orgus Skrevet 20. november 2012 #2061 Skrevet 20. november 2012 Blir nesten deprimert av å lese hvor mange idioter som finnes.. 4
LittleJ Skrevet 20. november 2012 #2062 Skrevet 20. november 2012 (endret) Nevermind... Endret 20. november 2012 av LittleJ
Zakuro Skrevet 22. november 2012 #2063 Skrevet 22. november 2012 (endret) Gad, hadde en tullete kunde igjen. Jobber av og til i en varm-mat disk, og ekspederte en kar. Helt grei å ha med å gjøre, fikk maten pakket inn og fikk betaling. No problem! Men så spurte han om serviett. Og det var kun en igjen, så jeg la ut en ny bunke. Og fyren tar med seg HELE den svære bunken med servietter! Så kollegaen min sier med ham at det kun er 4 servietter per kunde. "JÆVLA RASIST!" tordnet han så vindusglassene klirret, og hev hele jævla bunken med servietter utover hele stedet-_- Edit=typo Endret 24. november 2012 av Zakuro 17
Miah Skrevet 24. november 2012 #2064 Skrevet 24. november 2012 (endret) Men så var det ei dame da som ikke fikk igjen lappen etter den var registret i kassen. Akkurat denne setningen forstod jeg ikke helt. Vi har samme system, slår inn røyk selv i kassen, og det printes ut en lapp som må brukes i vensafen. Mener du at kunden hevdet at hun ikke hadde fått vensafe lappen? I dag kom det en dame inn sammen med mannen sin og skulle ha et par varer, totalt på ca. 230 kroner sier vi. Like før konen kom til kassen, og jeg hadde skannet alle varene, spurte jeg mannen om han ville ha pose, og han svarte helt klart "ja." Akkurat i det jeg forsøker å ta opp en pose på båndet, er konen der, og sier veldig strengt "jeg skulle da ikke ha pose!". Jeg svarte beklager, jeg trodde mannen din sa at han skulle ha. Hun svarer "nei, det skulle han helt klart ikke!!". Jeg sier igjen beklager, da må jeg ha misforstått. Jeg tar vekk posen ("korriger siste"), og sier totalen. Konen ser dumt på meg og sier "hæ? så mye? Nei, det er ikke riktig. Hva kostet kaffen?" Jeg ser over listen av varer, og sier at den kostet 64 kroner. Damen blir veldig urolig og sier at "nei, det er ikke riktig, den koster 34!". Så drar hun opp mobilen og viser meg et BILDE av prislappen fra butikken! Altså, hva søren? Hvem er det som gjør noe sånt? Jeg ringer til sjefen så hun får fikset prisen på kaffen, og så tar jeg vekk den kaffen som kom inn til gal pris. Men nei, damen er ikke fornøyd, hever stemmen sin og sier: "JA OG SÅ HAR DU IKKE TATT VEKK POSEN!". Jeg sier jo, det har jeg, den har jeg tatt vekk. Hun svarer at "det er jeg ikke så sikker på, skal ha kvitteringen, DEG må jeg dobbeltsjekke!". For en koselig dame. At folk tar bilde av prislapper har jeg opplevd før. For en uke siden kom det inn en jente på 15 - 16 som skulle ha en cola og en sjokolade. Jeg skanner begge varene, først colaen, så sjokoladen. Hun følgte med på prisviseren, og utbrøt: "Colaen koster 13,50." Jeg ser litt merkelig på henne, og sier at da har hun nok misforstått, fordi colaen koster alltid 18 kroner med pant. Hun sier at "ja, jeg synes det var litt merkelig jeg også, så jeg tok bilde av prislappen! 13,50!". Jeg tar et raskt titt på bildet, og tenker at her har nok kolonialen gjort en feil... så jeg slår inn colaen til 13,50. Men jeg burde ha sett litt nærmere på prislappen. Jeg stakk bort til brusavdelingen for å se om dette virkelig var sant, og fikk en liten overraskelse. Colaene som er stablet hylle på hylle har en milliard med prislapper under seg, og på alle sammen står det 16,50 + pant (= 18 kroner). Dette denne slue jenten hadde gjort var å ta bilde av prislappen under colaBOKSENE, som koster 13,50. For en forferdelig jente! Så henne igjen i dag, og måtte tvinge meg selv til å ikke kommentere på det. Hvem GJØR noe slikt?! Endret 24. november 2012 av Miah 11
Miah Skrevet 24. november 2012 #2065 Skrevet 24. november 2012 (endret) *dobbel* Endret 24. november 2012 av Miah
Gjest GetOverIt Skrevet 24. november 2012 #2066 Skrevet 24. november 2012 Akkurat denne setningen forstod jeg ikke helt. Vi har samme system, slår inn røyk selv i kassen, og det printes ut en lapp som må brukes i vensafen. Mener du at kunden hevdet at hun ikke hadde fått vensafe lappen? Tror ikke dere har helt likt system. Her var det snakk om at man som kunde selv trykker på en maskin hva man vil ha, og så printes det ut en lapp. Denne lappen leveres så i kassen hvor den blir scannet og betalt for. Først når varen er betalt er det mulig å hente den ut.
Miah Skrevet 24. november 2012 #2067 Skrevet 24. november 2012 Tror ikke dere har helt likt system. Her var det snakk om at man som kunde selv trykker på en maskin hva man vil ha, og så printes det ut en lapp. Denne lappen leveres så i kassen hvor den blir scannet og betalt for. Først når varen er betalt er det mulig å hente den ut. Ahh, så hun hevdet at hun ikke hadde fått igjen lappen i kassen etter at hun hadde gitt den til kassereren? Da skjønner jeg! Dagens på-jobb-greie: En dame kommer til kassen og spør hvor hun kan få kjøpt snus, og jeg sier at "det kan du her". Hun skulle ha en snus, jeg slo den inn, og hun betalte. Jeg ga henne kvitteringen og snuslappen hun må bruke i vensafen, og da ser hun dumt på meg og sier: "Hva er dette?" Jeg svarer at det er lappen til snusen hennes, og at hun må hente den i vensafen. Da blir hun sur og sier "men du sa jo at du hadde det her! da vil jeg ikke ha den!". ...så hun ville ikke ha snusen fordi da måtte hun faktisk hente den selv, i vensafen, som var 10 meter unna. Ettersom jeg ikke gadd å ringe for at sjefen kan gi henne penger tilbake, sa jeg at jeg kunne hente den for henne. Da var det plutselig greit, ja. Folk... 10
Zakuro Skrevet 24. november 2012 #2068 Skrevet 24. november 2012 Akkurat denne setningen forstod jeg ikke helt. Vi har samme system, slår inn røyk selv i kassen, og det printes ut en lapp som må brukes i vensafen. Mener du at kunden hevdet at hun ikke hadde fått vensafe lappen? Ja:P Kunden mente kollegaen min hadde tatt betalt for røyken, men at hun ikke hadde fått lappen tilbake slik at hun faktisk kunne hente den ut. Men det viste seg at kollegaen min aldri hadde registrert lappen siden den ikke kom opp på kvitteringen, den lå i lommen hennes hele tiden
Gjest Thessie! Skrevet 24. november 2012 #2069 Skrevet 24. november 2012 (endret) Jeg er så lei folk som kommer inn i butikken som finner en sko de liker, tar den med til kassen og spør om vi har den i en spesiell størrelse, og så viser det seg at den står ute. Det tar ikke mer enn to sekunder å faktisk se om den står ved siden av den du har tatt med deg. Endret 24. november 2012 av Thessie!
Ananas. Skrevet 24. november 2012 #2070 Skrevet 24. november 2012 Kom på en av mine verste, og samtidig mest komiske kundeepisode i løpet av mine 7 år i butikk.. En eldre dame, ferieturist fra Oslo, var innom og handlet varer for mellom 500 og 700, husker ikke nøyaktig beløpet. Hun betalte, fikk kvitteringen og ble rasende, for varene var aaalt for dyre, hun hadde betalt 86,50 for mye. Jeg spør hvilke varer det er feil på, og sier jeg kan ordne det, men det vet hun ikke. Alt hun vet er at det ikke stemmer, og at det er NØYAKTIG det beløpet for mye. "Husker du noen av dem da?" spurte jeg. Det gjorde hun ikke, og begynte å bli temmelig irritert og høylytt. Hun ville snakke med sjefen, sjefen kom, skjønte heller ikke stort, og spurte om hun hadde regnet på varene mens hun gikk rundt, noe vi tenkte måtte være eneste mulige forklaring, men nei, det hadde hun heller ikke. Hun var bare 100% sikker på at hun hadde betalt 86,50 for mye. Etter en diskusjon med sjefen og en dame som "snart dåner over den elendige servicen" ble enden på visa at jeg gikk rundt med kunden, kvitteringen og varene hennes, og med kalkulator summerte jeg opp alle prisene på hyllekantene mens hun så på, det tok nærmere 20 minutter, og stemningen var mildt sagt pinlig. Viste seg at hun hadde betalt 5,50 mindre enn hyllelappene viste, og damen trampet ut av butikken med et rasende "her handler jeg aldri igjen!". Fem år etterpå skjønner jeg fortsatt ingenting.. 36
Prinsessepaien Skrevet 24. november 2012 #2071 Skrevet 24. november 2012 Jeg jobber på en kafe, og der er det jo selvfølgelig en flust av mindre skarpe mennesker... Her om dagen kom det en kunde innom og spurte om han kunne få kopi av kvitteringen på at han kjøpte en sjokoladepudding, kr 34,-, i JUNI!! Og han ble sur da jeg fortalte han det ikke gikk, fordi vi hadde fått nytt kassesystem siden da, Han skjønte ikke at vi ikke hadde kopi av alle kvitteringene i regnskapet vårt... 4
