slask Skrevet 18. desember 2012 #2181 Skrevet 18. desember 2012 Denne var ikke akkurat dum, men søt Hadde en fyr innom i dag som skulle kjøpe to bokser snus, to forskjellige typer. Vi hadde bare den ene typen inne, og når jeg informerte at vi "dessverre ikke hadde den typen", så sa han: "Jaja, då skiter vi i det, som vi sier på godt nor.. eng.. svensk" Hihi, synes den var så søt jeg Ikke nok info. Kjøpte han en eller ingen bo...burkar? 1
Gjest RompeRusk Skrevet 18. desember 2012 #2182 Skrevet 18. desember 2012 Ikke nok info. Kjøpte han en eller ingen bo...burkar? Stakkaren endte bare opp med en
Gjest Novacane Skrevet 18. desember 2012 #2183 Skrevet 18. desember 2012 Fy faen i går ble jeg forbannet altså, klarte selvfølgelig å holde det inni meg da, min kollega er svensk og fikk spørsmål om et eller annet jeg ikke husker hva var, hørte at hun svarte høfflig og ordentlig på spørsmåket hennes, før jeg bare hører dama rope "Å nei, du er svensk!! Deg orker jeg ikke høre på!" før hun stormer ut av butikken. MAKAN til frekkhet. Var mange kunder som stod i kø og de så like sjokkerte ut som meg og min kollega, sånn oppfører man seg rett og slett ikke altså.
Minya Skrevet 18. desember 2012 #2184 Skrevet 18. desember 2012 Fy faen i går ble jeg forbannet altså, klarte selvfølgelig å holde det inni meg da, min kollega er svensk og fikk spørsmål om et eller annet jeg ikke husker hva var, hørte at hun svarte høfflig og ordentlig på spørsmåket hennes, før jeg bare hører dama rope "Å nei, du er svensk!! Deg orker jeg ikke høre på!" før hun stormer ut av butikken. MAKAN til frekkhet. Var mange kunder som stod i kø og de så like sjokkerte ut som meg og min kollega, sånn oppfører man seg rett og slett ikke altså. Minner meg om han som reagerte så fælt på min svenske kollega på gamlejobben. Han ba om en pose, hun sa; "(Ja) Visst!" gav ham posen og gikk fra kassa. Fyren ble stående en stund før han kom bort til meg og mente hun hadde vært uhøflig og ekkel mot ham. Jeg skjønte ingenting, ringte på skiftleder og ba ham snakke med fyren da jeg ble opptatt med kunder som skulle betale. Det viste seg at fyren hadde hørt HELT feil og trodde min svenske kollega hadde kalt ham dust. -.- 8
student86 Skrevet 18. desember 2012 #2185 Skrevet 18. desember 2012 En sånn har jeg også sett. Haha, fantastisk! Og så ihvertfall når det ikke blir sagt "Hei" eller noenting, KUN enstavelsesord! Nei, vet du hva, det er skikkelig underholdende 1
Gjest RompeRusk Skrevet 18. desember 2012 #2186 Skrevet 18. desember 2012 Jeg jobber i en litt liten butikk uten så alt for mange kunder. I ledige stunder uten kunder i kassen, går jeg derfor rundt omkring i butikken og trekker frem varer og rydder (Alltid i nærheten av kassen). Så kommer det da altså noen fisefine Bergensfruer skrikende idet de åpner døren til butikken: "SITTER DET IKKE NOEN I KASSEN ELLER?? GIIIIDAMEG SÅ DÅRLIG SERVICE", allerede før de har rukket å få beina over dørstokken.. Vi har heller ikke cash guard, noe som betyr at vi bare har mellom 1000 og 2000 i kassen ved start. Og likevel er vi noen forbaska idioter som ikke kan gi ut 5000 kroner i kontanter når vi akkurat har byttet kasse... Spesielt fredager og lørdager. Da skal absolutt ALLE ta ut 500 ++ kroner hver. Vi blir jo, selvfølgelig, tom etter få kunder. Og da setter kjeftesmellene i gang.. Vi er da for faen ikke en bank. AAARGH!! Den som kom med uttrykket "Kunden har alltid rett", kan umulig ha jobbet i butikk selv... 12
Singha Skrevet 18. desember 2012 #2187 Skrevet 18. desember 2012 Skjønner ikke at dere orker. (Men er selvsagt veldig glad for at noen sitter i kassa!)
Gjest RompeRusk Skrevet 18. desember 2012 #2188 Skrevet 18. desember 2012 Vel, hadde det ikke vært for at 99 % av alle kundene mine er superhyggelige og kjempekoselige å slå av en prat med, vet jeg ikke om jeg hadde orket :gjeiper: Men så kommer det de få idiotene som gjør meg helt 1
orgus Skrevet 18. desember 2012 #2189 Skrevet 18. desember 2012 AAARGH!! Den som kom med uttrykket "Kunden har alltid rett", kan umulig ha jobbet i butikk selv... Kunden tar stort sett feil! 7
Gjest RompeRusk Skrevet 18. desember 2012 #2190 Skrevet 18. desember 2012 Kunden tar stort sett feil! Jepp.. Prøver alltid å strekke meg så langt som mulig for å behage kunden, likevel
Lucid Skrevet 18. desember 2012 #2191 Skrevet 18. desember 2012 Kunden tar stort sett feil! Tråden her er jo et ganske solid bevis på det.. 2
diamanten00 Skrevet 18. desember 2012 #2192 Skrevet 18. desember 2012 (endret) Kunde: "Jeg skal ha en blablabla-meny" Meg: "sitte her eller ta med?" Kunde: *ser dumt på meg og peker på disken* "hæ, spise her??" Dude.. seriously? Overhørte en samtale mellom to "fine" kunder typ svenske hollywoodfruer: Dame 1: "Hmm, jeg tror jeg skal ha en BLT baguett. Skal du og?" Dame 2:" Herregud nei. Jeg er på slanking. Jeg skal ha en tuna-mayo baguett med ekstra majones" (tuna-mayo baguetten vår inneholder ca60%majones og 40% tunfisk) Endret 18. desember 2012 av diamanten00 7
Zakuro Skrevet 18. desember 2012 #2193 Skrevet 18. desember 2012 AAARGH!! Den som kom med uttrykket "Kunden har alltid rett", kan umulig ha jobbet i butikk selv... Kunden tar stort sett feil! AMEN! Hadde en tullete kunde igjen i dag... (Tror denne tråden funker som terapi for meg for tida, lol) Vi ta jo Trumf-kort på min butikk. Og nå og da får jo disse kundene et sånt brev i posten med poengene de har samlet opp på en sjekk. Denne sjekken kan de ta meg i kassen og det fungerer på akkurat samme vis som en pantelapp. Mao: du kan få sjekken kontant, eller trekke summen av varene fra sjekken, og evt. få igjen restbeløpet kontant. Easy peasy! Not. Kom en kunde i dag som hadde med det brevet han hadde fått i posten, gir det til meg og vil ha ut pengene kontant. Men selve sjekken som jeg må skanne i kassen hadde blitt revet bort... "Du vil ha pengene kontant, ja. Det er i orden, men jeg trenger selve sjekken, den med strekkoden." "Jammen beløpe de står jo dær!" Han peker på brevet der det i hjørnet står hvor mye sjekken er på. "Ja, det ser jeg, men jeg trenger selve sjekken så jeg får scannet den i kassen." "Jammen æ ga jo denin te hu derre kraftige jeinta sist!" "Ååå," sier jeg, "men da er det nok brukt opp. Den er kun gyldig en gang." "Jammen æ fekk jo ikkje nyttegjort me a de pængan!" På dette punktet tenkte jeg bare at sjekken hadde blitt trukket fra varene hans, og da får man jo ikke ut noe restbeløp, og prøvde å forklare dette til kunden med et eksempel. Kanskje han bare ikke helt forstod hvordan det fungerte. "NEI MEN Æ HA JO IKKJE FÅTT PÆNGAN SEI Æ!" På dette punktet hadde køen strakt seg tvers over butikken... Jeg konsulterer kollegaen min bak meg og han er enig. Brevet er ikke gyldig som sjekk. Vi må ha sjekken. "Jeg beklager, men det er ingenting jeg kan gjøre her i kassen uten sjekken. Men jeg kan hente sjefen hvis du vil, kanskje han kan hjelpe deg." "Nei dæ har æ ikkje ti te!" glefser han. "Å ja, jeg skjønner. Men om du kommer innom en annen dag du har bedre tid, så kan du jo bare spørre etter *skjefen's navn*" Men han mumler bare i sinne over hvor dårlig dette er, at det er svindel og gudveit. Altså, jeg er ikke teit. Sjekken er helt tydelig blitt revet ut av brevet, enten har du brukt den, eller så har du rotet den bort. Hva pokker vil du jeg skal gjøre med det? Bryte opp CashGuard'en med dynamitt og gi deg pengene?? 8
Christiane_W Skrevet 18. desember 2012 #2194 Skrevet 18. desember 2012 Noen kunder har null forståelse, de bare forventer service uansett om vi ikke har tid til det. I forrige uke hadde jeg innom en mann i rullestol, han betalte som vanlig og fikk pose. Plutselig skrek han til meg "SKULLE DU IKKE TA VARENE MINE I POSEN DA?". Synes det blir for dumt når han ikke har spurt engang, han kan ikke forvente at jeg skal vite at han trenger hjelp til det uansett om han sitter i rullestol. Jeg kunne godt hjelpe, og der og da var det ikke kø, men irriterer meg grønn over folk som forventer slikt. Helt enig med deg. Du kunne jo ikke vite om han var i stand til å pakke varene sine i poser eller ikke. Hvis han trang hjelp burde han bedt om dette på en hyggelig måte. Fetteren min sitter i rullestol etter en bilulykke for et snaut år siden og han liker best å klare seg selv. Han blir irritert når folk bare gjør ting for ham uten å spørre først, han vil være så selvstendig som mulig. Det hender han trenger en hjelpende hånd, men da ber han om det. 10
aquiz Skrevet 18. desember 2012 #2195 Skrevet 18. desember 2012 Jeg: Du har brukt datatrafikk på din mobil. Kunden: Nei jeg har ikke brukt datatrafikk, jeg har kun brukt youtube! Jeg: .......jaaa? 14
zanna Skrevet 18. desember 2012 #2196 Skrevet 18. desember 2012 I går hadde jeg en kunde i Posten.. Nå som det snart er jul, er postkøene veldig lange. Denne damen skulle sende to pakker, og de endte på ujevne summer, som 32 og 37 som gjorde at jeg må ut med frimerkeboken og plusse sammen frimerker. Ettersom køen var så lang, pleier jeg å skrive summen på pakken og legge den bak meg til det har roet seg. Dette har jeg gjort 3 juler så langt, men hvert eneste år får jeg én kunde som sier det hun sa; - Eh nei... Jeg går ikke herfra før du har tatt frimerke på pakkene mine. Jeg må se at du gjør det. For å være ærlig finner jeg det superfornærmende at du ikke tror jeg kan gjøre jobben min. Spesielt når det er mange kunder i køen bak deg, og de blir bare enda surere. Det er _svært_ sjelden pakker blir sendt uten frimerker, de 0,01% gangene det skjer så tar vi faktisk regningen. Egentlig så burde dere vel hatt en ordning med å stemple brev/pakker som kunder kom innom med istedet for å sette på et frimerke. Et stempel er jo bare å ha liggende ved kassen.. 2
Gjest EryMax Skrevet 18. desember 2012 #2197 Skrevet 18. desember 2012 Kunden har alltid rett inntil du kan motbevise det
Ananas. Skrevet 18. desember 2012 #2198 Skrevet 18. desember 2012 Kom på et fantastisk øyeblikk fra mine dager i ferskvaredisken: Kunde: "Hei, jeg skal ha 1,5 kg lettsaltet torsk, si skal ha gjester til middag skjønner du, og da er det så godt med litt skikkelig fiskemiddag" Jeg tar opp fisken fra disken og gjør meg klar til å skjære Kunden: "Det der er ikke lettsaltet torsk, det der er sei!" Jeg: "Nei, det er det ikke.. Hvis du ser her så ligger seien litt bortenfor her, og den er mye rødere i kjøttet enn torsken er, dessuten er det skinn på den lettsaltede torsken i dag, og jeg er 100% sikker på at dette er lettsaltet torsk" De kan ligne hverandre litt, men noen dager er seien spesielt rød, og dette var en av dem, så selv om jeg ikke var i tvil fordi jeg hadde lagt opp fiskedisken om morgenen og merket med riktige lapper, så var det også tydelig visuell forskjell, særlig fordi den ene hadde skinn og den andre ikke. Kunden: "Neinei, nå tar du feil, det er omvendt. Fisken der borte er den lettsaltede torsken jeg skal ha! Ikke sant hun tar feil, *navn på mannen*?" Mannen: "Joda, det er den der borte vi skal ha" Jeg: "Så det er sei dere skal ha, ikke lettsaltet torsk?" Kunde: "Maken til frekkhet! Jeg skal ha den lettsaltede torsken der borte. 1,5 kilo. Nå! Hva tror du gjestene sier om jeg kommer hjem med sei?" Jeg tilbød å hente en annen ansatt som kunne bekrefte det jeg sa slik at de var sikre på å få rett fisk, men nei, det kom ikke på tale. Damen fikk med seg 1,5 kilo sei, blid som en sol. Fornøyd kunde, forvirra ansatt. Håper de var like fornøyde når de smakte fisken, og at gjestene de skulle ha tok det med et smil.. 11
Anglofil Skrevet 19. desember 2012 #2199 Skrevet 19. desember 2012 (endret) Dette er fra den gangen jeg jobbet i en stor butikk a la Tilbords og Glasmagasinet. Det er rett før julaften. Det har vært masse kunder i butikken hele tiden mens jeg har vært på jobb. Er alene på vakt. Endelig har jeg fått et pusterom på fem minutter, så jeg benytter meg sjansen til å ta meg et glass med vann fra en vannkjøler som står bak kassa. En kunde strener mot meg gjennom butikken, holder i et eller annet. Kunde: Hva er det DU holder på med? Jeg: Unnskyld, kan jeg hjelpe deg med noe? Kunde: Jeg fant denne der borte (kunden peker mot en pall som jeg ikke har rukket å ta ut av, siden jeg har vært alene på jobb og har vært nødt til å ta kundene). Jeg: Unnskyld? Kunden: DENNE. En bleie. Er det slik dere behandler deres kunder? Jeg: Det må jeg virkelig beklage. Det skal selvsagt ikke forekomme, noen må ha lagt den der mens jeg sto og ekspederte kunder. Kunden: Dette er uhørt. Ønsker dere at vi skal bli syke? Jeg: Nei, selvfølgelig ikke, jeg beklager så mye. Jeg skal ordne opp med en gang. Kunden: Fy faen for et møkkasted. Jeg vil ha 50% avslag på denne varen (holder opp en vare som koster ca 1000 kr). Jeg: Jeg kan gi deg 15% avslag, jeg kan dessverre ikke gi deg 50%. Kunden: Gi meg 50%! Jeg: Beklager, det kan jeg dessverre ikke gi. Kunden: Jeg SKAL ha 50%. Jeg: Dessverre. Du kan få 15%. Kunden: Da kan det være det samme! Kunden strenet ut av butikken og kastet bleien på meg. Fortalte jeg at det var en bæsjebleie? Og JA, det selvsagt uheldig at et menneske har lagt i fra seg en bleie i butikken, men jeg har dessverre ikke øyne overalt, og når du har masse å gjøre er det ikke alltid man rekker å se over hele butikken før stengetid. Mvh Yvonne Endret 19. desember 2012 av Yvonne 12
student86 Skrevet 19. desember 2012 #2200 Skrevet 19. desember 2012 En ting jeg har lært, er at de beste menneskene er de som er gode både mot venner, og mot fremmede mennesker i serviceyrker når ting går litt skeis. Dette var fantastiske ord! Det er nesten så det burde ha stått på ett av disse skiltene som er så populære nå for tiden, med visdomsord på Allikevel er det ikke alltid like lett å leve opp til visdommen, desssverre. Men takk, det var flott og inspirerende! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå