AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #1221 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvor da? Tråden er på 61 sider, har ikke tenkt å sitte å lese igjennom hele på nytt for å finne de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #1222 Del Skrevet 12. oktober 2010 Tråden er på 61 sider, har ikke tenkt å sitte å lese igjennom hele på nytt for å finne de. Men da kan du ikke slenge ut en slik påstand heller vel. Jeg prøvde å finne det ved hjelp av søkefunksjonen, men da fant jeg kun innleggene Kitten hadde skrevet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 12. oktober 2010 #1223 Del Skrevet 12. oktober 2010 Men da kan du ikke slenge ut en slik påstand heller vel. Jeg prøvde å finne det ved hjelp av søkefunksjonen, men da fant jeg kun innleggene Kitten hadde skrevet. Samme her, fant ingenting annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #1224 Del Skrevet 13. oktober 2010 Begge disse er nevnt tidligere i tråden av andre... Det er de ikke. Løgner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 19. oktober 2010 #1225 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg jobber på skolen hvor jeg også studerer, og for hvert semester får vi nytt klistemerke/oblat bakpå studentkortet som beviser at vi har betalt semesteravgift. Her er en dag var det en innom; Hei. Jeg skulle ha et sånn derre frimerke bak på kortet jeg.. Lol, vet vel hva et frimerke er?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 23. oktober 2010 #1226 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Ferskt bidrag fra meg i dag: Det kom en dame bort til meg og spurte om jeg kunne vise henne hvor i butikken presenningene lå. Greit nok, jeg tok med damen bort til hylla, og forklarte hvilke størrelser vi hadde. Hun tok en ut av hylla, og spurte hvilken størrelse det var. "Den er 2 x 3 meter", sa jeg. Damen: "Ja, men er den 2 meter lang og 3 meter bred, eller er det omvendt?" DA klarte jeg ikke å holde maska! Endret 24. oktober 2010 av Meaty 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 24. oktober 2010 #1227 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hohoho! Her var det mye morsomt. Har noen mindre hyggelige selv. Da jeg var rundt 17 - 18 jobbet jeg på kafe i helger og ferier. En sommerdag kom en familie på 3 og satte seg på ett av utebordene. Da de begynte å finne frem medbrakt mat, måtte jeg ut å si at det desverre ikke var lov. Man kunne ikke spise medbrakt mat der. Jeg sa jo selvfølgelig ifra på en pen måte, og informerte om at det var en rasteplass noen hundre meter unna. Mannen begynner å pakke sammen uten å si stort. Mens fruen klikker i vinkel! Jeg fikk en skyldebøtte av en annen verden. Om dårlig service osv. Og kunne jeg ikke se at det begynte å regne!?!? Det var jo ikke tak på bordet på rasteplassen!!! Siden jeg bor på stedet, kunne jeg opplyse om at joda..det ER tak over det bordet. Utskjellingen fortsatte til jeg etterhvert fikk nok, og bad dem fjerne seg fra plassen. Da jeg hadde gått inn på kjøkkenet igjen, kom damen dundrende bort til ett vindu som stod åpent. Der kjeftet hun litt mer, før hun tok tak i vinduet og smelte det igjen så jeg var redd det skulle knuse. Kommer aldri til å glemme henne. Kommer heller aldri til å glemme mannen og sønnen hennes. Dem syntes jeg direkte synd på!! I min nåværende jobb dumper man borti snodige personer rett som det er. Noen er direkte ufyselige. Hadde en som satt og ventet på taxi som var bestilt til han. Han var borte i luka hos meg flere ganger å spurte om den ikke kom snart. Sur og ufyselig. Jeg syntes også det er kjedelig å vente slik, så jeg ringte ettpar ganger til sentralen for å purre på taxien for han. Det er jo det eneste jeg får gjort. Tilslutt kom han å skulle ha meg til å ringe til en han kjente som kjørte taxi. Nei! han hadde ikke nummeret hans!! Da jeg spurte etter navnet på personen så jeg kunne søke opp nr, snakket han så utydelig at jeg ikke hørte hva han sa. Da jeg spurte om han kunne gjennta det, eksploderte han. Jeg var det dummeste mennesket han noensinne hadde møtt!! Jeg var ei stygg, dum kjærring som ikke hadde noe i ett serviceyrke å gjøre!! Osv osv...Jeg er som regel veldig blid og service innstilt på jobb. Men slikt finner jeg meg ikke i. Så jeg la fra meg tlf og sa rolig at jeg ikke fant meg i å bli snakket til på den måten. Og at han fikk komme tilbake når han hadde roet seg ned, så skulle jeg ringe for han. Litt etter hørte jeg han skjelle ut dama i kiosken ved sidenav. Hun fortalte etterpå at han ikke fant seg i å vente til hun var ferdig med kunden før han. Jeg blir svett av slike kunder! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 25. oktober 2010 #1228 Del Skrevet 25. oktober 2010 Haha, her er det mye artig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. oktober 2010 #1229 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg jobber på skolen hvor jeg også studerer, og for hvert semester får vi nytt klistemerke/oblat bakpå studentkortet som beviser at vi har betalt semesteravgift. Her er en dag var det en innom; Hei. Jeg skulle ha et sånn derre frimerke bak på kortet jeg.. Lol, vet vel hva et frimerke er?? Jeg ville også kalt klistremerket for et frimerke. Syntes ikke det var så dumt. Begge er jo papir med klister bakpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelita Skrevet 25. oktober 2010 #1230 Del Skrevet 25. oktober 2010 En gang var jeg sommervikar i en kafè, jeg var kanskje 15-16 år gammel, og det var min første jobb. En kunde kommer inn og skal betale med kort. Terminalen hengte seg opp og ingen hadde fortlt meg hva jeg skulle gjøre da. Kunden derimot, ba meg fikse den, ringe de ansvarlige, GI henne maten gratis, og diverse annet. Hun klikket, på godt norsk. Jeg ble bare mer og mer stressa, heldigvis kom hun jeg hadde vakt med i det øyeblikket og fikk starta den på nytt ved å holde inne et par knapper og slikt. Huff, skremmende for meg der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1231 Del Skrevet 23. november 2010 Jobber på Rema 1000, sitter omtrent 4-5timer i kassa hver dag, opplever mye skrudd! Kunde skal betale med kort: Ikke godkjent! Meg: Er nok ikke dekning på konto desverre!?" Kunde: "HVA? Det kan umulig stemme, sjekket da det igår. Få prøve på nytt!!" Meg: "Ja vi kan godt det, men tviler på at det hjelper." Kunde: "Men jeg har da over 5000 inne!" Ikke godkjent! Kunde: "I alle dager er det som skjer? IGJEN!!" IKKE GODKJENT! Kunde: "Nei vet du hva, dette finner jeg meg ikke i!" For all del, det er min feil DU ikke har penger på konto. Til opplysning: Ikke godkjent=Ikke penger! Avvist=kortfeil/terminalfeil og det funker som regel andre gang en prøver. Lesefeil=prøv igjen. IKKE GODKJENT=IKKE PENGER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1232 Del Skrevet 23. november 2010 Damen ringer til sentralbordet: Jeg: "Hansen Import" værsågod Damen: Er dette Hansen blikkenslager? Jeg: Nei, dette er Hansen Import. Damen: jamen, det var dette numeret jeg fikk av opplysningen Jeg: da må du nok ha fått feil nummer, det er ingen blikkenslager her Damen: jamen, de sa jo det på opplysningen Jeg: ja, men det er nok feil Damen: hvorfor skal det være så vanskelig å finne da? Jeg: ikke vet jeg, jeg svarer kun telefionen for Hansen Import Damen: Javel da, hvis du ikke vil hjelpe meg så *legger på* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #1233 Del Skrevet 23. november 2010 Jobber på Rema 1000, sitter omtrent 4-5timer i kassa hver dag, opplever mye skrudd! Kunde skal betale med kort: Ikke godkjent! Meg: Er nok ikke dekning på konto desverre!?" Kunde: "HVA? Det kan umulig stemme, sjekket da det igår. Få prøve på nytt!!" Meg: "Ja vi kan godt det, men tviler på at det hjelper." Kunde: "Men jeg har da over 5000 inne!" Ikke godkjent! Kunde: "I alle dager er det som skjer? IGJEN!!" IKKE GODKJENT! Kunde: "Nei vet du hva, dette finner jeg meg ikke i!" For all del, det er min feil DU ikke har penger på konto. Til opplysning: Ikke godkjent=Ikke penger! Avvist=kortfeil/terminalfeil og det funker som regel andre gang en prøver. Lesefeil=prøv igjen. IKKE GODKJENT=IKKE PENGER! Ja, dette er en klassiker! Jeg blir så utrolig pinlig berørt av kunder som står forran meg i køen og prøver å bortforklare og ro og blir helt røde i ansiktet og kommer med de fjerneste unnskyldninger.. Når dette skjer med meg pleier jeg bare å si "uff, det hadde jeg ikke regnet med, jeg kan legge varene tilbake" og så er man ferdig med den saken liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lachesis Skrevet 23. november 2010 #1234 Del Skrevet 23. november 2010 Jobbet på Notabene en jul og da hadde vi noen julebarnebøker på salg i slutten av november. Hadde en kunde som ba om å få byttelapp i en av disse og da jeg forklarte at hun ikke fikk bytte varer som var på salg fikk hun helt spader og kunne informere meg om at i ALLE butikker i hele Norge så fikk man bytte varer selv om de var kjøpt på salg. "Virkelig?? Så flott at du forteller det fordi du skjønner at jeg bor i denne butikken og har aldri noensinne vært utenfor den og vet derfor ikke at du ljuger meg midt i trynet." Jeg har iallefall aldri fått lov til å bytte en sommerkjole jeg har kjøpt på salg i oktober. En gang jeg jobbet på ØkonomiSko kom det ei dame inn med et par sko som var kjøpt på EuroSko og krevde å få byttet dem inn. Jeg prøvde å forklare at hun måtte gå på Eurosko fordi det var der hun hadde kjøpt skoene, men det ville hun ikke høre på; Sko var da sko, uansett hvor de ble kjøpt!! En annen ting som irriterte meg da jeg jobbet på Tier'n var da kunder kom innom med varer som hadde gått istykker. Selvsagt skal varen du kjøper være i orden selvom den er billig så vi lot jo alltid kunden få en ny vare, men hver eneste gang så var det veldig viktig for kunden å påpeke at "det var jo ikke det at 10 kroner var så viktig, det var bare prinsippet" Og aller sist så kan jeg fortelle om lørdag 15.mai et år. Jeg jobbet fortsatt på Tier'n og som dere ser så var da 17.mai på en mandag, noe som betydde at alle de folkene som pleier å kjøpe flagg den 16.mai, måtte nå gjøre det den 15. ettersom 16.mai var en søndag. Klokken var 18.35, vi hadde stengt klokken 18.00 som vanlig på en lørdag. Jeg hadde tatt oppgjøret, slukket lys, forlatt butikken og hadde allerede levert nattsafebilaget i banken. Med andre ord: VIRKELIG stengt. Plutselig kommer det en mann løpende etter meg idet jeg skal gå ut av senteret hvor butikken lå og sa at han skulle bare kjøpe et flagg. Jeg sa beklager, men vi har stengt og jeg har gått for dagen. "Ja, men barna mine må ha flagg på mandag". Veldig mye frem og tilbake, men endte tilslutt med at jeg var ei motbydelig hore som faen ikke hadde noe i servicebransjen å gjøre og han skulle skrive klage på meg og jeg kunne se langt etter jobben min når han var ferdig med meg. Alltid like koselig. Neste gan han kom inn i butikken så ga jeg bare beskjed om at han ikke hadde lov til å handle der lenger. Og sjefen backet meg selvsagt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 23. november 2010 #1235 Del Skrevet 23. november 2010 Jobbet på Notabene en jul og da hadde vi noen julebarnebøker på salg i slutten av november. Hadde en kunde som ba om å få byttelapp i en av disse og da jeg forklarte at hun ikke fikk bytte varer som var på salg fikk hun helt spader og kunne informere meg om at i ALLE butikker i hele Norge så fikk man bytte varer selv om de var kjøpt på salg. "Virkelig?? Så flott at du forteller det fordi du skjønner at jeg bor i denne butikken og har aldri noensinne vært utenfor den og vet derfor ikke at du ljuger meg midt i trynet." Jeg har iallefall aldri fått lov til å bytte en sommerkjole jeg har kjøpt på salg i oktober. En gang jeg jobbet på ØkonomiSko kom det ei dame inn med et par sko som var kjøpt på EuroSko og krevde å få byttet dem inn. Jeg prøvde å forklare at hun måtte gå på Eurosko fordi det var der hun hadde kjøpt skoene, men det ville hun ikke høre på; Sko var da sko, uansett hvor de ble kjøpt!! En annen ting som irriterte meg da jeg jobbet på Tier'n var da kunder kom innom med varer som hadde gått istykker. Selvsagt skal varen du kjøper være i orden selvom den er billig så vi lot jo alltid kunden få en ny vare, men hver eneste gang så var det veldig viktig for kunden å påpeke at "det var jo ikke det at 10 kroner var så viktig, det var bare prinsippet" Og aller sist så kan jeg fortelle om lørdag 15.mai et år. Jeg jobbet fortsatt på Tier'n og som dere ser så var da 17.mai på en mandag, noe som betydde at alle de folkene som pleier å kjøpe flagg den 16.mai, måtte nå gjøre det den 15. ettersom 16.mai var en søndag. Klokken var 18.35, vi hadde stengt klokken 18.00 som vanlig på en lørdag. Jeg hadde tatt oppgjøret, slukket lys, forlatt butikken og hadde allerede levert nattsafebilaget i banken. Med andre ord: VIRKELIG stengt. Plutselig kommer det en mann løpende etter meg idet jeg skal gå ut av senteret hvor butikken lå og sa at han skulle bare kjøpe et flagg. Jeg sa beklager, men vi har stengt og jeg har gått for dagen. "Ja, men barna mine må ha flagg på mandag". Veldig mye frem og tilbake, men endte tilslutt med at jeg var ei motbydelig hore som faen ikke hadde noe i servicebransjen å gjøre og han skulle skrive klage på meg og jeg kunne se langt etter jobben min når han var ferdig med meg. Alltid like koselig. Neste gan han kom inn i butikken så ga jeg bare beskjed om at han ikke hadde lov til å handle der lenger. Og sjefen backet meg selvsagt. Hvordan reagerte han på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Fraser Skrevet 23. november 2010 #1236 Del Skrevet 23. november 2010 Jobber på Rema 1000, sitter omtrent 4-5timer i kassa hver dag, opplever mye skrudd! Kunde skal betale med kort: Ikke godkjent! Meg: Er nok ikke dekning på konto desverre!?" Kunde: "HVA? Det kan umulig stemme, sjekket da det igår. Få prøve på nytt!!" Meg: "Ja vi kan godt det, men tviler på at det hjelper." Kunde: "Men jeg har da over 5000 inne!" Ikke godkjent! Kunde: "I alle dager er det som skjer? IGJEN!!" IKKE GODKJENT! Kunde: "Nei vet du hva, dette finner jeg meg ikke i!" For all del, det er min feil DU ikke har penger på konto. Til opplysning: Ikke godkjent=Ikke penger! Avvist=kortfeil/terminalfeil og det funker som regel andre gang en prøver. Lesefeil=prøv igjen. IKKE GODKJENT=IKKE PENGER! Men du trenger da ikke poengtere at det ikke er dekning på kortet. Det er litt sånn ufint synes jeg. Han ble jo åpenbart flau. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 24. november 2010 #1237 Del Skrevet 24. november 2010 En annen ting som irriterte meg da jeg jobbet på Tier'n var da kunder kom innom med varer som hadde gått istykker. Selvsagt skal varen du kjøper være i orden selvom den er billig så vi lot jo alltid kunden få en ny vare, men hver eneste gang så var det veldig viktig for kunden å påpeke at "det var jo ikke det at 10 kroner var så viktig, det var bare prinsippet" Haha, jeg har også jobbet på Tier'n! Gud hjelpe meg så mye rart man opplevde der. Hvor mange ganger fikk man ikke spørsmålet "Hvor mye koster denne"? Hadde også en dame som klagde fordi en stor boks med hermetiske ferskner kostet ti kroner. På Europris, som lå rett ved siden av, kostet den samme boksen nemlig bare 9.99! Men den som tok kaka var Jostein Flo, han hadde med seg sønnen sin og han lurte på om ikke vi solgte karnevalskostymer. (Til en tier, liksom?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lachesis Skrevet 24. november 2010 #1238 Del Skrevet 24. november 2010 Hvordan reagerte han på det? Enda mer kjefting og smelling, men jeg sto på mitt og sa at jeg ikke fant meg i å bli "jaget" på måten han hadde gjort den 15.mai og at voksne mennesker ikke fikk lov til å oppføre seg sånn. Han henvendte seg til sjefen min som sto et par meter unna og spurte om ikke hun hadde tenkt å fortelle meg at jeg ikke kunne snakke slik til kundene. Sjefen min var ei tøff dame som ikke lot seg pille på nesa og forklarte kunden enkelt og greit at hun ikke hadde noe å utsette på meg. Kunden klikket jo igjen inne i butikken så det var ikke akkurat sånn at ingen så hvor vanskelig han var. Han forlot butikken med et høylytt "her skal ikke jeg sette mine ben igjen" og så vidt jeg vet så handlet han ikke hos oss mer. Ikke mens jeg var på jobb iallefall. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 24. november 2010 #1239 Del Skrevet 24. november 2010 Han forlot butikken med et høylytt "her skal ikke jeg sette mine ben igjen" og så vidt jeg vet så handlet han ikke hos oss mer. Ikke mens jeg var på jobb iallefall. :gjeiper: Det sorsomme er at disse kundene faktisk tror at dette er en form for trussel! Jeg har også hatt min del med ufordragelige kunder som "aaaldri kommer tilbake", og det er vi jo ganske så glade for, så kan vi heller bruke tiden vår på de 99.9% av kundene som faktisk er hyggelige folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. november 2010 #1240 Del Skrevet 24. november 2010 Men du trenger da ikke poengtere at det ikke er dekning på kortet. Det er litt sånn ufint synes jeg. Han ble jo åpenbart flau. Enig i dette. Jeg jobber i butikk selv. Hvis noen ikke har dekning på kortet spør jeg om de vil forsøke et annet kort, eller betale kontant. Jeg annonserer da ikke til alle at vedkommende er blakk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå