme igjen. Hele fire ( ) ganger kom hun inn igjen og ba meg ta av bittesmå teip-biter hun kunne ha fjernet selv på null komma niks. Kan ikke hjelpe for å bli kjempeoppgitt av slike kunder Djesus. Jeg har endelig kvinnet meg opp og lært meg å si nei til slike kunder... greit nok om det er nesten tomt i butikken og jeg har lite å dalle med, men om køen er lang og man kan miste kunder som går i irritasjon må man nesten avvise de. Dessverre er det også sorten som klikker for ingenting i tillegg... -.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 19. februar 2013 #2469 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg lurer på om enkelte har problemer med å forstå konseptet intim-sone. Det har egentlig plaget meg i 3 år, men spesielt idag da det skjedde kanskje 10 ganger på en 5timers vakt. Jeg står og tar på plass masse varer, også kommer kunder HELT oppi meg for å stå og stirre på hyllene.. jeg prøver å flytte meg om det er det at de gjerne vil ha noe fra hyllen, men de finner gjerne på å flytte seg etter meg uansett hvor jeg går. Jeg er ganske lav, men jeg tror ikke du får den beste utsiktsplassen av å stå oppi meg til alle tider.. Ikke får jeg gjort jobben min heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 19. februar 2013 #2470 Del Skrevet 19. februar 2013 Ja, og når kundene prater til deg og skal prate så nærme ansiktet ditt som mulig. Sorry, men det er så ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 19. februar 2013 #2471 Del Skrevet 19. februar 2013 I går kom en gammel mann bak meg i køen og sa nei til pose (så høyt at man hørte godt han sa nei), for så å stikke av med mine DA ble jeg sinna da! Værste var at når jeg snakket til han og sa "unskyld, du får kjøpe poser sjøl, disse har jeg betalt for..." svarte han meg med "Du trenger ikke pose du!". Ehhh, ok, jeg bare betalte for disse for gøy jeg, så skal jeg bære varene mine hjem i armene. Fyren i kassen slente ned noen ekstra og sa faktisk i fra til fyren at om han trengte poser var det bare å svare ja når han fikk spørsmålet og ikke nei, så skulle han få han også. Liker butikkansatte som er oppmerksom og faktisk følger med, men jeg skulle ønske han hadde krevd to kroner i sammen slengen 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 19. februar 2013 #2472 Del Skrevet 19. februar 2013 Å kjære vene, hva skjer i hodene til sånne folk?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 19. februar 2013 #2473 Del Skrevet 19. februar 2013 Folk altså. Det er det jeg har sagt i mange år; Det skulle vært obligatorisk at ALLE mennesker over atten år skulle jobbe minimum ett år i dagligvarebutikk. Da hadde alle lært seg folkeskikk! Nå er det selvfølgelig enkelte unntak som bekrefter regelen uansett hva de jobber som, men vi hadde blitt kvitt ihvertfall 70% av komplette idioter. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 19. februar 2013 #2474 Del Skrevet 19. februar 2013 Når folk ikke forstår hvor grensen for intimsonen min går, så tar jeg et diskré steg bakover. I 9 av 10 tilfeller følger kunden etter... Jeg har gjort det så lenge at jeg til slutt rygget inn i en vegg. Jeg får helt fnatt av de som ser på navneskiltet og deretter kun tiltaler meg med navn i hver setning, gjerne samtidig som de holder meg på skuldra eller overarmen. En av mine mannlige kolleger satt en gang på huk og holdt på med noe da en tysk kvinne kom på ham bakfra. Hun sa "entschuldigen, mein Frau", og da han snudde seg ble hun helt fra seg og sa "Mein Herr, Mein Herr!" og mye annet på tysk som han ikke forstod. Han bare smilte pent. Samme kollega hjalp en polsk gruppe og hadde tett kontakt med spesielt noen av kundene i gruppen. Da de skulle betale var det en av kvinnene i gruppen som la hånda sin på hans og sa med varm og mild stemme "you look very Polish". Hun mente det som et kompliment, så han smilte pent og sa takk, men i ettertid brukte vi andre mye tid på å forsikre ham om at han ikke ser polsk ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 19. februar 2013 #2475 Del Skrevet 19. februar 2013 Ja, i hvert fall en sommer eller to! Har kun hatt dagligvarebutikk som sommerjobb, men har også jobba i en lekebutikk et helt år, så jeg har hatt min dose med teite kunder All ære til dere som jobber i butikk hver eneste dag! I butikken jeg jobbet i er det med jevne mellomrom skikkelige supertilbud. Som f.eks ti flasker 1,5 L cola til 100 kr (ikke inkludert pant). Disse tilbudene er ment for privatpersoner (uten at jeg har alle lover og regler i hodet), men vi har problemer med at restauranteiere kommer den dagen vi får inn 2-kilosposer med billigkylling og plukker med seg alle posene vi har. I tillegg kommer de gjerne og kjøper 400 flasker cola osv. Av denne grunnen fikk jeg beskjed om at hvis noen skulle kjøpe mer enn 30 flasker cola skulle jeg ringe daghavende vakt og høre om de fikk lov. Det var greit, og vanligvis holdt folk seg til maks 20 flasker. Ja, for hvor mye brus klarer en person å drikke, og i tillegg: hvor stor del av boden skal fylles opp med brus? Men så kom cola-damen og skulle kjøpe 50 flasker. Jeg sa som sant var at jeg hadde fått restriksjoner på salg og at jeg måtte høre med daghavende. Damen blir blodig fornærmet og kaller meg stygge ting. Deretter ber hun om å få snakke med sjefen min (som jeg uansett var på vei til å ta en telefon til). Så daghavende kommer ned, blir med damen og prater med henne. 10 minutter senere kommer hun tilbake til kassa mi, og sier triumferende: "sjefen din sa jeg fikk lov, så jeg hadde rett, din dumme kjerring!" ... dum kjerring kan du være sjøl. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 20. februar 2013 #2476 Del Skrevet 20. februar 2013 I det siste så har vi hatt endel kunder som virkelig ikke helt vet hva de holder på med, som f.eks: - En litt eldre mann (rundt 60år) kom tilbake igår (19.Februar) med en liter helmelk som hadde gått ut på dato for 3 dager siden (altså 16.februar) og sier: "Denne her har gått ut på dato, jeg vil ha en ny en NÅ!" Jeg spør pent om han har kvittering og ja visst det har han. Kvitteringen viser seg og være fra 27.Januar. Jeg spør han om han hadde kjøpt denne melken 27.Januar og det hadde han. Ehh.?. Brukte noen minutter på og forklare han at det var begrenset med holdbarhetstid på enkelte varer. - En dame i 50årene kommer tilbake med en kvittering på den nye byggrynsgrøten og sier at denne koster 19,90,-, men ble slått inn til 26,90,-. Jeg går og ser på labelen og hun har rett, den koster 19,90. Jeg ber om å få se kvittering, sånn rent formelt og den hadde hun MED highlighter på denne "feilprisen". Saken var at hun hadde kjøpt denne grøten for over en uke siden og da var den heller ikke på tilbud. Gahh... - En dame kommer med en 12pk egg hvor det ene egget var knust og sier "Jeg kjøpte disse eggene her igår og ett av de er knust!! Jeg må få en ny pakke egg jeg da." Jeg prøver å si til henne at om hun hadde hatt de med seg hjem så vet ikke vi HVOR dette egget hadde knust. Kommer det slik ifra butikken så er det klart at hun får en ny kartong, men med tanke på at hun hadde bert de hjem, så vet ikke vi om det er hennes eller får feil. Da sier hun "Jeg har bert de kjempeforsiktig, de datt ned fra kjøkkenbenken da, men jeg tror ikke det var derfor det knuste, så, får jeg en ny pakke da eller?" Kjempeflott gjeng med kunder vi har!! Eller... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novacane Skrevet 20. februar 2013 #2477 Del Skrevet 20. februar 2013 Hadde en kunde som beskyldte meg for å svindle henne en gang. Jeg jobber i en veldig stor butikk, med mange varer, jeg slo inn en vare til en pris og damen trakk kortet sitt før hun etter det sier at det var en annen pris på varen, vår policy sier at vi må sjekke om dette stemmer og hvis prisen er feil skal vi gi prisen til annonnsert pris. Det visste seg at prisen var 50 kroner billigere på oppslaget så jeg forklate at hun skulle få tilbake til de 50 kronene - og hun klikker. Helt villt. Skriker meg oppi ansiktet at jeg svindler henne og at butikken er den værste hun noen gang har vært i. Jeg forklarer henne pent at jeg holder på å taste inn på pcen at hun skal i 50 kroner i retur, så hun må bare gi meg ett minutt så jeg får fikset dette, og selv ikke DET var godt nok. Hadde mektig problemer med å holde meg i maska da, men det endte jo selvfølgelig med at hun fikk tilbake de 50 kronene. Det som kanskje irriterte meg mest var at etter hun hadde stått der i flere minutter og skreket og hoiet, anklaget meg for å stjele, ble hun plutselig OVERDREVENT hyggelig og latet som om ingenting hadde skjedd. Makan. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 20. februar 2013 #2478 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja, i hvert fall en sommer eller to! Har kun hatt dagligvarebutikk som sommerjobb, men har også jobba i en lekebutikk et helt år, så jeg har hatt min dose med teite kunder All ære til dere som jobber i butikk hver eneste dag! Sånn hadde vi også, men vi kunne se på det med skjønn selv da... Jeg hadde en kjempefin kunde (utlending) som hadde kjøpt 40 flasker og putta de i poser. Jeg sa jo selvfølgelig da at jeg måtte telle over, både jeg og de kan telle feil! Han klikka helt mentalt og skulle aldri handle hos oss igjen, tenkt å bli anklaga for svindel på den måten osv. på gebrokkent norsk mens han hinta til at det måtte være fordi han var utenlandsk. For det å skjønne at det faktisk er umulig for meg å telle 40 halvannenliter flasker som ligger i poser det er vanskelig... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 20. februar 2013 #2479 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja, i hvert fall en sommer eller to! Har kun hatt dagligvarebutikk som sommerjobb, men har også jobba i en lekebutikk et helt år, så jeg har hatt min dose med teite kunder All ære til dere som jobber i butikk hver eneste dag! I butikken jeg jobbet i er det med jevne mellomrom skikkelige supertilbud. Som f.eks ti flasker 1,5 L cola til 100 kr (ikke inkludert pant). Disse tilbudene er ment for privatpersoner (uten at jeg har alle lover og regler i hodet), men vi har problemer med at restauranteiere kommer den dagen vi får inn 2-kilosposer med billigkylling og plukker med seg alle posene vi har. I tillegg kommer de gjerne og kjøper 400 flasker cola osv. Av denne grunnen fikk jeg beskjed om at hvis noen skulle kjøpe mer enn 30 flasker cola skulle jeg ringe daghavende vakt og høre om de fikk lov. Det var greit, og vanligvis holdt folk seg til maks 20 flasker. Ja, for hvor mye brus klarer en person å drikke, og i tillegg: hvor stor del av boden skal fylles opp med brus? Men så kom cola-damen og skulle kjøpe 50 flasker. Jeg sa som sant var at jeg hadde fått restriksjoner på salg og at jeg måtte høre med daghavende. Damen blir blodig fornærmet og kaller meg stygge ting. Deretter ber hun om å få snakke med sjefen min (som jeg uansett var på vei til å ta en telefon til). Så daghavende kommer ned, blir med damen og prater med henne. 10 minutter senere kommer hun tilbake til kassa mi, og sier triumferende: "sjefen din sa jeg fikk lov, så jeg hadde rett, din dumme kjerring!" ... dum kjerring kan du være sjøl. Åh, dette provoserer meg så voldsomt! Min sjef gjør akkurat det samme; gir oss i kassen beskjed om restriksjoner, og sånn er det, men når en kunde kommer til sjefen og klager så er det plutselig i orden! Snakker om å undergravere sine ansatte! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 20. februar 2013 #2480 Del Skrevet 20. februar 2013 Åh, dette provoserer meg så voldsomt! Min sjef gjør akkurat det samme; gir oss i kassen beskjed om restriksjoner, og sånn er det, men når en kunde kommer til sjefen og klager så er det plutselig i orden! Snakker om å undergravere sine ansatte! Dååårlig gjort! Der er jeg heldig, sjefen min backer meg uansett hva. Til og med til sine sjefer igjen. Og de hersens tilbudene, som da vi hadde 2 kg kyllingsnacks på tilbud til 10 kr pr kg.. Eller Norvegia til 59,90.. Jeg grøsser enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå