Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Alt? :sjenert:

Hvem spurte du? Hvem svarte og hvorfor...?

Sånn ja. :) Jeg spurte hun låseanvarlige. For henne hadde det ikke spilt noen rolle om de ble anmeldt pga at de hadde stjålet. For henne var det viktigere å understrke at man ikke kan beskylde noen for rasisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linda sofie

Har blitt skjelt ut flere ganger når bankterminalen ikke funker. Som det er min feil. :roll: Kjipt å få kjeft for noe man ikke kan gjøre noe med. Hender noen ganger at bankterminalen streiker og da er det ikke så lett å få fikset den på 1 min som noen mener jeg burde klare. Er også noen som nekter å gå rett rundt hjørnet for å ta ut penger i minibanken. Nei de skal bruke kortet og ikke kontanter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja. :) Jeg spurte hun låseanvarlige. For henne hadde det ikke spilt noen rolle om de ble anmeldt pga at de hadde stjålet. For henne var det viktigere å understrke at man ikke kan beskylde noen for rasisme.

Ja, nå er jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt skjelt ut flere ganger når bankterminalen ikke funker. Som det er min feil. :roll: Kjipt å få kjeft for noe man ikke kan gjøre noe med. Hender noen ganger at bankterminalen streiker og da er det ikke så lett å få fikset den på 1 min som noen mener jeg burde klare. Er også noen som nekter å gå rett rundt hjørnet for å ta ut penger i minibanken. Nei de skal bruke kortet og ikke kontanter.

For ikke å snakke om de som mener det er din feil at de får opp "ikke godkjent". De stirrer alltid inntenst på deg mens de sier hvor mye de mener de har på kontoen. Akkurat som en stirrekonkurranse mirakuløst fikser saken ;) Eventuelt er det maskinen som er ødelagt, det kan jo være den rett og slett er litt sliten etter en lang dag :natti:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om de som mener det er din feil at de får opp "ikke godkjent". De stirrer alltid inntenst på deg mens de sier hvor mye de mener de har på kontoen. Akkurat som en stirrekonkurranse mirakuløst fikser saken ;) Eventuelt er det maskinen som er ødelagt, det kan jo være den rett og slett er litt sliten etter en lang dag :natti:

Og alle de som forventer at du skal vite akkurat hvorfor det ble ikke godkjent/avvist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente1990:)

Herregud å mye rare og dumme ting man får kjeft for. Helt utrolig!

Fikk en gang kjeft av en eldre dame pga jeg vasket gulvet i butikken. Dette var rett før stengetid og da er det ikke så mange kunder. Da synes jeg det er greit å vaske gulvet. Hun ble sur fordi hun mente jeg ikke var serviceinnstilt og at jeg var egoistisk som bare hadde støv på hjernen og ikke ville hjelpe henne. :klo: Hadde hun faktisk spurt meg om hjelp, så hadde jeg selvsagt lagt ned kosten og gitt henne hjelp. Men hun kom bare busendes bort til meg etter hun hadde sett litt på noen treningsbukser og kjeftet meg huden full. Jeg kunne ikke vite om hun trengte hjelp. Så blir hun sur fordi det var så skittent på prøverommet og mente at jeg var lat som ikke gadd å vaske der inne. Ja man få høre mye rart når man jobber i butikk :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger opplevd å få "ikke godkjent" som beskjed selv om jeg har store summer stående på kontoen. Da er det faktisk ikke min feil, og det er unødvendig med hånlige blikk eller kommentarer fra de ansatte, slik jeg har fått. Det er ikke den ansattes feil, men det er faktisk ikke kundens heller.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 90% av tilfellene er det kunden sin feil, som rett og slett har brukt litt mer enn de har trodd ;)

Vi er så heldig å ha en minibank rett ved siden av butikken som vi hyggelig henvender kundene til, så kan de sjekke og ta ut i kash om de ønsker det. Jeg har til nå (3 år i samme butikk) aldri opplevd at noen av disse kundene har kommet tilbake for å prøve en gang til eller betale kontakt, selv om jeg ser at de går for å sjekke i minibanken.

Men så klart, noen ganger kan det være feil, mend da er det enten kortet eller kontoen som er problemet, ikke maskinen :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1990:)

i 90% av tilfellene er det kunden sin feil, som rett og slett har brukt litt mer enn de har trodd ;)

Vi er så heldig å ha en minibank rett ved siden av butikken som vi hyggelig henvender kundene til, så kan de sjekke og ta ut i kash om de ønsker det. Jeg har til nå (3 år i samme butikk) aldri opplevd at noen av disse kundene har kommet tilbake for å prøve en gang til eller betale kontakt, selv om jeg ser at de går for å sjekke i minibanken.

Men så klart, noen ganger kan det være feil, mend da er det enten kortet eller kontoen som er problemet, ikke maskinen :)

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det de fleste gangene gått helt fint bare jeg prøver å betale i en annen kasse (samme butikk), så noen ganger er det nok terminalen, jo.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

For meg har det de fleste gangene gått helt fint bare jeg prøver å betale i en annen kasse (samme butikk), så noen ganger er det nok terminalen, jo.

enten er det terminalen, eller så er det "linja" til selve banken >: Om den er nede, så får du ikke tatt ut penger i minibanken heller :] *f.eks...bank streik...haha

Men om jeg hadde fått *ikke godkjent* i en butikk, å ble henvist til en minibank, så tror jeg ikke jeg hadde gidda å gå inn i butikken igjen jeg altså...jeg synes det er flaut nok å få "Ikke godkjent" men enda flauere å komme tilbake >.<

Som f.eks, handle masse mat, også finne ut når du skal betale " ooooi..duuu jeg har glemt pengeboka mi/kortmappa osv osv" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet deltid (1-2 dager i uka) på en dagligvare og opplevde minst 5 ganger at folk fikk "ikke godkjent", men at de fikk tatt ut i minibank og kom tilbake med kontanter. Så da vil jeg tippe at det kanskje kommer an på terminalene, siden det skjedde såpass ofte hos oss og tydeligvis ikke like ofte hos andre?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet deltid (1-2 dager i uka) på en dagligvare og opplevde minst 5 ganger at folk fikk "ikke godkjent", men at de fikk tatt ut i minibank og kom tilbake med kontanter.

I ett år, skulle jeg jo skrive. Men glemte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i resepsjonen til et firma som hadde nummeropplysning på nett akkurat i den tiden IP-telefoni begynte å komme. Det hendte et par ganger at kunder ringte og kjeftet for at de med IP-telefoni ikke sto i katalogen. Husker særlig en som holdt på i en halvtime :sukk: Som om vikaren på 21 har noe hun skulle ha sagt der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bensinstasjon med for det meste enkle og hyggelige kunder men en gang kom det en dame og skulle kjøpe pølse, og det var jo greit det. Også mens hun spiser pølsa si da, så begynner hun å snakke om at det er så forferdelig at de river skogen her. Og jeg bare jatter med jeg. Også ser hun på meg helt alvorlig med lav stemme og forteller at hun kan snakke med trærne og at de blir lei seg når man hugger de. Hun forteller videre at hun er en alv og man kunne se det på ørene hennes.

Jeg ble helt satt ut og jattet med og tenkte mitt. Og viste meg bilder av alver og sånn holdt hun på sikkert en halvtime. Det verste var at hun var helt seriøs og trodde på dette her selv.

Herregud så mange rare mennesker det finnes! :sjokkert:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på bensinstasjon med for det meste enkle og hyggelige kunder men en gang kom det en dame og skulle kjøpe pølse, og det var jo greit det. Også mens hun spiser pølsa si da, så begynner hun å snakke om at det er så forferdelig at de river skogen her. Og jeg bare jatter med jeg. Også ser hun på meg helt alvorlig med lav stemme og forteller at hun kan snakke med trærne og at de blir lei seg når man hugger de. Hun forteller videre at hun er en alv og man kunne se det på ørene hennes.

Jeg ble helt satt ut og jattet med og tenkte mitt. Og viste meg bilder av alver og sånn holdt hun på sikkert en halvtime. Det verste var at hun var helt seriøs og trodde på dette her selv.

Haha! Veldig spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eeeh: Jadda, da kan du i det minste skryte over å være eneste på forumet som har snakket med en alv :legrine:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som begynte å skrike til meg fordi jeg sa jeg ikke visste hvor den mest sentrale jernia butikken lå i ålesund... Jeg jobber på ikea bergen:S

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...