Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en Narvesen-kiosk som selger togbilletter. Tror aldri jeg har fått så mye kjeft som i sommer. Har jo vært buss for tog i oslo-området i sommer, og jeg måtte da for pokker skjønne at jeg ikke kunne stenge hele Oslo midt på sommeren! Hvor dum kunne jeg bli! Det beste var hun som forlangte å få med penger for å ta taxi på den strekningen det var buss! Hun kunne nemlig ikke sitte sammen med andre mennesker som kanskje kunne være bittelitt syke! Hun planla faktisk å bli gravid i sommer!!!!

Jeg får i det hele tatt mye kjedt som NSB egetlig skulle hatt. Alt fra priser til forsinkelser til at det er dårlige tog! Når jeg jobba på bensinstasjon var det akkurat det samme, men da var bensinprisen min skyld!

Har også en mann som dukker opp 08.40 hver mandags morgen! Vi åpner ikke før 9, men han står og dundrer på vinduer og døra for å komme inn, han skal nemlig leverer Lotto for lørdag og det haster noe veldig! Blir akkurat like sur hver gang fordi jeg ikke slipper han inn før tiden! At jeg ikke har noen kasse på den tiden, det spiller ingen rolle! Tenk om han ikke rekker det! Også er det de som kommer 1 min før stengetid og skal finne en film å leie! Det står på døra at vi stenger 21, alt ute er ryddet inn og alt av mat er borte. Men å stå å lete i 30 min før de finner ut at det ikke var en film som passet dem det er helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet i matbutikkbransjen i 5 år nå og har uttallige historier å fortelle derfra. De fleste av dem ligner i grunn på mange av historiene som er blitt fotalt i tråden her.

Tror jeg skal fortelle om Pinseaften som var i år. Da stengte jo butikken klokka fire, men "alle" kundene kom selvfølgelig løpende inn fem på fire, så det var lang kø, jeg måtte tilslutt sette meg i kassa jeg også, mens jeg overlot låsinga av butikken til en stakkars annen ansatt.

Butikken har to innganger, så han låste den ene inngangen og måtte stå ved den andre inngangen å passe på at ingen flere kunder kom inn.Stakkaren måtte diskutere heftig med flere kunder om at butikken stengte.

Samtidig så jeg flere kunder stå utenfor den låste døra. De sto der bare å så dumme ut og forventa at vi skulle låse opp for dem.

Etter 30 min.da vi endelig hadde fått låst dørene kom det fortsatt kunder å banket på og forlangte å komme inn.

En ansatt måtte stå å forklare i en evighet at kassene var gjort opp og at vi dessuten ikke har lov til å slippe noen inn etter at vi har stengt dørene og holder på med stengerutinene.

Og nå kommer vi til den delen hvor begeret virkelig rant over for meg!

Jeg tok bussen hjem den dagen for jeg var sliten og hadde mye å bære på. Når jeg skulle av bussen,så ser jeg at en fast kunde som pleier å spille masse lotto var på bussen. Han reiste seg opp og jeg hilste høflig på han, men alt han sa var "DÅRLIG GJORT AT DU STENGTE BUTIKKEN TIDLIG IDAG!!!" Sikkert forbanna over at han ikke fikk spilt lotto.

Eneste jeg greide å si tilbake var "Beklager, men sånn er det bare", og gikk av bussen.

Var ganske sur resten av kvelden,men jeg bare ler av det nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en kunde, men en pasient:

Denne pasienten satt på røkerommet på avdelingen (det er mange år siden) og var særdeles sur for at han ikke fikk det som han ville. Vi forstod jo ikke hvilken behandling han faktisk trengte, og alt var fryktelig. Jeg forsøkte å forklare så enkelt som mulig hvorfor han ikke kunne få den behandlingen han ville ha, og at det ikke på noen måde ville være hverken hensiktsmessig eller helsebringende.

Da jeg var ferdig med å forklare, var han om mulig enda sintere, og mente at hele avdelingen kunne dra til helvete, for han hadde nemlig rett, den gode herre. Han hadde nemlig en alliert som hadde mye mere faglig autoritet enn oss. Denne mannen hadde behandlet ham på et sykehus i Utlandet, og han var en internasjonalt anerkjent ORNITOLOG!!!!

Noen ganger er det nesten umulig å ikke bryte sammen i latter.....

Endret av Giacomo_P
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg har ei venninne av meg som fortalte en dag at 2 muslimske barn kom inn på butikken hennes, og skulle kjøpe sånn derre MAOM Karameller ( eller hva det nå heter)

Sånne karameller som er 5 forskjellige smaker.

De kjøpte det, men etter en liten stund kom de tilbake, å krevde pengene tilbake fordi det ikke var Halal Karameller >.<

De fikk bytte til seg noe annet til slutt, siden de allerede hadde åpnet hele pakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg har ei venninne av meg som fortalte en dag at 2 muslimske barn kom inn på butikken hennes, og skulle kjøpe sånn derre MAOM Karameller ( eller hva det nå heter)

De kjøpte det, men etter en liten stund kom de tilbake, å krevde pengene tilbake fordi det ikke var Halal Karameller >.<

De fikk bytte til seg noe annet til slutt, siden de allerede hadde åpnet hele pakken...

Men klart det er jo ikke akkurat "dumme ting kunder sier"

å disse er var jo rundt 10-12 år gamle da..:))

Synes fortsatt det er litt morsomt ( Har ingenting imot muslimer da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne jo bare ropt " Allah Akhbar! " over karamellene og voila! Halalkarameller! :P

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker denne tråden og jeg elsker alle dere flinke butikkeansatte og ansatte i andre serviceyrker som overlever alt dritter hver eneste dag :pls:

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i dette med åpningstider. Jobber i en liten butikk som ligger på gateplan og mange får ikke med seg at butikkene stenger. Spesielt ille er det lørdager, da er det ofte jeg ikke får stengt pga alle kundene som kommer rennende inn 10-5 minutter før stengetid, bruker en evighet og gjør at jeg ikke får tatt inn skilt og låst døren. Hva skjer da klokken 18.00 når kundene jages ut av sentrene? Jo, de ser at her er det fortsatt folk inne og skal bruke en evighet hos meg. Skulle jeg klare å få et øyeblikk til å ta inn skilt og låse døren så den kun åpnes fra innsiden blir folk forbanna fordi de ser at det er folk der inne. Mange lørdager vi har stått to på jobb med en i kassen og en ved døren for å forklare folk at vi stengt og like vell blitt stående til klokken nermer seg 18.20-18.30 før vi får alle ut. :kjempesinna: De skal bare se, bare kikke, bare ha en liten ting, bare ha en liten ting til.... "Jeg vet dere er stengt, men jeg må bare ha noen småting..."

I går var jeg alene på jobb og fikk folk ut til klokken 18.13. Mens jeg står og tar oppgjøret, alene i butikken, låst dør og lysene av bortsett fra rett over kassen kommer det to kvinner på rundt 32-33. Står og banker som gal på døren mens jeg roper vi er stengt. Døren er ikke lydtett så jeg hører den ene si "Herre gud, hun bare står der jo. Hun ser jo rett på meg!" etterfulgt av "Jammen faen da, KAN DU ÅPNE HER ELLER!?!". For n'te gang måtte jeg gaule "vi er stengt" og peike på klokken", noe som resulterte i at damen ga meg fingeren :frustrert: Det står åpningstid rett forran nesen på henne, lyset er av, jeg står og teller kassen, klokken nermer seg 18.20 og hun viser fingeren for at jeg ikke vil slippe henne inn... Mennesker!

Nei, sender en rose til alle butikkansatte :dagens-rose:

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På IKEA er det hurtigkasser, men du kan ikke ha mer en 15 varer der. Jeg sto bak en dame, med 3 traller og 3 unger, og når den ansatte fra IKEA sa hun måtte gå i til de andre kassene siden hun hadde så mye, flippa hun helt ut, og sa at "Hennes sønn (tipper han var 6 år) fint kunne ha handle den ene tralla selv, og de 2 døtrene hadde alt på tralle 2 (tror de var 4 år), mens hun handlet det på tralle 3. Hvis hun var der med en venninde, kunne da ingen si noe på at de hadde hver sin tralle!

Tror hun kranglet i 10 minutter, før hun "beseiret" måtte gå til de manuelle kassene. Har møtt mange sure folk på IKEA, men hun her tok kaka. Stakkars ungene, de var så søte, maste ikke, og satt stille og ventet i køen, så hun var ikke stresset/sur pga deres masete oppførsel. Guttungen ble så flau/lei seg, at jeg nesten tok dem med ut, for å kjøpe is. Angrer enda på at jeg ikke gjorde det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en tid på Narvesen og det kom en som skulle spille på rikstotto. Han hadde fyllt ut en sånn lapp og jeg skulle kjøre den gjennom maskinen. Det kom opp melding om at spillet var avsluttet og jeg sjekket at det stemt og fant ut at han var 40 minutter forsinket. Da jeg fortalte han at han var for sen med å levere så svarte han bare at jeg kanskje burde tatt han først da så han rakk det, og ikke han som var før han i køen som jeg brukte 5 min på :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På IKEA er det hurtigkasser, men du kan ikke ha mer en 15 varer der. Jeg sto bak en dame, med 3 traller og 3 unger, og når den ansatte fra IKEA sa hun måtte gå i til de andre kassene siden hun hadde så mye, flippa hun helt ut, og sa at "Hennes sønn (tipper han var 6 år) fint kunne ha handle den ene tralla selv, og de 2 døtrene hadde alt på tralle 2 (tror de var 4 år), mens hun handlet det på tralle 3. Hvis hun var der med en venninde, kunne da ingen si noe på at de hadde hver sin tralle!

Tror hun kranglet i 10 minutter, før hun "beseiret" måtte gå til de manuelle kassene. Har møtt mange sure folk på IKEA, men hun her tok kaka. Stakkars ungene, de var så søte, maste ikke, og satt stille og ventet i køen, så hun var ikke stresset/sur pga deres masete oppførsel. Guttungen ble så flau/lei seg, at jeg nesten tok dem med ut, for å kjøpe is. Angrer enda på at jeg ikke gjorde det.

Denne historien minner meg om noe en kompis fortalte. Han var i USA og skulle handle. Han går til hurtigkassen, og reagerer på damen foran seg. Det hang svære skilt med at man kunne ha maks ti ting, om man skulle handle i den kassen. Hun hadde en vogn full av varer. Etter at hun var ferdig med å legge dem oppå spør kassadamen: Hvilken ti ting vil du ha?

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien minner meg om noe en kompis fortalte. Han var i USA og skulle handle. Han går til hurtigkassen, og reagerer på damen foran seg. Det hang svære skilt med at man kunne ha maks ti ting, om man skulle handle i den kassen. Hun hadde en vogn full av varer. Etter at hun var ferdig med å legge dem oppå spør kassadamen: Hvilken ti ting vil du ha?

*ler meg i hjel*

Sinnsykt bra sagt av kassadamen. Hatten av for henne!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet før i klesbutikk og kom en inn en veldig stor dame da. Hun ble sur på meg pga vi ikke hadde hennes str i den kjolen hun ville ha. Hun begynte å kjefte meg ut og mente dette var for dårlig. Ja for det er jo min feil at vi ikke hadde hennes rette str. :roll:

En anna gang fikk jeg kjeft pga buksene som var på salg sist uke ikke lengre var på salg.

Har også jobbet i skobutikk og fikk kjeft av en sur småbarnsmor pga vi ikke hadde de sandalene hun ville ha til dattra si i rosa.

Har også fått kjeft flere ganger pga jeg ikke kan holde butikken 15 min åpent etter stengetid. Jeg holder på å stenge butikken og i siste liten kommer det en kunde som krever jeg skal åpne igjen pga h*n bare skal prøve noen jeans eller ha nye sko. Sorry men jeg kan ikke holde butikken åpen etter stengetid! At ikke folk kan skjønne at når butikken stenger 8, så stenger den 8. Da kan ikke jeg holde butikken åpen i 15 min ekstra pga noen kom for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda en historie å fortelle.

Jeg satt i kassen på jobb, og det kommer en gjeng med unge afrikanere (ja, det spiller en rolle at de var afrikanere) og betaler. Alarmen hyler når de går gjennom. Først utelukker vi at det er vår feil, og alle andre ting som alarmen kan slå ut på, som biblioteksbøker etc.

Vi finner en ny mascara i vesken til den ene jenten. Så begynner forklaringen om at de hadde kjøpt den i går. Nei, de hadde kjøpt den i forgårs. Så hadde hun ene betalt den med sitt kort. Nei, vent litt det var han gutten som hadde betalt den med sitt kort. Historien hang ikke sammen i det hele tatt.

Jeg ble spurt av en kollega om jeg hadde sett dem der hvor sminken var. Jeg svarte at de hadde vært lenge i butikken, og det var godt mulig de hadde vært der også. Uten at jeg kunne si det sikkert.

Da klikker det for hun ene jenten. Hun gikk helt bort til meg, begynte å skrike og si kalte meg en løgner. Hun var kjempehissig, men han gutten som var med dem dro henne vekk. Så gikk låseansvarlig for å sjekke noe. Og da sier hun jenten til meg, at vi hadde bare reagert fordi at de var svarte. Eh, nei. Vi reagerte fordi alarmen gikk, og historien henger ikke sammen.

Det endte med at vi ringte securitas. Så spør jeg noen dager senere hva som hadde skjedd med dem. "Nei, det vet jeg ikke. Mitt poeng var å vise dem frem for securitas siden de kalte oss rasister."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg alene på jobb og fikk folk ut til klokken 18.13. Mens jeg står og tar oppgjøret, alene i butikken, låst dør og lysene av bortsett fra rett over kassen kommer det to kvinner på rundt 32-33. Står og banker som gal på døren mens jeg roper vi er stengt. Døren er ikke lydtett så jeg hører den ene si "Herre gud, hun bare står der jo. Hun ser jo rett på meg!" etterfulgt av "Jammen faen da, KAN DU ÅPNE HER ELLER!?!". For n'te gang måtte jeg gaule "vi er stengt" og peike på klokken", noe som resulterte i at damen ga meg fingeren :frustrert: Det står åpningstid rett forran nesen på henne, lyset er av, jeg står og teller kassen, klokken nermer seg 18.20 og hun viser fingeren for at jeg ikke vil slippe henne inn... Mennesker!

:hakeslepp: Her lurer jeg nesten på om jeg hadde gått etter dem og bedt dem ta seg sammen. Jeg synes ikke man skal finne seg i hva som helst!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv på en taxisentral, og det blir da noen gode historier...

Drosjene værsågod

-Ja, jeg skal ha en taxi

*Ja, hvor skal vi hente deg?

-Jeg skal til X-tettsted

*Ja, det er bra, men hvor skal vi hente deg?

-Jeg orker ikke alle disse spørsmålene altså! Kommer drosjen snart?

-------------

Drosjene

-Ja jeg skal ha en bil fra Legen

*Fra Legen ja, og du skal til?

-Til legen sa jeg!

*<tenke> Jaha, skal vi hente deg hos legen?

-Nei, det er dit jeg skal!!!!

*Og hvor skal vi hente deg? <med en stemme mere blid enn jeg føler meg>

Jeg bor i BB-gata 12 -----

*Drosjene!

-Ja, hei. Hvor mye koster en drosje?

*(fabler om å svare ca 350 000,-kr)

*Det kommer ann på hvor og når du skal reise det da.

-Ca 10 minutter!

*(etter endel forklaringer og gitt pris)

-Det er i orden, da vil jeg ha bilen. (Legger på uten å gi noen henteadresse>)

*Drosjene!

-Hei, jeg har et spørsmål

*Ja, værsågod

-Har dere taxibåter fra BA-brygga til PO-Øya også?

*Nei dessverre. VI har ikke taxibåter. Men det går ferje der.

-ÅÅ, så dere vil ikke kjøre?

*Dessverre, vi kjører med biler vi.

*Drosjene værsågod

-Hei, hvor lang ventetid har du nå?

*Det kommer litt ann på hvor du er (vi har flere kommuner å dekke)

-K.Kommune, Liaveien nr xx

*Der har vi ledig bil, hvor skal du?

-Hansen

*Jaha, og hvor skal du?

-Hansen... ÅH, jeg skal til Sentrum.

*Den er grei, sender bil med en gang

-VENT! Jeg skal ikke ha bil før om en time!

*Om en time, ja vi skal forsøke. Men det er mye å gjøre i kveld. Det kan bli forsinkelser, men vi skal gjøre vårt beste.

-Jeg syntes du sa du hadde ledig bil??!

*(pust dypt inn) Ja, nå har jeg ledig bil. Om en time, - vet ikke.

Hei, jeg skal ha en drosje fra "Pers" Kafe.

Ja, jeg kan sende en bil med det samme.

Å, er bilen her?......

Schal ha en bil!

Hvor er du?

Schal hjem

HVOR er du?

Hos Einar!

-Får etterhvert lurt ut henteadresse og leveringssted, oppgir ventetid, alt ok.

Så kommer det fra min kollega: Men i all verden da? Han ringte for ti minutter siden også, det er bil på vei..

:fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda en historie å fortelle.

Jeg satt i kassen på jobb, og det kommer en gjeng med unge afrikanere (ja, det spiller en rolle at de var afrikanere) og betaler. Alarmen hyler når de går gjennom. Først utelukker vi at det er vår feil, og alle andre ting som alarmen kan slå ut på, som biblioteksbøker etc.

Vi finner en ny mascara i vesken til den ene jenten. Så begynner forklaringen om at de hadde kjøpt den i går. Nei, de hadde kjøpt den i forgårs. Så hadde hun ene betalt den med sitt kort. Nei, vent litt det var han gutten som hadde betalt den med sitt kort. Historien hang ikke sammen i det hele tatt.

Jeg ble spurt av en kollega om jeg hadde sett dem der hvor sminken var. Jeg svarte at de hadde vært lenge i butikken, og det var godt mulig de hadde vært der også. Uten at jeg kunne si det sikkert.

Da klikker det for hun ene jenten. Hun gikk helt bort til meg, begynte å skrike og si kalte meg en løgner. Hun var kjempehissig, men han gutten som var med dem dro henne vekk. Så gikk låseansvarlig for å sjekke noe. Og da sier hun jenten til meg, at vi hadde bare reagert fordi at de var svarte. Eh, nei. Vi reagerte fordi alarmen gikk, og historien henger ikke sammen.

Det endte med at vi ringte securitas. Så spør jeg noen dager senere hva som hadde skjedd med dem. "Nei, det vet jeg ikke. Mitt poeng var å vise dem frem for securitas siden de kalte oss rasister."

Det skjønte jeg ikke helt..? :klo:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte ikke helt.. Hvem var det som sa hva, og hva var poenget med å vise dem frem for securitas fordi de kalte noen for rasister? Føler det er et poeng jeg misser her, så når jeg får det med meg, blir det sånn "ååååja, selvsagt". Men akkurat nå står det litt stille her.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...