SoftKitty Skrevet 12. desember 2012 #2141 Del Skrevet 12. desember 2012 Bruker å være en del raringer innom, men han her en slager. Mann type 60 år: Nei men hei hei, det er du som er på jobb? Meg: Ja. ''En så nydelig jente som deg, må vel være gift?'' ''Nei, jeg er nok kanskje litt ung til det.'' ''Kjæreste da?'' ''Nei...'' ''Nei hva er det du sier, der går guttene glipp av noe ja. Ja ja, du ser nå meg som har endt opp med å drasse rundt på det dråget her.''Deretter peker han på kona, som står rett ved siden av. Og jeg bare ......... Stakkars dame!! Pappan min er dessverre en av de irriterende "rabattkundene", ikke hver gang men ofte nok, herregud så flaut det er.. har forsøkt å få ham til å slutte flere ganger. Han er ellers en oppegående og normal person (og han har ikke dårlig råd) så jeg forstår ikke greia 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 12. desember 2012 #2142 Del Skrevet 12. desember 2012 Hadde en kunde i går som skulle betale med kort. Kunde: Skal jeg sette den inn? Meg; (Fristet til å rett på ham og forklare at det heter "det kortet" ikke "den korten,"¨Ja Kunde; Jeg spør alltid damene før jeg putter den inn, Meg: Det var litt mer informasjon enn jeg trengte å vite, Haha! Du skulle svart, med gravalvor: "Det er bra, for hvis ikke kommer du i fengsel". 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. desember 2012 #2143 Del Skrevet 12. desember 2012 I dag fulgte en kollega av meg en kunde bort til kassen min. Kunden mumler noe uforståelig til meg, og kollegaen min gir tegn til at jeg skal scanne varene hennes. Kunde: "Jeg skal ikke ha den mascaraen engang. Den er feil farge! Hører dere det alle sammen? De tvinger folk til å kjøpe mascara med FEIL FARGE!" Meg: "Det er sikkert en grunn til det, sier totalsum." Kunde: "Du runder av feil! Du skal runde neeeeeeedooooover." Meg: "Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke runder av feil. Hvis du ikke er enig med meg kan du dra hjem og lese sentralbankloven paragraf fire, men kan du betale nå. Det står folk i kø bak deg." Kunde: "Ja de må vel også betale for ting de ikke skal ha." Meg: "Bare hvis de er så uforskammet at de bruker det og gjør slik at det ikke er i salgbar stand til neste kunde." 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. desember 2012 #2144 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) I dag var det egentlig dama på postkontoret som var dum, men vet ikke om det er en Dumme-ting-butikkansatte-sier-tråd.. Edit: Fant en tråd takket være sofie777, så flytta innlegget mitt dit jeg! Endret 13. desember 2012 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 13. desember 2012 #2145 Del Skrevet 13. desember 2012 Det er lenge siden noen har skrevet i tråden, men vi har jo denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 13. desember 2012 #2146 Del Skrevet 13. desember 2012 Gud jeg hadde en helt psyco kunde her om dagen. Hjelpes sier jeg bare... Jo, det kom en dame i kassen min tidlig på kvelden, og hun holdte opp en sånn type ferskvare pakke hun hadde teipet kvitteringen fast på. "Denne her har jeg kjøpt et anna sted." "Det er helt i orden!" Jeg slår inn de andre varene hennes og ingen problemer så langt. Men når hun så har fått kvitteringen, pakket alle varene sine, så finner hun ikke den ferskvarepakken hun hadde med seg. "Kom den bort? Jeg kan hjelpe deg å lete." Jeg tenkte at hun sikkert bare hadde glemt den i kurven eller noe og gikk frem fra kassen for å se litt rundt, hjalp henne å se i posen om den kanskje ble med der osv. Og da starter det. Hun får total nedsmeltning der hun står, og påstår at JEG har tatt den, jeg har gjemt den for henne, jeg er en tyv og en kjeltring, jeg er ei merr, jeg er ei incest hore og kunne suge pikken til faren min...! Tror aldri i hele mitt liv jeg har blitt målløs før, men det er jaggu en første gang for alt! Og hele greia endte jo med at hun hadde satt posen sin OPPÅ den forp**** pakken! Hun hadde den hele tiden! Men neida, JEG hadde lagt den der for å gjemme den, og sier triumferende at jah! Hun gikk det ikke an å lure! For jeg var bare ei søppelhore! På dette punktet gikk jeg. Sverger min sjel på at hadde jeg ikke gått ville jeg klubbet henne ned og dratt henne ut av butikken etter håret! Håper du blir flata av bussen! Hore kan du faen meg være sjæl! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 14. desember 2012 #2147 Del Skrevet 14. desember 2012 Okey?! Perm fra institusjonen, much?! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novacane Skrevet 14. desember 2012 #2148 Del Skrevet 14. desember 2012 Var en dame i går som skulle returnere en vare med kvittering, altså hun kunne få pengene tilbake, problemet er bare at hun ønsket å få MER penger tilbake enn det hun faktisk betalte for den fordi det var rabatt da hun kjøpte den, men det var det ikke nå lenger, så hun ville ha 300 kroner mer enn det som stod på kvitteringen. Hun stod der i en time og mente vi hadde lurt henne grovt, er mektig imponert over kollegaen min som klarte å holde roen der altså, tror ikke jeg hadde klart det selv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. desember 2012 #2149 Del Skrevet 14. desember 2012 I dag var det en kunde som uten forvarsel gikk til angrep på meg. Jeg tror han fikk inntrykk av at jeg lo av ham, men det gjorde jeg så klart ikke! Jævla forbanna drittsekk! Jeg ble rasende på fyren, og håper jeg aldri ser ham igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 14. desember 2012 #2150 Del Skrevet 14. desember 2012 På Joker har vi som regel et eller annet butikkstekt brød på tilbud. Det som da skjer er at enkelte kreative sjeler tar et vanlig brød, skjærer det opp og "glemmer" å ta med papirposen til kassen for at vi skal slå det inn som butikkstekt tilbudsbrød. En av disse kreative sjelene kranglet i en halvtime da han kom til kassen, helt til sjefen tok ham med og viste bildene fra overvåkningskameraet. Når det er grovbrød på tilbud er det kanskje litt dumt å prøve å lure oss med en loff... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 15. desember 2012 #2151 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Må bare fortelle om en søt kunde i dag. Hun har flere ganger kommet innom butikken og spurt etter en av de andre som jobber der, la oss si at hun heter Lise. Kunden har spurt etter Lise flere ganger. Hun har ofte kommet bort til meg og spurt om Lise ikke er der i dag, og jeg har sagt nei, hun er nok ikke her nå. Har lenge trodd at hun har vært i slekt eller kjent Lise, og bare ønsket å si hei eller snakke litt med henne. I dag spurte jeg henne om hvorfor hun ville snakke med Lise, om hun kjente Lise. Men nei, for noen uker siden hadde hun vært innom og kjøpt noen pakker med kjøttdeig, men det hadde blitt slått inn en pakke kjøttdeig for mye, så da måtte hun snakke med Lise slik at Lise kunne gi henne pengene tilbake. Jeg smilte og sa at "du behøver ikke snakke med Lise for å få det fikset". Kunden fikk pengene sine og kommer nok ikke for å lete etter Lise lenger. Endret 15. desember 2012 av Miah 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 15. desember 2012 #2152 Del Skrevet 15. desember 2012 På Joker har vi som regel et eller annet butikkstekt brød på tilbud. Det som da skjer er at enkelte kreative sjeler tar et vanlig brød, skjærer det opp og "glemmer" å ta med papirposen til kassen for at vi skal slå det inn som butikkstekt tilbudsbrød. En av disse kreative sjelene kranglet i en halvtime da han kom til kassen, helt til sjefen tok ham med og viste bildene fra overvåkningskameraet. Når det er grovbrød på tilbud er det kanskje litt dumt å prøve å lure oss med en loff... På nærbutikken her vet jeg folk driver å bytter rundt på posene, for å få sånne rabatter. Jeg har fått kneip i loffeposen og motsatt flere ganger. Ekkelt å vite at noen har grafset på brødet mitt i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. desember 2012 #2153 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg hadde en kunde som ble rasende da jeg fortalte at vi kun bytter salgsvarer opp og ned i størrelser. Før jeg får sjansen til å gjøre noe for å yte ekstra service har hun kastet flere varer på meg. Noen av dem skulle hun kjøpe, og det måtte jo jeg forstå. Jeg sa til henne at det ikke var lett å vite når hun kastet varene på meg. Endret 15. desember 2012 av The Kitten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daxi Skrevet 15. desember 2012 #2154 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg jobbet på en klesbutikk da det kom en kunde inn og hadde med seg sin gamle mor. Han spurte om jeg kunne hjelpe dem. "Selvfølgelig, hva trenger dere hjelp med?" da tar mannen en mobiltelefon og et kontantkort og spør om jeg kan lade den med penger for moren hans Måtte bare henvise dem til en mobiltelefon butikk som var i etasjen nede. Kan nok ikke stå i kassa og lade opp mobilen til noen når det ikke er min arbeidsoppgave, da hadde jeg fått bare pepper av sjefen Nå har jeg en jobb med taushetsplikt så kan nok ikke fortelle om mine nye historier, men jeeeezeees, de er mange. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 15. desember 2012 #2155 Del Skrevet 15. desember 2012 jeg hadde en kunde her om dagen samtalen gikk sånn her: Hun: åååååhhh!!! du ser så trøtt ut!!! Jeg: Jaa...jeg er det Hun: du ser ikke helt frisk ut heller? Jeg: neii...jeg er litt shabby Hun..åååh... ja det er jo noe som går nå.. *stillhet* Hun: ååååhhh!!! du har klipt deg!!!! Jeg: Ja det har jeg, på mandag *smile* Hun : Du ser skikkelig sexy ut nå assa!! Jeg: eeeehehe takk....! Og slik fortsatte hun, er jo ikke noe dumt med det egentlig og avluttet med "Jajaja takk for praten, det var kjempe koselig!!! seees i morgen da!!!*vinke*" Jeg tenkte inni meg *åånei...xD* Jeg var på ett kjøpesenter for litt siden og gikk rett forbi en av stamkundene mine, kjente dem jo ikke akkurat igjen og litt småstressa som jeg var hører jeg bak meg" Heiiii duuuuu, *navn*" jeg snur meg og bare "eeehh hei!" og hun kommer opp til meg og spør meg om jeg vet hvor de selger det og det" Jeg svarte "nei beklager det vet jeg ikke..." og hun svarte tilbake "JAMMEN du jobber jo på butikk, du BØR vite hvor de tingene selges!!!" Jeg bare:"Nei beklager, ting nr1 er sminke, det finner du garantert på *den og den plassen* men jeg kan ikke garantere det, ting nr2 er dyremat, det finner du på de aller fleste matbutikkene, men for å finne riktig for til dyret ditt så stikker du innom dyrebutikken, jeg vet de har dyrebutikk her inne på senteret, jeg bare vet ikke hvor det ligger, men det finner du ut på det svære kartet der borte *peker* Og foresten så jobber jeg innenfor *navn på matbutikk* bare fordi jeg jobber i butikk, betyr ikke at jeg vet hvor alt i de andre butikkene ligger" Så gikk jeg. Kunden kom innom butikken min dagen etterpå for å beklage seg Hun fortalte at hun hadde en type "kort tenkt episode" xDD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling90 Skrevet 15. desember 2012 #2156 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg hadde en gang en kunde som ville gifte meg bort til en av sønnene sine! En litt merkelig eppisode i seg selv, men var mer morsom i den sammenhengen.. Hadde hjulpet han og kona lenge med å finne diverse varer til den ene sønnen sin som skulle flytte ut. Han hadde brukt sikkert 30 min på å prøve å gjøre meg flau eller noe, for var vist hysterisk morsom! Men heldig som jeg er, har jeg en far som har så dårlig humor at det skal en del til for å gjøre meg paff, men da han spurte om jeg var gifit (såg gifteringen min) ble jeg faktisk litt satt ut... Kona såg bare domt på han å brøt ut "Nei herlighet stakkars jente, har du en sønn til overs eller?" Eller noe slikt.. Jeg endte vell opp med å bare le av hele situasjonen, men hvem i all verden gjør slikt?? Så var det for noen år siden da jeg akkurat hadde startet å jobbe.. Jeg var i en avdeling å ryddet å pakket ut varer, ikke så langt unna sto de en av min litt eldre kollega hun er vel rundt 40 år, å i en annen avdeling ikke så langt unna sto det en tredje av mine kollega, som har bodd hele sitt liv i norge, men har asiatiske foreldre, så ser dermed asiatisk ut! Så kommer det en kunde inn, å ser på oss tre som jobber de.. Ser først på meg, å det lyser lang vei at hun tenker "njaa, neii, for ung" greit nokk, så på hun asiatiske, så går hun tilslutt til kassen å spør "Du, kan du hjelpe meg i den avdelingen der?" Å mener den avdelingen hun asiatsike STÅR I!! å da ser hun tredje domt på kunden, "Da tror jeg du må spør hun som står der, hun er MYE flinkere til det en meg" Å kunden gikk litt småsnurt bort å fikk hjelp av hun.. trodde jeg skulle synke i bakken av skam på hennes vegne! Att det går an å være så fordomsfull!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk. sørensen Skrevet 15. desember 2012 #2157 Del Skrevet 15. desember 2012 den desidert artigste opplevelsen med en kunde etter tre år i matbuikk var ei dame som kom inn i vildt sinne over å ha kjøpt en dårlig agurk dagen før. Hun kunne fortelle at hun virkelig hadde sett frem til agurk på brødskiva til frokosten men det gikk jo ikke med den her elendige agurken "hun veiver den i været" jeg: *ler inni meg* men sier; hva er problemet med den da? damen: jo, se her *stikker den helt oppi trynet mitt* den er skikkelig tørr og rar! jeg: det kan ikke ha noe med at det er en sqash du har der? damen: eeeeeehm..... nei der tror jeg faktisk du tar feil altså, sqash er rød.... så legger hun igjen sqashen sin iblandt eplene og går sin vei... flaut for henne, ganske morsomt for meg..... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk. sørensen Skrevet 15. desember 2012 #2158 Del Skrevet 15. desember 2012 den desidert artigste opplevelsen med en kunde etter tre år i matbuikk var ei dame som kom inn i vildt sinne over å ha kjøpt en dårlig agurk dagen før. Hun kunne fortelle at hun virkelig hadde sett frem til agurk på brødskiva til frokosten men det gikk jo ikke med den her elendige agurken "hun veiver den i været" jeg: *ler inni meg* men sier; hva er problemet med den da? damen: jo, se her *stikker den helt oppi trynet mitt* den er skikkelig tørr og rar! jeg: det kan ikke ha noe med at det er en sqash du har der? damen: eeeeeehm..... nei der tror jeg faktisk du tar feil altså, sqash er rød.... så legger hun igjen sqashen sin iblandt eplene og går sin vei... flaut for henne, ganske morsomt for meg..... men best av alt er at den samme damen kom innom noen uker senere og spurte om vi hadde "parsjonsfrukt".. jeg sier ja, og viser henne PASJONSFRUKT hvorpå hun sier "nei ikke sånn... " går litt videre langs disken før hun utbryter "her!" og tar med seg et par kiwi.... jeg holdt på å dø innvendig 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. desember 2012 #2159 Del Skrevet 16. desember 2012 Og foresten så jobber jeg innenfor *navn på matbutikk* bare fordi jeg jobber i butikk, betyr ikke at jeg vet hvor alt i de andre butikkene ligger" Så gikk jeg. Kunden kom innom butikken min dagen etterpå for å beklage seg Hun fortalte at hun hadde en type "kort tenkt episode" xDD Å, da er du heldig! På senteret vårt må man vite hvor de andre butikkene ligger! Mystery shoppers er stadig innom og en egen kategori er kjennskap til senteret! Og jeg jobber på kiwin som har egen inngang og egne åpningstider, den mest selvstendige buttikken på senteret :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2012 #2160 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Jeg hadde en kunde som synes det var fryktelig dyrt å bruke 14,50 kr på en 5-metersrull med gavepapir. Så hun endte opp ned å kjøpe tilsammen 4 meter gavepapir for tilsammen 20 kr. Jeg prøvde å forklare at det var billigere å kjøpe en 5-metersrull istedenfor to ruller til 10 kroner per rull. Det var hun ikke enig i for de hun hadde kjøpt var jo mye rimligere per rull. Noen som strøk i matte på skolen eller? Endret 16. desember 2012 av The Kitten 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå