Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis stedet har cola, så foretrekker jeg vanlig Coca Cola å hvis det er Pepsi så er det Pepsi Max.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gah, den der hater jeg! Hadde jeg villet ha pepsi hadde jeg spurt etter det! Pepsi og cola er to vidt forskjellige bruser, da sier man heller nei det har vi ikke og venter å ser hva de sier :P Pepsi smaker jo dritt :P

Det er jo mange som liker begge deler. Hvis jeg var servitør ville jeg opplyst om hva som er på menyen. Det er jo en del av jobben.

• Liker 2
Skrevet

Gah, den der hater jeg! Hadde jeg villet ha pepsi hadde jeg spurt etter det! Pepsi og cola er to vidt forskjellige bruser, da sier man heller nei det har vi ikke og venter å ser hva de sier :P Pepsi smaker jo dritt :P

Jeg har jobbet som servitør noen år, og gjester velger svært ofte Pepsi når jeg tilbyr det istedet for Cola, som de egentlig spurte etter. Det er en del av jobben å tilby noe annet som "ligner" det gjesten spør etter. Tipper jeg hadde fått mange merkelig reaksjoner fra gjester som spør etter noe og jeg svarer "det har vi ikke" etterfulgt av av stillhet. :fnise:

Jeg skrev ligner i gåseøyne fordi svært mange sier de ikke smaker merkbar forskjell på Cola og Pepsi, og sier de ikke bryr seg om de får Cola eller Pepsi, selv om mange mener forskjellen er hinsides alt.

• Liker 4
Skrevet

Har ingen god historie å komme med, men etter å ha lest en del i denne tråden og sett hva vi er i stand til:

Fra de av oss menn som ikke kommenterer puppene til niendeklassinger på arbeidsuke, aldri kommenterer at vi "stikker den inn" når vi skal betale med kort, aldri spør jenter med tatoveringer hva som "står på de store, deilige jura dine" og heller ikke fatter hvordan noen kan mene det er hverken greit, sjarmerende eller naturlig: Sorry! Gjør aldri sånt selv, men føler jeg må beklage på vegne av hankjønn.

Jeg forstår virkelig ikke hva sånne folk tenker på. Ikke sånn at jeg tenker det er sært og at jeg ikke kunne gjort det selv, jeg forstår bare overhodet ikke den eventuelle tankeprosessen som ligger bak. Dere kvinner skal virkelig ha for at dere ikke gir oss opp alle sammen.

Takk for oppmerksomheten!

• Liker 31
Skrevet

Pepsi og cola smaker ganske likt, så ikke noe problem for meg når de ikke har cola. Men noe jeg lurer på er hvorfor de har pepsi, men ikke cola? Trudde det kom fra samme leverandør?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Pepsi og cola smaker ganske likt, så ikke noe problem for meg når de ikke har cola. Men noe jeg lurer på er hvorfor de har pepsi, men ikke cola? Trudde det kom fra samme leverandør?

Pepsi og Coca Cola er jo konkurrenter så det uler etter.

• Liker 8
Skrevet

Pepsi og Coca Cola er jo konkurrenter så det uler etter.

Åja, hoho. Da lærte jeg noe nytt idag og!

Skrevet (endret)

Pepsi leveres av Ringnes/Carlsberg og Cola av Coca-Cola Company. Store konkurrenter.

Endret av Tekola
Skrevet

Jobber i Notabene og som sikkert mange vet så slo kjeden seg konkurs. Men vi ble heldigvis kjøpt, selv om noen få butikker desverre ikke ble med videre.

Det er en butikk i nær området som skal legges ned og har 50% på hele butikken

Det kom inn en kunde som hadde fått med seg dette da...

Kunde: "Har ikke dere også 50% slik som den andre butikken har?"

Meg: "Nei, de har opphørssalg. Vi skal ikke stenge...."

Kunde: "Ånei... det var dumt". *Gir meg et surt blikk og går ut av butikken*.

Kjente jeg ble rimelig stram i maska da :angry:

wæh hvilken notabene jobber du på ? :) vi har hatt noen av de vi og, som har regelrett blitt forbanna fordi vi ikke har salg...

En sånn har jeg hatt også. Jeg sa selvfølgelig nei. Ble kunden din sinna?

Om hun ble! Så innmari!

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg ber om en Cola, betyr det ingenting for meg om jeg får Coca Cola eller Pepsi Cola. Begge har Cola i navnet sitt, så det burde ikke være noe problem. Hadde jeg brydd meg om et spesielt merke, hadde jeg brukt merkenavnet, ikke bare Cola. Cola betyr bare "karamellsmak", det vet alle som har sett litt på svenske matlagingsprogram. :)

Skrevet (endret)

wæh hvilken notabene jobber du på ? :) vi har hatt noen av de vi og, som har regelrett blitt forbanna fordi vi ikke har salg...

Heldigvis så blir de fleste bare glade når vi sier at vi ikke skal stenge. Men de som blir sinte for at vi ikke har salg?? Da vet jeg nesten ikke hva jeg skal si..Blir helt målløs :hakeslepp:

Endret av Kenzi
Skrevet

Kan dere holde dere til tema?

• Liker 17
Gjest Spiderpig
Skrevet

Meg: Vil du ha en pose?

Kunde: Må jeg betale for den?

Meg: Nei :)

Kunde: Gi meg tyve da.

Meg: Dessverre, vi må betale for posene så kan ikke gi deg så mange. Du kan få to?

Kunde: Herregud, hvis det er sånn du skal være så DRIT i det da!!!! :rasende:

Vi betaler 80 øre pr pose. 20 poser er 16kroner det. Selv posene er gratis så betyr da ikke det at folk kan få så mange de vil ha.

Sikkert en sånn sniker på Meny som plutselig trenger pose etter han har betalt..

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble sjekket opp av en gammel alkis som ikke forsto seg på Vensafen på jobb.

Skrevet

Jeg ble spurt om jeg ville ha pose på Farris flaska

Du ville blitt overraska over hvor mange som spør om pose til farrisflaska ETTER de har betalt...

• Liker 12
Skrevet

Flttig leser!

Men håper denne lange debatten om betaling for poser tar snart slutt. Viktig tema, men styrer vel litt unna formålet med denne tråden

Jeg jobber som servitør og får alltid noen gullkorn.

Det er de som går inn i Peppes, Dolly etc og spør om vi selger pizza :P

Og den evige krangelen med at vi har ringnes-brus og ikke coca cola. "er pepsi ok?"

Men vær så snill og ikke ta imot på bestilling på Cola og kom med en Pepsi! Har lyst til å kvele alle servitører som gjør det...

• Liker 9
Skrevet

Begynner å bli lei folk som glemmer tingene sine! Legger avisen på disken, hiver en tjuekroning i SafePayen, og går... uten avisen. Så sier jeg: "Skal du ikke ha med avisen din?" Så sier de: "ÅÅÅ HAHAHAHAHAHA SÅ TULLETE JEG ER HOHOHO!" Og alle de som glemmer å ta med kortet sitt, selv om terminalen piper kjempehøyt. Forsåvidt forståelig at det går an å glemme ting av og til, men jeg syns bare ikke det er morsomt. :bond:

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

Begynner å bli lei folk som glemmer tingene sine! Legger avisen på disken, hiver en tjuekroning i SafePayen, og går... uten avisen. Så sier jeg: "Skal du ikke ha med avisen din?" Så sier de: "ÅÅÅ HAHAHAHAHAHA SÅ TULLETE JEG ER HOHOHO!" Og alle de som glemmer å ta med kortet sitt, selv om terminalen piper kjempehøyt. Forsåvidt forståelig at det går an å glemme ting av og til, men jeg syns bare ikke det er morsomt. :bond:

Folk kan jo ikke noe for at de glemmer ting da? :klo:

Folk glemmer pipende kort hele tiden, det er overhode ikke noe jeg irriterer meg over på jobb..

Jeg er ganske så vimsete selv og glemmer titt og ofte ting. Men jeg skjønner ikke at det er noe å irritere seg så veldig over, jeg gjør det jo ikke med vilje eller for å være kjip..

• Liker 7
Skrevet

Folk kan jo ikke noe for at de glemmer ting da? :klo:

Folk glemmer pipende kort hele tiden, det er overhode ikke noe jeg irriterer meg over på jobb..

Jeg er ganske så vimsete selv og glemmer titt og ofte ting. Men jeg skjønner ikke at det er noe å irritere seg så veldig over, jeg gjør det jo ikke med vilje eller for å være kjip..

Her også glemmer de pipende kort, men da pleier jeg å svare "nemmen nå tror jeg kortet ditt roper på deg", for jeg glemmer kort ofte selv så orker ikke å bli sur på de for det :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror nok ikke hun blir sur for at de glemmer ting. Det er vel heller det at de tørre vitsene ikke faller i smak.

Tilbake til trådens tema:

Vi skriver vanligvis opp gjenglemte ting i ei bok, men av og til blir glemmer vi det.

Da blir noen kunder rasende på oss for at de ikke får hente en ny vare. Eh, sorry det er ditt eget ansvar å huske varene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...