Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nja. Skjønner selvsagt hva du mener.

Men jeg har ikke bil, og pleier å gå til byen (bruker 20 min hver vei).

Så hvis jeg har vært og kikket litt, og f.eks kun kom fram til at jeg skulle ha en sjokolade, så ville jeg faktisk hatt en pose å ha den i på veien hjem, i stedet for å gå med den i hånda :P

Men når man kjøper så utrolig få varer at all logikk strider mot at man behøver pose, så burde man si selv at man vil ha pose. Opplever så alt for mange ganger at en ungdom kommer inn, kjøper cola og sjokolade, og betaler. Etterpå får jeg den "kan jeg få en pose eller?". Er da jeg har mest lyst til si, greit, det blir en krone, da!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunde: Kan du hjelpe meg med å finne en innflytningsgave til ett vennepar?

Jeg: Ja, selvfølgelig. Hvilken stil og farger har de hjemme?

Kunde (med veldig irritert stemme): Det vet vel ikke JEG!!! Det er jo DU som skal hjelpe MEG!

Jeg: ....

• Liker 6
Skrevet

Kunde: Kan du hjelpe meg med å finne en innflytningsgave til ett vennepar?

Jeg: Ja, selvfølgelig. Hvilken stil og farger har de hjemme?

Kunde (med veldig irritert stemme): Det vet vel ikke JEG!!! Det er jo DU som skal hjelpe MEG!

Jeg: ....

Drømmekunde.... :/

• Liker 1
Skrevet

Jobber som tannhelsesekretær på tannlegekontor hvor det har vært noen morsomme tlf. samtaler hvor folk beskriver smerter som ikke har noe med tenner eller munn å gjøre og når jeg da minner dem på hvor de har ringt hen blir de enten flaue og unnskylder seg eller bare legger på.

Var en eldre dame som ringte og fortalte om hemoroidenene sine og en annen pasient som hadde tråkket på spiker. Sjekk hvor man ringer hen liksom, haha!

• Liker 8
Gjest ms_kwang
Skrevet

Men når man kjøper så utrolig få varer at all logikk strider mot at man behøver pose, så burde man si selv at man vil ha pose. Opplever så alt for mange ganger at en ungdom kommer inn, kjøper cola og sjokolade, og betaler. Etterpå får jeg den "kan jeg få en pose eller?". Er da jeg har mest lyst til si, greit, det blir en krone, da!

'

Eller når du spør de" pose?" Også sier de nei takk. Også spør de ETTERPÅ "JA KAN JEG FÅ POSE ELLER!?" o.O DE gangene har jeg bare lyst å si "Ja men da blir det 1kr.."

Eller de gangene jeg får svar:

-ser det UT som at jeg trenger pose!? -ja posen hvor blir den av!?

-nei takk jai ikke pose *vise nett* - strekke seg over halve båndet for å få tak i en pose... o.o

Gjest Mariahamm
Skrevet

Har en historie som ikke akkurat er morsom, bare utrolig provoserende. Det var 22. Juli, før det kom frem at det var en nordmann som hadde gjort det. En drittsekk kommer inn på bensinstasjonen jeg jobber på, fly forbanna, og begynner å skrike om at det selvfølgelig var de jævla utlendingene som hadde gjort det. Alle burde bli drept og kasta ut, og han skreik utrolig høyt. Jeg sier jo selvfølgelig ifra, er jo på ingen måte greit å si det, alle kundene rundt ble jo helt satt ut. Når jeg da sier til ham at sånt er uakseptabelt å si, og at hun helst bør komme seg vekk, ble han sint på meg istedet. Jeg knulla visst hver eneste utlending jeg, hvis ikke hadde jeg jo ikke forsvart de svina...

Jeg ble så sint at jeg skrek tilbake, så kom heldigvis noen mannfolk og kastet han ut. Så provosert har jeg aldri vært før!

Skrevet

Jobber som servitør og etter å ha servert maten sier jeg alltig hyggelig "håper det smaker" Og hver dag er det alltid en sur og gretten kunde som sier "ja, det gjør jeg å" altså, jeg synes det er så frekt å si det, med det sure grettne tonefallet, liksom unnskyld at jeg prøvde å være hyggelig. greit når noen sier det på tøysete måte, selv om det er utrolig slitsomt siden så mange sier det -.- alle tror de er like morsomme når de sier det:p

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg liker ikke når kunder sier "jeg skal få pose og jeg"...

• Liker 2
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg liker ikke når kunder sier "jeg skal få pose og jeg"...

Antagelig fordi det er ganske uhøflig å gi beskjeder på kommandoform: "jeg skal". Det er vanlig å spørre om å få pose, ikke befale at man skal ha. man lærer jo unger at det heter ikke "jeg skal ha", det heter "kan jeg få" av samme grunn :)

Skrevet

Jeg var passasjer på buss for en tid tilbake. (håper busshistorier og fungerer her inne, det er jo tross alt et serviceyrke det og).

Hvertfall.. Jeg sitter ganske langt frem, og bussen stopper opp og inn kommer en "kul kis". Han står lenge å slafser på en tyggis før han spør: Såe... Hva koster det å ta denne DRITTBUSSEN da??

Sjåføren snudde seg å så på denne ungen mannen som var så kul, sant o.O.. og svarer: 21 kr pr DRITTSEKK.

Jeg holdt på å dø på meg der jeg satt. Det var så spontant og godt sagt! Ære være vittet til den sjåføren. Han var jo en hyggelig kar da.

hahaahhaahha ååååh :klappe:

• Liker 9
Skrevet

Tråd ryddet for avsporing

Kosemose, mod

Skrevet

Antagelig fordi det er ganske uhøflig å gi beskjeder på kommandoform: "jeg skal". Det er vanlig å spørre om å få pose, ikke befale at man skal ha. man lærer jo unger at det heter ikke "jeg skal ha", det heter "kan jeg få" av samme grunn :)

Ja... ja. Det er nok det. Føler jeg sitter der og bare, Jaha ja, jeg er en robot jeg da, man trenger ikke være høflig til meg, nei.

En morsom historie, da!

Var en vare som ikke ville scanne, og kunden stod og så på mens jeg strevde med å scanne den. Plutselig sier han et høyt, lyst "PIIP!" og jeg blir forvirret og titter opp på han. "Var verdt forsøket?" sier han. :fnise:

• Liker 28
Skrevet

Jobber som servitør og etter å ha servert maten sier jeg alltig hyggelig "håper det smaker" Og hver dag er det alltid en sur og gretten kunde som sier "ja, det gjør jeg å" altså, jeg synes det er så frekt å si det, med det sure grettne tonefallet, liksom unnskyld at jeg prøvde å være hyggelig. greit når noen sier det på tøysete måte, selv om det er utrolig slitsomt siden så mange sier det -.- alle tror de er like morsomme når de sier det:p

Har hørt om mange kunder som blir grinete når servitøren sier "Håper det smaker" Fordi servitøren SKAL vite at maten er god. Hørte til og med om ei som fikk sparken fra en veldig fin resturant pga et slikt utsagn og kunden omtrent fløy i flint.

Det er jo bare en høflig frase, og om folk blir gretne pga det så burde de heller holdt seg hjemme. Så mye ufordragelige og frekke folk!

• Liker 7
Gjest gressløk
Skrevet

'

Eller når du spør de" pose?" Også sier de nei takk. Også spør de ETTERPÅ "JA KAN JEG FÅ POSE ELLER!?" o.O DE gangene har jeg bare lyst å si "Ja men da blir det 1kr.."

Eller de gangene jeg får svar:

-ser det UT som at jeg trenger pose!? -ja posen hvor blir den av!?

-nei takk jai ikke pose *vise nett* - strekke seg over halve båndet for å få tak i en pose... o.o

Der jeg jobbet gikk det sport i å ikke betale for pose. Var veldig mange sparsomme personer som handlet der. Som skal ha tilbudsvarer og varer som holder på å gå ut på dato. De skal som regel heller aldri ha mer enn 2-3 varer av gangen, og står der alltid dumt etterpå og krever pose. Jeg spurte derfor tydelig hver gang om de ville ha, men da viftet de det alltid bort. Tilslutt sa jeg faktisk "okei, det koster 1. krone", hver gang de ombestemte seg. Et par ganger var det noen av dem som hadde kjøpt masse varer uten å ville ha pose. Så da måtte de pent ut med krona si da. :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Har jobbet i butikk i flere år, og har veldig mange historier på lager.Men den som sitter friskest i hukommelsen nå skjedde bare for et par dager siden.

Jeg sho i postskranken i butikken hvor en kunde kommer bort til meg å spør om hun kan sette fra seg kofferten sin hos meg i 5 minutter,som selvfølgelig er greit for meg.

Bak henne står en mann,som er min neste kunde i posten. Etter at jeg har betjent kunden,så kommer han med en spøk som slettes ikke var morsom.

"Ja, tenk om den kofferten har sprengstoff i seg og går av hvert øyeblikk nå? Høhø"

Jeg ble blitt satt ut og visste ikke helt hva jeg skulle si. Tror kunden oppfatta det og han sa,

"Jeg tror ikke det da,hun så veldig snill og orfentlig ut. det var bare en fleip,hehe"

På en måte hadde jo kunden et poeng,men syns uansett at man ikke skal spøke med sånt:-\

• Liker 1
Skrevet

Har hørt om mange kunder som blir grinete når servitøren sier "Håper det smaker" Fordi servitøren SKAL vite at maten er god. Hørte til og med om ei som fikk sparken fra en veldig fin resturant pga et slikt utsagn og kunden omtrent fløy i flint.

Så rart. Smaken er da som baken, servitøren håper maten smaker gjesten!

• Liker 3
Skrevet

Gikk på "pling"/kø i kassa, og til min store glede var det en narkoman som stod først i køen. Husker ikke hva han skulle ha, men heldigvis ikke øl (det hadde han ikke fått kjøpt, da han var så "borte i narkorus"). Så legger han varene på båndet, jeg slår inn varene, og han skal betale. Fomler noe enormt etter lommeboka, først i jakkelommene. Så setter han sekken sin på kassabordet, og jeg ber han om å fjerne den. Er tross alt en butikkhylle med frukt/bær/grønnsaker lekkert dandert. Han ser stygt bort på meg og sier han har kontroll, og klarer rett etterpå å velte en blåbærpakke så alle blåbærene triller ut på gulvet. Jeg sukker irritert, kassakøen bygger seg opp og jeg har ikke sjans til å la noen få handlet i mellomtiden (hadde en mellomkunde allerede, så teknisk umulig), mens han leter frem lommeboka. Fyren blir dritforbanna fordi jeg ikke klarer å smile, kaller meg fordomsfull mot "de som faller utenfor". Etter ca 5 lange minutter finner han lommeboka. Jeg puser lettet ut, og kan herved forlate kassa.

Så fikk jeg høre av hun ene kollegaen som hadde sett det hele at han hadde sakt han skulle sende skriftlig klage til butikksjefen. Yeah right... Skjedde ikke!

Skrevet

Synes det er veldig merkelig når en voksen kunde står med et lukkede sko på, og spør meg: passer disse til meg? Det kan da jeg verken kjenne eller se, med mindre det er sandaler. Selv kjenner jeg alltid om skoene mine er for små...

Skrevet

Jeg hadde en kunde som ble rasende da jeg fortalte at vi kun bytter salgsvarer opp og ned i størrelser. Før jeg får sjansen til å gjøre noe for å yte ekstra service har hun kastet flere varer på meg. Noen av dem skulle hun kjøpe, og det måtte jo jeg forstå. :filer: Jeg sa til henne at det ikke var lett å vite når hun kastet varene på meg.

Jeg hadde ringt vekterne. Fysiske angrep finner jeg meg ivhertfall ikke i. Noen bør rett og slett få seg en real og pinlig lærepenge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...