AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1241 Del Skrevet 24. november 2010 For all del, det er min feil DU ikke har penger på konto. Til opplysning: Ikke godkjent=Ikke penger! Avvist=kortfeil/terminalfeil og det funker som regel andre gang en prøver. Lesefeil=prøv igjen. IKKE GODKJENT=IKKE PENGER! Ikke vær så påståelig nå da. Jeg har fått "Ikke godkjent" selv om det var penger på kontoen. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cha Skrevet 24. november 2010 #1242 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg sitter i kassa på e matbutikk. Vi må spørre om kundene vil ha bærepose, siden vi har dem bak kassa. Det jeg virkelig har sett meg lei på er kommentarer jeg får når jeg spør høflig om kunden vil ha en pose. -Bæreposer vil du ha det? -JA SELVFØLGELIG, jeg kan da ikke bære varene i hendene eller: -Ja, jeg får de ikke akkurat i lomma! (på en frekk måte) Eller: -Vil du ha en pose? -Nei takk Tar i mot betaling, og kunden sier :Jeg må ha en pose også. Eller bare rapper en pose som ligger ved siden av kassebåndet. Også en historie til: En eldre dame og mann handlet noen få ting. Jeg ekspederte, de gikk og jeg begynte på neste. Så kommer damen løpende tilbake med kvitteringen og ROPTE: "Dette her er feil!" Jeg så på kvitteringen, og damen sa at prise på en krem hun kjøpte var feil. På en høflig måte sa jeg "Ok, da skal du få tilbake pengene som du har betalt for mye." Hun blir enda sintere, og sier at dette ikke går ann. Hun SKAL ha tilbake pengene med en eneste gang. Jeg ekspederer fortsatt en annen kunde, og hun forteller at på hylla står det 89,10kr, og på kassa har den gått inn for 89,90kr. Hun skulle ha pengene med en eneste gang, og gjentok seg selv mange ganger! Jeg ble innmarri irritert for all gnålinga, og sa jada, du skal få tilbake den krona di. Ble ferig med kunden, slo 1kr i retur, krona datt ut av Cash Guarden, og kjærringa gikk uten å ta den med seg en gang. Jeg tenkte at i alle dager.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 24. november 2010 #1243 Del Skrevet 24. november 2010 ^ Fysj ukoselig kjærring da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1244 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg sitter i kassa på e matbutikk. Vi må spørre om kundene vil ha bærepose, siden vi har dem bak kassa. Det jeg virkelig har sett meg lei på er kommentarer jeg får når jeg spør høflig om kunden vil ha en pose. -Bæreposer vil du ha det? -JA SELVFØLGELIG, jeg kan da ikke bære varene i hendene eller: -Ja, jeg får de ikke akkurat i lomma! (på en frekk måte) Eller: -Vil du ha en pose? -Nei takk Tar i mot betaling, og kunden sier :Jeg må ha en pose også. Eller bare rapper en pose som ligger ved siden av kassebåndet. Også en historie til: En eldre dame og mann handlet noen få ting. Jeg ekspederte, de gikk og jeg begynte på neste. Så kommer damen løpende tilbake med kvitteringen og ROPTE: "Dette her er feil!" Jeg så på kvitteringen, og damen sa at prise på en krem hun kjøpte var feil. På en høflig måte sa jeg "Ok, da skal du få tilbake pengene som du har betalt for mye." Hun blir enda sintere, og sier at dette ikke går ann. Hun SKAL ha tilbake pengene med en eneste gang. Jeg ekspederer fortsatt en annen kunde, og hun forteller at på hylla står det 89,10kr, og på kassa har den gått inn for 89,90kr. Hun skulle ha pengene med en eneste gang, og gjentok seg selv mange ganger! Jeg ble innmarri irritert for all gnålinga, og sa jada, du skal få tilbake den krona di. Ble ferig med kunden, slo 1kr i retur, krona datt ut av Cash Guarden, og kjærringa gikk uten å ta den med seg en gang. Jeg tenkte at i alle dager.... Hæhæ! Klassisk! Folk som smeller pga et avvik på 30-90 øre mellom label og kasse... Greit nok, det skal ikke skje, men vanskelig å unngå i en butikk med mange tusener av forskjellige varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1245 Del Skrevet 24. november 2010 Men du trenger da ikke poengtere at det ikke er dekning på kortet. Det er litt sånn ufint synes jeg. Han ble jo åpenbart flau. Prøver å unngå at kunder skal prøve 7 ganger når det står ikke godkjent. Funker det ikke den 6.gangen funker det ikke den 7. heller. Bli ferdig, jeg kansellerer gjerne varene, fjerner de fra båndet og setter de på plass, ingen problem. Men ikke stå å gnål over noe jeg ikke rår over. Noen tar hintet 1.gang når jeg poengterer høflig at det muligens ikke er penger på kontoen. De trår unna i 2min, jeg ekspederer neste kunde. Så kommer de tilbake; skjevt smil om munnen; "du hadde rett, men nå er det fullt opp!" KNALL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1246 Del Skrevet 24. november 2010 Enig i dette. Jeg jobber i butikk selv. Hvis noen ikke har dekning på kortet spør jeg om de vil forsøke et annet kort, eller betale kontant. Jeg annonserer da ikke til alle at vedkommende er blakk. Ikke dekning på konto betyr ikke blakk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 24. november 2010 #1247 Del Skrevet 24. november 2010 -Bæreposer vil du ha det? -JA SELVFØLGELIG, jeg kan da ikke bære varene i hendene eller: -Ja, jeg får de ikke akkurat i lomma! (på en frekk måte) Si: "Men jeg vet jo ikke om du har med deg en pose i lomma." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1248 Del Skrevet 24. november 2010 Ikke tro nå at jeg grer alle utlendinger under en kam, ikke tro jeg er rasistisk, ikke tro jeg mener noen er mindreverdige, ikke tro jeg er slem, ikke tro jeg hater andre folkegrupper, ikke tro jeg ikke liker eldre folk. Greit? Gidder ikke diskusjon om min personlig mening om folk. Dette er situasjoner jeg daglig opplever. "Hæi do! Va den kosta? 10 krona?" "Do onnskuld! Den ikke bra, hall pris?" "Den ikke så manga pengar, den lå i vogn, billig, 10 krona!" Roter i pappesker, under plast, finner en brun og vassen banan: "Va? Do kasta denne? Jai få!!" (Jada folkens, jeg syns også de overmodne bananene er best, såklart, men denne var uspiselig, en ape ville ikke tatt i den med en pinne engang.) Eldre ektepar, handler 2 ganger i uka, er åpenlyst kjærlig med hverandre (fair enough). Vi hadde ribbe på tilbud, kun 2stk per husholdning. De kom med 4; "Det er kun 2 stk per husholdning!" "Ja, så?" "Dere har 4, jeg må nok ta vekk 2!" "Hva? Nei, hvorfor?" "Dere er 1 husholdning." "Hva? Nei nei, det er min søster!" "Øøh, ja okei..." Gadd ikke krangle, lot det gå. Flere dro den regla samme dag. Mann handler 2 ribber i den ene kassa, kona 2 i andre kassa. Mannen skjønner at jeg skjønner. Whatever! Folk er grådige. (Neida, ikke alle.) Vi kaster mat for mange tusener av kroner i året, MEN dobbel kvote av ribbe MÅ man sikre seg, så ingen andre får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 26. november 2010 #1249 Del Skrevet 26. november 2010 15 min etter stenge tid; Kan jeg komme inn å ta en titt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #1250 Del Skrevet 26. november 2010 Vi kaster mat for mange tusener av kroner i året, MEN dobbel kvote av ribbe MÅ man sikre seg, så ingen andre får. ...eller så skal de ha stort familieselskap i jula og trenger faktisk 4 stk - men gidder ikke å gå tilbake til butikken dagen etterpå for å kjøpe to nye. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #1251 Del Skrevet 26. november 2010 "Jobber du her?" Kundene kommer hutrende inn i butikken og børster snø av seg, mens jeg egentlig går ganske lett kledd (p.g.a. varme fra lamper)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 28. november 2010 #1252 Del Skrevet 28. november 2010 Prøver å unngå at kunder skal prøve 7 ganger når det står ikke godkjent. Funker det ikke den 6.gangen funker det ikke den 7. heller. Bli ferdig, jeg kansellerer gjerne varene, fjerner de fra båndet og setter de på plass, ingen problem. Men ikke stå å gnål over noe jeg ikke rår over. Noen tar hintet 1.gang når jeg poengterer høflig at det muligens ikke er penger på kontoen. De trår unna i 2min, jeg ekspederer neste kunde. Så kommer de tilbake; skjevt smil om munnen; "du hadde rett, men nå er det fullt opp!" KNALL!! Ved 'ikke godkjent' spør jeg alltid om kunden vil prøve kortet en gang til. Jeg har nemlig selv opplevd å få 'ikke godkjent', og at betalingen gikk gjennom på andre forsøk. Da visste jeg at jeg hadde penger, så jeg ba om å få trekke kortet en gang til. Det var lett å se at den ansatte tenkte akkurat det samme som du tydligvis gjør! Om ikke betalingen går gjennom på 2. forsøk, spør jeg om de har kontanter eller et annet kort de kan prøve. Og til dem som forsikrer meg om at det skal være penger på kortet, forklarer jeg at det kan være problemer med bankterminalen, og at det ikke nødvendigvis er saldoen som står i null. I flere tilfeller har jeg også sendt kunder til minibanken 50 meter unna og de har kommet tilbake med kontanter fra kortet som ikke ble godkjent. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 28. november 2010 #1253 Del Skrevet 28. november 2010 Ved 'ikke godkjent' spør jeg alltid om kunden vil prøve kortet en gang til. Jeg har nemlig selv opplevd å få 'ikke godkjent', og at betalingen gikk gjennom på andre forsøk. Da visste jeg at jeg hadde penger, så jeg ba om å få trekke kortet en gang til. Det var lett å se at den ansatte tenkte akkurat det samme som du tydligvis gjør! Om ikke betalingen går gjennom på 2. forsøk, spør jeg om de har kontanter eller et annet kort de kan prøve. Og til dem som forsikrer meg om at det skal være penger på kortet, forklarer jeg at det kan være problemer med bankterminalen, og at det ikke nødvendigvis er saldoen som står i null. I flere tilfeller har jeg også sendt kunder til minibanken 50 meter unna og de har kommet tilbake med kontanter fra kortet som ikke ble godkjent. Jeg fikk "ikke godkjent" på et kort jeg hadde 35'000 på fordi stripen eller chipen (husker ikke hvilken) var blitt ødelagt på en eller annen måte. Så det er ikke alltid kontoen er tom. Dog, jeg må legge til at jeg jobbet i kasse en stund og ble offer for mange desperate forsøk på å ro seg vekk fra en pinlig situasjon. Det er av og til ganske tydelig at det er penger som mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 28. november 2010 #1254 Del Skrevet 28. november 2010 Haha, mye artig her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 28. november 2010 #1255 Del Skrevet 28. november 2010 Haha, mye artig her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cha Skrevet 29. november 2010 #1256 Del Skrevet 29. november 2010 For noen uker sider, hadde vi varetellig i matbutikken jeg jobber i. Dette var på en søndag, før åpningstid, og litt ut i åpningstiden. Jeg lagde en plakat og hang på inngangsdøra, der jeg skrev at vi åpnet kl 13, pga varetelling. I tillegg var gitteret rett innom inngangsdøra rullet nesten helt ned, ca en halvmeter åping nederst. Så strømmer kundene på. De aller, aller fleste snur ute da de ser plakaten. Men så, kommer ei litt eldre dame, med en yngre mann. Begge bøyer seg ned og krabber under gitteret, og henter seg en handlevogn. Og her kommer det morsomme: Det morsomste er uttrykket til både dama og mannen. "Beklager, men vi har varetelling så vi åpner kl 13 i dag", sier jeg. "HÆ?! Har dere stengt?!" og ser seg rundt og skjønner ingenting. HAHAHA! Først går de forbi en giga plakat, (greit nok, kan ha oversett) så må de krabbe under gitteret for å komme inn, (ikke greit nok, her burde det ringt en bjelle). MOrsomt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 29. november 2010 #1257 Del Skrevet 29. november 2010 Uff, for en uke siden var jeg en skikkelig teit (og ufrivillig morsom) kunde.. Vi var i butikken for å kjøpe sjokolade, og på veien må vi ha småkranglet litt (samboeren og meg) for jeg var ganske muggen i humøret da vi kom fram til butikken. I tillegg hadde de ikke den sjokoladen jeg skulle ha, så da fant jeg det for godt å rope ut "ja det var jo jææævla bra vi valgte denne drittbutikken!" Greit nok det, samboeren ble litt flau, men ellers bare fniste folk rundt meg litt. Så kom vi til kassa, da. Dette var en veldig liten butikk, så det var mildt sagt trangt rundt kassa. Jeg var så irritert og grinete at jeg gikk gjennom kassa, og lot samboeren betale. Det var en dame i kø foran oss, og kassedama holdt på å slå inn sjokoladen vår med hennes varer. Dama i køen fikk sagt i fra, men plutselig sa kassedama "29,50" tilsynelatende uten å fjerne sjokoladen fra den andre damas varer. På dette tidspunktet var jeg rimelig fed up, tok tak i sjokoladen, sendte den tilbake forbi kassadama og sa ganske høyt "den der er VÅR!" Kassadama kikka rart på meg i to sekund, før hun sa "ja, og det blir 29,50!" Jeg fikk bare mumla ett eller annet før jeg snudde meg og lata som om jeg studerte avisene intenst. Jeg har slutta å gå på den butikken, for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 29. november 2010 #1258 Del Skrevet 29. november 2010 Hihi mye morsomt her! Jobbet i en butikk fra en billig kjede, som selger alt fra klær til plastblomster - kort sagt det meste av duppe ditter. Tiltrekker seg mange utlendinger, og de skal prute på alt..og da mener jeg ALT. Sokkepar til 10 kr, nei det vil de ha for 5 kr. Men det definitivt morsomte jeg opplevde der var: Satt i kassen så kommer det en kunde, som tydelig ikke kan norsk helt stødig. Han har ikke varer med seg i hendene så jeg lurer