Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

På butikken min har vi faktisk flere telefoner, så hvis noen kommer å spør kasserer om noe så kan h*n ringe til sjefen,assisterende butikksjef,ferskvaren eller fruktansvarlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest ms_kwang
Skrevet

En kunde kom til meg på lørdag og spurte hvor lenge tomatene hadde ligget der, de var jo helt råtne!!! (mente hun) Jeg svarer, helt ærlig at det visste jeg ikke (Jeg hadde tross alt vært borte fra jobb i nesten 1 uke..)Da skiftet hun tema og kunne ikke fatte at butikker ansatte folk som ikke kunne noen ting i butikken.

Da sier jeg "Jeg beklager at jeg ikke vet hvor lenge de har ligget der, jeg har tross alt vært sykemeldt 3 dager denne uken og i tillegg er det bare 5 minutter siden jeg startet på jobb. De kom sikkert igår eller på torsdag, da vi får frukt & grønt hver dag.*så går jeg bort til tomatene med kunden diltende etter meg* Og jeg kan ikke se noen råtne tomater, om du mener disse som er grønne i skallet så er de fordi de er litt umodne enda..resten er fin og fast i skallet." kunden bare "Åja..."*så gikk hun...

Denne kunden kommer ALLTID til meg og spør meg om ting, enten hvor dårlig ting er, eller hvor ting ligger og når jeg har funnet tingen så klager hun på hvor teit den ligger :fnise: Så å gi henne en preken nå og da gjør ingenting!;)

Skrevet

Ahh, kom på en til nå.

Herregud dette er jo bare deprimerende å lese..
Skrevet

Jeg: Du følger den røde strip der så kommer du på rett plass =)

1: Ja, men da setter jeg meg ned her og venter da!

Nei... Du må følge den røde stripa!

• Liker 3
Skrevet

Jobbet i en klesbutikk, der jeg hadde tatt på meg en sommerlkjole som jeg hadde kjøpt i butikken jeg jobbet i. En dame på samme alder som meg ga komplimenter for kjolen og spurte om jeg kunne finne den samme til henne. Det gjorde jeg og hun prøvde den på. Hun var ganske overvektig, og når vi sto vedsina hverandre foran speilet sa hun: jeg tror det er noe galt med kjolen min, den ser mye mindre ut på meg enn deg! Jeg sto der og sa at kanskje hun skulle prøve en større størrelse men hun var fast bestemt på at vi to var like store :fnise:

• Liker 11
Skrevet (endret)

Herregud dette er jo bare deprimerende å lese..

Enda verre når det legges til at de var ca. 40 - 45. Skulle trodd voksne mennesker.... nei, vet du ka, har gitt opp alt håp.

Endret av Miah
Skrevet

Jobbet i CD-forretning for mange år siden, og en kar ville høre på en CD.

Jeg brøt forseglingen og satte den på til ham. Etter å ha hørt på den, hadde han bestemt seg for å kjøpe den.

Men ikke den som stod i spilleren, for den var jo brukt!!

Midt i julerushet med en dullion kunder kom en og ville høre ABBA's greatest hits. Jeg sa jeg kunne synge dem for ham. Han kjøpte den, uten å høre på den :D

• Liker 11
Skrevet (endret)

Kunde 1: blablabla.

Meg: Ja, hund er jo tross alt hund,

Kunde 1: HEHEHHEHE, ja og FARGER er FARGER!

Kunde 2: JA og OST er OST!!!

Kunde 3: OG MANN ER MANN!!!!

Alle 3: HIHIHIHIHIHIHIHI

Møkkareklame :balltre:

Endret av Bobler
  • Liker 13
Skrevet

Jobber i varm-mat disk noen dager av uken, og hadde en kunde som hadde det sååå travelt og han måtte ha mat med eeeen gang, klaget på at vi hadde dårlig utvalg, dårlig kvalitet, at dette var mat for bikkja, at vi hadde for dårlig plass(no shit Sherlock!), at vi var uorganisert, osv, osv.

Men etter jeg hadde slått inn varene og ventet på at han skulle stappe det forbanna visa-kortet i terminalen, så blir han så skrekkelig opptatt med å prate med kompisen. Han prata og prata, og prata! Klarte ikke få kontakt med ham uansett hva jeg sa, eller hvor høyt jeg snakket. Hadde han det visst ikke så travelt likevel-_-

Køen vokste, og jeg kunne ikke la alle de andre vente fordi han skulle snakke med kompisen, så jeg tok dem som mellomkunde. Og seff, midt i den tredje mellomkunden så klikker han bananas fordi han måtte vente til jeg hadde fått betaling fra henne.

*sukk* :P

• Liker 7
Skrevet

Nattåpent = ørten kunder som er sjokkert over at vi ikke har tilbud av typen -30% på alt i butikken eller ta 3 og betal for 2. Vel, bare fordi cubus kan ha -30% på alt så betyr ikke det at alle andre MÅ ha det samme..

• Liker 4
Skrevet

:ler:

Skrevet

Denne typen samtale har jeg minst 20 ganger hver gang jeg er på jobb;

Jeg har snakket med kunden i 1 - 2 min, og har kommet frem til at kunden har en veldig god løsning allerede.

Meg; Men da høres det ut som at du har gjort det valget som passer best for deg, så da tror jeg vi lar det stå slik, så da ønsker jeg deg en..

Kunde: NEI!!! Jeg vil ikke!

Meg; N.. Neivel?

Kunde; Jeg har jo sagt at jeg ikke vil ha noe.

Meg; nei, det er derfor jeg sier at vi lar det stå som det er? :)

Kunde; Men hør da! Jeg vil ikke ha noe.

Meg; Jeg prøver bare å ønske deg en god dag videre..

Kunde; Herregud, hvorfor hører du ikke hva jeg sier. JEG. VIL. IKKE. HA. NOE!

Meg; Det er helt i orden, ha en fin dag videre :)

Kunde; *klikk*

Og så har vi denne klassikeren.

Kunde: Du, jeg har ikke tid nå, jeg sitter i et viktig møte.

Meg; Det er helt i orden, da kan vi heller prøve en annen gang vet du :)

Kunde: *bruker de neste 10 minuttene på å kjefte meg opp*

Jeg er veldig facinert over mennesker som velger å svare på telefonen når de sitter i det som åpenbart er veldig viktige møter. Spesielt facinerende er det når de fortsetter med å snakke i ti minutter etterpå.

Ah, mennesker. Noen ganger så skulle jeg ønske at jeg bare kunne legge på røret. Desverre er jeg pålagt å takke når folk ber meg dra til helvete, og bruke 20 minutter av jobbdagen min på å lytte til de som bestemmer seg for at det er min feil at selskapet jeg jobber for gjorde en feil for ti år siden. Sukk.

• Liker 7
Skrevet

Denne typen samtale har jeg minst 20 ganger hver gang jeg er på jobb;

Jeg har snakket med kunden i 1 - 2 min, og har kommet frem til at kunden har en veldig god løsning allerede.

Meg; Men da høres det ut som at du har gjort det valget som passer best for deg, så da tror jeg vi lar det stå slik, så da ønsker jeg deg en..

Kan skjønne at folk misforstår den egentlig... Høres jo ut som om du har satt kunden opp til å kjøpe noe!

• Liker 13
Skrevet

Jobber i bar... forrige helg var det en som var full og klarte å søle rødvin på to andre gjester. Ikke spør meg hvordan det skjedde, jeg jobba ikke da, men fyren ble kasta ut hvertfall. Jeg måtte da snakke i telefonen med den ene gjesten der han ville ha tilbake penger for skjorta som måtte sendes på rens, pluss skjørtet til kona hans. Ikke tale om, tenkte jeg. Men så begynte han å TRUE meg!

"Jeg skal lage et helvete for *baren* hvis dere ikke betaler!" osv osv osv bla.. bla..bla...

Etter mye om og men og mye kjeft fra denne fyren som tydeligvis var helt korka i huet, så fant vi ut at den beste løsningen er å bare gi han pengene for å få han til å slutte å mase.

Jeg fortalte han at han kunne sende regning eller kvittering i posten, så skulle han få tilbake pengene for det.

Men skjørtet var det ikke noe kvittering eller rensing på, for det var så ødelagt at det ikke var noe vits i å renses. Jeg spurte han om han kunne vise meg skjørtet da en dag, som bevis. Men nei, det hadde de kasta. Jeg sa til han at jeg ikke trodde han jugde, men at han skulle prøve å sette seg selv i samme situasjon. Det er vanskelig uten bevis, og jeg er ikke den eneste som har noe å si i denne saken her.

Nei det DREIT han i!!! Han skulle ha de pengene! Skulle lage et helvete for oss, gå til avisa og alt som verre er...

Herregud. Jeg måtte jo bare holde hodet kaldt da jeg snakket med han, jeg var hyggelig og høflig og snakket til ham på en voksen og ordentlig måte. Han var vel rundt 40-50, men oppførte seg jommen meg som en liten unge... Men jeg hadde såååå lyst til å bare be han dra rakt til helvette og bli der!! Jeg ga etter og vi gir han pengene, det var tross alt ikke snakk om så syykt mye. Han var jo helt klikk i huet og trua meg, ingen vet hva han faktisk kunne funnet på. Og jeg orker ikke drama med gamle tullinger. Men jeg har notert meg navnet hans itilfelle han prøver seg på noe tull igjen eller noe sånt.

Når noen søler rødvin på en, så bør en vel ta tak i den som gjorde det.

• Liker 2
Skrevet

Kan skjønne at folk misforstår den egentlig... Høres jo ut som om du har satt kunden opp til å kjøpe noe!

Joda, at den første der kan misforstås kan jeg gå med på. Men folk er så utålmodige. Vent 2 sekunder så jeg får fullført setningen med "en fin dag videre" og "ha det bra"

Og at de fortsetter å kjefte når jeg prøver å forklare at jeg bare prøver å si ha det er enda mer slitsomt. Folk klager på at JEG ikke lytter til det de sier.. Og så er det veldig vanskelig for kunden å kjøpe noe om jeg ikke har lagt frem et forslag, men heller sier at kunden allerede har gjort det beste valget. Hehe.

Skrevet

Joda, at den første der kan misforstås kan jeg gå med på. Men folk er så utålmodige. Vent 2 sekunder så jeg får fullført setningen med "en fin dag videre" og "ha det bra"

Og at de fortsetter å kjefte når jeg prøver å forklare at jeg bare prøver å si ha det er enda mer slitsomt. Folk klager på at JEG ikke lytter til det de sier.. Og så er det veldig vanskelig for kunden å kjøpe noe om jeg ikke har lagt frem et forslag, men heller sier at kunden allerede har gjort det beste valget. Hehe.

Folk blir jo skremt av hele telefonsalgindustrien sånn den holder på. Når man hører om kunder som har blitt ufrivillige kunder fordi svarene deres kunne "tolkes som en bekreftelse" blir man naturligvis veldig defensiv. Med den formuleringen du har skrevet over her kan jeg forstå at kundene føler for å kraftig understreke at de ikke vil ha noe.

• Liker 7
Skrevet

Jobber i bar... forrige helg var det en som var full og klarte å søle rødvin på to andre gjester. Ikke spør meg hvordan det skjedde, jeg jobba ikke da, men fyren ble kasta ut hvertfall. Jeg måtte da snakke i telefonen med den ene gjesten der han ville ha tilbake penger for skjorta som måtte sendes på rens, pluss skjørtet til kona hans. Ikke tale om, tenkte jeg. Men så begynte han å TRUE meg!

"Jeg skal lage et helvete for *baren* hvis dere ikke betaler!" osv osv osv bla.. bla..bla...

Etter mye om og men og mye kjeft fra denne fyren som tydeligvis var helt korka i huet, så fant vi ut at den beste løsningen er å bare gi han pengene for å få han til å slutte å mase.

Jeg fortalte han at han kunne sende regning eller kvittering i posten, så skulle han få tilbake pengene for det.

Men skjørtet var det ikke noe kvittering eller rensing på, for det var så ødelagt at det ikke var noe vits i å renses. Jeg spurte han om han kunne vise meg skjørtet da en dag, som bevis. Men nei, det hadde de kasta. Jeg sa til han at jeg ikke trodde han jugde, men at han skulle prøve å sette seg selv i samme situasjon. Det er vanskelig uten bevis, og jeg er ikke den eneste som har noe å si i denne saken her.

Nei det DREIT han i!!! Han skulle ha de pengene! Skulle lage et helvete for oss, gå til avisa og alt som verre er...

Herregud. Jeg måtte jo bare holde hodet kaldt da jeg snakket med han, jeg var hyggelig og høflig og snakket til ham på en voksen og ordentlig måte. Han var vel rundt 40-50, men oppførte seg jommen meg som en liten unge... Men jeg hadde såååå lyst til å bare be han dra rakt til helvette og bli der!! Jeg ga etter og vi gir han pengene, det var tross alt ikke snakk om så syykt mye. Han var jo helt klikk i huet og trua meg, ingen vet hva han faktisk kunne funnet på. Og jeg orker ikke drama med gamle tullinger. Men jeg har notert meg navnet hans itilfelle han prøver seg på noe tull igjen eller noe sånt.

Når noen søler rødvin på en, så bør en vel ta tak i den som gjorde det.

Dette minner meg om en episode jeg opplevde da jeg jobbet på byggvarehus i studietiden...

Kollegaen min blandet en 3-liter med maling til en kunde, kunden fikk spannet med maling, tok det med til kassa og betalte. Case closed? Ikke helt...

Dagen etter kom kunden tilbake og forlangte at vi erstattet jeansen hun hadde hatt på seg dagen før. Hun hevdet nemlig at det hadde vært maling på utsiden av spannet, som hun hadde fått på låret og den flekken fikk hun ikke av i vask. Hun hylte og skrek og forlangte at butikksjefen umiddelbart ble med henne og kjøpte ny bukse. Det 'festlige' var at hun nektet å vise oss buksa med flekken. Den hadde hun visstnok kastet. Hun fikk ikke noen ny bukse av oss.

• Liker 9
Skrevet

Det var jo du som begynte..?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det var jo du som begynte..?

Nei det gjorde jeg ikke. :)

Det hadde en sammenheng i forhold til hva vi pratet om, og det var også en helt naturlig ting å si i forhold til temaet.

Endret av Bobler
  • Liker 1
Skrevet

Jobber i en herreforretning og der kommer det mye rart. Men disse to skjedde i det siste:

- Jeg: Det blir 698 kroner å betale. Vil du betale kort eller kontant?

- Han: Heheeeee *sleskt smil*. Jeg oppbevarer pengene mine i lomma mi

- Jeg: Så du vil betale kontant?

- Han: Ja, men jeg er lommemannen så du må nesten komme og hente pengene sjæl.

- Jeg: HEHE, ja det hadde vært noe.

- Han: Jeg er lommemanneeeeen, har lagd et sånt hul. HEHEHEHE

- Jeg: hehehee...

-----------

Vi hadde et tilbud som er ta 3 betal for 2. Det står tydelig på skiltet at vi spanderer den billigste varen.

Kunden ville ha to gensere (299 pr.stk) og en dunjakke (999-,). Han insisterte på å få jakken gratis. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at det kan han ikke. Jeg ble regelrett skjelt ut og han tok klærna og kastet de rundt i hele butikken før han gikk..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...