Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest annemor30

Dette er ikke akkurat en kunde men en beboer har i sin sykdom beskyldt "den helsikes nattevakta for å pisse i senga mi,fin var hun å,så synd jeg ikke var våken og fikk sett a når a dreiv på"

Jeg lo godt på vei hjem;) Jeg er jo nattevakta og gjør ikke slikt i andres senger;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke akkurat en kunde men en beboer har i sin sykdom beskyldt "den helsikes nattevakta for å pisse i senga mi,fin var hun å,så synd jeg ikke var våken og fikk sett a når a dreiv på"

Jeg lo godt på vei hjem;) Jeg er jo nattevakta og gjør ikke slikt i andres senger;)

men i din egen derimot.... *lurt blikk*, (siden jeg ikke får smileyfunksjonen til å fungere på iPaden min)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

men i din egen derimot.... *lurt blikk*, (siden jeg ikke får smileyfunksjonen til å fungere på iPaden min)

Du skjønte den du;-) (bruker ikke IPAD`n så jeg har;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte den du;-) (bruker ikke IPAD`n så jeg har;-)

Haha. Var det meningen at smileyene skulle faile?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg lager litt liv i denne tråden igjen.

Kunden sto rett ved håndklene, peker på ett og sier "jeg skal ha et sånt."

Eh, ok. Kan du ikke bare ta et selv? Må jeg gi det til deg? Nei, ok du kan ikke det. Jeg gir henne et håndkle og sier "vær så god."

"Nei, jeg skal ha et stort håndkle." Ok, men da må du la være å peke på de små.

Viser henne hvor badehåndklene er.

"Nei! Sånt håndkle man bruker i sengen."

Dumme meg som ikke skjønte at hun skulle ha et laken, på første forsøk. :klaske:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en litt travel dag på jobb siden vi hadde salgsstart med mange kunder, og av de to grunnene var det også en del rot. Jeg hadde endelig begynt å få litt orden på salget da to kvinner kom inn i butikken. De var av den litt støyende typen og spurte hva HVER sko kostet, enda alle var merket tydelig med pris, gjerne i kor, samtidig om to forskjellige sko. De skulle også ha hjelp samtidig. Hver gang de hadde kikket på en sko, så slengte de den fra seg på en stol, på gulvet eller på feil hylle. I mens de kikker, hører jeg hun ene utbryte: "Det var nå litt rotete her!" Jeg fikk veldig lyst til å gå bort og spørre henne om hvorfor hun trodde det ble slik...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang en kunde kom innom for å tippe. Han sa i fra om at han tok en brus, men ville betale for den etterpå. Jeg sa han like så godt kunne betale den med en gang, siden han allikevel måtte betale brusen og tippingen separat. Neida, han skulle betale den senere. Når han hadde tippet ferdig ble det helt kaos!

Han: "Ja, så skal jeg betale for Colaen også."

Jeg: "Ja, men det må vi ta i den andre kassen, som jeg sa til deg i sted."

Han: "Nei, jeg skal betale alt sammen her."

Jeg: "Det går dessverre ikke, siden det er to forskjellige kassesystemer. Dette er Norsk Tipping sitt system og har ingenting å gjøre med det vi selger i butikken. Derfor må jeg slå inn og ta betalt for Colaen i den vanlige kassen."

Så EKSPLODERTE han! Han kalte meg de fæleste ting (blant annet "din jævla inkompetente drittkjerring"), skrek og hoiet og skulle ringe sjefen min og hele pakken. Det var visst helt grusomt at man ikke kunne få betale for en jævla Cola, så dette skulle han ta opp med sjefen min for å sørge for at jeg aldri fikk jobbe der igjen. Klarte merkelig nok å holde meg relativt rolig og prøvde å forklare om og om igjen at det var to forskjellige systemer og at det IKKE ER MULIG å betale for en brus i tippekassen. Han ble så sint at han til slutt kastet Colaen vegg i mellom.

Det var ganske mange kunder i butikken akkurat da, og alt stoppet helt opp og alle stod og glodde med munnen åpen. Noen stod til og med å lo - SÅ tåpelig var han! Stod å kjeftet og skrek i ti minutter før han gikk. Var så sint at jeg ristet etterpå. :bond: Noen mennesker, altså!

Hvorfor kontakter du ikke vekterne når folk oppfører seg så usannsynlig sinnsykt? Det hadde jeg gjort, jeg har gjort det før også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kontakter du ikke vekterne når folk oppfører seg så usannsynlig sinnsykt? Det hadde jeg gjort, jeg har gjort det før også. :)

Vi har ikke vektere. Hadde eventuelt blitt politiet, og SÅ ekstremt var det ikke!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Jobber i matbutikk. Vi hadde en hylle med masse forskjellige nøtte poser. Over henger det alle prisene samt navnet på nøttene. Eks Cashew 48,- Macadamia 39.90,- osv oversiktelig og umulig å ta feil. Trodde jeg da. Helt til en dame kommer til kassen med en pose Cashew nøtter. Da hun har betalt sier hun "Få den kviteringa du!" Gir henne kvitering. Hun kikker deretter stygt på meg å sier "Den posen med cashew nøtter koster IKKE det du har slått inn her!" "hmm, ok, skal jeg være med bort å se" vi går bort, jeg forklarer at det står Cashew 48,- det ville hun ikke gå med på, det sto jo helt tydelig 26,- på pris plakaten. "Nei," svarer jeg "det er peanøttene som koster 26, de står nederst på plakaten å det bør være vanskelig å se feil. Damen klikker i vinkler å påstår at dette er lureri og at vi er svært lite servie instilte i denne butikken. Jeg beklager for "dårlig" skilitng noe det overhodet ikke var, det er UMULIG å ta feil, så sant man ikke prøver seg da, noe hun gjorde. Men nei, denne gangen fikk hu den ikke til 26! Hun stormet ut i vilt sinne! Jeg bare ristet oppgitt på hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker de kundene der :ironi: Heldigvis er de fleste kundene som handler hos oss ganske greie i oppførselen, men jeg liker ikke å finne kyllingfilet i tacohyla og brødskorper i vogna mi. Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Dette er ikke SÅ ille da. Men jeg sliter litt med mannlige kunder som blir litt FOR private. De spør og graver om privatlivet, stirrer, og kommer med ekle utsagn som "da stikker jeg den inn" (kortet i kortholder) mens de humrer og ler og sntes de selv er veldig morsom. Noen spør også om jeg har kjæreste, at logoen på butikken ikke burde stå på siden av skjorta men midt på der hvor puppene er, da blir den mere "fremhevet" og gir bedre reklame. Noen kunder bare står å stirrer, mens varene slåes inn. Jeg spør om de ønsker pose så de kan begynne å pakke. De takker ja, men forsetter å stirre. Har også noen alkoholikere innom. Det er noen gjenangere, men en je husker mest er en litt stor hissig mann. Har aldri sett han dra på smilebåndet, da han kom i butikken for 3 gang for å kjøpe en 6pac øl på samme da, spurte jeg han om han ønsket kvitering. Da kikker han stygt på meg å| roper "Såklart skal jeg ha kvittering, dette er ikke til meg!! Men du tror vell jeg drikker 3 6 pac med øl hverdag du?!" meg "hva kundene gjør og kjøper har jeg ikke noe med, å bryr meg svært lite om, lurte bare på om du ønsket kvitering" Han rister på hodet og freser ut av butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne av meg hadde en bra historie:

Butikken hun jobber i ligger i samme blokk som flere private leiligheter. En dag kom en narkoman inn og klaget på at han ikke klarte å låse opp leiligheten sin. Han raste i vei og skjelte henne ut (for det var jo klart at det var venninnen min sin feil). Han hevdet at hun hadde stjålet nøklene hans, laget kopier og delt dem ut til tilfeldige på gata.

Fyren dro til politiet for at de skulle hjelpe ham. Politiet gjorde ingenting, så han dro tilbake til butikken. Denne gangen ringte venninna mi vekterene for at de skulle kaste ham ut.

Vekterene kommer, og spør hva adressen til butikken er. Venninna mi sier adressen. Deretter spør de den narkomane hva adressen hans er. Jo, den var på andre siden av byen!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- var en dame innom i dag å spurte etter en bok, jeg svarte som sant var at boken var utgått fra forlag i 1998 (!!!) og derfor ikke var mulig for meg å skaffe. Hun ble så sint og skjelte meg ut, kalte meg en inkompetent, stygg idiot og hele reglen. JADA det er min feil at den boken IKKE LAGES MER

- "ehm er det SÅ dyrt med et kort????" Ja. Sorry. Velger ikke prisene selv.

Kunde: Jeg vil ha der der boken

Meg: Hvilken bok? Husker du forfatter eller tittel? Eller kanskje hva den handler om?

Kunde: Nei. men det er en norsk forfatter,da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og må jo seff ikke glemme de som spør etter nummeret mitt eller forteller livshistorien sin. Jeg vil ikke vite at du har gikt her og der, det har ikke noe å si for meg. jeg vil ikke hjelpe deg å få barna dine hjem og jeg vil heller ikke lese boken sammen med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Euforia

Jeg jobbet på Kappahl i arbeidsuken i 9. klasse, og siden det var jul hadde alle på seg en rød genser. Plutselig kommer det en mann bort og spør om jeg kan hjelpe han med å finne en genser til en 8-åring, og når jeg har gjort det og skal ta med genseren bort til kassen, sier han: "Fine pupper på deg, forresten!"

Jeg var 13 år :sjokkert: :sjokkert: !!!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar 1 kr pr pose, og når jeg spør kunden TRE gange om h*n skal ha pose og får nei til svar, og når de har betalt sier de "men jeg vil ha en pose" :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar 1 kr pr pose, og når jeg spør kunden TRE gange om h*n skal ha pose og får nei til svar, og når de har betalt sier de "men jeg vil ha en pose" :sinnatagg:

Hvordan gjør dere som jobber i butikk med dette? Gir dere poser eller må de betale?

Kjenner jeg blir mektig irritert når jeg leser om sånt, og hadde bedt dem betale for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eldre mann som skulle ha et par hansker. Han skulle ha et par som var nøyaktig lik dem han hadde. Noe som ikke burde vært et problem, for det var ikke så lenge siden han hadde kjøpt dem. Jeg leter og leter, men finner ingen som er i nærheten en gang. "Kjøpte du dem i år?" spurte jeg. "Nei, det må være minst 8 eller 10 år siden."

:lete:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...