på hva han skal ha. Etter litt stress og kommunikasjonsproblemer så kommer vi frem til at han vil ha klær, henviser han til herreavdelingen, men han rister oppgitt på hodet. Nå har en annen kollega kommet bort og prøver å finne ut hva det han egentlig vil ha. Til slutt finner vi ut at han har funnet de klærene han vil ha, han har de på seg... Så jeg forklarer at jeg må ha klærene slik at jeg kan ta av alarmene, den alarmfjerneren vår er festet bak kassen. I det kollegaen min prøver å vise hvor han kan finne ledige prøverom, vrenger han av seg skjorten og buksen(!) så står han der i boxer og en singlet. Så der stod han i undertøyet med en kø av mennesker bak seg, og jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte Han fikk klærene tilbake rimelig fort kan du si! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 29. november 2010 #1259 Del Skrevet 29. november 2010 Nå jobber ikke jeg i butikk, men jeg var vitne til en episode for noen uker siden som jeg er helt dønn sikker på at vedkommende bak kassa kommer til å huske i lang tid. Vi var fem stykker som stod i kø på Rimi og vedkommende som ble ekspedert var ei dame på rundt 60+ som klikket fullstendig i vinkel da hun på kassalappen hun fikk igjen oppdaget at både hun og datteren hadde betalt 1,5,- mer for en vare hver enn det varen var annonsert for. Stakkars jenta som satt bak kassa var knapt nok konfirmert så det ut som, hun var for seg selv og ble helt satt ut og fryktelig stressa av oppførselen til dama. Det var nesten så fråden stod ut av munnen på dama så jeg hadde blitt dritt stressa sjøl jeg. Jenta bak kassa skjønte ikke hva slags vare det var snakk om, hvor den var annonsert og i alt kavet som oppstod glemte hun nok alt hun hadde lært om kassa så ting tok naturlig nok litt tid og dama ble bare sintere og sintere. Jeg har var helt himmelfallen og sjokkert over at et VOKSENT menneske kunne få seg selv til å lage en slik scene over èn krone og femti øre. Jeg skjønner Kiwi reklamen som sier en krone her og en krone der, men når du står der i pelskåpe og lakkstøvletter vil jeg tro du har til salt i grøten uansett. Jeg synes så synd på hun bak kassa og hadde mest lyst til å finne frem tre kroner fra min egen lommebok, gi til den sure dama og den godt voksne datteren hennes å gi dem beskjed om å gå på kafeen og kose seg for de hele tre kronene de laget et helvete for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 29. november 2010 #1260 Del Skrevet 29. november 2010 Nå jobber ikke jeg i butikk, men jeg var vitne til en episode for noen uker siden som jeg er helt dønn sikker på at vedkommende bak kassa kommer til å huske i lang tid. Vi var fem stykker som stod i kø på Rimi og vedkommende som ble ekspedert var ei dame på rundt 60+ som klikket fullstendig i vinkel da hun på kassalappen hun fikk igjen oppdaget at både hun og datteren hadde betalt 1,5,- mer for en vare hver enn det varen var annonsert for. Stakkars jenta som satt bak kassa var knapt nok konfirmert så det ut som, hun var for seg selv og ble helt satt ut og fryktelig stressa av oppførselen til dama. Det var nesten så fråden stod ut av munnen på dama så jeg hadde blitt dritt stressa sjøl jeg. Jenta bak kassa skjønte ikke hva slags vare det var snakk om, hvor den var annonsert og i alt kavet som oppstod glemte hun nok alt hun hadde lært om kassa så ting tok naturlig nok litt tid og dama ble bare sintere og sintere. Jeg har var helt himmelfallen og sjokkert over at et VOKSENT menneske kunne få seg selv til å lage en slik scene over èn krone og femti øre. Jeg skjønner Kiwi reklamen som sier en krone her og en krone der, men når du står der i pelskåpe og lakkstøvletter vil jeg tro du har til salt i grøten uansett. Jeg synes så synd på hun bak kassa og hadde mest lyst til å finne frem tre kroner fra min egen lommebok, gi til den sure dama og den godt voksne datteren hennes å gi dem beskjed om å gå på kafeen og kose seg for de hele tre kronene de laget et helvete for. Det har jeg faktisk gjort en gang, situasjonen var veldig som den du beskriver, bortsett fra at det dreide seg om hele 10 kroner. Greit nok, 10 kr er jo litt og rett skal være rett, men når varen som hadde kostet 10 kr for mye kostet 14.989,- og gikk inn til 14.999,- på kassa synes jeg det var lite å ta helt av for og lage et helvete for han stakkaren i kassa som åpenbart var nyansatt og usikker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå