Lykkelitenen Skrevet 12. januar 2011 #1281 Del Skrevet 12. januar 2011 En kunde kom inn og oppdaget at varen hun skulle ha var på tilbud og ble kjempe glad og kommenterte dette. Siden det kun var tre eksemplarer igjen og dette produktet skulle gå ut ga jeg beskjed om dette på en fin måte. ("Ja den er satt ned til halv pris nå. Det viser seg at varen skal gå ut, så nå selger vi ut restlageret vårt til denne prisen."). Kunden ble mildt sagt drittsur og begynte å "dikkedere" rundt dette. Spesielt sur var hun siden varen "solgte så bra". Jeg smilte og beklaget og sa at slikt skjer, ofte er det nyheter på vei inn og da må noen varer vike, mens andre ganger kuttet bare produsenten ut det som solgte minst. Kunden ble så sur og snakket til meg mens hun himlet med øynene og oppførte seg som om det var min feil at varen skulle gå ut. Til slutt ble hun så irritert at hun gikk ut uten å kjøpe noe. I dag var hun tilbake, varen utsolgt og helvette var løs. Jeg burde jo klart å holde noen av til henne eller be produsenten sende noen ekstra til henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 12. januar 2011 #1282 Del Skrevet 12. januar 2011 Må foresten fortelle om en jeg sto bak i køen på en klesbutikk. Kvinnen var narkoman og stilte seg fint i køen uten varer. Når det er hennes tur spør hun så fint "Kan eg bytte klær her som e ødelagt?". Den ansatte sier at det kommer helt ann på varen og skaden og om det er selvforskylt eller om det er fordi det er noe galt med varen og spør så videre hvilken vare og skade det er snakk om. Kunden (eller "kunden" ) svarer så "Nei, asså, det e noen kjolar som eg tok før jul fra XXX då...og no e de ødelagt der alarmen va. Kan eg få pengar tilbake då?". Ansiktsuttrykket til den ansatta var rett og slett helt utrolig, hun måtte virkelig holde tilbake latteren mens armen hennes bevegde seg mot det jeg antar var alarmen deres. Hun svarte så klart nei desværre og kvinnen sukket og gikk videre. Fy søren jeg lo når jeg kom frem i kassen og den stakkar ansatte kunne fortelle at hun hadde opplevd mange rare bytter og reklamasjoner, men at denne var ny 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 13. januar 2011 #1283 Del Skrevet 13. januar 2011 Det kom inn en fyr som skulle fylle luft, men siden vår luftmaskin(eller hva den nå heter) er ødelagt måtte jeg bare beklage at han ikke fikk gjort dette. Da fikk jeg som svar at "Bensinstasjoner er noe av det mest irriterende jeg har vært borti! Ikke kan dere noe om biler, dere selger bare masse dritt og nå får jeg ikke fylt luft heller! Hva slags opplegg er det? Det må da gå an å få fikset skaden!" Jeg svarte at det har vi prøvd, men siden noen fortsetter å ødelegge den, altså slangen som må være ute, har vi bare gitt opp og latt den være ødelagt. "Ærlig talt, det burde dere klare å finne en løsning på! Nå må jeg dra helt tilbake med lite luft i dekket! Det kan du bare ta til deg: bensinstasjoner skal ikke selge dritt, de skal selge bilting!" Jess, da kan jo jeg som fortsatt er på opplæring begynne å gjøre om dette med en gang jeg da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymmus Skrevet 21. februar 2011 #1284 Del Skrevet 21. februar 2011 "Hvorfor i helvete har dere ikke sushi?" "Vel...dette er for det første en kinesisk restaurant." 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornygirl Skrevet 2. mars 2011 #1285 Del Skrevet 2. mars 2011 Nå har jeg lest gjennom hele denne tråden, og må si at jeg har ledd godt! Jeg jobber på Europris, og vi har en del "interessante" kunder... Den rareste jeg kommer på nå er mannen som hadde kjøpt et litermål hos oss, og som etter en stund kom tilbake og ville bytte det fordi han mente at målene på siden ikke var korrekte. Jeg spurte hvordan han hadde sjekket dette(tenkte kanskje han hadde tømt en flaske med vann e.l nedi litermålet for å sjekke), men han hadde holdt litermålet opp mot det gamle han hadde hjemme, og såg at strekene ikke var på samme plass! Det litermålet han kjøpte er et som er smalt nede og så blir det videre oppover, mens det han hadde målt mot hjemme hvar da helt rett hele veien oppover... Han ville til og med snakke med sjefen min, men det hjalp visst ikke stort Han kom innom noen dager etterpå og måtte bare innrømme at jeg hadde nok hatt rett ang det litermålet 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsmelon Skrevet 9. mars 2011 #1286 Del Skrevet 9. mars 2011 Begynner å bli en 3-4 år siden jeg jobbet på ICA, men husker et par episoder med noen merkelige kunder. En gang kom det en familie innom en lørdag, mor i elektrisk rullestol(eller krykker, husker ikke helt i farten), far og 2 sønner som begge så ut til være et sted mellom 16-19. Jeg hadde nettopp tatt pause og var på jakt etter noe å spise, så jeg la merke til at de kom inn og stelte seg foran kjøttdisken. Fikk med meg at de spurte en annen ansatt der om vi hadde noe mer igjen av et eller annet kjøttprodukt, noe vi var tomme for pga tilbud. Merket de ble litt irriterte der, men tenkte ikke noe mer over det. Når jeg kom til kassen for å betale for maten min var det plutselig full krig mellom denne familien og stakkars kollegaen min i kassa. Heldigvis var sjefen min der, så han kom ut for å snakke med de. Familien var rasende over at vi var tomme for dette kjøttproduktet. Sjefen min og personen i kassa prøvde rolig å forklare at siden vi er en liten butikk som ikke har så stort lager er vi som regel tomme for alle tilbudsvarer innen lørdag den uken tilbudet starter. Det var absolutt ikke en god nok forklaring, de hadde jo ringt oss på forhånd! Ingen av de som var på jobb hadde snakket med familien på telefonen, det hadde faktisk ikke kommet noen telefoner den dagen. Men neida! De hadde snakket med noen hos oss. Hele greia endte med at mora gråt hysterisk og faren skrek at han hadde tross alt tatt seg fri fra jobben for å få kjøpt dette produktet og dette var dårlig service osv. Og sånn fortsatte det til de endelig gikk. En annen gang kom det en eldre dame og var rasende over at vi ikke hadde lammelår. Det var jo tross alt påske. Når jeg forsiktig prøvde å påpeke at det faktisk var flere uker til påske(dette var i februar) så freste hun: "DET STÅR DET I MIN KALENDER!" I hennes forsvar var det askeonsdag, så jeg skjønner hun kanskje var litt forvirret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1287 Del Skrevet 24. april 2011 Kom på en historie fra i fjor: Sent i mai kom kunde A innom og ba på et pristilbud på en spesiell kullgrill (designergrill fra Eva Solo) med en del tilbehør. Jeg ga ham en god pris, men han skulle tenke på det og gi meg en tilbakemelding. Jeg hørte aldri noe mer fra ham. I starten av juli kom en kunde B innom og fikk tilbud på og bestilte omtrent samme pakka. Det var et par ukers leveringstid og en fredag rett før jeg skulle ha frihelg dukket grillen opp. Jeg satte alt klart, med pristibudet, navn osv på og jeg forsøkte å ringe kunde B, men han tok ikke telefonen. Lørdag formiddag ringte ekstrahjelpen som jobbet meg og spurte etter grillen - kunden var visst der og spurte etter den. Joda, det stod jo på lageret med pristilbudet på, så det var jo bare å selge grillen det. Jeg regnet med at det var kunde B som hadde sett at vi hadde ringt og skjønte lunta. Jeg hørte ikke noe mer og regnet med at alt var i sin skjønneste orden. Helt til mandag formiddag... Da ringte nemlig kunde B og spurte hvordan det lå an med grillen hans, om den kom snart . "Var ikke du her og hentet den på lørdag da?" glapp det ut av meg. Det var som å starte en eksplosjon, han ble rasende og skjelte meg ut etter noter. Han hadde aldeles ikke hentet grillen - det var kunde A, som jeg aldri hadde fått noen tilbakemelding fra. Jeg fikk roet ham ned og lovte å ringe ham tilbake i løpet av et par timer. Etter frenetisk telefonering til leverandør, andre butkkker i kjeden og leting i datasystemet vårt klarte jeg å finne alle produktene til kunden. Spredt på showroomet til leverandøren og i fire forskjellige butkker i kjeden. Det var bare å sette seg i bilen. Jeg ringte kunden og sa at jeg hadde fått tak i alt, men at jeg ikke klarte å ha alt i hus før dagen etter, fordi jeg måtte samle tingene fra flere steder og det var litt avstander. Han var fortsatt muggen, men sa det var greit. Dagen etter kom han for å hente tingene og forlangte da å få en kompensasjon for "tort og svie" - jeg må innrømme at jeg ikke helt klarte å se hva slags "tort og svie" han skulle kompenseres for. Han måtte vente et døgn ekstra på grillen sin, big deal! Jeg følte at jeg allerede hadde strukket meg langt med å kjøre milevis for å få tak i varene hans kjapt, jeg bare brukt kjedens internbud, men det ville tatt to-tre dager før han hadde vært innom alle stedene og samlet alt til oss. Han fikk med seg en pose grillkull og en pakke tennbriketter, men var fortsatt misfornøyd. Noen blir aldri fornøyde 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #1288 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg jobber på Burger King. "Hvorfor i HELVETE koster ikke cheeseburger 10 kr?" "HALLO!! CHEESEBURGERE HAR ALLTID KOSTA 10,- HER!" (de koster 10,- på mcdonalds) En gang var det en dame som skulle ha stor meny med ekstra burger, og prisen ble vel rundt en hundrelapp ++. Jeg sa prisen, og hun sa "ehhh.. Koster det ikke 10 kr til sammen?" Jeg forklarte henne at det ville bli litt mer, og repeterte hva hun hadde bestilt i tilfelle det hadde blitt noen misforståelser.. "NEI DA SKAL JEG IKKE HA NOENTING SOM HELST!" sa hun og trampet av sted... Greit nok at det er billigere på mcdonalds, men SÅ billig tror jeg ikke det er... En gang skjelte en mann meg ut siden jeg ikke solgte flexikort... Jeg: "Værsegod neste" Kunde: "Jeg skal bestille, jeg" Jeg: "ja, hva skal det være?" Kunde: "Jeg skal ha noe mat" Jeg: "Ja, hva skal du bestille?" Kunde: "En Burger med drikke" Jeg: "hvilken burger, hvilken drikke?" Kunde: "brus.." Sånn kan jeg stå og stange i veggen leenge med kunder. Er det ikke kø går det greit, men er det kjempelang kø,kan det være ekstremt frustrende.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 25. april 2011 #1289 Del Skrevet 25. april 2011 Hvorfor i helvette har dere ikke herre bukser med sleng? det har jo blitt en veldig stor trend! - Dette er en butikk for kvinner over 50 ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixenia Skrevet 26. mai 2011 #1290 Del Skrevet 26. mai 2011 Kunde: Har dere sånne halspastiller i eske? Jeg: Er det repsils du tenker på? (holder opp en eske) Kunde: Ja, den er det! (leser på esken). Men denne er jo bare for sår hals.. Jeg: Ehm.. Ja, det er jo det halspastiller er til.... Kunde: (sukker tungt) Ja, jeg får ta den da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 26. mai 2011 #1291 Del Skrevet 26. mai 2011 Synes han var søt han som ble kjempeovverrasket over at vi ikke hadde barne-ukuleler på OBS Bygg... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1292 Del Skrevet 27. mai 2011 Er gartner, og har jobbet på hagesenter i noen år. Har fått høre mye rart der altså: "Er du ikke flau over prisene dine?!?" (Joda, for det er jeg som bestemmer dem) "Hva? Har dere ikke denne varen inne? Er du helt idiot? Den står jo i tilbudsavisen". Så må jeg unnskylde med at det ikke er jeg som sitter på hovedkontoret og lager tilbudsavisene, og at det dessuten står at utvalg kan variere fra butikk til butikk. Har blitt kalt for idiot, hjernedød osv osv fordi ting ikke er helt som kunden vil ha det. Det kom en gang en kunde og skulle ha noe hekkplanter. Kunden spurte om å få snakket med en som "kunne dette", og jeg sa at jeg var gartner, så jeg kunne nok hjelpe. Men det ville hun ikke ha noe av, for jeg var så ung at jeg visste sikkert ingenting. Henviste henne da til de på møbelavdelingen, som igjen henviste henne tilbake til meg fordi det var jeg som kunne dette. Når kundene skulle kjøpe jord, bark osv (store sekker) fikk jeg alltid spørsmål om vi hadde en mann som kunne hjelpe dem å bære det ut i bilen. Sa at jeg godt kunne hjelpe dem, og de var som regel veldig skeptiske... Når bæringen gikk fint var det store øyne og ros opp i skyene for at ei lita jente som meg kunne være SÅÅÅÅ sterk, hehe. Har også vært borti endel kunder som omtrent prøver å bryte seg inn i butikken. De drar i dørene, går inn personalinngang, banker på døra til lunsjrommet vårt (som ligger på baksiden, og som har adkomst langs en privat hage) og hopper over gjerdet. Da har jeg bare bedt dem pent om å vente til butikken åpner. En gang hadde vi skikkelig rush før 17 mai, og de i kassen trengte litt hjelp. Jeg åpnet en kasse, men tok bare kort der siden jeg ikke hadde fått hentet kasseskuff (dette tar litt tid, pga telling av penger, skjemaer osv). Sa høyt og tydelig at de som skulle betale med kort kunne betale hos meg. Det kommer da en fyr, og når jeg har slått inn varene hans drar han frem sedlene. Sa da at han måtte betale med kort, og han ble pissesur. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne ta imot kontanter når jeg ikke hadde tatt ut kasseskuff, men det klarte han ikke å forstå. Han betalte tilslutt med kort, men kom med en "Jeg skal aldri handle her igjen ihvertfall". Har også opplevd flere kunder som går rundt i hagesenteret og tar stiklinger av alle plantene våre, før de går uten å kjøpe noe som helst... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1293 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg MÅ bare poengtere at jeg kan ikke forstå og begripe at det faktisk finnes mennesker der ute som er gærne nok til å kalle butikkansatte for dumme, tilbakestående, hjernedøde, idioter! Og det er vel bare litt av navnene enkelte har hørt? Herregud, ærlig talt!! Jeg har ikke ord for hvor mange ganger i løpet av livet jeg har opplevd at folk under opplæring har slått inn feil varer til feil pris, at alt i tilbudskatalogen var utsolgt, at jeg har fått for lite igjen, for mye igjen, stått i lange køer, og blabla ALDRI har det fallt meg inn å ta det ut direkte på den stakkars ansatte som er nærmest eller den som sitter i kassen, dette er jo mennesker som SKAL ha respekt! Mange virker jo til å tro at med en gang en person glipper inn i en arbeidsuniform fra serviceyrket, så mister den personen retten til å bli behandlet som et enkeltindivid som fortjener respekt og menneskelig behandling. HALLO, SKJERP DERE FOR FAEN, ER DU EN DÅRLIG KUNDE GANG ETTER GANG SÅ SE TIL Å GJØR NOE MED OPPFØRSELEN DIN, DU ER USPISELIG OG SÅRENDE! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #1294 Del Skrevet 27. mai 2011 Litt mer fra min tid på hagesenter: Hadde endel kunder som klaget på mye rart. En dag i oktober kom det inn en dame som klaget på at tagetesen hennes (etårig sommerblomst som pleier å ta kvelden i løpet av høsten) hadde strøket med. Jeg prøvde å forklare henne at slik er naturens gang, men det ville hun ikke høre på. Hun ville ha pengene tilbake, men kvitteringen hadde hun ikke, tok da ikke vare på kvitteringer for alle småting hun kjøpte... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramela Skrevet 28. mai 2011 #1295 Del Skrevet 28. mai 2011 Snurt kunde: "Dette var så skuffende, dere har jo ikke salat" Meg: "Oi? Var det helt tomt for salat i kjøla allerede?" Snurt kunde: "Hva da i kjøla?" Meg: "Salatkjøla?" Snurtkunde: "Det var ikke et eneste salatblad å se en eneste plass!!" Meg: "Det var rart at det var tomt i salatkjøla allerede, vi fylte akkurat på. Men vi har mer på lager, skal jeg hente til deg?" Snurtkunte: "Nei, det skal du virkelig ikke!! Men hva mener du med salatkjøla?" Meg: "Den kjøla i frukt- og grøntområdet der all salat ligger?" Snurt kunde: "Hmz. Den så jeg ikke" Meg: "Sånn skjer, skal jeg hente salat til deg derfra? " Snurt kunde: "Nei. Jeg skal ikke ha salat før lørdag." Åkei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2011 #1296 Del Skrevet 28. mai 2011 "har du roastbiff som er gjennomstekt?" 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CocoPiaf Skrevet 28. mai 2011 #1297 Del Skrevet 28. mai 2011 Vi har en kunde som kommer innom ganske ofte, men h*n er ganske så gjerrig! Prøver å lure med seg alt h*n klarer. Det var et produkt vi ikke fant prisen på, dermed fant h*n ut at da MÅTTE det jo være gratis. Kunne ikke forstå hvorfor ikke. "Jeg kjøper jo en vare som er mye dyrere enn hva denne kan være, kan jeg ikke bare få den med på kjøpet da? Går jo for det samme for dere det". Da forklarer vi jo at det ikke går. Vi har regler vi må følge. Da sier h*n; "Jeg forstår da det!! Er ikke dum heller." Legger i fra seg varene og går ut av butikken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CocoPiaf Skrevet 28. mai 2011 #1298 Del Skrevet 28. mai 2011 Vi selger forskjellige typer margeritter (blomst) i butikken vår, den ene er en spansk margeritt. Typisk vits fra mange mannlige kunder; "høhø, nå får vi spanske mareritter!! " Må jo nesten bare le.. De tror jo de eeeer så morsomme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 30. mai 2011 #1299 Del Skrevet 30. mai 2011 Har også opplevd flere kunder som går rundt i hagesenteret og tar stiklinger av alle plantene våre, før de går uten å kjøpe noe som helst... Fydda! Så utrolig frekt! Den der kunne du nesten plassert inne på gjerrigknark tråden også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 30. mai 2011 #1300 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg jobbet i skranken på et bilutleiefirma en stund, og skulle levere ut bil til to menn som hadde landet sent på kvelden, og som i tillegg oppførte seg veldig rart. Han ene luktet alkohol, og han andre var knallrød i øya og sjanglet rundt. Vi har ikke lov å gi bil til kunde dersom vi mistenker at de er ruset, og da jeg sa det svarte den ene av de; "jamen det er bare pga flyangsttablettene mine" og viste meg noe skriblerier på et ark som var revet ut av en linjeblokk. Da jeg konfronterte han andre med at han luktet alkohol, mente han at det kun var fordi han hadde gått gjennom tax-free butikken. Jeg spurte om han hadde drukket alkohol, og han sa det at nei - lukta kommer jo gjennom flaskene da! Måtte gå en tur på bakrommet for ikke å le av dem rett i trynet! :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå