Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Galithralia

I dag ble en kunde sur fordi jeg slo feil på kassa, han betalte 10 kr i stedet for 16 kr som det egentlig kosta. :sukk:

Jeg forstår ikke hva folk tenker med. hvorfor har de rett til å bli sur for den minste ting og la det gå utover den uheldige ansatte som er innenfor rekkevidde? Kan helt ærlig si at jeg har blitt en snillere kunde etter å ha jobbet i butikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble en kunde sur fordi jeg slo feil på kassa, han betalte 10 kr i stedet for 16 kr som det egentlig kosta. :sukk:

Hehe, folk er rare. Akkurat som de folka som ringer inn om det er 10 øre feil på faktura. For all del, jeg forstår prinsippet, men det koster antaglig mer å ringe oss enn å få tilbake de 10 ørene. Synes det er litt sært siden det er gratis å sende e-post.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snakk om håpløse kunder: I dag på jobben (jobber som kundebehandler i kollektivtrafikken i Oslo) hadde vi mange kunder som trengte hjelp fordi t-banen ikke gikk. På slutten av dagen kommer nok en kunde rett opp til meg og spør hvordan hun skal komme seg hjem. Etter å ha fått vite hvor hun skal sier jeg smilende at det er ikke noe problem, hun må bare ta bussen til Helsfyr og så vil hun få t-banen videre derifra. Hvorpå kunden himler med øynene og sier at hun ikke vet hvor Helsfyr bussen går. Jeg fortsetter smilende å forklare hvor hun må gå og plutselig sier kunden "jeg synes faktisk du skal ta å slutte å smile! Det er helt latterlig hvor dårlig tilbud dere har i dag så slutt med den smilinga di!!"

Herrejesus. Her prøver man å være hyggelig og hjelpe kunden og så får man bare dritt tilbake. :kjefte:

Jeg klarte ikke å dy meg og sa til kunden at jeg syntes hun var det mest uhøflige vesenet jeg hadde møtt i hele mitt liv og at hun burde skamme seg over å si noe så idiotisk.

Jada, ikke det smarteste man kan si til sånne folk, men pokker heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortsetter smilende å forklare hvor hun må gå og plutselig sier kunden "jeg synes faktisk du skal ta å slutte å smile! Det er helt latterlig hvor dårlig tilbud dere har i dag så slutt med den smilinga di!!"

Herrejesus. Her prøver man å være hyggelig og hjelpe kunden og så får man bare dritt tilbake. :kjefte:

Jeg klarte ikke å dy meg og sa til kunden at jeg syntes hun var det mest uhøflige vesenet jeg hadde møtt i hele mitt liv og at hun burde skamme seg over å si noe så idiotisk.

Jeg synes du hadde all mulig rett til å si fra! Sånne folk trenger å høre et sannhetens ord av og til, man kan ikke bare la dem ture frem som de vil heller.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kunder altså. Morsom tråd!

Jeg jobber som servitør på Peppes Pizza og har faktisk vært veldig heldig med smilende, koselige kunder. Kan komme med noen eksempler på folk som tror de er morsomme, hehe.

Kunde kommer inn: Hei, har dere pizza? Så begynner å le, som om det var så morsomt.

En annen gang med en gjeng femti år gamle menn, hvor jeg spurte hva han ene ville ha så spurte han om jeg kunne gi han morrabrød. Veldig morsomt.

Har også kunder som sier ting som: "Jeg kan gi deg litt ekstra i tips om du vil være med meg hjem" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snakk om håpløse kunder: I dag på jobben (jobber som kundebehandler i kollektivtrafikken i Oslo) hadde vi mange kunder som trengte hjelp fordi t-banen ikke gikk. På slutten av dagen kommer nok en kunde rett opp til meg og spør hvordan hun skal komme seg hjem. Etter å ha fått vite hvor hun skal sier jeg smilende at det er ikke noe problem, hun må bare ta bussen til Helsfyr og så vil hun få t-banen videre derifra. Hvorpå kunden himler med øynene og sier at hun ikke vet hvor Helsfyr bussen går. Jeg fortsetter smilende å forklare hvor hun må gå og plutselig sier kunden "jeg synes faktisk du skal ta å slutte å smile! Det er helt latterlig hvor dårlig tilbud dere har i dag så slutt med den smilinga di!!"

Minner meg litt om en opplevelse jeg hadde en gang togene sto. Damen som skulle hjelpe var veldig mye smil, og veldig lite informasjon.

"Er det satt opp busser?"

"Nei, ingen buss" Stor smil

"Hva med den der?" peker på bussen som kommer kjørende

"Å, buss!" Mer smil og iherdig nikking

"Går bussen til X?"

"Nei, ikke X" Smil og risting på hodet

Bussen kommer litt nærmere og jeg kan lese hva som står i vinduet

"Det står der at bussen går til X"

"Ahhh, X!" Hele damen prøver å være ett stort smil og nikk.

(ikke at jeg sier du var så lite hjelpsom, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kunder altså. Morsom tråd!

Jeg jobber som servitør på Peppes Pizza og har faktisk vært veldig heldig med smilende, koselige kunder. Kan komme med noen eksempler på folk som tror de er morsomme, hehe.

Har også kunder som sier ting som: "Jeg kan gi deg litt ekstra i tips om du vil være med meg hjem" osv...

--- Der hadde jeg nok svart : Deg hadde jeg ikke tatt i med stekespaden en gang. ÆSJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Innringer : "Hei.. Mitt navn er Ola Nordmann, jeg er født 01.01.01 og mitt personnummer er 10101... Kan jeg være anonym?"

Jeg : *sukk*

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stakk en tur innom Meny i dag på vei hjem fra jobb. Siden det er så kaldt i disse dager hadde jeg på meg min "lekre" røde, relativt michelinmann-aktige varmedress, og jeg gikk med lommeboka i hånda, og handlekurv i den andre. Likevel var det en dame som syntes at jeg så ut som en ansatt i butikken. "Hvor har dere brød?", sa hun. Jeg fikk lyst til å svare at det har vi i skuffen hjemme, men tok meg i det og bare sendte henne et overrasket blikk og svarte "vet ikke". Hvilket var sant, siden jeg ikke var kjent i denne butikken. Jeg trodde altså ikke at det var mulig...

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innringer : "Hei.. Mitt navn er Ola Nordmann, jeg er født 01.01.01 og mitt personnummer er 10101... Kan jeg være anonym?"

Jeg : *sukk*

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Kunde: Har dere flere av *vare*?

Meg: Dessverre, vi er utsolgt, men venter en ny levering i begynnelsen av neste uke.

Kunde: Er du helt sikker? Jeg trenger den nå skjønner du!

Meg: Ja, jeg er sikker. Det er dessverre helt tomt.

Kunde: Du kan ikke gå på lageret å sjekke for sikkerhets skyld?

Meg: Joda...

*tusler ut på lageret og stiller meg innenfor døra i et par minutter...*

*tusler ut til kunden igjen*

Meg: Dessverre, ingenting der. Det kommer som sagt en ny levering til uka.

Kunden: Åja... Ja da kommer jeg igjen til uka da....

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at når jeg sier at det er utsolgt betyr det faktisk UTSOLGT? Ikke at "jeg-gjemmer-ting-unna-for-jeg-vil-ikke-selge"............... :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stakk en tur innom Meny i dag på vei hjem fra jobb. Siden det er så kaldt i disse dager hadde jeg på meg min "lekre" røde, relativt michelinmann-aktige varmedress, og jeg gikk med lommeboka i hånda, og handlekurv i den andre. Likevel var det en dame som syntes at jeg så ut som en ansatt i butikken. "Hvor har dere brød?", sa hun. Jeg fikk lyst til å svare at det har vi i skuffen hjemme, men tok meg i det og bare sendte henne et overrasket blikk og svarte "vet ikke". Hvilket var sant, siden jeg ikke var kjent i denne butikken. Jeg trodde altså ikke at det var mulig...

Haha...hadde forstått vist det bare var en jakke ,for vi flyr rundt med store jakker på jobben når vi driver med frysevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Jeg fortsetter smilende å forklare hvor hun må gå og plutselig sier kunden "jeg synes faktisk du skal ta å slutte å smile! Det er helt latterlig hvor dårlig tilbud dere har i dag så slutt med den smilinga di!!"

Jeg har hatt en liknende opplevelse på jobb. Nå må det og påpekes at kollegaene mine tilstadighet lurer på hvordan jeg klarer å takle sure kunder med et smil, og at sjefene mine er veldig fornøyd med kundebehandlingen min. Generelt sett trives jeg så bra på jobb at jeg alltid smiler til kundene mine, uten å måtte fake godt humør.

Så jeg satt i en salgsdisk hvor en får skrevet ut ordrer på varene en skal ha fra den gitte avdelingen, ca 1 time etter åpning. Alle kundene før denne mannen hadde vært blide, og hadde smilt da de gikk fra meg. Etter å ha skrevet ut det denne mannen ville ha, spurte jeg høfelig om han trengte hjelp med noe mer. Nei da, han trengte ikke noe mer svarte han rimelig surt. Så jeg smilte og fortsatte til å forklare hvordan han skulle gå frem for å få varene sine (merk, jeg har nå smilt siden jeg sa hei til han). Midt i forklaringen smeller det utrolig sint fra karen " se nå til helvete å slutt å være så inni helvetes blid. Det er faen ikke naturlig å være så jævla glad. kutt ut det faens tullet". Jeg ble en smule paff kan du si, så dumme meg klarte jo ikke å slutte å smile da. og da han sier at det ikke er naturlig å smile så mye i min jobb, så svarer jeg, tåpelig nok (hev bensin på bålet) at jo da, jeg trivdes veldig bra på jobb...det var nettopp derfor jeg var blid. Fyren endte opp med å rive ordren ut av hendene mine mens han forbannet den blide oppførselen min. Jeg hørte han forbanne meg helt inn på neste avdeling :skratte:

Kan tro vi har hatt mye morro med den historien på jobb i etterkant :skratte: Hadde aldri trodd at det å være blid skulle være så provoserende :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

En gang kom det innom en mann med datteren sin som var rundt 16,17.

De skulle ha pølser, og ordet pølser kan man lage mange morsomme vitser rundt.

Jeg husker ikke nøyaktig hva han sa, men det var noe i retningen: "Jeg skal ha pølse. Ja sånn man spiser altså. Hø hø"(morsomt siden han var mann og tydeligvis hadde sin egen "pølse"). Og han tullet når han betalte, når jeg spurte om han ville ha noe på pølsene...han tullet hele tiden.

Jeg syntes så synd på datteren som bare ble mindre og mindre, og nesten var på nippet til å løpe ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har lest igjennom alle sidene nå... :sjenert: Noe av det sykeste jeg har vært utfor er da jeg jobbet i praksis hos et apotek. Det kom inn et muslimsk par. Det var tydelig at konen ikke snakket norsk. Fyren hadde vært hos legen og fått brev i posten om at han hadde klamydia, så han ville ha klamydiatabletter til de begge. Men det han lurte på var om det gikk an å "lure" disse tablettene i maten eller drikken til konen så hun ikke fikk vite noe. HAHAHAHA, fy søren, jeg måtte småle litt for meg selv før jeg henviste de videre til en ansatt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag overhørte jeg en samtale mellom en kunde og en kollega.

Kunden var rasende fordi hun hadde betalt for en vare hun ikke hadde fått med seg. Hun ville både ha pengene sine igjen, samt kompensasjon for tiden hun hadde brukt på dette. Ja, og hun hadde forresten allergi, så hun skulle ikke ha vært i byen i det hele tatt! :klaske:

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...