Miah Skrevet 24. november 2012 #2072 Skrevet 24. november 2012 (endret) Ahh, kom på en til nå. Et par kom inn og handlet for ca. 250 kroner. De skulle ikke ha pose, men ved et feiltrinn kom jeg borti poseknappen slik at en kose til 0,90 gikk inn. Jeg merket det ikke før jeg hadde skannet flere varer, så istedenfor å bruke lang tid på å posen fjernet, sa jeg til kunden høyt og tydelig: "Jeg slo inn en pose ved en feil, så jeg trekker bare en krone av denne chipsposen". Kunden så på meg da jeg sa dette, sa ingenting, men nikket bekreftende. Sjekket hva chipsen kostet, 24,50, og trakk fra en krone slik at det ble 23,50. For å "trekke fra" en krone må jeg slå inn varen på tast, altså ikke skanne selv, men bare skrive inn 23,50 selv. De betalte, fikk kvitteringen, og gikk. Fem minutter senere kom de tilbake, fryktelig sure. Først gikk de til nabokassen, fordi de var helt sikre på at det var hos kollegaen min de hadde vært. Denne kollegaen har blondt hår, gigantiske pupper og er skikkelig brun. Jeg har melkehvit hud og mørkebrunt hår. Kollegaen min så på kvitteringen og sa at det var min kasse de hadde vært i. Det trodde de ikke på, så da påpekte kollegaen min at navnet til kassereren alltid står på kvitteringen, i tillegg til at vi alle hadde navneskilt... de nektet derimot å komme til min kasse, så det endte med at jeg og kollegaen min byttet kasse. Var vist "rett og rimelig" at vi skulle bytte kasse når det var vi som hadde gjort en feil. For det første sa de at det var en pose på kvitteringen, og de skulle ikke ha en pose. Jeg forklarte at jeg slo den inn ved en feil, og istedenfor å bruke tid på å få den vekk (ringe etter kortet), trakk jeg bare fra en krone fra en annen vare. De synes dette var uhørt, for på kvitteringen stod det at de hadde betalt for pose, og det skulle de jo ikke ha! For det andre var det en "uidentifisert vare til 23,50" på kvitteringen. Jeg forsøkte å forklare at det var her jeg hadde trukket fra den kronen, og at jeg hadde sjekket hva chipsen kostet før jeg trakk den fra. Kundene ble ganske så sure, og sa at "da kan jo ikke vi vite hva vi har kjøpt!! hvorfor gjorde du dette da?!". Jeg forsøkte å si at jeg hadde sagt det til dem, men de sa bare at "ja, men vi svarte ikke hva vi synes om det", hvorpå jeg høflig forklarte at "når dere ikke sier noe i mot, og i tillegg nikker bekreftende, så tar jeg det som om dere er enig, jeg beklager om jeg misforstod". De sa at "det er ord som teller her, og her har du gjort en feil!" Jeg spurte dem rett ut, "hva er det dere synes er feilen her?" "Du har tatt betalt for pose, og ikke skannet chipsen riktig, chipsen skal STÅ på kvitteringen!" "Jeg trakk fra 1 krone fra prisen på posen". "Jammen det er ikke vår feil at du gjør en feil." "Jeg er klar over det, var jo nettopp det jeg forsøkte å fikse. Hvordan vil dere at jeg skal fikse dette?" "Vi vil ha en riktig kvittering!" "Beklager, men jeg kan ikke gi dere en annen kvittering". "Jo, du må, vi vil ikke ha denne her!! Dette er idiotisk!!" Endte med at jeg måtte være med dem og hente varene i bilen, for så å gi dem tilbake alle pengene de hadde betalt for varene, skanne varene på nytt, og gi dem en 100% korrekt kvittering. Summen de betalte var nøyaktig den samme. Skal legge til at da jeg måtte hente varene, stod de selv under tak og åpnet bilen med nøkkelen fra avstand, mens jeg stod ute i et forferdelig regnvær og løftet posene ut av bagasjerommet. I tillegg beskyldte de meg for å bruke for langt tid for å ta ut varene av bilen, "for å ta igjen ved å få for mye regn i bilen." Vet ikke hvorfor jeg opplever så mye rart. Har jobbet i denne butikken i mindre enn 3 måneder, skjer alltid noe merkelig på jobb... Endret 25. november 2012 av Miah 33
Gjest Summers Skrevet 25. november 2012 #2073 Skrevet 25. november 2012 Var en gammel mann som kom bort til meg og spurte om han kunne få låne en saks. Viste seg at han skulle klippe tåneglene! 8
Blå Trombone Skrevet 25. november 2012 #2074 Skrevet 25. november 2012 Til informasjon: Hvis jeg ikke dukker opp her på forumet i romjula, er det fordi jeg sitter i fengsel etter å ha drept de kundene som finner ut at de skal storhandle kvart over stengetid på julaften Det henger store plakater med åpningstider på alle dørene til senteret og ved inngangen og utgangen til selve butikken. Lurer på om vi skal begynne å henge dem opp i juni, så kanskje folk klarer å få med seg at vi stenger tidligere på julaften 11 1
Surriball Skrevet 25. november 2012 #2075 Skrevet 25. november 2012 Jeg tror ikke jeg har fortalt denne historien før, men jeg opplevde altså dette på jobb et par år siden: Butikken har nettopp åpna, og jeg har mine utdelte 2000 kr i veksel i kassa. En dame i førtiårene dukker opp med tre-fire varer og spør om hun kan ta ut 1000kr hos meg. Jeg beklager og sier at jeg har for lite veksel i kassa til å kunne gi ut noe, hvorpå hun svarer: "Men jeg får lov av ALLE andre kassadamer!" Jeg prøver nok en gang å forklare hvorfor jeg ikke kan gi ut, og sier hun kan ta ut penger i minibanken 10 meter lenger bort. Men nei, hun hadde visst aldri brukt en minibank før... 5
Minya Skrevet 25. november 2012 #2076 Skrevet 25. november 2012 Jeg tror ikke jeg har fortalt denne historien før, men jeg opplevde altså dette på jobb et par år siden: Butikken har nettopp åpna, og jeg har mine utdelte 2000 kr i veksel i kassa. En dame i førtiårene dukker opp med tre-fire varer og spør om hun kan ta ut 1000kr hos meg. Jeg beklager og sier at jeg har for lite veksel i kassa til å kunne gi ut noe, hvorpå hun svarer: "Men jeg får lov av ALLE andre kassadamer!" Jeg prøver nok en gang å forklare hvorfor jeg ikke kan gi ut, og sier hun kan ta ut penger i minibanken 10 meter lenger bort. Men nei, hun hadde visst aldri brukt en minibank før... Den der skjer så ofte at det er til å bli kvalm av. Som regel kommer de med; "Jammen jeg får lov på *random butikk*!" Greia er bare det, at *random butikk* har CashGuard, og muligheten til å oppbevare mange hundre tusen i kontanter i kassa klokka sju om morran... 3
Gjest EryMax Skrevet 25. november 2012 #2077 Skrevet 25. november 2012 Noen kunder kommer å bare kommanderer ansatte i kassen bare fordi at det er 2 personer foran dem. Å så blir de sur om personen de mener skal pelle seg i kassa ikke kan sitte i kassa fordi de ikke har opplæring i det 3
Surriball Skrevet 25. november 2012 #2078 Skrevet 25. november 2012 En del folk kommer også og sier surt til den i kassa at det burde vært flere på jobb. Som om jeg kan gjøre noe med det? Jeg sitter jo allerede på jobb, i kassa og ekspederer! 2
Zakuro Skrevet 25. november 2012 #2079 Skrevet 25. november 2012 Har en gammel dame på jobben som er den desidert treeeegeste kunden vi har. Hun er jo fast kunde, og det er jo bra, og hun er ikke vanskelig å ha med å gjøre, men akk så sakte alt går. Hun er jo gammel, og da går det jo ikke alltid så fort, det er jo greit nok, men hun gjør det jo så mye verre med det systemet hun har når hun skal betale:P Hun går med ryggsekk. Og i ryggsekken har hun en veske. I vesken har hun en mindre veske, og inni der en sånn feit planlegger-pengebok, og inni der igjen har hun kortholderen. Og i den har hun trumph kortet sitt. Og hun har jo selvsagt et eget, likens, oppbevaringssystem for kontantene... Så først må hun pakke trumph kortet i kortholderen, kortholderen i pengeboka, pengeboka i den lille veska, den lille veska i den store, og så i sekken. Så drar hun opp en ANNEN veske, oppi den en til liten veske, oppi der en pengebok med kontanter. Akk:P 15
Miah Skrevet 25. november 2012 #2080 Skrevet 25. november 2012 ^ Minner meg om kunder som blir sure for at jeg i kassen ikke har peiling på om ferskvaren har en eller annen vare, eller om vi har inne et skikkelig sjeldent produkt. Forsøker å sende dem mot "folkene på gulvet" eller rett mot ferskvaren, og de fleste takker for det og går selv. Så har vi de som har lett etter et produkt i 30 sekunder, kommer trampende til kassen og beordrer meg til å finne det for dem. Kan du ikke ta tak i en av de som faktisk går rundt på gulvet og legger på plass varer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå